Готуємося до нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 9 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 9 КЛАС
(Усього - 70 год. На тиждень – 2 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
1 |
ВСТУП Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців. ТЛ. Жанр, стиль. |
1 |
|
2 |
ПРОСВІТНИЦТВО Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). |
1 |
|
3 |
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера…» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
1 |
|
4 |
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). ТЛ. Поглиблення поняття про роман. |
1 |
|
5 |
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
1 |
|
6 |
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й.-В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
1 |
|
7 |
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
1 |
|
8 |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
1 |
|
9 |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. ТЛ. Поглиблення поняття про оду. Композиція. Вивчити напам’ять: Ф.Шиллер. «До радості». |
1 |
|
10 |
Позакласне читання. Відтворення поглядів Фрідріха Шиллера на роль мистецтва (за баладою «Івікові журавлі»). |
1 |
|
11 |
Контрольна робота №1. Вступ. Просвітництво (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
12 |
РОМАНТИЗМ Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. |
1 |
|
13 |
Генріх Гейне (1797–1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…». Вивчити напам’ять: Г.Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…». |
1 |
|
14 |
«Коли розлучаються двоє…». «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
1 |
|
15 |
Позакласне читання. Проспер Меріме. Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі «Кармен». |
|
|
16 |
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. |
1 |
|
17 |
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). ТЛ. Поглиблення поняття про поему (романтична). |
1 |
|
18 |
РМ №1. Образ гетьмана Івана Мазепи у світовій літературі (усно). |
1 |
|
19-20 |
Контрольна робота №2 (твір про роль України в житті й творчості митців-романтиків). |
2 |
|
21 |
Взаємодія романтизму і реалізму Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики. |
1 |
|
22 |
Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. Лірика «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…». |
1 |
|
23 |
«Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. Вивчити напам’ять: О.С.Пушкін (1 вірш за вибором учителя та учнів). |
1 |
|
24 |
Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). |
1 |
|
25 |
Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни – відповідь Онєгіна – дуель – лист Онєгіна – відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо). |
1 |
|
26 |
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора. ТЛ. Поглиблення понять про поему (романтична), роман (роман у віршах, філософсько-психологічний), віршовий розмір. Строфа (онєгінська). |
1 |
|
27 |
Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.). |
1 |
|
28 |
Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Вивчити напам’ять: М.Ю.Лермонтов «На дорогу йду я в самотині…». |
1 |
|
29 |
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби. |
1 |
|
30 |
Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману. |
1 |
|
31 |
РМ №2. Порівняльна характеристика образів Євгенія Онєгіна та Печоріна (письмово). |
1 |
|
32 |
Контрольна робота №3. Романтизм (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
33 |
РЕАЛІЗМ Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
1 |
|
34 |
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. |
1 |
|
35 |
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
1 |
|
36 |
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). ТЛ. Психологізм, інтер’єр. |
1 |
|
37-38 |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). ТЛ. Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). |
2 |
|
39 |
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. |
1 |
|
40 |
«Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників. |
1 |
|
41 |
Образ Хлєстакова та його динаміка. |
1 |
|
42 |
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. ТЛ. Поглиблення поняття про комедію. |
1 |
|
43 |
РМ №3. Зіставлення специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М.В.Гоголя (усно). |
1 |
|
44 |
Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. «Шинель». |
1 |
|
45 |
Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. ТЛ. Поглиблення поняття про повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання. |
1 |
|
46 |
Образ Башмачкіна та засоби його створення. |
1 |
|
47 |
Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». |
1 |
|
48 |
Контрольна робота №4. Реалізм (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
49 |
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ ХІХ – початку ХХ століття. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. ТЛ. «Нова драма», ібсенізм. |
1 |
|
50 |
Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. |
1 |
|
51 |
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
1 |
|
52 |
Композиція п’єси «Ляльковий дім». |
1 |
|
53 |
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
1 |
|
54 |
Позакласне читання. Науково-фантастичний роман братів Стругацьких «Важко бути богом». |
1 |
|
55 |
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. |
1 |
|
56 |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
1 |
|
57 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
1 |
|
58-59 |
Контрольна робота №5 (твір на тему: «Експеримент над людиною» професора Хіггінса» (за п’єсою Б.Шоу «Пігмаліон»), або «Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим» (за п’єсою Г.Ібсена «Ляльковий дім»)). |
2 |
|
60 |
Позакласне читання. Кіноповісті та кіноромани. Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г.Вінік). |
1 |
|
61 |
ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ століть. ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». ТЛ. Рецензія. |
1 |
|
62 |
РМ №4. Рецензія на твір (письмово). |
1 |
|
63 |
Тема знецінення культури. ТЛ. Класична і масова література. Поглиблення поняття про «художність». |
1 |
|
64 |
Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
1 |
|
65 |
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
1 |
|
66 |
Гарпер Лі (1926 – 2016). «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
1 |
|
67 |
Моральні ідеали у творі. |
1 |
|
68 |
Контрольна робота №6. Література ХХ-ХХІ століть. Життя, історія, культура (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
69-70 |
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|
1