Пропоноване календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 6 класі проведено за програмою під ред. О.Ніколенко з урахуванням ключових змін в оновлених навчальних програмах 5-9 кл. з предмету (2017 р.).
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 н.р.
Зарубіжна література 6 клас
№ |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
1. |
|
Література як вид мистецтва. |
|
2. |
|
Художній образ ( традиційний образ, «вічний образ»). |
Ж. «ВЛ», 2014 №7-8, с.40. |
3. |
|
Міфи народів світу. Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. |
|
4. |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
|
5. 6. |
|
Міфи про Геракла. |
|
7. 8. |
|
Дедал та Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона. |
|
9. |
|
Індійські міфи (2-3 за вибором вчителя). |
|
10. |
|
Єгипетські міфи (1-2 за вибором вчителя). |
|
11. |
|
РЗМ (п.) Складання власного міфу. |
|
12. |
|
Мудрість байки. Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
|
13. 14. |
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки і Цикада». Поєднання конкретного й загального в байках. |
|
15. 16. |
|
І.Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми. Яскравість алегоричних образів. |
Напам’ять байка за вибором |
17. |
|
Найвідоміші байкарі світу. Повторення й узагальнення вивченого. |
|
18. |
|
Контрольна робота: літературний диктант (п.) |
|
19. |
|
Пригоди і фантастика. Ж.Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі. |
|
20. 21. |
|
Образ Діка Сенда. |
|
22. |
|
Дік Сенд та його друзі. Дік Сенд та Негору. Проблема рабства в романі. Описи природи у творі. |
|
23. |
|
РЗМ (усно) Підготовка повідомлень- рекомендацій «Як стати справжнім капітаном». |
|
24.
|
|
Позакласне читання. Д.Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
|
25. |
|
Повторення. Контрольна робота: тести (п.)
|
|
26. |
|
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі й просторі. |
|
27. 28. |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
29. |
|
Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. |
|
30. |
|
Елементи фольклору в творі (казки й пісні). Узагальнення вивченого. |
|
31. |
|
Контрольна робота: письмовий твір за повістю.(дир.) |
|
32. |
|
М. Гоголь та Україна. Підсумки роботи за семестр. |
|
33. |
|
«Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. |
|
34. |
|
Образи Оксани і Вакули. |
|
35. |
|
Роль фантастики у повісті. Елементи фольклору ( традиційні образи, різдвяні символи, елементи казки). |
|
36. 37 |
|
Людські стосунки. А.Чехов «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
|
38. |
|
А. Чехов. «Товстий і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назв. |
|
39. 40. 41. |
|
Дж. Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті, дружби й зради. Характеристика героїв твору. Описи природи та їх роль. Значення назви твору. |
|
42. |
|
Повторення вивченого матеріалу. Контрольна робота: тести (п.)
|
|
43. |
|
Позакласне читання. Тургенєв І. Вірші в прозі. |
|
44. 45. 46. 47. 48.
|
|
В.Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм свого місця в світі. Тема мистецтва. Петро Попельський і Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська тема в повісті. |
|
49. |
|
Позакласне читання. Г Сенкевич. «Янко-музикант». |
|
50. |
|
Контрольна робота: письмовий твір.
|
|
51. 52. |
|
Поетичне бачення світу. Мацуо Басьо. Хоку. Відображення японських уявлень про красу. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
Напам’ять 3-4 хоку за вибором учня |
53. |
|
РЗМ (п.) Складання власних хоку та їх презентація. |
|
54. 55.
|
|
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші.Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори). |
Напам’ять вірш |
56. 57. |
|
Г.Лонгфелло. «Пісня про Гайявату»(1 розділ за вибором вчителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Образ Гайявати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. Елементи фольклору в творі (пісні, казки, легенди). |
|
58. 59. |
|
Образ майбутнього в літературі. Р.Д.Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей. Динаміка образу Тома. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
60. 61. |
|
Р. Шеклі. «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
|
62. |
|
РЗМ (усно) Порівняльна характеристика персонажів творів (Том та Кліві). |
|
63. 64. |
|
Сучасна література. А. Ліндгрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості про письменника. Популярність творів у різних країнах. Моральні цінності у творах. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
65. |
|
М. Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». К. Нестлінгер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Загальний огляд творів. |
|
66. 67 |
|
Повторення вивченого матеріалу. |
|
68.
|
|
Контрольна робота: письмові відповіді на питання (дир.). |
|
69.
|
|
Підсумки. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу у формі презентацій індивідуальних творчих проектів. |
|
70. |
|
Підсумки роботи за рік. Літературне літо. |
|