БІОЛОГІЯ
8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
І семестр - Понеділок, середа
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Приміт-ки |
Домашнє завдання |
||
ВСТУП (2 год) |
||||||
|
|
Біосоціальна природа людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
|
Опр. §1 |
||
|
|
Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини |
|
Вивч.конспект |
||
|
ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 год) |
|||||
|
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. |
|
Опр. §2 |
||
|
|
Тканини. Демонстрування мікропрепаратів тканин людини |
|
|
||
|
|
Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
Повтор. §2 |
||
|
|
Органи. Фізіологічні системи. Демонстрування муляжів органів |
|
Опр. §3 |
||
|
|
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція |
С.р. |
Опр. §49,31,44 |
||
|
|
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
Вивч.консп |
||
|
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
Т/о №1 |
доповіді |
||
|
ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год) |
|||||
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин. |
|
Опр. §4 |
||
|
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів |
|
Опр. §5 |
||
|
|
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект (на вибір):
|
Т/о №2 |
Підгот.доповідіОпр. §6 |
||
|
ТРАВЛЕННЯ (6 год) |
|||||
|
|
Значення травлення. Система органів травлення. Демонстрування моделей зубів; муляжів органів травлення |
|
Опр. §7 |
||
|
|
Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) |
|
Повтор. §7 |
||
|
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування |
за 15.10
|
Опр. §8 |
||
|
Регуляція травлення |
Опр. §9 |
||||
|
|
Харчові розлади та їх запобігання |
|
Опр. §10 |
||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
||
|
ДИХАННЯ (4 год) |
|||||
|
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
Опр. §11 |
||
|
|
Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. |
|
Опр. §12 |
||
|
|
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
Опр. §13 |
||
|
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
Т/о №3 |
Опр. §14 |
||
|
ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год)+1 |
|||||
|
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. |
|
Опр. §15 |
||
|
|
Лабораторна робота №1: Мікроскопічна будова крові людини. |
Л.р.№1
|
|
||
|
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. |
|
Опр. §16 |
||
|
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Рух крові Демонстрування муляжів серця |
|
Опр. §17 |
||
|
|
Робота серця. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
Опр. §18 |
||
|
|
Будова та функції кровоносних судин. Кровотечі. |
|
Опр. §19 |
||
|
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика |
|
Опр. §20 |
||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
||
|
ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год) |
|||||
|
|
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. |
|
Опр. §21 |
||
|
|
Захворювання нирок та їх профілактика |
|
Опр. §22 |
||
|
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Перша допомога при тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
|
Опр. §23 |
||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
||
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Виділення. Терморегуляція» |
К.р.№2Т/о №4 |
Підготувати доповіді |
||
|
ОПОРА ТА РУХ (6 год) |
|||||
|
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Огляд будови скелета. З’єднання кісток. Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини; кісток, різних за формою; хребців |
|
Опр. §25,26
|
||
|
|
Лабораторне дослідження: мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
Повтор. терміни |
||
|
|
Функції та будова скелетних м’язів. Робота м’язів. Втома м’язів |
|
Опр. §27,28
|
||
|
|
Лабораторне дослідження: розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми |
|
Повтор. терміни |
||
|
|
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. |
|
Опр. §30
|
||
|
|
Контрольна робота №1 з теми: «Опора та рух» |
К.Р.№1 |
Повтор. терміни |
||
|
ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (5 год) |
|||||
|
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
Повтор. §31, опр. §32 |
||
|
|
Спинний мозок |
|
Опр. §33 |
||
|
|
Головний мозок |
|
Опр. §34 |
||
|
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система |
|
Опр. §35 |
||
|
|
Профілактика захворювань нервової системи |
29.04 |
Опр. §36
|
||
|
Узагальнення знань |
|
||||
|
ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год) |
|||||
|
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
Опр. §37 |
||
|
|
Зорова сенсорна система. Око. |
|
Опр. §38 |
||
|
|
Лабораторне дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
|
||
|
|
Слухова сенсорна система. Вухо |
|
Опр. §39 |
||
|
|
Лабораторне дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|
||
|
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
|
Опр. §40,41 |
||
|
|
Порушення роботи сенсорних систем |
Т/о №5 |
Опр. §42
|
||
|
Узагальнення знань |
|
||||
|
РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год) |
|||||
|
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. |
|
|
||
|
|
Запліднення. Менструальний цикл. |
|
|
||
|
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції |
|
|
||
|
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я |
|
|
||
|
ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год) |
|||||
|
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Дослідницький практикум: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
Опр. §43 |
||
|
|
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. |
|
Опр. §44,45 |
||
|
|
Мова. Навчання та пам’ять |
|
Опр. §46 |
||
|
|
Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
|
|
||
|
|
Мислення та свідомість. |
|
Опр. §47
|
||
|
Сон. Біоритми |
Опр. §48
|
||||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
||
|
ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год) |
|||||
|
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
Опр. §51 |
||
|
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. Взаємодія регуляторних систем |
01.05 |
Опр. §52 |
||
|
Проект (тема на вибір)
|
Підгот. Доповіді |
||||
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ (1 год) |
|||||
|
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
Т/о №6 |
|
||
БІОЛОГІЯ
9 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
І семестр – Вівторок, четвер
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Приміт-ки |
Домашнє завдання |
||
Вступ (2 год) |
||||||
|
|
Біологія як наука. Предмет біології. |
|
Опр. §1 |
||
|
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
Опр. §2 |
||
|
Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год) |
|||||
|
|
Неорганічні сполуки |
|
Опр. §3 |
||
|
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. |
|
Опр. §4 |
||
|
|
Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери |
|
Опр. §5 |
||
|
|
Вуглеводи та ліпіди |
|
Опр. §6 |
||
|
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
Опр. §7 |
||
|
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. |
|
Опр. §8 |
||
|
|
Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
П.р.№1 |
Опр. §9 |
||
|
|
АТФ. Ферменти, їхня роль у клітині |
Т/о №1 |
Опр. §10 |
||
|
Тема 2. Структура клітини (6 год) |
|||||
|
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. |
|
Опр. §11,16 |
||
|
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана |
|
Опр. §12,13 |
||
|
|
Цитоплазма та основні клітинні органели |
|
Опр. §14 |
||
|
|
Ядро, його структурна організація та функції |
|
Опр. §15 |
||
|
|
Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин |
Л.р.№1 |
Повторити §11-16 |
||
|
|
Контрольна робота №1 з теми: «Структура клітини» |
К.р.№1 |
Повторити терміни |
||
|
Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год) |
|||||
|
|
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
|
Опр. §17, 18 |
||
|
|
Клітинне дихання |
|
Опр. §19 |
||
|
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза |
|
Опр. §20 |
||
|
|
Хемосинтез |
|
Опр. §21 |
||
|
|
Порівняння процесів дихання, фотосинтезу та хемосинтезу |
|
Повтор. §19-21
|
||
|
Узагальнення знань |
Повторити терміни |
||||
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год) |
|||||
|
|
Гени та геноми. |
|
Опр. §22 |
||
|
|
Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів |
|
Опр. §23 |
||
|
|
Хромосоми, їхні функції та будова. Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
Опр. §24, 25 |
||
|
|
Генетичний код. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК. Репарація пошкоджень ДНК. |
|
Опр. §26, 27 |
||
|
|
Розв’язування задач на генетичний код |
|
Завд. у зошиті |
||
|
|
Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
П.р.№2 |
|
||
|
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз |
|
Опр. §28 |
||
|
|
Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
|
|
||
|
|
Мейоз. Рекомбінація ДНК |
|
Опр. §29 |
||
|
|
Статеві клітини та запліднення |
|
Опр. §30 |
||