ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ:
Українська мова і література
(245 годин)
реалізовується галузь через окремі предмети:
7 годин на тиждень*:
3,5 год - українська мова
3,5 год - читання
*впродовж тижня проводитиметься:
Сьомий урок на одному тижні присвячується
розвитку зв’язного мовлення,
а на іншому –
роботі з дитячою книжкою.
За підручником «Українська мова та читання», підруч. для 2 класу
(у 2-х частинах)
автори: М. ВашуленкоС. Дубовик
Планування уроків української мови
(3,5 год)
№ уроку |
Дата прове- дення |
Вправи підручника |
сторінки підруч-ника |
РОЗДІЛ ПАРАГРАФ ПІДРУЧНИКА Зміст Тема уроку |
І семестр |
||||
|
1 т. |
Вправи 1-4 |
С. 4-5 |
ЗВУКИ І БУКВИ § 1. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ СКЛАД СЛОВА Поняття про звук як елемент людської мови. Аналізую звуковий склад слова. |
|
|
Вправи 5-6 |
С. 6-7 |
Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Звуко-буквений аналіз слів. Аналізую звуко-буквений склад слова. |
|
|
Вправи 7-11 |
С. 8-9 |
Спостереження за смислорозрізнювальною рол- лю звуків у словах. Експериментую зі словами. |
|
|
Зошит с. 3 |
|
Користуюся словами ввічливості |
|
2 т. |
Вправи 1-4 |
С. 10-11 |
§ 2. ДЗВІНКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ В КІНЦІ СЛОВА І СКЛАДУ Літературна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. |
|
|
Вправи 1-5 |
С. 12-13 |
§ 3. АПОСТРОФ Вимова і написання слів із апострофом. Спо- стереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Навчаюся вимовляти і писати слова з апо- строфом. |
|
|
Вправи 1-5 |
С. 14-15 |
§ 4. НАГОЛОС Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Навчаюся пра- вильно наголошувати слова. |
|
3 т. |
Вправи 6-11 |
С. 16-17 |
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах. Тренувальні вправи на визначення наголосу в словах. Експериментую з наголосом у словах. |
|
|
Вправи 1-6 |
С. 18-19 |
§ 5. ПОДІЛ СЛІВ НА СКЛАДИ Склад слова. Уявлення про складоутворюваль- ну роль голосних звуків. Навчаюся ділити слова на склади. |
|
|
Вправи 1-3 |
С. 20-21 |
§ 6. ПЕРЕНОС СЛІВ ІЗ РЯДКА В РЯДОК Перенос частин слів із рядка в рядок по скла- дах. Правило переносу слів зі складами, позна- ченими однією буквою. Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Навчаюся переносити слова. |
|
|
Зошит с.7 |
|
Спостерігаю за роллю наголосу |
|
4 т. |
Вправи 4-6 |
С. 22-23 |
Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині слів. Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо. Навчаюся переносити слова. |
|
|
Вправи 7-10 |
С. 24-25 |
Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз. Правило переносу слів із апострофом. Навчаюся переносити слова. |
|
|
Вправи 1-5 |
С. 26-27 |
§ 7. АЛФАВІТ Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом. |
|
5 т. |
Вправи 6-11 |
С. 28-30 |
Користування алфавітом у роботі з навчальни- ми словниками. Навчаюсь користуватися алфавітом. |
|
|
|
|
Узагальнення знань із розділу «Звуки і букви». |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Зошит с. 10 |
|
Користуюся орфографічним словником |
|
6 т. |
Вправи 1-5 |
С. 32-33 |
СЛОВО ЗНАЧЕННЯ СЛОВА § 8. БЛИЗЬКІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ СЛОВА Розпізнаю близькі за значенням слова. |
|
|
Вправи 1-5 |
С. 34-35 |
§ 9. ПРОТИЛЕЖНІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ СЛОВА Розпізнаю протилежні за значенням слова. |
|
|
Вправи 6-8 |
С. 36-27 |
Розподіляю слова на групи. |
|
7 т. |
Вправи 1-3 |
С. 38-39 |
§ 10. СЛОВА З ПРЯМИМ І ПЕРЕНОСНИМ ЗНАЧЕННЯМ Розрізняю пряме і переносне значення слова. |
|
|
Вправи 1-3 |
С. 40-41 |
§ 11. БАГАТОЗНАЧНІ СЛОВА Лексичні значення багатозначних слів. Пояснюю значення багатозначних слів. |
|
|
Вправи 4-8 |
С. 42-44 |
Доречне вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Навчаюся доречно вживати слова в мовленні. |
|
|
Зошит с. 12 |
|
Навчаюся розповідати казки |
|
8 т. |
|
|
Узагальнення знань із розділу «Слово. Значення слова». |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень. |
|
|
Вправи 1-3 |
С. 46-47 |
Слова - назви (предметів, ознак, дій, чисел) § 12. СЛОВА - НАЗВИ ПРЕДМЕТІВ (ІМЕННИКИ) Поняття про слова — назви предметів (іменники). Навчаюся визначати слова - назви предметів. |
|
9 т. |
Вправи 4-7 |
С. 48-49 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання хто? що? Навчаюся добирати іменники |
|
|
Вправи 8-11 |
С. 50-51 |
Іменники — назви істот і неістот Розпізнавання слів — назв предметів, які відповідають на питання хто? або що? Розрізняю слова, що відповідають на питан- ня хто? що? |
|
|
Вправи 12-14 |
С. 52-53 |
Іменники — власні і загальні назви Розрізняю слова, які є загальними і власни- ми назвами. |
|
|
Зошит с. 14 |
|
Навчаюся будувати діалог |
|
10 т. |
Вправи 15-19 |
С. 54-55 |
Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами. |
|
|
Вправи 20-22 |
С. 56-57 |
Велика буква у власних назвах Правило вживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
|
|
Вправи 23-27 |
С. 58-59 |
Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин. |
|
11 т. |
Вправи 28-31 |
С. 60-61 |
Правило вживання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок, гір та ін.. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір. |
|
|
Вправи 32-35 |
С. 62-63 |
Число іменників Змінювання іменників за числами (один — багато). Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
|
Вправи 36-39 |
С. 64-65 |
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
|
Зошит с. 16 |
|
Навчаюся писати запрошення на День народження |
|
12 т. |
Вправи 40-43 |
С. 66-67 |
Вправляння у доречному вживанні слів — назв предметів у мовленні. Навчаюся вживати іменники у мовленні |
|
|
Впр. 44-48 |
С. 68-69 |
Уживання в мовленні слів — назв предметів. Навчаюся вживати слова — назви предметів у мовленні |
|
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів. |
|
13 т. |
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Вправи 1-3 |
C. 70-71 |
§ 12. СЛОВА - НАЗВИ ОЗНАК ПРЕДМЕТІВ (ПРИКМЕТНИКИ) Поняття про слова — назви ознак предметів (прикметники). Навчаюся визначати слова –– назви ознак предметів. |
|
|
Впр. 4-7 |
С. 72-73 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Навчаюся добирати прикметники |
|
|
Зошит с. 18 |
|
Навчаюся складати розповідь |
|
14 т. |
Вправи 8-12 |
С. 74-75 |
Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюся утворювати сполучення слів із прикметниками |
|
|
Вправи 13-16 |
С. 76-77 |
Вправляння у доречному вживанні слів — назв ознак предметів у мовленні. Навчаюся вживати прикметники в мовленні |
|
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами ознак предметів. |
|
15 т. |
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Впр. 1-4 |
С. 78-79 |
§14. СЛОВА - НАЗВИ ДІЙ ПРЕДМЕТІВ (ДІЄСЛОВА) Поняття про слова — назви дій предметів (дієслова). Навчаюся визначати слова –– назви дій предметів. |
|
|
Впр. 5-8 |
С. 80-81 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання що робить? що роблять? Навчаюсь складати речення з дієсловами |
|
|
Зошит с. 20 |
|
Навчаюся зв'язно висловлювати думки |
|
16 т. |
Впр. 9-12 |
С. 82-83 |
Вправляння у доречному вживанні слів –– назв дій предметів у мовленні. Навчаюсь вживати дієслова в мовленні |
|
|
Впр. 13-16 |
С. 84- 85 |
Навчаюсь вживати слова — назви дій предметів у власних висловлюваннях. |
|
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами дій предметів. Контроль навчальних досягнень учнів. |
ІІ семестр |
||||
|
1 т. |
Впр. 1-4 |
С. 86-87 |
§15. СЛОВА - НАЗВИ ЧИСЕЛ (ЧИСЛІВНИКИ) Навчаюсь визначати слова, які називають числа |
|
|
Впр. 5-8 |
С. 88-89 |
Навчаюсь добирати числівники |
|
|
Впр. 9-14 |
С. 90-91 |
Навчаюсь утворювати сполучення слів з числівниками |
|
|
Зошит с. 22 |
|
Навчаюся писати записку |
|
2 т. |
Впр. 15-19 |
С. 92-93 |
Навчаюсь вживати числівники в мовленні |
|
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами чисел. |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
3 т. |
Впр. 20-24 |
С. 94-95 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні |
|
|
Впр. 25-29 |
С. 96-97 |
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питанням |
|
|
|
|
Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова та числівники. |
|
|
Зошит с. 24 |
|
Навчаюся складати розповідь за малюнком |
|
4 т. |
Впр. 1-4 |
С. 98-99 |
§16. СЛУЖБОВІ СЛОВА Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів |
|
|
Впр. 5-7 |
С. 100 |
Навчаюся вживати службові слова в мовленні |
|
|
Впр. 8-9 |
С. 101 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні |
|
5 т. |
Впр. 10-11 |
С. 101-102 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні |
|
|
|
|
Закріплення знань учнів про іменники, прик- метники, дієслова, числівники і службові слова |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Зошит с. 28 |
|
Використовую службові слова |
|
6 т. |
Впр. 1-4 |
С. 104-105 |
РЕЧЕННЯ §17. РЕЧЕННЯ Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками |
|
|
Впр. 1-5 |
С. 106-107 |
§18. ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ Навчаюся правильно відтворювати інтонацію розповідних речень |
|
|
Впр. 6-8 |
С. 108-109 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень |
|
7 т. |
Впр. 9-12 |
С. 110-111 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних речень |
|
|
Впр. 13-16 |
С. 112-113 |
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні речення |
|
|
Впр. 17-21 |
С. 114-115 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень |
|
|
Зошит с. 30 |
|
Навчаюся складати розповідь на основі спостережень |
|
8 т. |
Впр. 22-24 |
С. 116 |
Навчаюся складати різні за інтонацією речення |
|
|
Впр. 25-26 |
С. 117 |
Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями |
|
|
Впр. 27-29 |
С. 118-119 |
Навчаюся складати речення за малюнком |
|
9 т. |
Впр. 30-33 |
С. 119-120 |
Навчаюся складати речення за малюнком |
|
|
|
|
Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Зошит с. 32 |
|
Відвідаємо театр |
|
10 т. |
Впр. 1-4 |
С. 122-123 |
ТЕКСТ §19. ТЕКСТ Навчаюся розпізнавати текст за його основними ознаками |
|
|
Впр. 1-3 |
С. 124-125 |
§20. БУДОВА ТЕКСТУ Навчаюся визначати частини тексту |
|
|
Впр. 4-5 |
С. 126 |
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текст |
|
11 т. |
Впр. 6-7 |
С. 127 |
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текст |
|
|
|
|
Закріплення знань учнів основні ознаки та будову тексту |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Зошит с. 36 |
|
Навчаюся складати розповідь на основі власного досвіду |
|
12 т. |
Впр. 1-4 |
С. 128-129 |
§21. ТИПИ ТЕКСТІВ Навчаюся розрізняти текст-розповідь |
|
|
|
|
Вчуся складати текст-розповідь |
|
|
Впр. 5-8 |
С. 130-131 |
Навчаюся розрізняти текст-опис |
|
13 т. |
|
|
Вчуся складати текст-опис |
|
|
Впр. 9-10 |
С. 132 |
Навчаюся складати текст за ілюстрацією |
|
|
|
|
Навчаюся складати текст за фотоілюстрацією |
|
|
Зошит с. 38 |
|
Навчаюся складати розповідь за поданим початком |
|
14 т. |
Впр. 11-13 |
С. 133-134 |
Навчаюся складати текст за серією малюнків |
|
|
Впр. 14-16 |
С. 134-135 |
Навчаюся складати текст за серією малюнків |
|
|
Впр. 17-18 |
С. 136 |
Навчаюся складати текст про події із власного життя |
|
15 т. |
Впр. 19-20 |
С. 137 |
Навчаюся складати текст про події із власного життя |
|
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із вивченими типами текстів. |
|
|
|
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів. |
|
|
Зошит с. 40 |
|
Навчаюся складати загадки |
|
16 т. |
Впр. 21-22 |
С. 138 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему (Я - чемна людина, тому, що...) |
|
|
Впр. 23-24 |
С. 139 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему (Хочеш мати друга - будь ним сам) |
|
|
Впр. 25-26 |
С. 140 |
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти |
|
17 т. |
Впр. 27-28 |
С. 141 |
Навчаюся редагувати тексти |
|
|
|
|
Списування рукописного тексту |
|
|
|
|
Списування друкованого тексту |
|
|
Зошит с. 42 |
|
Що я знаю про комп'ютер? |
|
18 т. |
|
|
Навчальний диктант |
|
|
|
|
Складаємо діалог |
|
|
|
|
Закріплення вивчених знань та вмінь |
|
19 т. |
Впр. 1-2 |
С. 142 |
§21. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК |
|
|
|
|
Тестування знань та вмінь з вивчених розділів |
|
|
|
|
Урок-вікторина "Що цінного я навчися з української мови в 2 класі?" |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
(3,5 год)
№ уроку |
Дата прове- дення |
Розво- роти |
Тема уроку |
І семестр (16 тижнів х 3,5 години на тиждень = 56 годин) |
|||
Розділ 1. Дзвіночок кличе у Країну Знань |
|||
|
1 т. |
|
Здрастуй, школо! Знайомство з новим підручником: обкладинка, форзац, звернення до читачів, умовні позначення |
|
|
С. 3 |
Дзвіночок кличе у Країну Знань. Любов Шостак «Шкільний дзвінок». |
|
|
С. 4-5 |
Головна професія – школяр. Анатолій Костецький «Головна професія», відео про школи з усього світу. |
|
2 т. |
С. 6-8 |
Що я очікую від шкільного життя? Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр». |
|
|
С. 8-10 |
Я до школи поспішаю. Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр» (продовження). |
|
|
С. 11 |
Хто сьогодні зірка в класі? Олена Полянська «Є у кожного талант». |
|
|
с. 13 (Л.Ч.) |
Скринька загадок |
|
3 т. |
С. 12 |
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Йосип Шелепець «Зажурився кіт». |
|
|
С. 13-14 |
Якщо вчитися важко Дженніфер Мур-Маллінос «Якщо вчитися важко». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 1 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 2. Книжка - ключ до знань |
|||
|
4 т. |
С. 15-16 |
Ми маленькі читачі. Лідія Повх «Ми маленькі читачі». |
|
|
С. 17-18 |
Книжка – ключ до знань. Василь Сухомлинський «Усі книжки гарні». |
|
|
С. 19 |
Тато, мама, я – читаюча сім’я. Наталка Поклад «Книжковечір». |
|
|
с. 43 (Л.Ч.) |
Скринька казок народів світу. Як дівчина короля перехитрила" (Угорська казка) |
|
5 т. |
С. 20 |
Дружба з книжкою – це свято! Нузет Умеров «Про книжку». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 2 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 3. Осінні барви, осінній настрій |
|||
|
|
С. 21-22 |
Осінь – золотокоса красуня. Катерина Перелісна «Золота осінь», картина Ольги Кваші «Золота осінь». |
|
6 т. |
С. 22-23 |
Картини пізньої осені. Катерина Перелісна «Недалеко до зими». |
|
|
С. 23-24 |
Щедра осінь завітала в гості. Марійка Підгірянка «Прийшла осінь». |
|
|
С. 25-26 |
Вітерець-пустунець між дерев танцює. Тамара Коломієць «Вітрисько», картини Ірини Ломанової «Осінній вітер» та Олексія Чернігіна «Солоний вітер». |
|
|
с. 17-19 (Л.Ч.) |
Скринька скоромовок та лічилок |
|
7 т. |
С. 27-28 |
У лісі ми гриби збирали. Тамара Коломієць «На галяві». |
|
|
С. 28-29 |
Завтра у вирій далекий будуть летіти лелеки. Аркадій Музичук «Горобці», відео про відліт птахів у вирій. |
|
|
С. 29-31 |
Прийшла до лісу осінь. Наталя Остапенко «Господиня осінь». |
|
8 т. |
С. 31-32 |
Зажурила осінь золоту діброву. Оксана Кротюк «Ведмежа колискова». |
|
|
С. 32-33 |
Де ти, білочко, живеш? Ліна Костенко «Білочка восени». |
|
|
С. 34-35 |
Звуки осені. Оксана Чорновіл «Осінній концерт», Галина Маніва «Каштанопад», аудіозапис звуків осені. |
|
|
с. 116-118 (Л.Ч.) |
Скринька цікавих і повчальних історій. Василь Сухомлинський "Які вони бідні", "Верба - мов дівчина" |
|
9 т. |
С. 36 |
Осінні настрої. Осінь весела! Наталя Забіла «Осіннє листя». Вадим Скомаровський «Лісова колиска». |
|
|
С. 37-38 |
Осінні настрої (продовження теми). Осінь сумна. Осінь мрійлива. Олена Пчілка «Садок марніє потихеньку…», |
|
|
С. 38-39 |
Осінні настрої (продовження теми). Осінь тривожна, таємнича і задумлива. Осінь грайлива. Ліна Костенко «Березовий листочок», Петро Сорока «Гра», Віктор Терен «Осінь». |
|
10 т. |
|
Узагальнення за розділом 3 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 3. Народні перлини для кожної дитини |
|||
|
|
С. 40 |
Українські народні колискові пісні. Аудіозапис української народної колискової пісні у виконанні Ніни Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…», українська народна колискова пісня «Ой люлі, ой люлі…». |
|
|
С. 41 |
Українські народні дитячі пісеньки. Мультфільм «Грицю, Грицю, до роботи!», українська народна пісня «Зайчику,зайчику». |
|
|
с. 15 (Л.Ч.) |
Скринька прислів'їв і приказок |
|
11 т. |
С. 42 |
Дитячі заклички. Закличка «Іди, іди, дощику». |
|
|
С. 42-44 |
Лічилки, мирилки. Лічилки «Котилася торба..», «Тікав заєць через міст», мирилки «Дві подружечки зажурилися», «Подивися просто в очі…». |
|
|
С. 44-46 |
Скоромовки, загадки, прислів’я. |
|
12 т. |
С. 47-49 |
Дивовижний світ українських народних казок про тварин. Українська народна казка «Зайчикова хатинка». |
|
|
С. 49-50 |
Де дружніші, там і сильніші. Українська народна казка «Ведмідь і бджоли», відео до казки. |
|
|
С. 51-53 |
Яке частування, таке й дякування. Українська народна казка «Лисиця і Журавель», аудіо запис казки та пісні, написаної за мотивом української народної казки «Лисичка і Журавель». |
|
|
с. 38 (Л.Ч.) |
Скринька українських народних казок. Українська народна казка "Лисичка-сестричка" (уривок) |
|
13 т. |
С. 53-55 |
Хочеш собі добра – не роби нікому зла. Українська народна казка «Ведмідь і павучок». |
|
|
C. 56-58 |
Дивовижний світ народних казок Європи. Хочеш їсти калачі – не лежи на печі. Угорська народна казка «Курочка, мишка та півник». |
|
|
С. 58-59 |
Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Шотландська народна казка «Лисиця і яструб». |
|
14 т. |
|
Узагальнення за розділом 4 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 5. Кришталева зимонька у срібнім кожушку
|
|||
|
|
С. 60-61 |
Здрастуй, зимонько-зима! Віра Паронова «Йде зима».
|
|
|
С. 61-62 |
Поетичний образ зими. Микола Сингаївський «Білі черевички у зими». |
|
|
с. 82-84 (Л.Ч.) |
Поетична збірка Ліни Костенко "Баба Віхола", "Пряля", "Соловейко застудився" |
|
15 т. |
С. 62-63 |
Подбайте, діти, про пташок узимку. Загадки Лесі Вознюк, Лідія Дяченко «Чого сполошились синички?». |
|
|
С. 63-65 |
Дідусю Миколай, нашу хату не минай. Ніна Даценко «Зниклий мішок». |
|
|
С. 65-66 |
Уже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати. Українські народні пісні «Колядин, колядин», «Щедрий вечір, добрий вечір», картина Олени Ревуцької "Різдвяна пісня", малюнок Олександра Перехреста «Різдвяні колядники». |
|
16 т. |
С. 67 |
Уже Різдво прийшло до хати, всім пора колядувати (продовження теми) Українська народна пісня «Сію, вію, посіваю».
|
|
|
С. 68-69 |
Рік Новий – чудове свято! Зірка Мензатюк «Новий рік». |
|
|
|
Узагальнення вивченого за І семестр. |
|
|
с. 95-99 (Хресто-матія) |
Іван Малкович "Золотий павучок" (різдвяна історія)
|
ІІ семестр (19 тижнів х 3,5 години на тиждень = 66,5 годин) |
|||
|
1 т. |
С. 70 |
Веселий таночок танцює снігопад. Анна Рибалка «Дивовижний снігопад». |
|
|
С. 71-72 |
Веселий таночок танцює снігопад (продовження теми). Анна Рибалка «Дивовижний снігопад» |
|
|
С. 72-73 |
Ходить Мороз надворі у чоботах пухових. Леся Вознюк «Йшов мороз». |
|
2 т. |
С. 73-74 |
Зима-чаклунка. Анатолій Качан «Зустріч». |
|
|
С. 74-76 |
Хто уміє зберігати – уміє й господарювати. Марія Чумарна «Як зайчики зимували». |
|
|
С. 76 |
Ой зима, зима, зима. Веселіш пори нема (Зимові розваги. Безпека взимку.) Платон Воронько «Гра у сніжки». |
|
|
с. 68-70 (Л.Ч.) |
Поетична збірка Микола Вороний "Сніжинки", Любов Забашта "Біле свято зими"
|
|
3 т. |
|
Узагальнення за розділом 5 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 6. Моя роди́на - це наша славна Україна! |
|||
|
|
С. 77 |
Я – синочок. Я – донечка. Сашко Дерманський «Віршик для мами». |
|
|
С. 78 |
Я – синочок. Я – донечка (продовження теми). Олег Попов «Хто це?», аудіозапис пісні В. І. Кукоби «Мама і тато», музичний кліп до пісні.
|
|
4 т. |
С. 79 |
Я – братик. Я – сестричка. Гриць Гайовий «Будильник». |
|
|
С. 80-81 |
Я – онучок. Я – онучка. Катерина Перелісна «Мами й доні», Аркадій Музичук «Дідусів маршрут», аудіо запис пісні Наталії Май «Бабуся», мультфільм до пісні підібраний благодійним фондом Magneticone.org для проекту «Освіта дитини ХХІ століття». |
|
|
С. 81-82 |
Україна – це ти! Наталя Рибальська «Добрий день, матусю Україно!», аудіо запис пісні та відео сюжет. |
|
|
с. 8-9 (Хресто-матія) |
Тіна Кароль. Україна - це ти (пісенний текст) |
|
5 т. |
С. 82-83 |
Державні символи України. Наталка Поклад «Прапор». |
|
|
С. 83-85 |
Без верби і калини нема України. Народна легенда «Як Оксана вербою стала». |
|
|
С. 85-87 |
Ми – українці! Анатолій Григорук «Дивовижні імена». |
|
6 т. |
С. 87-88 |
У родині всі ми любим українську мову! Володимир Верховень «Українська мова».
|
|
|
С. 88-90 |
Перш ніж щось сказати, треба добре подумати За Анатолієм Григоруком «Мудра мова». |
|
|
С. 90-92 |
По-своєму кожна пташина співає, по-своєму кожен народ розмовляє. Всеволод Нестайко «Тьохіванко, Тьохандрійко і Цвірінько». |
|
|
с. 68-71 (Хресто-матія) |
Наталка Мелетич "Парасолька" |
|
7 т. |
С. 92 |
Моя маленька Батьківщина. Лідія Повх «Україна». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 6 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 7. Зустрічаймо весноньку! |
|||
|
|
С. 93-94 |
Зустрічаймо весноньку! Алевтина Волкова «Весна світла», відео про розквіт природи навесні, аудіо запис дитячих закличок до пташок. |
|
8 т. |
С. 94-95 |
Нумо співати – весну закликати! Леся Вознюк «Весняний струмок». |
|
|
С. 95-96 |
Вчимося читати вірші-діалоги. Катерина Перелісна «Весна». |
|
|
С. 96-98 |
Вчимося читати вірші-діалоги (продовження теми). Варвара Гринько «Струмок», Андрій Мʼястківський «Пролісок». |
|
|
с. 55-57 (Л.Ч.) |
Поетична збірка Тараса Шевченка "Зоре моя вечірняя", Сонце заходить, гори чорніють...", "Тихесенько вітер віє" |
|
9 т. |
С. 98-99 |
Леся Українка – поетична квітка України. Леся Українка «Пісенька весняної води». |
|
|
С. 99-101 |
Котики вербові – весняне диво природи. Надія Кирʼян «Котики». |
|
|
С. 102 |
Тарас Григорович Шевченко – народний поет і художник. Тарас Шевченко «Встала весна…». |
|
10 т. |
С. 103 |
Свято Пасхи недалечко. Ніна Куфко «Свято Пасхи недалечко», картина Юрія Мацика «Світле свято», аудіозапис казки Андрія Мʼястківського «Казочка про писанку». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 7 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 8. Мого дитинства сонячна країна |
|||
|
|
С. 104-105 |
Добре тому жити, хто вміє дружити Євген Гуцало «Під веселкою». |
|
|
с. 143-145 (Л.Ч.) |
Скринька казок зарубіжних письменників. Василь Чухліб "Заячий холодок" |
|
11 т. |
С. 106-104 |
Найдорожче – чесність. Аліна Туз «Про Михася та Люка Скайуокера». |
|
|
С. 108-109 |
Добре ім’я краще багатства. Зірка Мензатюк «Золоте серце». |
|
|
С. 110-111 |
Цікаві історії, пригоди Катерина Василенко «НЛО». |
|
12 т. |
С. 111-112 |
Коли буває соромно? Леонід Нечаєв «Про жовті грушки і червоні вушка». |
|
|
С. 113-114 |
Наполеглива праця – запорука успіху. Оксана Кротюк «Пластиліновий песик». |
|
|
С. 115-117 |
Маленькими кроками до великих перемог. За Дженніфер Мур-Маллінос «Я все зможу!». |
|
|
|
Скринька казок українських письменників Ганс Крістіан Андерсен "Принцеса на горошині" |
|
13 т. |
С. 117-119 |
Чи варто ризикувати? За Оксаною Радушинською «День народження!». |
|
|
С. 119-120 |
Чи варто ризикувати? (продовження теми) За Оксаною Радушинською «День народження!» (продовження) |
|
|
форзац |
Пізнаю себе За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». |
|
14 т. |
форзац |
Пізнаю себе За Дженніфер Мур-Маллінос «Безліч емоцій». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 8 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 9. Кожна пригода - до мудрості дорога |
|||
|
|
С. 121-123 |
Як досягнути успіху? Оксана Павлова «Якби я мав такі кросівки…». |
|
|
с. 114-119 (Хресто-матія) |
Марина Павленко "Півтора бажанння" |
|
15 т. |
С. 123-124 |
Чи добре бути нахабним? Василь Чухліб «Заячий холодок», аудіо запис казки |
|
|
С. 125-126 |
Вчимося аналізувати інформацію. Всеволод Нестайко «Кревет Вася». |
|
|
С. 127-128 |
Вчимося аналізувати інформацію (продовження теми) Всеволод Нестайко «Кревет Вася» (продовження) |
|
16 т. |
|
Узагальнення за розділом 9 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
Розділ 10. Довкола стільки є краси! |
|||
|
|
С. 129 |
Довкола стільки є краси! Лідія Компанієць «У лісочку». |
|
|
С. 130-131 |
Я не ображу рідної землі! Ніна Вернигора «Диво у долоньках». |
|
|
с. 148-153 (Хресто-матія) |
Катерина Міхаліцина "Хто росте у парку" (скорочено) |
|
17 т. |
С. 131-133 |
Здібності і таємниці братів наших менших. Валентина Бондаренко «Розумаха». |
|
|
С. 133 |
Краса природи є у всьому, лиш придивитися зумій. Ліна Біленька «Казка неба». |
|
|
С. 134-135 |
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій. Микола Возіянов «Сонечко». |
|
18 т. |
С. 135-137 |
Казка – вигадка, та в ній – справжні факти розумій (продовження теми). Анна Рибалка «Вовчик і сонечка». |
|
|
С. 137-139 |
Що? Де? Коли? Як? Чому? Микола Леденцов «Голка-риба». |
|
|
С. 139-140 |
Що? Де? Коли? Як? Чому? (продовження теми) Микола Леденцов «Морський коник». |
|
|
с. 109-113 (Хресто-матія) |
Григорій Фалькович "Колоскова колискова", "Корова спекла коровай", "Все, що звечора наснилось" |
|
19 т. |
С. 140 |
Щоб завжди був світ прекрасним. Олена Полянська «Щоб завжди був світ прекрасним». |
|
|
|
Узагальнення за розділом 10 (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) __________________ ________________________________________________ ________________________________________________
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |