Календарно-тематичний план з української мови для учнів 4 класів за підручником «Українська мова» для 4 класу
автори Л. І. Трохименко, З. С. Мартинюк, Г. В. Грибань 2 семестр
( 3,5 години на тиждень)
Календарно-тематичний план з української мови розроблено на основі Типової освітньої програми під керівництвом О. Я. Савченко для учнів 3 – 4 класів та за підручником «Українська мова» для 4 класу
автори Л. І. Трохименко, З. С. Мартинюк, Г. В. Грибань
Рекомендований МОН наказ від 06.04.2018 р. № 332
( 3,5 години на тиждень)
Іменник |
||||
54-55 |
|
2 |
Чергування приголосних [г], [к] [х] із [з’], [ц’] [с’] перед закінченням - і в іменниках різного роду |
Питання, іменник, пояснення, чоловічий, жіночий, середній |
56 |
|
1 |
Чергування голосного звука [і] з [о], [е] в коренях іменників жіночого та чоловічого з основою на приголосний |
Початкова форма, нульове закінчення, форма слова, чергування |
57 |
|
1 |
Закінчення іменників жіночого роду на - а, - я в родовому відмінку однини |
Жіночий, родовий, закінчення, твердий приголосний |
58 |
|
1 |
Закінчення іменників жіночого й чоловічого роду в орудному відмінку однини |
Однина, орудний, закінчення, м’який приголосний, основа |
59 |
|
1 |
Закінчення іменників чоловічого роду однини на - ар, - яр у різних відмінках |
Відмінок, називний, родовий, орудний |
60 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання тексту розповіді за даним початком |
Початок, розповідь, текст |
61 |
|
1 |
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному й місцевому відмінках однини. Письмовий твір |
Чоловічий, давальний, місцевий, відмінок |
62 |
|
1 |
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи в орудному відмінку однини |
Відмінок, називний, орудний, закінчення, жіночий, рід, зустріч, скатерть |
63 |
|
1 |
Правопис закінчень іменників у множині |
Край, назва, питання, криклад, рід, чоловічий, жіночий, середній |
64 |
|
1 |
Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках |
Відмінок, питання, прийменники, найуживаніші |
65 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Іменник» Діагностувальна робота |
|
66 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю письмове висловлення на основі вражень від прочитаного тексту |
Висловлення, текст, письмово. |
Прикметник |
||||
67 |
|
1 |
Роль прикметників у мовленні |
Прикметник, розлогий, напам’ять, частина мови |
68 |
|
1 |
Прикметники – антоніми, прикметники – синоніми. Пряме й переносне значення прикметників |
Прикметники – антоніми, прикметники – синоніми, зразок, довідка |
69 |
|
1 |
Уживання прикметників у текстах різних стилів. Списування |
Дрібні, план, Десна, зразок |
70 |
|
1 |
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами й числами |
Зразок, грімниця, довідка, рід, число, відмінок |
71 |
|
1 |
Відмінювання прикметників із кінцевим твердим приголосним основи в однині й множині |
Однина, множина, назва, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід, картата |
72 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю листівку чи запрошення |
Листівка, запрошення, писати. |
73 |
|
1 |
Відмінювання прикметників із кінцевим м’яким приголосним основи в однині і множині |
Однина, множина, назва, чоловічий рід, жіночий рід, середній рід, волошкове, пачіска |
74 |
|
1 |
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
Непоказний, китичка, зразок, довідка |
75 |
|
1 |
Побудова речень з однорідними членами, вираження прикметниками |
Речення, однорідні члени, синонім, антонім |
76 |
|
1 |
Вимова й написання найуживаніших прикметників на - ський, -цький, - узький |
Прикметний, суфікс, знак м’якшення |
77-78 |
|
2 |
Вживання знака м’якшення (ь) перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Диктант |
Знак м’якшення, твердий кінцевий, м’який кінцевий |
79 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання есе «Весняні пригоди» |
Текст, виправлення, редагування |
80-81 |
|
2 |
Вимова й написання закінчення - ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках однини |
Відмінок, називний, давальний, місцевий |
82 |
|
1 |
Відмінювання прикметників у множині |
Однина, множина, твердий, м’який |
83 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Прикметник» Діагностувальна робота |
|
Числівник |
|
|||
84 |
|
1 |
Числівник як частина мови |
Числівник, кількість, порядок, лічба, частина мови |
85 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Опис істоти за малюнком, планом |
Опис, малюнок, істота, план |
86-87 |
|
2 |
Вимова, правопис і відмінювання окремих числівників |
Вимовляй, пиши, шістдесят, шістсот, називний, родовий |
88-89 |
|
2 |
Словесні формули на означення часу впродовж доби |
Запам’ятай, вимовляй, діалог, котра година? |
90 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Числівник» Діагностувальна робота |
|
Займенник |
|
|||
91 |
|
1 |
Займенник як частина мови |
Займенник, частина мови, предмет, ознака, явище, кількість |
92 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом |
Текст, деформований |
93-94 |
|
2 |
Особові займенники. Робота з мовними одиницями |
Особа, число, займенник, особові займенники |
95-96 |
|
2 |
Відмінювання особових займенників 1-ї, 2-ї та 3-ї особи однини й множини |
Збіжжя, назва відмінка, питання, однина, множина |
97 |
|
1 |
Уживання займенників із прийменниками |
Окремо, разом, вживання |
98-99 |
|
2 |
Складання пов’язаних між собою речень, що описують малюнок |
Мандрівник, перепрошую, займенник, художник |
100 |
|
1 |
Розвиток зв’язного мовлення. Створюю повідомлення для друзів |
Повідомлення, створити, написати |
101 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Займенник» Діагностувальна робота |
|
Дієслово |
|
|||
102 |
|
1 |
Повторення вивченого про дієслово |
Дієслово, явище, жива істота, частина мови, шумний, гримить, смітити |
103 |
|
1 |
Неозначена форма дієслова |
Неозначена форма, незмінна, чухати потилицю, задуматися |
104 |
|
1 |
Змінювання дієслів за часами й числами |
Час, питання, приклад, теперішній час, майбутній час, минулий час |
105 |
|
1 |
Дієслова теперішнього часу |
Теперішній час, число, особа, питання, приклад, однина, множина |
106 |
|
1 |
Дієслова майбутнього часу. Робота з мовними одиницями |
Майбутній час, число, особа, питання, приклад, однина, множина, звариш, зварити |
107 |
|
1 |
Дієслова минулого часу |
Минулий час, число, рід, питання, приклад, однина, множина |
108 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і малюнками |
Порада, скласти, слово, малюнок |
109 |
|
1 |
Правопис особових закінчень дієслів |
Однина, множина, теперішній час, майбутній час |
110 |
|
1 |
Дієслова на - ся, (- сь) |
Однина, множина, скубуться, вимовляємо, пишемо |
111 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Дієслово» Діагностувальна робота |
|
Прислівник |
|
|||
112 |
|
1 |
Прислівник як частина мови |
Прислівник, частина мови, ознака, дія, питання |
113 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення Складання правил під час літніх канікул за опорними малюнками |
Правило, малюнок, скласти |
114 |
|
1 |
Прислівники, протилежні й близькі за значенням |
Прислівник, протилежні, близькі, значення |
115 |
|
1 |
Поширення речень (тексту) прислівниками |
Перевесельце, довідка, джгут |
116 |
|
1 |
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками |
Прислівник, однорідні, другорядні, аеродром, щодня |
117 |
|
1 |
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Диктант |
Прислівник, текст, спостереження |
118 |
|
1 |
Вибір прислівників, що відповідають меті й типу висловлювання |
Тьмяно, сумлінно, щовечора |
119 |
|
1 |
Повторення вивченої теми «Прислівник» Діагностувальна робота |
|
120-122 |
|
3 |
Корекційно – рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у навчальних досягненнях учнів |
|
123 |
|
1 |
Підсумковий урок |
|