БІОЛОГІЯ
9 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
І семестр – Вівторок, четвер
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Приміт-ки |
Домашнє завдання |
||
Вступ (2 год) |
||||||
|
|
Біологія як наука. Предмет біології. |
|
Опр. §1 |
||
|
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
Опр. §2 |
||
|
Тема 1. Хімічний склад клітини (8 год) |
|||||
|
|
Неорганічні сполуки |
|
Опр. §3 |
||
|
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. |
|
Опр. §4 |
||
|
|
Органічні молекули. Поняття про біологічні макромолекули – біополімери |
|
Опр. §5 |
||
|
|
Вуглеводи та ліпіди |
|
Опр. §6 |
||
|
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
Опр. §7 |
||
|
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. |
|
Опр. §8 |
||
|
|
Практична робота № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
П.р.№1 |
Опр. §9 |
||
|
|
АТФ. Ферменти, їхня роль у клітині |
Т/о №1 |
Опр. §10 |
||
|
Тема 2. Структура клітини (6 год) |
|||||
|
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. |
|
Опр. §11,16 |
||
|
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана |
|
Опр. §12,13 |
||
|
|
Цитоплазма та основні клітинні органели |
|
Опр. §14 |
||
|
|
Ядро, його структурна організація та функції |
|
Опр. §15 |
||
|
|
Лабораторна робота №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин |
Л.р.№1 |
Повторити §11-16 |
||
|
|
Контрольна робота №1 з теми: «Структура клітини» |
К.р.№1 |
Повторити терміни |
||
|
Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год) |
|||||
|
|
Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
|
Опр. §17, 18 |
||
|
|
Клітинне дихання |
|
Опр. §19 |
||
|
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза |
|
Опр. §20 |
||
|
|
Хемосинтез |
|
Опр. §21 |
||
|
|
Порівняння процесів дихання, фотосинтезу та хемосинтезу |
за 25.12 Т/о №2 |
Повтор. §19-21
|
||
|
Узагальнення знань |
Повторити терміни |
||||
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11 год) |
|||||
|
|
Гени та геноми. |
|
Опр. §22 |
||
|
|
Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів |
|
Опр. §23 |
||
|
|
Хромосоми, їхні функції та будова. Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
Опр. §24, 25 |
||
|
|
Генетичний код. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК. Репарація пошкоджень ДНК. |
|
Опр. §26, 27 |
||
|
|
Розв’язування задач на генетичний код |
|
Завд. у зошиті |
||
|
|
Практична робота №2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
П.р.№2 |
|
||
|
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз |
|
Опр. §28 |
||
|
|
Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
|
|
||
|
|
Мейоз. Рекомбінація ДНК |
|
Опр. §29 |
||
|
|
Статеві клітини та запліднення |
|
Опр. §30 |
||
БІОЛОГІЯ
9 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
ІІ семестр – Вівторок, четвер
|
|
Етапи індивідуального розвитку. |
Т/о №3 |
Опр. §31,32 |
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак (10 год)+1 |
|||
|
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі |
|
Опр. §33 |
|
|
Закони Менделя. |
|
Опр. §34,35 |
|
|
Розв’язування задач з генетики |
|
Завдання у зошиті |
|
|
Практична робота №3. Складання схем схрещування |
П.р.№3
|
|
|
|
Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
Опр. §36,37 |
|
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
Опр. §38 |
|
|
Форми мінливості. Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин |
|
Опр. §39,40 |
|
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій |
|
Опр. §41 |
|
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики |
09.05 * |
Опр. §42 |
|
Проект (за вибором учня)
|
|
||
|
|
Контрольна робота №2 «Закономірності успадкування ознак» |
К.р.№2 |
|
|
Тема 6. Еволюція органічного світу (7 год) |
|||
|
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
Опр. §43,44 |
|
|
Еволюційні фактори |
|
Опр. §45 |
|
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Механізми видоутворення. |
|
Опр. §46 |
|
|
Макроеволюція |
|
Опр. §47 |
|
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини |
|
Опр. §48 |
|
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
|
Опр. §49 |
|
|
Узагальнення знань |
Т/о №4 |
|
|
Тема 7. Біорізноманіття (4 год) |
|||
|
|
Основи еволюційної філогенії та систематики |
|
Опр. §50 |
|
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
Опр. §51 |
|
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
Опр. §52 |
|
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
Опр. §53 |
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7 год) |
|||
|
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах |
|
Опр. §54,55 |
|
|
Розв’язування екологічних задач |
|
|
|
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. Середовище існування |
|
Опр. §56, 57
|
|
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
*
|
Опр. §58
|
|
Біосфера як цілісна система |
Опр. §59
|
||
|
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища |
|
Опр. §60 |
|
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (6 год)+1 |
|||
|
|
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. |
|
Опр. §61 |
|
|
Методи селекції рослин. Одомашнення тварин. Методи селекції тварин |
|
Опр. §62 |
|
|
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
Опр. §63 |
|
|
Основи генетичної та клітинної інженерії. Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
Опр. §64 |
|
|
Генетично модифіковані організми |
*
|
Опр. §65
|
|
Клітинна інженерія |
Опр. §66
|
||
|
|
Узагальнення знань |
|
|
|
Узагальнення |
|||
|
|
Основні загальні властивості живих систем |
Т/о №5 |
|