«Затверджую»
Директор школи____________
«___» вересня 2020р.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
Програма: УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Авторський колектив: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова. Робоча група (…) здійснила розвантаження програми відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р. та відповідно до наказу № 617 Міністерства освіти і науки України від 3.06.2016 р.
Робоча група (…) здійснила оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.
Посилання на сайт МОНУ: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/na-sajt-ukrayinska-literatura-5-9-z-chervonimdoc-2.pdf
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год. Текстуальне вивчення творів – 52 год. Повторення та узагальнення – 2 год. Література рідного краю – 4 год. Позакласне читання – 4 год. Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення). Виразне читання – 2 год. Резервний час – 6 год.
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
|
|
Вступ Слово в житті людини. Образне слово - першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
|
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ |
|
|
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенда «Про зоряний Віз». |
|
|
Легенди «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» (за С. Плачиндою) |
|
|
«Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» |
|
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків. |
|
|
Народні казки. «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами. |
|
|
Казка «Мудра дівчина» . Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні). |
|
|
Казка «Летючий корабель». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
|
Побудова казки, її яскравий національний колорит. Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. |
|
|
ПЧ |
|
|
РМ Складання власної казки (письмово) |
|
|
Контрольна робота |
|
|
Літературні казки Іван ФРАНКО. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Зміст казки «Фарбований Лис». |
|
|
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис». Головні і другорядні персонажі. Образ Лиса, риси його характеру. |
|
|
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис». Особливості літературної казки, її відмінність від народної. |
|
|
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору («Хуха-Моховинка».). |
|
|
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. |
|
|
Василь СИМОНЕНКО. Цікаві сторінки з дитинства митця. «Цар Плаксій та Лоскотон» |
|
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). |
|
|
Казкова історія і сучасне життя. |
|
|
Контрольна робота |
|
|
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. |
|
|
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. |
|
|
ЗМ. Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети (усно) |
|
|
Елементи незвичайного в повісті-казці. Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
|
|
Література рідного краю |
|
|
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). |
|
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. |
|
|
Леонід ГЛІБОВ. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», |
|
|
Леонід ГЛІБОВ. «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Фольклорна основа його віршованих загадок. |
|
|
Контрольна робота |
|
|
ПЧ |
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
Програма: УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Авторський колектив: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова. Робоча група (…) здійснила розвантаження програми відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р. та відповідно до наказу № 617 Міністерства освіти і науки України від 3.06.2016 р.
Робоча група (…) здійснила оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.
Посилання на сайт МОНУ: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/na-sajt-ukrayinska-literatura-5-9-z-chervonimdoc-2.pdf
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год. Текстуальне вивчення творів – 52 год. Повторення та узагальнення – 2 год. Література рідного краю – 4 год. Позакласне читання – 4 год. Розвиток мовлення – 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення). Виразне читання – 2 год. Резервний час – 6 год.
ІІ семестр
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
|
|
Літописні оповіді «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» |
|
|
«Святослав укладає мир з греками…» |
|
|
«Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». |
|
|
Олександр ОЛЕСЬ. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. |
|
|
Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. «Заспів», «Ярослав Мудрий». |
|
|
Драматичний твір на тему народної казки. «Микита Кожум’яка» |
|
|
Драматичний твір на тему народної казки. «Микита Кожум’яка» |
|
|
Зірка МЕНЗАТЮК. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. |
|
|
Фантастичне і реальне в ній. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. |
|
|
Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
|
|
Екзотика старовинних українських замків. |
|
|
Контрольна робота |
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ
|
||
|
|
Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур’янах». |
|
|
Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство. «В бур’янах». |
|
|
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка – художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе…». Напам ять |
|
|
Т.Г Шевченко. «Садок вишневий коло хати…» Напам ять |
|
|
Павло ТИЧИНА. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». |
|
|
Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. Мелодійність віршів П. Тичини. «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
|
|
Євген ГУЦАЛО. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. |
|
|
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
|
РМ |
|
|
Контрольна робота |
|
|
Максим РИЛЬСЬКИЙ. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), |
|
|
Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…» Напам’ять: 1 вірш (на вибір) |
|
|
Григір ТЮТЮННИК. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
|
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
|
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець». Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. |
|
|
Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. |
|
|
Гуманізм повісті. |
|
|
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
РМ |
|
|
Контрольна робота |
|
|
Позакласне читання |
|
|
Позакласне читання |
|
|
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |