КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
підручник “ENGLISH WITH SMILING SAM"
(Англійська мова: Підручник для 2 класів закладів загальної середньої освіти. О. Карп'юк,
видавництво «Астон» 2019 )
ІI семестр (3 години на тиждень)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
підручник “ENGLISH WITH SMILING SAM”
(Англійська мова: Підручник для 2 класів закладів загальної середньої освіти. О. Карп’юк,
видавництво «Астон» 2019 )
ІI семестр (3 години на тиждень)
№ |
Дата
|
Дата
|
Тема
|
Мовленнєвий зразок, який діти опановують для практичного застосування у соціально-побутовому оточенні |
Види практично-комунікативної діяльності для засвоєння та закріплення навичок спілкування |
|||||||||
Phrasal structures |
Vocabulary |
Grammar |
Reading |
Listening |
Speaking |
Writing |
||||||||
Unit 5: “How many legs
|
||||||||||||||
1 |
|
|
У джунглях
|
I am, I have got a …, I have got four legs. In the jungle there are … Look at this |
Monkey, giraffe, snake, parrot, lion, hippo crocodile, jungle, animal, stripes |
артикль а перед неозначеними іменниками в однині |
p. 62-63 Ph [f] F [f] |
|
Ex. 5 p. 63 |
Ex. 6 p. 63 p. 62-63 –слова у словник |
|
|||
2 |
|
|
Я крокодил з річки Ніл
|
I’m ... I’ve got ...
|
feet, mouth, teeth, short, tall, big, fat, small, long, body, neck, dangerous |
I am – I`m I`ve got |
Sh [ꭍ], th [Ꝋ] ck [k], ee [I:] g [dz]
|
Ex 1, 2 p. 64 |
Ex. 4 p. 64 |
Ex. 5 p. 64 |
|
|||
3 |
|
|
Я можу бачити гуску
|
It is…It has got… I can see…. These are, they are |
mouth, three, thanks, tooth, foot, goose, neck, |
Особливі випадки утворення множини: tooth, foot, goose. |
ee [I:], oo Ex. 4,5 p. 65 |
Ex. 1,2 p. 65
|
Ex. 3 p. 65 |
|
||||
4 |
|
|
Я маю дві руки.
|
I have got one…. I have got two…. |
one, two, head, ears, eyes, neck, body, tail, legs, fingers, nose, mouth, hand, head, toes, arm, feet |
have got Структура словосполучення : прикметник/числівник + іменник |
Ex. 1,2 p. 66 |
Ex. 1,2 p. 66 |
Creative work: Ex. 5 p. 66 |
|
||||
5 |
|
|
Скільки в тебе…? |
How many … have you got? |
knees, shoulders, big, small, long, short |
…. and…. one/two |
Ow [au] Ex. 1 p. 67 |
Ex. 1 p. 67 Ex.2 p.67 Ex. 5 p. 67 |
Ex. 6 p. 67 |
Ex. 3 p. 67 |
|
|||
6 |
|
|
Фотографії у зоопарку |
Has it got a …? Yes, it has./No, it hasn’t. It is … (tall ) .…see … |
zoo повторення назв тварин, частин тіла |
It has got has got – have got |
Ex. 1 p. 67 Ex. 2 p. 67 Ex. 5 p. 67 ph [f], g [dz] ph [f], ou,оw |
Ex. 1 p. 67 Ex. 5 p. 67 |
|
Ex. 3 p. 68 |
|
|||
7 |
|
|
Відгадай, яку тварину я бачу |
How many … can you see? – I can see Has it got…? – Yes, it has. Is it…? – Yes, it is/No, it is not Can it …? – Yes, it can/No, it can`t. |
кольори, частини тіла тварин |
can – can not can not = can`t |
|
Ex. 1 p. 69 Ex. 2 p. 69
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
Змії небезпечні. Story Time |
What other animals live in Africa? I’m scared. We must be careful. |
Повторення лексики за темою coconut, careful |
|
Ex. 2 p. 70 |
Ex. 1 p. 70 |
Ex. 3 p. 70 |
Ex. 4 p. 70 |
|
|||
9-10 |
|
|
Into your Portfolio |
Повторення лексики та структурних словосполучень за темою |
Ex. 2 p. 71 |
Ex. 1 p. 71 |
Ex. 6 p. 71
|
Ex. 3 p. 71 Project work: Ex. 5 p. 71 Ex. 6 p. 71 Ex. 7 p. 71 |
|
|||||
11-12 |
|
|
Тварини у зоопарку. |
Повторення лексики та структурних словосполучень за темою |
Ex. 2 p. 72 |
Ex. 1 p. 72 |
Ex. 4 p. 73 |
Ex. 3 p. 71 |
|
|||||
Unit 6: “Doing things”
|
||||||||||||||
13 |
|
|
Що я роблю вдень
|
It’s late. Wash your /my face. Clean your/my teath. Put on your/my clothes. This is the way I wash my face. |
bed, bathroom, face, clothes, school-bag, silly |
Put on your/my clothes |
Ex. 1-2 p. 74 |
Ex. 4 p. 74 Ex. 5 p. 74 |
Ex. 3 p. 74 Ex. 5 p. 74 |
Ex. 4 p. 74 –записати слова у словник |
|
|||
14 |
|
|
Дні тижня
|
Wake up. Get up. Have lunch. I have to catch the bus! |
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday |
Структура простого речення |
Ex. 1, 2 p. 76 |
Ex. 1, 3 p. 76 |
Ex. 4 p. 76 |
p. 76 – записати слова у словник |
|
|||
15 |
|
|
Розповідь про себе
|
No school! |
Teacher, eat, read, clean, tae, please, meat, speak, swing, morning, evening |
|
-ea- , - ng: Ex. 2 p.77 Ex. 4,5 p. 77 |
Ex. 2 p.77 Ex. 4 p. 77 |
|
Ex. 6 p.77
|
|
|||
16 |
|
|
Я плаваю, як риба
|
I am playing/ /jumping/walking/ swinging/ sleeping/ hissing/ cutting/ swimming/ speaking like… |
parrot, carrot, snake, cat, speak English |
I am ….ing, like... |
Ex. 1-3 p.78
|
Ex. 1-3 p.78 |
Ex. 1 p.78 Ex. 3 p.78 |
|
|
|||
17 |
|
|
Що він зараз робить |
He/She + verb ing |
put on clothes, look at, make face |
He/She + verb ing |
Ex. 2 p.79
|
Ex. 1 p.79
|
Ex. 3 p.79
|
|
|
|||
18 |
|
|
У моїй сім’ї у вечері! |
He/She + verb ing |
Walk, talk, ball, monkey |
He/She + verb ing |
Ex. 1 p.80 Ex. 5 p.80 |
Ex. 2 p.80 Ex. 4 p.80 |
|
Ex. 3 p. 80 |
|
|||
19
|
|
|
Сім'я на відпочинку
|
Is he/ she Ѵ-ing? – Yes, he/she is./ No, he/ she is not. |
лексика за темою на повторення, практика використання |
Is he, she Ѵ-ing? – Yes, he/she is./ No, he/ she is not. |
|
Ex. 1 p.81
|
Ex. 4 p.81
|
|
|
|||
20
|
|
|
Робота над змістом тексту «Фотографії з Африки». Story time |
What are you doing? – I am +verbing Who is this? That looks good/ Let me see |
лексика за темою на повторення, практика використання |
What are you doing? – I am +verbing |
Ex. 3 p. 82 |
Ex. 1-2 p. 82 |
Ex. 4 p. 82 Ex. 5 p. 82 |
|
|
|||
21 |
|
|
Into your portfolio.
|
Make your bed, drink some tea, brush your teeth, time for school
|
picture, quickly, |
|
Ex. 1 p. 82 |
|
|
Creative work: Ex. 1 p. 82 Project work: Ex. 3 p.82 |
|
|||
22-23
|
|
|
Revision |
Повторення лексики та мовних структур за темою |
Ex. 6 p. 85 |
Ex. 1 p.84 |
Ex. 4 p.84 Ex. 5 p. 85 |
Ex. 2 p. 84 Ex. 3 p.84 |
|
|||||
Unit 7: “Do you like carrots?”
|
||||||||||||||
24 |
|
|
Запрошення на день народження. |
Can I have some lemonade? Here you are. Do you like? Yes, I do. / No, I don’t. |
chicken, lemonade, sweets, fruit, salad, chips, soup, rice |
Do you like? Yes, I do. / No, I don’t. |
Ex.5 p.87 |
Ex. 1 p. 86 Ex. 2 p. 86 Ex. 3 p. 86 Ex.5 p.87 |
Ex. 4 p. 86 |
Ex. 6 p.87 |
|
|||
25 |
|
|
Фрукти у моєму саду.
|
Can I have a banana? Here you are. Thank you. |
apple, banana, pear, strawberry cherry, orange |
An + a, e, u, o, i This is an egg. This is a banana. |
Ex. 1 p. 88 Ex. 3 p. 88 |
Ex. 2 p. 88 Ex. 3 p. 88 |
Ex. 4 p. 88
|
Ex.1 p. 88 – слова у словник із перекладом Ex. 5 p. 88 |
|
|||
26 |
|
|
Дитяче меню |
Three tomatoes, please. Sorry, no cucumbers. I like hot chocolate but I don’t like milk. |
chicken, chips, cherry, chair, lunch, teacher, cheese, sandwich |
I like – I don’t like |
ch Ex. 2 p. 89 Ex. 3 p. 89 |
Ex. 1 p. 89 Ex. 4 p. 89 |
|
Ex. 5 p. 89 – до кожного не менше 3 продуктів |
|
|||
27 |
|
|
Купую овочі у магазині. |
Can I have…? |
Carrot, cucumber, mushroom, tomato, pepper, potato |
no cucumbers |
Ex. 1 p. 90 Ex. 3 p. 90 |
Ex. 1 p. 90 Ex. 2 p. 90 Ex. 3 p. 90 |
Ex. 2 p. 90 Ex. 4 p. 90 |
Ex. 1 p. 90 - слова виписати у словник із перекладом |
|
|||
28 |
|
|
Мені подобаються банани |
For breakfast, for lunch, for dinner |
Breakfast, lunch , dinner |
|
Ex. 1 p. 91 |
Ex. 1 p. 91 Ex. 2,3 p. 91 |
Ex. 5 p. 91 |
Ex. 4 p. 91 |
|
|||
29 |
|
|
Макс і Тім - друзі |
What, when, where, bird, girl, surname What does he like for breakfast? |
I like |
What do you – what does you… |
-ir [ɜ:], -er [ɜ:], -ur [ɜ:], Ex. 2 p. 92
|
Ex.3 p.92 |
Ex.1 p. 92 |
Ex. 4 p. 92 |
|
|||
30 |
|
|
Уподобання друзів |
He/She likes ... Does he/she like ...?Yes, he/she is./No, he/she isn’t. |
jelly, rice, yogurt |
Does she/he like…? She likes… |
Ex. 1 p. 93
|
|
Ex. 2 p. 93 Ex. 3 p. 93 Ex. 4 p. 93
|
Project work: Ex. 5-6 p. 93 |
|
|||
31 |
|
|
Story time |
Повторення лексики та структурних словосполучень за темою |
Ex. 2 p. 94 Ex. 4 p. 95 |
Ex. 1 p. 94 Ex. 5 p. 95 |
Ex. 3 p. 94 Ex. 4 p. 95 |
|
|
|||||
32-33 |
|
|
Into your portfolio |
Повторення лексики та структурних словосполучень за темою |
|
|
Ex. 2 p. 96 Ex. 3 p. 96 |
Project work: Ex. 1 p. 96 |
|
|||||
34-35
|
|
|
Revision |
It`s your turn. I win. Well done! |
Queen, king, prince, princess |
|
Ex. 7 p. 99 |
Ex. 6 p. 98 |
Ex. 3 p. 97 Ex. 4 p. 97 Ex. 5 p. 98 |
Ex. 1 p. 97 Ex. 2 p. 97 |
|
|||
36 |
|
|
Презентація творчих проектних робіт |
|
||||||||||
Unit 8: “Seasons and clothes”
|
||||||||||||||
37 |
|
|
Пори року та погода |
It is hot/cold/ raining/snowing. When is your birthday? It`s in… |
Spring, summer, autumn, winter |
it is+adverb it is + verb ing |
|
Ex. 1 p 100 Ex. 2 p.100 Ex. 3 p.100 |
Ex. 4 p.100 Ex. 5 p.100 |
|
|
|||
38
|
|
|
Відгадай, яка пора року найкраща для мене. |
In spring I can ride a bike. |
Watch TV, stay at home, drink tea, skate, ski, make a snowman |
|
Ex. 2 p. 101
|
Ex. 1 p. 101
|
Ex. 3 p.101 Ex. 4 p.101
|
Creative work: Ex. 5 p. 101
|
|
|||
39 |
|
|
Влітку маємо канікули |
What season do you like? |
Night, bright, eight, eighteen, right, light. |
can + verb (inf.) |
- ight Ex. 2 p. 102 Ex. 3 p. 102 Ex. 4 p. 102 Ex. 5 p. 102 |
Ex. 1 p.102 Ex. 3 p.102 |
Ex. 5 p.102 |
|
|
|||
40 |
|
|
Одяг Трейсі та Люка |
What is she putting in her suitcase? Her / His |
A Jacket, a mask, a T- shirt, bikini, trainers, sandals, jeans, suitcase, a cap, shorts Назви кольорів |
What is she/he putting in her/his suitcase? Her / His |
Ex. 2 p. 103
|
Ex. 1 p.103 Ex. 3 p.103 Ex. 4 p.104 Ex. 5 p.104
|
Ex. 6 p.104
|
p. 103 -слова виписати у словник із перекладом Ex. 7 p. 104 |
|
|||
41 |
|
|
Одяг |
What are you wearing today? I am wearing… |
Trousers, socks, hat sweater, dress, shoes, boots, scarf, |
|
|
Ex. 1 p.105 Ex. 2 p.105 Ex. 3 p.105 |
Ex. 4 p.105
|
Ex. 1 p. 105-слова виписати у словник |
|
|||
42 |
|
|
Предмети одягу |
What is he/she wearing? Where are her socks? |
shirt, skirt, coat, raincoat |
What is he/she wearing? Where are her socks? |
Ex. 2 p. 106 Ex. 3 p. 106 Ex. 5 p. 106 |
Ex. 1 p.106 Ex. 2 p.106 Ex. 4 p.106 |
|
|
|
|||
43 |
|
|
Предмети одягу |
Are you wearing green socks ? No, I am not/ Yes, I am |
|
|
Ex. 2 p. 107
|
Ex. 1 p.107
|
Ex. 3 p.107
|
|
|
|||
44 |
|
|
Story time |
Повторення |
Повторення |
Повтор. |
Ex. 2 p. 108 |
Ex. 1 p.108 |
Ex. 3 p.108 Ex. 4 p.108 |
|
|
|||
45-46 |
|
|
Into your portfolio |
Повторення |
I am looking for Where is the key? |
Повтор. |
Ex. 1 p. 109
|
Ex. 1 p.109 Ex. 2 p.109 Ex. 4 p.109 Ex. 6 p.109 |
Creative work: Ex. 3 p. 109 Ex. 5 p. 109 |
|
||||
47-48 |
|
|
Revision |
Повторення лексики та мовних структур за темою |
Ex. 8 p. 111-p. 112 |
Ex. 1 p. 110-p. 112 |
Ex. 3 p.110 Ex. 5 p.110 Ex. 6 p.111 Ex. 7 p.111 |
Ex. 2 p.110 Ex. 4 p. 110 |
|
|||||
49 |
|
|
Діагностична контрольна робота ( ) |
|
||||||||||
50 |
|
|
Діагностична контрольна робота ( ) |
|
||||||||||
51 |
|
|
Діагностична контрольна робота ( ) |
|
||||||||||
52 |
|
|
Діагностична контрольна робота ( ) |
|
||||||||||
53 |
|
|
Підсумковий урок |
|
||||||||||