Формування та вдосконалення фонетико-фонематичної
системи мовлення і навичок звукового аналізу
дата |
Тема |
тижні |
|
01.09-20.09 |
Обстеження дітей. |
1-й-3-й тижні |
|
20.09-29.09 |
Різновиди звуків. Мовні та немовні звуки. Розвиток слухових процесів на матеріалі немовленнєвих звуків (сприймання, уваги, пам'ять). Знайомство з органами мовленнєвого апарату. Розвиток слухових процесів на матеріалі немовленнєвих звуків (сприймання, уваги, пам'ять) |
4-й тиждень |
|
02.10-06.10 |
Розуміння мови. Звук [А]. Поняття «Звук», «Слово». Довгі та короткі слова. Формування слухового контролю за звуковим оформленням ізольованого слова. Впізнавання заданого звуку серед ряду інших голосних. |
5-й тиждень |
|
09.10-13.10 |
Артикуляція звука [У ] Розрізняння висоти, сили та тембру голосу. Розрізняння на слух довгі і короткі слова. Відтворення ритмічного ряду слова. |
6-й тиждень |
|
16.10-20.10 |
Звук [А-У]. розвиток слухової та зорової уваги. Розрізнення на слух довгі і короткі слова. Ділення слів на склади. Відтворення ритмічного малюнку слова. Розрізняння поняття «Звук», «Слово». |
7-й тиждень |
|
23.10-27.10 |
Артикуляція звука [О]. Виділення звука [О] серед інших голосних. Підбір слів із заданим звуком. Формування слухового контролю та слухової уваги на матеріалі слів-паронімів. |
8 -й тиждень |
|
30.10-03.11 |
Артикуляція звука [І] Відтворення ритмічного малюнка слова. Впізнавання голосного звука, що звучить ізольовано. Шляхом його зіставлення з відповідним малюнком. Навчання розуміти близькі за звуковим складом. Але різні за значенням слова ( білка-гілка, купує-купують, купає-купує) |
9 -й тиждень |
|
06.11-10.11 |
Звук Е. розуміння мови. Правильна вимова звука. Формування вміння виділяти заданий звук серед інших голосних звуків. Виділення голосного звука на початку слова. |
10-й тиждень |
|
13.11-17.11 |
Артикуляція звука [И]. Диференціація звуків [і-и] Впізнавання голосного звука в ряді приголосних звуків. |
11-й тиждень |
|
20.11-24.11 |
Голосні звуки. Графічне позначення звука. Місце голосного звука в слові. Звуковий аналіз та синтез складів (ау, уа, оі, ие) |
12-й тиждень |
|
27.11-01.12 |
Розвиток зорової та слухової уаги. Правильна вимова звука [П-Пь]. Виділення останнього приголосного в оберненому складі (АП). Відтворення обернених складових рядів (ап, оп, уп, ат, от, ут). |
13-й тиждень |
|
04.12.-08.12 |
Приголосні звуки. Їх позначення. Звуковий аналіз і синтез оберненого складу. |
14-й тиждень |
|
11.12-15.12 |
Приголосні звуки. Правильна вимова звука [Б-Бь] Звуки [П-Б] Впізнавання приголосного звука в ряді голосних. |
15-й тиждень |
|
18.12-22.12 |
Звук [М-Мь] Впізнавання приголосного звука в ряді голосних. Поняття складу, поділ слів на склади. |
16 -й тиждень |
|
25.12-29.12 |
Вимова та артикуляція звуків [Н] - [Нь] Впізнавання ненаголошеного голосного на початку слова, наприклад О в словах окуляри, Оксана Диференціація звуків [М-Н] |
17 -й тиждень |
|
01.01-08.01 |
КАНІКУЛИ |
18-й тиждень |
|
08..01-12.01 |
Артикуляція звуків [Ф] - [Фь] Вміння виділяти приголосний звук із ряду інших звуків, вміння виділяти склад із певним звуком. Розвиток елементарних форм звукового аналізу . впізнавання зімкненого приголосного звука в позиції кінець слова (складу) наприклад Б: аб, об,уб,ь зуб, хліб, біб. |
19-й тиждень |
|
15.01-19.01 |
Артикуляція звуків [В] - [Вь] Закріплення навичок аналізу та синтезу злиття голосних звуків (ауі), (еуа), (аіе) тощо. Вміння на слух розрізняти довгі та короткі слова. Вміння виділяти склад із певним приголосним звуком. |
20-й тиждень |
|
22.01-26.01 |
Артикуляція звуків [Т] - [Ть] Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в ряді приголосних (далеких за акустико-артикуляційними ознаками). |
21 -й тиждень |
|
29.01-02.02 |
Артикуляція звуків [Д] - [Дь] Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в ряді приголосних (далеких за акустико-артикуляційними ознаками) Диференціація звуків [Т-Д] |
22-й тиждень |
|
05.02-09.02 |
Артикуляція звуків [К] - [Кь] Поділ слів на склади з наголосом на першому складі. Диференціація звуків [К-Т] |
23-й тиждень |
|
19.02-23.02 |
Вимова та артикуляція звука [Х] Визначення місця звука у слові. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в ряді приголосних (близьких за акустико-артикуляційними ознаками)
|
24-й тиждень |
|
26.02-01.03 |
Вимова та артикуляція звука [Г] - [ Ґ ] Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в ряді приголосних (близьких за акустико-артикуляційними ознаками) |
25-й тиждень |
|
04.03-08.03 |
Вимова та артикуляція звука [С] Склад. Поділ слів на склади. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в позиції початок слова (складу). Наприклад с: са, су. Со, сом, сова, суп, село. |
26-й тиждень |
|
11.03-15.03 |
Звука [С] Наголос. Поділ слів на склади. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання приголосного звука в позиції початок слова (складу). |
27-й тиждень |
|
18.03-22.03 |
Артикуляція звука [Сь] Тверді та м'які приголосні звуки. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання м’якого приголосного звука |
28-й тиждень |
|
25.03-29.03 |
Вимова та артикуляція звука [З]. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання наголошеного голосного на початку слова, наприклад О в словах Оля, оси, окунь. |
29-й тиждень |
|
03.04-07.04 |
Вимова та артикуляція звука [З]. Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Звук. Слово. Речення. Схема речення. |
30-й тиждень |
|
10.04-14.04 |
Диференціація звуків [С] - [З] Закріплення звукового аналізу. Впізнавання першого і останнього голосного у слові. (без уточнення місця звука в слові). Наприклад Оля, вікно. |
31-й тиждень |
|
17.04-21.04 |
Вимова та артикуляція звука [Зь] Схематичне зображення речень. |
32-й тиждень |
|
24.04-23.04 |
Звук [Зь] Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання заданого звука у позиції слова. |
33-й тиждень |
|
26.04-28.04 |
Артикуляція звука [Ц] Поділ слів на склади. Ритмічна вимова складів. |
34-й тиждень |
|
01.05-05.05 |
Артикуляція звука [Ць] Розвиток елементарних форм звкового аналізу . впізнавання зімкненого приголосного звука в позиції кінець слова (складу) наприклад Т: ат, от,ут,пілот, кіт, тут. |
35-й тиждень |
|
15.05-19.05 |
Диференціація звуків [Ц] - [С] Розвиток елементарних форм звукового аналізу. Впізнавання будь-якого звука в позиції кінець слова (складу)
|
36-й тиждень |
|
22.05-26.05 |
Закріплення знань про звук, слово, речення. Закріплення набутих елементарних умінь звукового аналізу слова (складу) |
37-й тиждень |
|
29.05-31.05 |
Підсумкове |
38-й тиждень |
Формування лексико – граматичної сторони мовлення
Формування та вдосконалення зв’язного мовлення.
|
дата |
Тема |
тижні |
01.09-20.09 |
Обстеження мовлення дітей. |
1-й-3-й тижні |
|
20.09-29.09 |
Дитячий садок. Іграшки. Ознайомлення з іменниками у називному відмінку (однина-множина). Вживання присвійних займенників (мій, моя. Моє, мої) утворення дієслів множини (грає – грають, ліпить – ліплять) Вживання іменників у кличному відмінку. Навчання утворення та використання іменників зі зменьшено-пестливими суфіксами (машина-машинка) Розвиток розуміння смислових зав’язків між словами у реченні шляхом відповіді на питання до різних його членів. Вміння відповідати на запитання речення із 2-3 слів |
4-й тиждень |
|
02.10-06.10 |
Овочі. Вживання іменників однини і множини. Узгодження іменників з прикметником у однині та множині. Вживання ім. множини в орудному відмінку з прийменником з (з помідорами. З огірками…) Розвиток розуміння смислових зав’язків між словами у реченні шляхом відповіді на питання до різних його членів. Складання простих речень з 2-3 слів. |
5-й тиждень |
|
09.10-13.10 |
Фрукти. Складання розповіді-опису за опорними малюнками. Утворення різних форм дієслова хотіти. (Я хочу сливу. Вони… вона…). Використання зменьшено-пестливими суфіксами Складання простих непоширених речень (з опорою на наочність та запитання педагога)типу хлопчик збирає. Мама готує.. Розвиток синтагматичних зав’язків слів між словами. |
6-й тиждень |
|
16.10-20.10 |
Ознаки осені. Добір прикметників до іменників. Збагачення словника на позначення стану природи (холодно, тепло. Хмарно. Сонячно…) Практичне використання прикметників. Розширення словника спільнокореневими словами (сонце, сонечко, сонячний, сонячно; хмаринка – хмара. Похмурий, хмарний, хмарно). Збагачення словника відносними прикметниками (дубовий. Березовий, кленовий…) Складання простих непоширених речень з опорою на наочність. Розвиток синтагматичних зав’язків слів між словами. Вміння ставити запитання за картинкою, демонструванням дії і відповідати на них. |
7-й тиждень |
|
23.10-27.10 |
Дерева і кущі. Утворення відносних прикметників (березовий, дубовий…), Добирання частин до цілого (дерево – стовбур, коріння, листя, гілля) Утворення та вживання спільнокореневих слів (береза, березовий, підберезник…). вживання простих прийменників на, під, над, у. Складання простих поширених речень із 4 слів. Розвиток синтагматичних зав’язків слів між словами. |
8 -й тиждень |
|
30.10-03.11 |
Гриби. Вправляння у правильному вживанні сполучень кількісних числівників (один, два, три, чотири, п’ять з ім. (один гриб..)вправляння у вживанні ім. у родовому відмінку множини зі словами багато, мало (багато грибів, мало шишок) класифікація предметів за їх ознакою (їстівні, отруйні) Складання простих речень з 4 слів. |
9 -й тиждень |
|
06.11-10.11 |
Свійські тварини. Відмінювання іменників. (Давальний відмінок Молоко даю киці.) назви дитинчат звірів однини та множини. Складання простих речень . з опорою на наочність, після виконаного доручення навчання повторювати за дорослим розповіді – описи із 2-3 простих речень Переказування казок за допомогою навідних запитань, підказування окремих слів, слоіосполучень, фраз. |
10-й тиждень |
|
13.11-17.11 |
Свійські птахи. Вправляння в утворенні звуконаслідувальнтх слів (ку-ку-рі-ку, кукарікати) Узгодження іменників з числівниками (один – багато). Вживання зменьшувано-пестливих форм; вживання родового та орудного відмінків. Складання загадки-описів із 2-3 простих речень про пташок. |
11-й тиждень |
|
20.11-24.11 |
Дикі тварини. Слово- дія. Утворення іменників зі зменшено-пестливими суфіксами. Творення та вживання присвійних прикметників (заячий, вовчий…) вправляння в добиранні прикметників до іменників і навпаки. Вживання присвійних прикметників (заячий, лисячий)Закріплення складання простих поширених речень за малюнком хлопчик несе прапорець. Розвиток синтагматичних зав’язків слів між словами. Переказ казок, оповідань за запитаннями дорослого |
12-й тиждень |
|
27.11-01.12 |
Птахи нашого краю. Вживання слів-антонімів, пестливих форм іменників. Множини іменників. Закріплення вживання прикметників НА, під, біля, В, у; вживання дієслівних форм з префіксами (прилетіла, вилетіла, улетіла, перелетіла) Добирання частин до цілого (голова, тулуб. Крила, дзьоб, лапи, очі, хвіст) Формувати вміння ставити запитання за картинкою і відповідати на них. Повторювати за дорослим твори -описи |
13-й тиждень |
|
04.12.-08.12 |
Одяг. Взуття. Вживання присвійних займенників, узгодження їх з іменником у роді, числі (моя шапка, мій капелюх, мої черевики) Вживання присвійних прикметників (мамина сукня, татові туфлі), означальних (такий самий. Така сама)введення в активний словник присвійних займенників (твій. Свій, наш) Складання простих поширених речень за малюнком типу діти дарують квіти мамі. Формування структури простого поширенного речення з однорідними означеннями. Присудками. (я одягаю куртку. Шапку, шарф. |
14-й тиждень |
|
11.12-15.12 |
Зимовий одяг. Вправляння у вживанні присвійних займенників, узгодження іменників у роді, числі (мій шарф. Моя шапка. Мої рукавички)
|
15-й тиждень |
|
18.12-22.12 |
Зима. Вправляння в узгодженні прикметників з іменниками в роді, числі, відмінку (білий сніг, білого снігу, білим снігом) вживання спільнокореневих слів. Формування синтаксичних трансформацій. Розширення синтаксичної конструкції. Складання розповіді з 3-4 речень за сюжетною картиною за запитаннями дорослого |
16 -й тиждень |
|
25.12-29.12 |
Зимові свята і розваги. Вживання форм множини іменників чол., жін., та сер. роду в орудному відмінку з прийменником З ( мішок з іграшками, з подарунками, з яблуками…) Формування синтаксичних трансформацій. Розширення синтаксичної конструкції. |
17 -й тиждень |
|
01.01-08.01 |
КАНІКУЛИ |
18-й тиждень |
|
08..01-12.01 |
Побут нашої оселі. Меблі. Вживання прийменника ЗА. НА, ПІД, НАД, У, В, БІЛЯ. ПЕРЕД.. Розвиток парадигматичних зав’язків між словами. Узгодження числівників з іменниками. Формування синтаксичних трансформацій. Розширення синтаксичної конструкції. Складання простих речень з 2-3 слів. Поширення їх однорідними означеннями або присудками |
19-й тиждень |
|
15.01-19.01 |
Посуд. Творення іменників у знахідному відмінку. Вживання відносних прикметників ( дерев’яна ложка, металева каструля). Вживання різних форм дієслова БУТИ (будемо, буде, буду). Добирання частин до цілого (чайник, кришка, ручка, носик) Складання описових розповідей |
20-й тиждень |
|
22.01-26.01 |
Смачні страви (їжа). Збагачення словника ім., які мають лише форму однини ( молоко. Сіль. Борошно, цукор, посуд) активізація словника прикметників, що позначають властивості предмету. Вживання дієслів на позначення подібних дій (варити-смажити. Готувати) Розуміння невеличкого тексту з опорою на наочність. Відповіді на запитання педагога словосполученням. |
21 -й тиждень |
|
29.01-02.02 |
Домашні електроприлади Засвоєння уміння складати короткі розповіді на основі бесіди за картинок. |
22-й тиждень |
|
05.02-09.02 |
Транспорт. Словотвір за допомогою префіксів. Утворення та вживання дієслів тепер. часу ІІІ особи однини та множини (іде-ідуть, їде-їдуть, сидить-сидять) Закріплення складання простих поширених речень за малюнком. |
23-й тиждень |
|
19.02-23.02 |
Професії. Утворення дієслів від іменника (лікар – ліку, вихователь-виховує) Вживання давального відмінку однини. (Лікарю дам аптечку…) Утворення іменників чоловічого та жіночого роду (він вчитель-вона вчителька) Формування синтаксичних трансформацій. Розширення синтаксичної конструкції. |
24-й тиждень |
|
26.02-01.03 |
Знаряддя праці. Професії. Формування синтаксичних трансформацій. Звуження синтаксичної конструкції. |
25-й тиждень |
|
04.03-08.03 |
Моя родина. Мамине свято. Складання речень з опорою на наочність типу бабуся в’яже шарф із ниток. |
26-й тиждень |
|
11.03-15.03 |
Кімнатні квіти. Вживання іменників зі зменшено-пестливими суфіксами. Узгодження числівника з іменником (один кактус, два кактуса… п’ять кактусів) Добирання частин до цілого (квітка -стебло. Листя. Пелюстки) Формування вміння складання простих поширених речень за сюжетним малюнком, об’єднувати їх у невелику розповідь. |
27-й тиждень |
|
18.03-22.03 |
Весна Засвоєння уміння складати короткі розповіді на основі бесіди за серією картинок. Класифікація предметів за відповідними ознаками (кімнатні, лісові, садові. Весняні. Осінні квіти) збагачення словника спільнокореневими словами (квітка, квітень, квітчати, розквітати) Складання розповіді за картиною (3-4 речення) за навідними запитаннями дорослого. Переказ знайомих оповідань. Розучування віршів |
28-й тиждень |
|
25.03-29.03 |
Дерева, кущі і квіти навесні. Засвоєння уміння самостійного складання короткої розповіді на основі бесіди за сюжетною картинкою, за серією картинок. |
29-й тиждень |
|
03.04-07.04 |
Весняні роботи. Вживання особової форми дієслів однини та множини зі словом БУТИ (буду копати, будемо копати) вживання синонімів та антонімів. Збагачення словника прислівників на позначення місця (тут. Там, далеко -близько, попереду, позаду) Складання твору-розповіді за заданим початком із власного досвіду. |
30-й тиждень |
|
10.04-14.04 |
Космічна подорож. Самостійне складання невеличкого оповідання за сюжетною картинкою (допомога педагога навідними питаннями, опорними словами). |
31-й тиждень |
|
17.04-21.04 |
Зоопарк. Екзотичні тварини. Тварини півночі та південних країн збагачення словника назвами тварин. Вживання прикметників за їх ознаками, видом живлення. Узгодження іменників однини у родовому, давальному, знахідному та орудному відмінках (слона. слону, слоном,…_засвоєння вміння складання простих поширених речень за сюжетними малюнками, об’єднувати у невелику розповідь. |
32-й тиждень |
|
24.04-23.04 |
Комашки Самостійне складання невеличкого оповідання за серією сюжетних картин (допомога педагога навідними питаннями, опорними словами). Переказ знайомих оповідань . |
33-й тиждень |
|
26.04-28.04 |
Мешканці водоймів. Самостійне складання невеличкого оповідання за сюжетною картинкою (допомога педагога навідними питаннями, опорними словами). |
34-й тиждень |
|
01.05-05.05 |
Великдень Самостійне складання невеличкого оповідання за сюжетною картинкою (допомога педагога навідними питаннями, опорними словами). |
35-й тиждень |
|
15.05-19.05 |
Моя Батьківщина – Україна. Моє місто. Засвоєння уміння складати короткі розповіді за демонстрацією дій. |
36-й тиждень |
|
22.05-26.05 |
Спорт збагачення словника видами спорту. Утворення присвійних прикметників тенис-тенисистка, лижі - лижник Засвоєння уміння складати короткі розповіді на основі бесіди за допомогою картинок. |
37-й тиждень |
|
29.05-31.05 |
Підсумкове |
38-й тиждень |