Презентація"Види роботи над текстом"

Про матеріал
Матеріал презентації допоможе вчителю в роботі з текстами в початковій школі, розвиватиме мовлення і мислення учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види роботи над текстомв початкових класах Презентацію склала вчитель початкових класів Приазовської ЗОШ І-ІІІ ст. Загребельна Тамара Дмитрівна

Номер слайду 2

Немає жодної навчальної дисципліни, яка б не вимагала навичок читання, переказу, уміння аналізувати, висловлювати та відстоювати власні думки. Найбільше уваги формуванню основ цих умінь та навичок у початковій школі приділяється на уроках читання.

Номер слайду 3

Виразне читання тексту. Використовується під час відтворення знайомого тексту, під час перевірки домашнього завдання. Вимагати виразності читання незнайомого тексту недоречно.

Номер слайду 4

Читання ланцюжком. Учні читають в певному, установленому порядку (один за одним), і при цьому вчитель має можливість і перевірити ефективність підготовки учнів до уроку, рівень сформованості необхідних читацьких навичок достатньої кількості учнів. Самі ж діти мають можливість порівняти свої досягнення з іншими.

Номер слайду 5

Читання складових таблиць. Учитель може використовувати готові таблиці, що часто друкуються в методичній літературі, виготовлені або просто написані на дошці власноруч. Такі таблиці можуть готувати заздалегідь батьки та учні. Бажано, щоб таблиці допомагали у засвоєнні читання важких складів, які є у словах виучуваного тексту.

Номер слайду 6

Читання слів у пірамідках. Можна складати піраміди як зі слів тексту, так і з інших слів.. Головна вимога – щоб слова у піраміді були розташовані одне під одним зі збільшенням кількості букв. Ця вправа допомагає розширювати кут зору під час читання.

Номер слайду 7

Читання “Буксир”Учитель або учень, який має добрі навички читання, читає текст вголос. А учні пошепки читають разом із ним, копіюючи темп читання, правильність, інтонування. Учитель має можливість керувати читанням. Цей спосіб читання може називатися “Диктор”

Номер слайду 8

Читання “Хвилею”Читають за заданою керівником схемою: повільно, швидко, дуже швидко і навпаки. Такий вид роботи викликає інтерес до виконуваної роботи та розвиває навички читання із різною швидкістю.

Номер слайду 9

Зразкове читання. Такий вид роботи використовується, коли діти мають добрі навички читання даного тексту. Виховується бажання продемонструвати зразкове читання

Номер слайду 10

Читання із замірюванням прочитаного. Учитель заміряє певний час читання учнями (1 хв.). Діти за командою починають читати і за командою зупиняються. Потім рахують кількість прочитаних слів: свої власні, або обмінюються і рахують кількість слів у сусіда по парті. Результати записують у читацький щоденник.

Номер слайду 11

Вибіркове читання. За завданням учителя або іншого учня діти, використовуючи швидке читання та зорову пам’ять, знаходять певні частини тексту та зачитують їх. Це можуть бути слова, різні види речень, діалоги, характеристику дійових осіб, описи, пейзажі.

Номер слайду 12

Читання за особами. Учні вчаться розпізнавати слова автора та дійових осіб, засвоюють правила запису діалогів; формується вміння власним голосом передавати інтонацію, характер, настрій персонажу

Номер слайду 13

Театральне читання. Діти виконують завдання: зобразити, як би цей твір читала Мишка, Ведмідь, Лисичка і т.ін.

Номер слайду 14

Прогнозоване читання. За заголовком. За початком тексту. За прочитаною частиною тексту. За ілюстрацією до тексту. За прізвищем автора

Номер слайду 15

Читання “Біг по доріжці”Діти читають склади, слова з різним темпом та силою голосу: Повільно й тихо. Швидко й тихо. Швидко й голосно. Повільно й голосно

Номер слайду 16

Читання пошепки. За невеликий проміжок часу всі учні мають можливість самостійно познайомитись із певним матеріалом. Учитель має можливість чути та контролювати роботу кожного.

Номер слайду 17

Читання із зупинками. Діти читають даний текст. За умовним сигналом учителя зупиняються, піднімають очі від тексту. За другим сигналом знаходять місце і, де закінчили роботу, продовжують. Розвивається зорова пам’ять.

Номер слайду 18

Читання “Блискавка”Діти читають дуже швидко. Потім переказують прочитане. Даний вид роботи розвиває швидке читання.

Номер слайду 19

Творче читання. Читання творів без початку і кінцівки. Учень розповідає власне бачення відсутніх частин тексту.

Номер слайду 20

“Знайдіть слово”Учитель чи один з учнів читає речення з тексту. Але, не закінчивши його, зупиняється. Діти повинні знайти це речення та назвати слово, перед яким була зупинка.

Номер слайду 21

“Сніжинка” Учитель називає слово, а учні добирають інші слова за даною тематикою з даного тексту. (Свято – вітання, листівка, подарунок, радість)

Номер слайду 22

Конкурс “Чомучок” Гра “Автор”Діти ставлять запитання авторові твору, героям. Учень виконує роль автора. Він пропонує свій варіант бачення твору, його змісту. Діти можуть ставити йому запитання. “Автор” дає відповіді.

Номер слайду 23

“Торбинка запитань”До дошки виходить один учень, пара або група учнів. Однокласники ставлять по черзі йому запитання за змістом даного тексту. Учень (учні) відповідають. Хто з дітей (пар, груп) дав більше правильних відповідей, той “повніше наповнив свої торбинки”

Номер слайду 24

Різні види переказу тексту. Близько до тексту. Стислий переказ. Переказ у парі (взаємоперевірка, доповнення)Переказ за допомогою міміки, жестів. Переказ зі зміною особи автора (я, він)Переказ із власним продовженням. Переказ певної частини. Творчий переказ (можна змінювати перебіг подій, дійових осіб…)

Номер слайду 25

Гра “Фантазія”Гра-конкурс може проводитись індивідуально, між парами, групами. Учні фантазують, якими епізодами вони б доповнили твір, як би його змінили.

Номер слайду 26

Тонограма тексту, речення. Тонограма відображає емоційний стан змісту твору в певних частинах. Проводиться пряма горизонтальна лінія. Потім креслиться ламана лінія: лінія йде вгору – радість, піднесення; лінія вниз – горе, сум; лінія збігається із прямою, горизонтальною лінією – звичайний перебіг подій.

Номер слайду 27

“Аукціон думок, коло ідей”Діти діляться своїми почуттями, роздумами, які викликав твір. Індивідуально або групами висловлюють свої думки стосовно певного запитання чи завдання – висловлюють свої ідеї.

Номер слайду 28

“Мозаїка” Робота в “Бджолиних групах”Друкований варіант твору розрізають на частини, і діти складають його визначаючи послідовність подій. Учні об’єднуються в групи, які отримують певне завдання. Кожний учасник групи виконує своє “підзавдання”, що є складовою основного завдання.

pptx
Додано
12 вересня 2019
Переглядів
3428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку