Календарно-тематичні плани з хімії для учнів 10-х класів за новими Програмами 2017 року (10 клас, 52 год, - 1,5 год на тиждень, 2 год резерв) до підручника Попель , Хімія, рівень стандарту, електронна версія підручника 2018 року
10 клас, 52 год, (1,5 год на тиждень, 2 год резерв)
№ |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Дата |
Примітка (Д/З) |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
|
Повторення початкових понять про органічні речовини |
4 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає десять членів гомологічного ряду алканів (СН4 – С10Н22); розуміє належність речовин за їхнім складом до вуглеводнів, оксигеновмісних, нітрогеновмісних сполук. Діяльнісний компонент складає молекулярні, структурні і напівструктурні формули метану та дев’яти його гомологів (С2Н6 – С10Н22), етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової та аміноетанової кислот; рівняння реакцій: горіння (повного окиснення) вуглеводнів; заміщення для метану (хлорування); приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування); що описують хімічні властивості етанової кислоти (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями з точки зору електролітичної дисоціації). Ціннісний компонент обґрунтовує застосування метану, етану, етену, етину, метанолу, етанолу, гліцеролу, етанової кислоти; роль органічних сполук у живій природі; оцінює вплив на здоров’я і довкілля окремих органічних речовин; висловлює судження щодо необхідності знань про органічні сполуки для їх безпечного застосування.
|
|||
1 |
Вступний інструктаж з БЖД (31,32). Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
1 |
|
Повт. (конспект) Письмово Савчин завд 7, вар 1-3, ст 87 |
||||
2 |
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота). |
1 |
|
Повт. (конспект) Письмово Савчин завд 8, вар 6-9, ст 107 |
||||
3 |
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
1 |
|
Повт. (конспект) Письмово Савчин завд 3, вар 5-6, ст 160 |
||||
4 |
Діагностичний контроль знань за курс 9 класу. Самостійна робота.
|
1 |
|
Письмово Савчин ст 136 №15 |
||||
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
4 |
|
|
|
|||
5 |
Класифікація органічних сполук. Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).
|
1 |
|
П.П.Попель Підручник Хімія, 10 кл. (рівень стандарту) §1 Ст 10 №5-6 (письмово) |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює суть явища ізомерії; залежність властивостей речовин від складу і будови їхніх молекул на основі положень теорії будови органічних сполук; наводить приклади органічних сполук із простими, подвійними, потрійними карбон-карбоновими зв’язками. Діяльнісний компонент розрізняє органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини; простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки; характеризує суть теорії будови органічних сполук; розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля; висловлює судження про значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії; робить висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови. |
|||
6 |
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
1 |
|
§2 ст 15 №11-12 |
||||
7 |
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Демонстрації Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). Навчальні проекти 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
1 |
|
§3 ст 20 №16-17 |
||||
8 |
Розрахункові задачі
|
1 |
|
§4 ст 25 №21-22 |
||||
Наскрізні змістові лінії Екологічна безпека і сталий розвиток. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Підприємливість і фінансова грамотність. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
||||||||
|
Тема 2. Вуглеводні (класифікація вуглеводнів) |
10 |
|
|
|
|||
9 |
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.
|
1 |
|
§5 Ст33 №32-33 |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає алкани, алкени і алкіни за систематичною номенклатурою; загальні формули алканів, алкенів, алкінів; фізичні властивості бензену; пояснює суть структурної ізомерії вуглеводнів; розпізнає структурні ізомери певної речовини; наводить приклади насичених, ненасичених й ароматичних вуглеводнів; структурних формул ізомерів алканів, алкенів і алкінів. Діяльнісний компонент розрізняє вуглеводні різних гомологічних рядів; складає на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду; молекулярну і структурну формули бензену; структурні формули алканів, алкенів і алкінів; структурні формули ізомерів алканів, алкенів і алкінів за молекулярною формулою сполуки; рівняння реакцій, які описують хімічні властивості алканів (термічний розклад, ізомеризація, галогенування), етену і етину (часткове окиснення, приєднання галогеноводнів, гідратація), бензену (горіння, галогенування, гідрування), одержання алканів (гідрування алкенів, алкінів), етену (дегідрування етану), етину (дегідрування етану, етену, гідроліз кальцій ацетиленіду), бензену (із етину, дегідрування н-гексану); класифікує вуглеводні різних гомологічних рядів, порівнює їхні будову і властивості; характеризує хімічні властивості алканів, етену та етину, бензену, способи одержання їх; установлює зв’язки між складом, будовою, властивостями, зберіганням, транспортуванням і застосуванням вуглеводнів та їхнім впливом на довкілля; взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів; дотримується правил безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті; розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент робить висновки щодо властивостей речовин на підставі їхньої будови і про будову речовин на підставі їхніх властивостей; усвідомлює необхідність збереження довкілля під час одержання і застосування вуглеводнів; обґрунтовує застосування вуглеводнів їхніми властивостями; оцінює пожежну небезпечність вуглеводнів; екологічні наслідки порушення технологій добування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних; висловлює судження про значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання. |
|||
10 |
Хімічні властивості алканів. Демонстрації Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. |
1 |
|
§6 Ст39 №39,41 |
||||
11 |
Алкени. Загальні та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етену. |
1 |
|
§8-9 Ст 53 №59 |
||||
12 |
Алкіни. Загальні та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етину. |
1 |
|
§10 Ст 59 №67-68 |
||||
13 |
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
|
1 |
|
§7 Ст 44 №44-45 |
||||
14 |
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
1 |
|
§7 Ст 44 №48-49 |
||||
15 |
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.
|
1 |
|
§11 Ст 67 №77 |
||||
16 |
Хімічні властивості бензену. Навчальні проекти 6. Ароматичні сполуки навколо нас. |
1 |
|
§11 Ст 67 №79 |
||||
17 |
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.
|
1 |
|
§12 Ст 73 №82
|
||||
18 |
Узагальнюючий контроль знань учнів з теми «Вуглеводні». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт §5-12 Ст 73 №83
|
||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Значення засобів захисту рослин і їхній вплив на здоров’я людей та довкілля за їх неправильного використання. Забезпечення збереження довкілля під час одержання, зберігання, транспортування і застосування вуглеводнів та їхніх похідних Підприємливість і фінансова грамотність Одержання алканів, етену, етину, бензену, їх застосування. Взаємозв’язок між вуглеводнями. Розв’язування розрахункових задач на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною; за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.
|
||||||||
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
17 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів; за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери; пояснює вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук; наводить приклади спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви; поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах. Діяльнісний компонент розрізняє насичені й ненасичені жири; моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації; класифікує оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами; складає молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів); рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ; порівнює будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози; хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон; характеризує хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів; способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози; прогнозує хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук; генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками; виявляє наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози; дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами; обчислює за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання; розв’язує експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент робить висновки щодо властивостей оксигеновмісних органічних речовин на підставі їхньої будови і про будову оксигеновмісних речовин на підставі їхніх властивостей; на основі спостережень; усвідомлює взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхнього впливу на довкілля; необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол; висловлює судження щодо впливу продуктів органічного синтезу на здоров’я людини та екологічний стан довкілля; розв’язує проблему власного раціонального харчування на основі знань про жири і вуглеводи; оцінює біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини; раціональне співвідношення вживання рослинних та тваринних жирів, перевагу одягу з натуральних тканин; безпечність органічних речовин і приймає обґрунтоване рішення щодо їхнього використання. |
|||
19 |
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
1 |
|
§13 Ст 82 №90, 95 |
||||
20 |
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
1 |
|
§14 Ст 90 №101 |
||||
21 |
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.
|
1 |
|
§15 Ст 94 №108
|
||||
22 |
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
1 |
|
§16 Ст 100 №117 |
||||
23 |
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. Одержання етаналю. |
1 |
|
§17 Ст 107 №121-122 |
||||
24 |
Хімічні властивості етаналю. Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
1 |
|
§17 Ст 107 №124-125 |
||||
25 |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
1 |
|
§18 Ст 114 №131-132 |
||||
26 |
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Інструктаж з БЖД (31,40,43). Лабораторні досліди 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
1 |
|
§19 Ст 120 №141 |
||||
27 |
Одержання етанової кислоти.
|
1 |
|
§19 Ст 120 №142 (а, б – 1, 2 вар) |
||||
28 |
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
1 |
|
§20 Ст 124 №150 |
||||
29 |
Контрольна робота №1
|
1 |
|
Повт §13-20 Ст 124 №152 |
||||
30 |
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. Навчальні проекти 17. Етери та естери в косметиці. |
1 |
|
§21 Ст 128 №159 |
||||
31 |
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). 18. Біодизельне пальне. |
1 |
|
§22 Ст 135 №164-165 |
||||
32 |
Повторний інструктаж з БЖД (31,32). Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Інструктаж з БЖД (31,40,43). Лабораторні досліди 2.Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). |
1 |
|
§23 Ст 141 №171 |
||||
33 |
Сахароза, утворення й поширення у природі, молекулярні формули, гідроліз.
|
1 |
|
§24 Ст 145 №178,181 |
||||
34 |
Крохмаль і целюлоза, утворення й поширення у природі, молекулярні формули, гідроліз. Навчальні проекти 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. |
1 |
|
§25 Ст 151 №184 |
||||
35 |
Інструктаж з БЖД (31,40,43). Практичні робота №1 Розв’язування експериментальних задач. |
1 |
|
Повт §13-25 Ст 153 №188 |
||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Одержання етанолу, етаналю. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток Біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини. Підприємливість і фінансова грамотність . Одержання етанолу, етаналю. Реакція естерифікації. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.
|
||||||||
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
5 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи амінів та амінокислот; пояснює структурні формули амінів та амінокислот; амфотерність амінокислот; зміст понять: характеристична (функціональна) аміногрупа, пептидна група, поліпептид; наводить приклади амінів, амінокислот, білків. Діяльнісний компонент розрізняє насичені й ароматичні аміни; складає молекулярні та структурні формули амінів та амінокислот за назвами і загальними формулами; рівняння реакцій, які описують хімічні властивості метанаміну (горіння, взаємодія з водою і хлоридною кислотою), аніліну (взаємодія з хлоридною кислотою, бромною водою), аміноетанової кислоти (взаємодія з натрій гідроксидом, хлоридною кислотою, утворення дипептиду) та одержання аніліну (відновлення нітробензену); класифікує нітрогеновмісні органічні сполуки за характеристичними (функціональними) групами; прогнозує хімічні властивості амінокислот, зумовлені особливостями будови їхніх молекул; характеризує хімічні властивості метанаміну, аніліну, аміноетанової кислоти і білків (гідроліз, кольорові реакції); біологічну роль амінокислот, білків; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями нітрогеновмісних органічних сполук; дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами. Ціннісний компонент усвідомлює вплив аніліну та його похідних (вогненебезпечність, подразливість, отруйність) на довкілля та організм людини; висловлює судження про вплив окремих нітрогеновмісних органічних сполук на організм людини; обґрунтовує застосування речовин їхніми властивостями; оцінює біологічне значення амінокислот і білків; розв’язує проблему власного раціонального харчування на основі знань про білки; робить висновки про властивості амінів, амінокислот та білків, виходячи з будови молекул речовин, і про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; на основі спостережень. |
|||
36 |
Насичені аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. Навчальні проекти 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. |
1 |
|
§26 Ст 159 №197 |
||||
37 |
Ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). Навчальні проекти 20. Анілін – основа для виробництва барвників. |
1 |
|
§27 Ст 164 №204 |
||||
38 |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. |
1 |
|
§28 Ст170№211-212 |
||||
39 |
Пептиди. Пептидна група. Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). Інструктаж з БЖД (31,40). Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. Навчальні проекти 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 23. Виведення плям органічного походження. |
1 |
|
§29 Ст 176 №222 |
||||
40 |
Узагальнюючий контроль знань учнів з тем «Естери. Жири. Вуглеводи. Нітрогеновмісні органічні сполуки.». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт Реакції полімеризації, поліконденсації Ст 170 №214 |
||||
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Íåáåçïå÷í³ñòü àí³ë³íó òà éîãî ïîõ³äíèõ äëÿ ëþäèíè òà îòî÷óþ÷îãî ñåðåäîâèùà. Підприємливість і фінансова грамотність Одержання аніліну.
|
||||||||
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
6 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює суть поняття полімер; реакцій полімеризації і поліконденсації як способів добування полімерів; наводить приклади синтетичних високомолекулярних речовин і полімерних матеріалів на їх основі; рівнянь реакцій полімеризації і поліконденсації. Діяльнісний компонент розрізняє реакції полімеризації і поліконденсації; пластмаси, каучуки, гуму та синтетичні волокна; описує властивості полімерних матеріалів; порівнює природні, штучні і синтетичні волокна, пластмаси; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів; дотримується правил безпечного поводження з синтетичними матеріалами. Ціннісний компонент обґрунтовує значення полімерів у створенні нових матеріалів та синтетичних |
|||
41 |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Навчальні проекти 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. |
1 |
|
§30-31 Ст 185 №232 |
||||
42 |
Пластмаси. Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
1 |
|
§32 Ст 192 №237 |
||||
43 |
Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
1 |
|
§33 Ст 198 №246-247 |
||||
44 |
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. |
1 |
|
Повт. §30-33 Проекти |
||||
45 |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
1 |
|
§34 Ст 203 №250 |
||||
46 |
Контрольна робота №2
|
1 |
|
Повт |
|
|||
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Громадянська відповідальність. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Підприємливість і фінансова грамотність Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.
|
||||||||
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
4 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює причини багатоманітності органічних речовин; наводить приклади гомологів та ізомерів; сполук із простими і кратними зв’язками; сполук з різними характеристичними (функціональними) групами; природних та синтетичних біологічно активних речовин. Діяльнісний компонент розрізняє органічні сполуки за належністю до відповідних гомологічних рядів; складає рівняння реакцій, які характеризують генетичні зв’язки органічних сполук; досліджує наявність органічних кислот у продуктах харчування за допомогою індикаторів; установлює зв’язки між класами органічних сполук; використовує знання про органічні сполуки для пояснення їх різноманітності; дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами. Ціннісний компонент усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля; роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів; оцінює значення біологічно активних речовин для організму людини; популяризує хімічні знання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; висловлює судження про можливості використання органічних сполук залежно від їхніх властивостей; обґрунтовує значення органічних речовин у створенні нових матеріалів; робить висновки про важливість знань про органічні сполуки. |
|||
47 |
Зв’язки між класами органічних речовин.
|
1 |
|
§35 Ст 210 №256 (вар 1-а,в,г, вар 2-б, г,д) |
||||
48 |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок |
1 |
|
§36 Ст 218 №264 |
||||
49 |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетич-ної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
1 |
|
§37 Ст 226 №270 |
||||
50 |
Систематизація, аналіз та корекція знань учнів з курсу органічної хімії 10 класу. |
1 |
|
|
||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність Біологічно активні речовини. Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
||||||||
|
||||||||
51 |
Повторення. Зв’язки між класами органічних речовин.
|
1 |
|
|
|
|||
52 |
Повторення. Розв'язування розрахункових задач.
|
1 |
|
|
|
|||