Календарно-тематичний клан з біології 8 клас

Про матеріал
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект (на вибір): 1) Збалансоване харчування; 2) Внесок вчених у розвиток знань про вітаміни (М. І. Лунін, Х. Ейкман, К. Функ та ін.), у тому числі й українських (О. В. Палладін) 3) Дієти - за і проти
Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ

8 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

І семестр - Понеділок, середа

уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

Приміт-ки

Домашнє

завдання

 

ВСТУП (2 год)

  1.  

 

Біосоціальна природа людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я

 

Опр. §1

  1.  

 

Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини

 

Вивч.конспект

 

ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 год)

  1.  

 

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

 

Опр. §2

  1.  

 

Тканини. Демонстрування мікропрепаратів тканин людини

 

 

 

  1.  

 

Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини

 

Повтор. §2

  1.  

 

Органи. Фізіологічні системи. Демонстрування муляжів органів

 

Опр. §3

  1.  

 

Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція

С.р.

Опр. §49,31,44

  1.  

 

Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

 

Вивч.консп

  1.  

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я

Т/о №1

доповіді

 

ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год)

  1.             

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин.

 

Опр. §4

  1.             

 

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів

 

Опр. §5

  1.             

 

Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект (на вибір):

  1. Збалансоване харчування;
  2. Внесок вчених у розвиток знань про вітаміни (М. І. Лунін, Х. Ейкман, К. Функ та ін.), у тому числі й українських (О. В. Палладін)
  3. Дієти - за і проти

Т/о №2

Підгот.доповідіОпр. §6

 

ТРАВЛЕННЯ (6 год)

  1.             

 

Значення травлення. Система органів травлення. Демонстрування моделей зубів; муляжів органів травлення

 

Опр. §7

  1.             

 

Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

 

Повтор. §7

  1.             

 

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування

 

за

15.10

 

Опр. §8

  1.             

Регуляція травлення

Опр. §9

  1.             

 

Харчові розлади та їх запобігання

 

 

Опр. §10

  1.             

 

Узагальнення знань

 

 

 

 

ДИХАННЯ (4 год)

  1.             

 

Значення дихання. Система органів дихання.

 

 

Опр. §11

  1.             

 

Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи.

 

 

Опр. §12

  1.             

 

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

Опр. §13

  1.             

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

Т/о №3

Опр. §14

 

ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год)+1

  1.             

 

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа.

 

Опр. §15

  1.             

 

Лабораторна робота №1: Мікроскопічна будова крові людини.

Л.р.№1

 

 

  1.             

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.

 

Опр. §16

  1.             

 

Система кровообігу. Серце: будова та функції. Рух крові Демонстрування муляжів серця

 

Опр. §17

  1.             

 

Робота серця. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень.

 

 

Опр. §18

  1.             

 

Будова та функції кровоносних судин. Кровотечі.

 

 

Опр. §19

  1.             

 

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика

 

 

Опр. §20

  1.             

 

Узагальнення знань

 

 

 

 

ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год)

  1.             

 

Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи.

 

Опр. §21

  1.             

 

Захворювання нирок та їх профілактика

 

 

Опр. §22

  1.             

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Перша допомога при тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика

 

Опр. §23

  1.             

 

Узагальнення знань

 

 

 

  1.             

 

Контрольна робота №2 з теми «Виділення. Терморегуляція»

К.р.№2Т/о №4

Підготувати доповіді

 

ОПОРА ТА РУХ (6 год)

  1.             

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини; кісток, різних за формою; хребців

 

Опр. §25,26

 

  1.             

 

Лабораторне дослідження: мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин

 

Повтор.

терміни

  1.             

 

Функції та будова скелетних м’язів. Робота м’язів. Втома м’язів

 

Опр. §27,28

 

  1.             

 

Лабораторне дослідження: розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми

 

Повтор.

терміни

  1.             

 

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

Опр. §30

 

  1.             

 

Контрольна робота №1 з теми: «Опора та рух»

К.Р.№1

Повтор.

терміни

 

ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (5 год)

  1.             

 

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

Повтор. §31, опр. §32

  1.             

 

Спинний мозок

 

 

Опр. §33

  1.             

 

Головний мозок

 

 

Опр. §34

  1.             

 

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система

 

Опр. §35

  1.             

 

Профілактика захворювань нервової системи

29.04

Опр. §36

 

  1.             

Узагальнення знань

 

 

 

ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год)

  1.             

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

 

Опр. §37

  1.             

 

Зорова сенсорна система. Око.

 

 

Опр. §38

  1.             

 

Лабораторне дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока.

 

 

  1.             

 

Слухова сенсорна система. Вухо

 

 

Опр. §39

  1.             

 

Лабораторне дослідження: вимірювання порога слухової чутливості.

 

 

  1.             

 

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

Опр. §40,41

  1.             

 

Порушення роботи сенсорних систем

 

Т/о №5

Опр. §42

 

  1.             

Узагальнення знань

 

 

 

РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)

  1.             

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини.

 

 

 

 

  1.             

 

Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

  1.             

 

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

 

 

  1.             

 

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я

 

 

 

ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)

  1.             

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Дослідницький практикум: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

 

Опр. §43

  1.             

 

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

 

 

Опр. §44,45

  1.             

 

Мова. Навчання та пам’ять

 

 

Опр. §46

  1.             

 

Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті

 

 

 

  1.             

 

Мислення та свідомість.

 

 

 

Опр. §47

 

  1.             

Сон. Біоритми

Опр. §48

 

  1.             

 

Узагальнення знань

 

 

 

 

ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)

  1.             

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

Опр. §51

  1.             

 

Профілактика захворювань ендокринної системи. Взаємодія регуляторних систем

01.05

Опр. §52

  1.             

Проект (тема на вибір)

  1. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика
  2. Стрес. Методи боротьби зі стресом

Підгот. Доповіді

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 год)

  1.             

 

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

Т/о №6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІОЛОГІЯ

9 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)

І семестр – Вівторок, четвер

уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

Приміт-ки

Домашнє

завдання

Вступ (2 год)

  1.  

 

Біологія як наука. Предмет біології.

 

 

Опр. §1

  1.  

 

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

 

Опр. §2

 

Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год)

  1.  

 

Неорганічні сполуки

 

 

Опр. §3

  1.  

 

Вода та її основні фізико-хімічні властивості.

 

 

Опр. §4

  1.  

 

Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери

 

Опр. §5

  1.  

 

Вуглеводи та ліпіди

 

 

Опр. §6

  1.  

 

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

 

Опр. §7

  1.  

 

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

 

Опр. §8

  1.  

 

Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот

П.р.№1

Опр. §9

  1.             

 

АТФ. Ферменти, їхня роль у клітині

Т/о №1

Опр. §10

 

Тема 2. Структура клітини (6 год)

  1.             

 

Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.

 

Опр. §11,16

  1.             

 

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана

 

 

Опр. §12,13

  1.             

 

Цитоплазма та основні клітинні органели

 

 

Опр. §14

  1.             

 

Ядро, його структурна організація та функції

 

 

Опр. §15

  1.             

 

Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин

Л.р.№1

Повторити §11-16

  1.             

 

Контрольна робота №1 з теми: «Структура клітини»

К.р.№1

Повторити терміни

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год)

  1.             

 

Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах

 

 

Опр. §17, 18

  1.             

 

Клітинне дихання

 

 

Опр. §19

  1.             

 

Фотосинтез: світлова та темнова фаза

 

 

Опр. §20

  1.             

 

Хемосинтез

 

 

Опр. §21

  1.             

 

Порівняння процесів дихання, фотосинтезу та хемосинтезу

 

Повтор. §19-21

 

  1.             

Узагальнення знань

Повторити терміни

 

 

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год)

  1.             

 

Гени та геноми.

 

 

Опр. §22

  1.             

 

Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів

 

Опр. §23

  1.             

 

Хромосоми, їхні функції та будова. Транскрипція. Основні типи РНК.

 

 

Опр. §24, 25

  1.             

 

Генетичний код. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК. Репарація пошкоджень ДНК.

 

 

Опр. §26, 27

  1.             

 

Розв’язування задач на генетичний код

 

 

Завд. у зошиті

  1.             

 

Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

П.р.№2

 

  1.             

 

Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз

 

 

Опр. §28

  1.             

 

Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі).

 

 

  1.             

 

Мейоз. Рекомбінація ДНК

 

 

Опр. §29

  1.             

 

Статеві клітини та запліднення

 

 

Опр. §30

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
14 серпня 2019
Переглядів
4214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку