Календарно-тематичний план з української мови для учнів 4 класів за підручником «Українська мова» для 4 класу
автори Л. І. Трохименко, З. С. Мартинюк, Г. В. Грибань на 1 семестр
( 3,5 години на тиждень)
Календарно-тематичний план з української мови розроблено на основі Типової освітньої програми під керівництвом О. Я. Савченко для учнів 3 – 4 класів та за підручником «Українська мова» для 4 класу
автори Л. І. Трохименко, З. С. Мартинюк, Г. В. Грибань
Рекомендований МОН наказ від 06.04.2018 р. № 332
( 3,5 години на тиждень)
№ |
Дата |
К-сть годин |
Тема уроку
|
Мовний матеріал
|
Повторення |
|
|||
1 |
|
1 |
Діагностування стану засвоєння учнями навчального матеріалу |
|
2 |
|
1 |
Слово |
|
3-4 |
|
2 |
Значення слова |
|
5-6 |
|
2 |
Будова слова |
|
7-8 |
|
2 |
Частини мови |
|
Мова і мовлення |
|
|||
9 |
|
1 |
Мова – духовна скарбниця нашого народу |
Мова, обізветься, перелетиш, світанкова |
10 |
|
1 |
Розвиток української мови. Застарілі й нові слова |
Кептарик, шовк, дударик, інтернет, дворянин, личаки, веприна, вокації, веремія |
11 |
|
1 |
Культура українського мовленнєвого спілкування |
Правильно, виразно, збагачувати, добрий день, доброго дня, доброго здаров’я |
12 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь за сюжетним малюнком «Осінь» |
Розповідь, сюжет, малюнок |
Текст |
|
|||
13-14 |
|
2 |
Тема, основна думка й заголовок. Діалог |
Текст, тема, основна думка, заголовок |
15 |
|
1 |
Ключові слова для висловлення думки в тексті |
Текст, основна думка, заголовок |
16-17 |
|
2 |
Особливості побудови тексту |
Початок, основна частина, кінцівка |
18-19 |
|
2 |
Поділ тексту на частини. Складання плану тексту |
Абзац, план |
20 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом |
Текст, деформований |
21-22 |
|
2 |
Текст – розповідь Письмовий переказ |
Текст – розповідь, початок дії, розгортання дії, завершення дії |
23-24 |
|
2 |
Текст – опис |
Текст – опис, враження про предмет, ознаки предмета |
25-26 |
|
2 |
Текст – міркування |
Текст – міркування, твердження, доведення, висновок |
27 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків «Каштанчик» |
Розповідь, малюнок, сюжет |
28 |
|
1 |
Художній текст – опис. Усний твір |
Епітет, порівняння, метафора |
29 |
|
1 |
Науково – популярний текст – опис |
Термін, факт, послідовність |
30 |
|
1 |
Замітка до газети |
Замітка, текст – повідомлення, подія |
31 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Текст» Діагностувальна робота |
|
Речення |
|
|||
32 |
|
1 |
Види речень за метою висловлювання та інтонацією |
Розповідні, питальні, спонукальні, окличні, неокличні |
33-34 |
|
2 |
Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні. Списування |
Підмет, присудок |
35 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків «Допомога тваринам узимку» |
Розповідь, сюжет, малюнок, допомога |
36-37 |
|
2 |
Однорідні головні та другорядні члени речення |
Другорядні, додаток, означення, обставина |
38 |
|
1 |
Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників |
Перелічувати, протиставляти, сполучники, температура |
39 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Речення» Діагностувальна робота |
|
Слово. Значення слова. Частини мови |
|
|||
40 |
|
1 |
Повторення вивченого про значення слова |
Ласий, частувати, пригощати, пожива |
41 |
|
1 |
Повторення вивченого про будову слова |
Будова, надбудова, прутик, замурована |
42 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і малюнками |
Порада, слово, малюнок |
43 |
|
1 |
Повторення вивченого про частини мови. Диктант |
Кілометр, дрімають, спонукальні, прикметник, іменник, дієслово |
Іменник |
|
|||
44 |
|
1 |
Повторення вивченого про іменник |
Іменник, частина мови, предмет, явище, істота, неістота, Іменники – синоніми, іменники – антоніми |
45-46 |
|
2 |
Відмінювання іменників |
Відмінок, відмінювання, називний, родовий, давальний, знахідний, орудний, місцевий, кличний, однина, множина |
47 |
|
1 |
Розрізнення відмінків іменників з однаковим закінченням. Робота з мовними одиницями |
Давальний, місцевий, значення, питання, прийменник |
48 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання опису «Новорічне свято» |
Привітання, текст, слово |
49 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Іменник» Діагностувальна робота |
|
50-52 |
|
3 |
Корекційно – рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у навчальних досягненнях учнів |
|
53 |
|
1 |
Підсумковий урок |
|