Календарне планування побудоване по програмі з природознавства для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються за рівнем стандарту (оновлена та затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804). Календарне планування побудоване з урахуванням методичних рекомендацій до програми, а також планування має конструктор титульної сторінки. Планування до підручника з природознавства для учнів 5 класу; автори: О. Г. Ярошенко, В. М. Бойко.
(Повна назва навчального закладу)
Календарно-тематичне планування з курсу природознавства інваріантної складової робочого навчального плану закладу (Повна назва навчального закладу)
у 5-__ класі на І семестр 2018/2019 навчальний рік
Учитель біології ПІБ
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів природознавства від __.08.2018 протокол № _
Погоджую
Заступник директора з навчально-виховної роботи
____________ ПІБ
____________ 2018
Назва міста 2018.
Календарно-тематичне планування з природознавства для 5-А класу 1 семестр
70 год, 2 год на тиждень, 3 год резервні
№ з/п |
К-ть год у темі |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітки |
|
|
Тема 1. Вступ. Тіла, речовини, та явища навколо нас (21 год). |
|||
1. |
1. |
|
Значення природничо-наукових знань для людини. Науки, що вивчають природу. |
|
|
2. |
2. |
|
Джерела знань про природу. |
|
|
3. |
3. |
|
Практична робота № 1: Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природничого змісту, хрестоматії з природознавства, інтернет ресурси тощо. |
|
|
4. |
4. |
|
Методи вивчення природи. |
|
|
5. |
5. |
|
Практична робота № 2: Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових досліджень. |
|
|
6. |
6. |
|
Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи. |
|
|
7. |
7. |
|
Захист навчального проекту: «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
|
8. |
8. |
|
Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
9. |
9. |
|
Практична робота №3: «Вимірювання маси та розмірів тіла» |
|
|
10. |
10. |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
|
11. |
11. |
|
Атоми і молекули. |
Дослідницький практикум: Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні. |
|
12. |
12. |
|
Різноманітність речовин. |
|
|
13. |
13. |
|
Практична робота №4. Розділення сумішей фільтруванням. |
|
|
14. |
14. |
|
Фізичні явища, та їх різноманітність. |
|
|
15. |
15. |
|
Хімічні явища, їх ознаки. |
|
|
16. |
16. |
|
Горіння. Повторюваність і взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
17. |
17. |
|
Підсумковий урок на тему: «Вступ. Тіла, речовини, та явища навколо нас». |
|
|
|
|
Тема 2. Всесвіт. Земля – планета сонячної системи (24 год). |
|||
18. |
1. |
|
Небо і небесна сфера. |
Організація спостережень за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці |
|
19. |
2. |
|
Зорі та сузір’я. |
|
|
20. |
3. |
|
Практичне заняття: Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
|
|
21. |
4. |
|
Загальна будова Сонячної системи. |
|
|
22. |
5. |
|
Всесвіт та його складові. |
|
|
23. |
6. |
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. |
|
|
24. |
7. |
|
Форма Землі. Розміри Землі. |
|
|
25. |
8. |
|
Внутрішня будова Землі. Рухи Землі. |
|
|
26. |
9. |
|
Контрольна робота № 1: «Тіла та явища навколо нас. Всесвіт». |
|
|
27. |
10. |
|
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі. |
|
|
28. |
11. |
|
Місяці – супутник Землі. |
|
|
29. |
12. |
|
Способи зображення Землі. |
|
|
30. |
13. |
|
Ґрунт. |
|
|
31. |
14. |
|
Повітря – суміш газів. |
|
|
32. |
15. |
|
Властивості повітря. |
|
|
33. |
16. |
|
Вода на Землі. |
|
|
34. |
17. |
|
Властивості води. |
|
|
35. |
18. |
|
Підсумковий урок на тему: «Всесвіт. Земля – планета сонячної системи». Захист навчального проекту «Наш дім – Сонячна система». |
|
|
Вчитель біології ______________ ПІБ