Календарно-тематичне планування уроків із зарубіжної літератури для 6 класу на І і ІІ семестр. 2018-2019 навчальні роки. Планування згідно оновленої програми МОН України. Для загальноосвітніх навчальних закладів.
Державне підприємство України
Міжнародний дитячий центр «Артек»
Інноваційний освітній центр
«ПОГОДЖЕНО» Методист Інноваційного освітнього центру
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор Інноваційного освітнього центру
__________________________________ (ПІБ) _____________________________________________ (підпис) «______» __________________20____ р. |
Календарно-тематичне планування
занять зі світової літератури
для 6 класів
(70 годин, 2 години на тиждень, 6 годин резерв)
За «Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів»
Рівень стандарту
(Доопрацьована та затверджена наказом № 804 Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017)
на 2018 / 2019 н.р.
Храпійчук Олени Миколаївни
Розглянуто на засіданні методичної ради
_________________________________________
_____________________________________________________________________
Протокол № ________ від «_____»__________________20_____ р.
Голова МР ____________________________________________________
(ПІБ, підпис)
м. Київ
ВСТУП
Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі – прилучення учнів до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Завдання вивчення зарубіжної літератури в основній школі
Основними завданнями вивчення зарубіжної літератури в основній школі є:
Освітні технології під час вивчення тем:
Світова література, 6 клас
І семестр
К-ть годин |
№ п/п заняття |
Розділи,теми занять |
Дата |
Примітки |
2 |
|
Вступ |
|
|
|
1-2 |
Література як вид мистецтва. Художній образ |
|
|
7 |
|
Міфи народів світу |
|
|
|
3 |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. |
|
|
|
4-5 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона (3-4 за вибором учителя). |
|
|
|
6-7 |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя). |
|
|
|
8-9 |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя). |
|
|
3 |
|
Мудрість байки |
|
|
|
10 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
|
|
|
11 |
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
|
|
|
12 |
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
|
|
16 |
|
Пригоди і фантастика |
|
|
|
13-16 |
Жуль Верн (1828–1905). «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Описи природи. |
|
|
|
17-21 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.). Моральні цінності. |
|
|
|
22-24 |
Чарльз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
|
|
25-28 |
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
|
5 |
|
Підсумки |
|
|
|
29 |
Повторення розділу «Міфи народів світу» частина 1 |
|
|
|
30 |
Повторення розділу «Міфи народів світу» частина 2 |
|
|
|
31 |
Повторення розділу «Мудрість байки» |
|
|
|
32 |
Повторення розділу «Пригоди і фантастика» 1 частина |
|
|
|
33 |
Повторення розділу «Пригоди і фантастика» 2 частина |
|
|
ІІ семестр
К-ть годин |
№ п/п заняття |
Розділи,теми занять |
Дата |
Примітки |
9 |
|
Людські стосунки |
|
|
|
1 |
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. |
|
|
|
2 |
Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. |
|
|
|
3 |
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
|
4 |
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома», В. Г. Короленко «Сліпий музикант» (1 твір за вибором учителя) |
|
|
|
5 |
Гаррієт Бічер-Стоу (1811–1896). «Хатина дядька Тома». Проблема рабства і ставлення до людей різних рас і національностей у творі. Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Евангеліни (Еви). Ідеї доброти, поваги до людини, мужності, толерантності. Викриття жорстокості й расової неприязні в романі. |
|
|
|
6 |
Володимир Галактіонаович Короленко-«лицар людяності». Повість «Сліпий музикант». |
|
|
|
7 |
Пошук головним героєм свого місця у світі. Тема мистецтва. |
|
|
|
8 |
Петро Попельський і Евеліна Яскульська. |
|
|
|
9 |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
|
|
5 |
|
Поетичне бачення світу |
|
|
|
10 |
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. |
|
|
|
11 |
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). |
|
|
|
12 |
Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
|
|
|
13 |
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
|
|
|
14 |
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. |
|
|
3 |
|
Образ майбутнього в літературі |
|
|
|
15 |
Рей Дуглас Бредбері (нар. 1920). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
|
|
|
16 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
|
|
17 |
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
|
4 |
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. |
|
|
|
18 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
|
|
19 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). |
|
|
|
20 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). |
|
|
|
21 |
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
2 |
|
Підсумки |
|
|
|
22-23 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
Методист ________________ ___________