Календарно-тематичне планування
Географія
6 клас
«Загальна географія»
(70 годин, 2 години на тиждень)
Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Укладено до підручника В.М.Бойко, С. В. Міхелі
Географія, підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів
ВСТУП
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу,населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. Основні друковані та електронні джерела інформації, їх значення. |
|
2 |
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. Дослідження:Спостереження за змінами у природі. |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
3 |
|
Уявлення про Землю у давнину. Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея |
|
4 |
|
Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі. Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди |
Скласти маршрут подорожі М. Поло, Х.Колумба, Ф.Магелланна. |
5 |
|
Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст |
|
6 |
|
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творчі завдання |
7 |
|
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
За допомогою Інтернету дізнатись як виготовити компас у домашніх умовах. |
8 |
|
Поняття про азимут. |
|
9 |
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
10 |
|
Масштаб та його види. |
|
11 |
|
Практична робота 1:Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу |
|
12 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
13 |
|
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. Умовні знаки плану |
Скласти план своєї кімнати, та вигадати свої знаки плану. |
14 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
15 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
16 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
Найти загадки про паралелі і меридіани. |
17 |
|
Практична робота 2: Визначення географічних координат за географічною картою. |
|
18 |
|
Тематичне оцінювання |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі
Тема 1. Літосфера
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
19 |
|
Внутрішня будова Землі. |
|
20 |
|
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
21 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
22 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
Зробити макет вулкану. |
23 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні |
|
24 |
|
Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків |
|
25 |
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
26 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. Різноманітність та утворення гір на суходолі. |
|
27 |
|
Найвищі та найдовші гори світу. |
|
28 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
29 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
30 |
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
|
31 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 2 Атмосфера
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
32 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
33 |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
34 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. |
|
35 |
|
Вимірювання атмосферного тиску |
|
36 |
|
Практичні роботи 4: Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою |
|
37 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
|
38 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
39 |
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
40 |
|
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
41 |
|
Практична робота 5:Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
|
42 |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
43 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
|
44 |
|
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату |
|
45 |
|
Вплив людини на атмосферу. |
|
46 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 3 Гадросфера
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
47 |
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
|
48 |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Властивості вод Світового океану. |
Зробити мультимедійну презентацію до найцікавіших океанів Землі (на вибір) |
49 |
|
Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
50 |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка:річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
51 |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
52 |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
53 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків |
|
54 |
|
Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
55 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
56 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
57 |
|
Тематичне оцінювання |
|
Тема 4 Біосфера та грунти
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
58 |
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
59 |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
Зробити порівняльну характеристику рослинному і тваринному світу Землі. |
Тема 5 Природні комплекси
№ |
Дата |
Тема уроку |
Творче завдання |
60 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Практична робота 7 Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
61 |
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
Намалювати одну з природних зон Землі, та розказати цікавинки про неї.(Випереджувальне завдання) |
62 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
63 |
|
Тематичне оцінювання (тема 4-5) |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей
64 |
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
|
65 |
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
Підготувати міні повідомлення про дослідження М.Миклухо - Маклая |
66 |
|
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. |
|
67 |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
68 |
|
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Підготувати проект з утилізації побутових відходів |
69 |
|
Дослідження: Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
70 |
|
Тематичне оцінювання |
|