Календарно-тематичне планування з алгебри для 7 класу на 2024-2025 н.р.
105 годин - 3 години на тиждень
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
Відповідає Модельній навчальній програмі «Алгебра. 7 – 9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 24.07.2023 № 883).
За підручником О. Істер. Алгебра. Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: ТОВ «Генеза», 2024.
№ теми |
Назва теми |
Кількість годин |
Кількість Кр |
1 |
Повторення навчального матеріалу за 5–6 класи |
8 |
1 (ДКР) |
2 |
Лінійні рівняння з однією змінною |
10 |
1 |
3 |
Цілі вирази
|
45 |
3 |
4 |
Функції
|
12 |
1 |
5 |
Системи лінійних рівнянь з двома змінними |
18 |
1 |
5 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 7 клас |
12 |
1 (ПКР) |
(3 години на тиждень)
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Примі тка |
I СЕМЕСТР (48 год) |
||||
Тема. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ за 5-6 класи (8 год) |
||||
1. |
|
Натуральні числа та дії з ними. Подільність натуральних чисел
|
Наводить приклади: натуральних чисел в межах мільярда; звичайних і десяткових дробів; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами та дробами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; пояснює, що таке: натуральне число; звичайний та десятковий дріб; значення виразу; степінь натурального числа, квадрат і куб натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури; розв’язати рівняння; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; звичайні і десяткові дроби; Знає: правила порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом; основну властивість пропорції; означення відсотка; що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; подібні доданки; розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; знаходження відсотків від числа та числа за його відсотками; знаходження відношення чисел і величин; використання масштабу; знаходження невідомого члена пропорції; знаходження довжини кола і площі круга; знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ; рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння та округлення натуральних чисел та десяткових дробів; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами та десятковими дробами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника і квадрата; порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох чисел; використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники в межах тисячі; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах ста; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлеюпродажом арифметичним способом. |
|
2. |
|
Десяткові дроби і дії з ними |
||
3. |
|
Звичайні дроби і дії з ними. Відсотки
|
||
4. |
|
Відношення і пропорція
|
||
5. |
|
Раціональні числа і дії з ними |
||
6. |
|
Узагальнюючий урок на повторення
|
||
7. |
|
Діагностична контрольна робота |
||
8. |
|
Аналіз діагностичної контрольної роботи |
Тема 1. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (10 год) |
|
|||
9. |
|
Загальні відомості про рівняння |
Розпізнає лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; Наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів; Формулює: · означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, лінійного рівняння з однією змінною; · основні властивості рівняння; Пояснює: що означає розв’язати рівняння; · що таке рівносильні рівняння; · за допомогою яких перетворень даного рівняння можна отримати рівняння, рівносильне даному; Характеризує: · випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; етапи розв’язування задачі за допомогою рівняння; Усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає рівняння за умовою текстової задачі; Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; Створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; Розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань.
|
|
10. |
|
Рівносильні рівняння |
|
|
11. |
|
Лінійні рівняння з однією змінною |
|
|
12. |
|
Розв’язування лінійних рівнянь |
|
|
13. |
|
Розв’язування лінійних рівнянь. Самостійна робота
|
|
|
14. |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь
|
|
|
15. |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі
|
|
|
16. |
|
Узагальнення теми “Лінійні рівняння з однією змінною”
|
|
|
17. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 1 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей)
|
|
|
18. |
|
Аналіз контрольної роботи № 1. Корекція знань, умінь та навичок учнів |
|
Розділ 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ (45 год: у І семестрі – 30 год, у ІІ семестрі – 15 год) |
||||
Тема 2. Цілі вирази. Степінь з натуральним показником. Одночлен (14 год) |
||||
19. |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази |
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; · доведення властивостей степеня з натуральним показником; Розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; одночлени серед інших алгебраїчних виразів, серед інших одночленів, подібні одночлени; Читає числові вирази та вирази зі змінними, використовуючи математичну термінологію; Записує числові вирази та вирази зі змінними, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів та одночленів стандартного вигляду; властивості степеня з натуральним показником; Пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке тотожні вирази, тотожність, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, Формулює: · означення одночлена, степеня з натуральним показником; властивості степеня з натуральним показником; Розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значення числового виразу та виразу зі змінними із заданим значенням змінних; тотожні перетворення виразів та доведення тотожностей; застосування властивостей степеня з натуральним показником для спрощення виразів та обчислення їхніх значень; зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; множення одночленів та піднесення одночлена до степеня. |
|
20. |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
|
|
21. |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
|
|
22. |
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
23. |
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
24. |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
|
|
25. |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
|
|
26. |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
27. |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
28. |
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
29. |
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
30. |
|
Узагальнення теми “ Цілі вирази. Степінь з натуральним показником. Одночлен ” |
|
|
31. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 2 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей) |
|
|
32. |
|
Аналіз контрольної роботи № 2. Корекція знань, умінь та навичок учнів
|
|
Тема 3. Многочлени (16 год) |
||||
33. |
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
Розрізняє: многочлени серед інших алгебраїчних виразів, многочлени стандартного вигляду серед інших многочленів, подібні члени многочлена; многочлени, для перетворення яких можна застосовувати формули, які вказано в змісті; Наводить приклади: многочленів та многочленів стандартного вигляду; Розуміє: · задачі розкладання многочлена на множники; · правила додавання, віднімання і множення многочленів; Формулює: · означення многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; правила множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; Розв’язує вправи, що передбачають: зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування. |
|
34. |
|
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
35. |
|
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
36. |
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
37. |
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
38. |
|
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки |
|
|
39. |
|
Розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
40. |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
41. |
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
42. |
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
43. |
|
Розкладання многочлена на множники методом групування |
|
|
44. |
|
Узагальнення з теми “Многочлени” |
|
|
45. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 3 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей) |
|
|
46. |
|
Аналіз контрольної роботи № 3. Корекція знань, умінь та навичок учнів |
|
|
47. |
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
|
|
48. |
|
Підбиття підсумків за І семестр |
|
(3 години на тиждень)
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
Примі тка |
ІI СЕМЕСТР (57 год) |
||||
Розділ 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ (45 год: у І семестрі – 30 год, у ІІ семестрі – 15 год) |
||||
Тема 4. Формули скороченого множення (15 год) |
||||
49. |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів
|
Формулює: формули скороченого множення,
використовуючи математичну термінологію;
Записує формули скороченого множення за допомогою математичної символіки;
Вміє застосовувати формули скороченого множення для розкладання многочлена на множники;
Обґрунтовує: формули скороченого множення;
Розв’язує вправи, що передбачають: розкладання многочлена на множники за формулами скороченого множення та із застосуванням кількох способів. |
|
50. |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів |
|
|
51. |
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці |
|
|
52. |
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці |
|
|
53. |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму
|
|
|
54. |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму
|
|
|
55. |
|
Розкладання на множники різниці квадратів |
|
|
56. |
|
Розкладання на множники різниці квадратів |
|
|
57. |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
58. |
|
Сума і різниця кубів
|
|
|
59. |
|
Сума і різниця кубів
|
|
|
60. |
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
61. |
|
Узагальнення теми “Формули скороченого множення ” |
|
|
62. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 4 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей) |
|
|
63. |
|
Аналіз контрольної роботи № 4. Корекція знань, умінь та навичок учнів |
|
Тема 5. ФУНКЦІЇ (12 год) |
||||
64. |
|
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функцій. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів |
Наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; Розуміє, які залежності між величинами є функціональними; сутність поняття функції; · що пряма пропорційність є окремим видом лінійної функції; Пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; Формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; Усвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; Описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; Розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції, визначати область значень функції; Вміє самостійно працювати з підручником та додатковою літературою, знаходити інформації в Інтернеті. Працює в колективі та групі, в парі під час розв’язування проблемних ситуацій. Проводить дослідницьку, проєктну та пошукову діяльність; Виступає з доповідями.
|
|
65. |
|
Функція. Область визначення та область значень функції
|
|
|
66. |
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції.
|
|
|
67. |
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції.
|
|
|
68. |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота
|
|
|
69. |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
70. |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
71. |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
72. |
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
73. |
|
Узагальнення теми “ Функції” |
|
|
74. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 5 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей)
|
|
|
75. |
|
Аналіз контрольної роботи № 5. Корекція знань, умінь та навичок учнів |
|
Тема 6. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ (18 год) |
|||||
76. |
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
Розпізнає рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; Наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Формулює: означення лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Пояснює: що означає розв’язати рівняння з двома змінними, систему рівнянь з двома змінними; що таке графік рівняння з двома змінними; Будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними; Характеризує: випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; Розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків; Усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає системи рівнянь за умовою текстової задач; Розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; Створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь. |
|
|
77. |
|
Розв’язок рівняння з двома змінними |
|
||
78. |
|
Графік рівняння з двома змінними |
|
||
79. |
|
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
|
||
80. |
|
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
|
||
81. |
|
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними та її розв’язок |
|
||
82. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь графічним способом |
|
||
83. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом. Самостійна робота |
|
||
84. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь способом підстановки |
|
||
85. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки |
|
||
86. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь способом додавання |
|
||
87. |
|
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання. Самостійна робота |
|
||
88. |
|
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
|
||
89. |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
|
||
90. |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
|
||
91. |
|
Узагальнення з теми “Системи лінійних рівнянь з двома змінними” |
|
||
92. |
|
Оцінювання з теми. Контрольна робота № 6 (діагностування прогресу набуття учнями знань та компетентностей) |
|
||
93. |
|
Аналіз контрольної роботи № 6. Корекція знань, умінь та навичок учнів |
|
||
Тема. УЗАГАЛЬНЕННЯ та СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ за 7 клас (12 год) |
|||||
94. |
|
Рівняння та системи рівнянь |
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; · доведення властивостей степеня з натуральним показником; Розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; одночлени серед інших алгебраїчних виразів, серед інших одночленів, подібні одночлени; лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; Наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів; рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Формулює: означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, лінійного рівняння з однією змінною; основні властивості рівняння; означення лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; Пояснює: що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; що означає розв’язати рівняння; що таке рівносильні рівняння; за допомогою яких перетворень даного рівняння можна отримати рівняння, рівносильне даному; що означає розв’язати рівняння з двома змінними, систему рівнянь з двома змінними; що таке графік рівняння з двома змінними; Будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними; Характеризує: випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; етапи розв’язування задачі за допомогою рівняння; використовуючи графічну інтерпретацію, характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; Розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків; Усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає рівняння за умовою текстової задачі; системи рівнянь за умовою текстової задачі; системи рівнянь за умовою текстової задач Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; Створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань; математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь. |
||
95. |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь та систем рівнянь |
|||
96. |
|
Цілі вирази
|
|||
97. |
|
Формули скороченого множення |
|||
98. |
|
Функції
|
|||
99. |
|
Узагальнюючий урок на повторення
|
|||
100. |
|
Підсумкова контрольна робота
|
|||
101. |
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи |
|||
102. |
|
Розв’язування задач підвищеної складності |
|||
103. |
|
Проєктна діяльність «Життєва математика» |
|||
104. |
|
Проєктна діяльність «Життєва математика» |
|||
105. |
|
Підсумковий урок |
|||
Контрольні роботи:
ДКР – __.__.2024р.
КР № 1 – __.__.2024р.
КР № 2 – __.__.2024р.
КР № 3 – __.__.2024р.
КР № 4 – __.__.2025р.
КР № 5 – __.__.2025р.
КР № 6 – __.__.2025р.
ПКР – __.__.2025р.