Календарно-тематичне планування уроків математики в 3 класі (І семестр )за програмою Савченко О.Я. ( з очікуваними результатами , змістовою лінією та компетентностями) до підручника Бевз В., Васильєва Д.
Календарне планування уроків математики в 3 класі
(посібник «Математика» В. Бевз, Д. Васильєва частина 1)
1 СЕМЕСТР
5 години на тиждень
|
№ |
Тема уроку |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати Знаннєвий компонент : Діяльнісний компонент: Ціннісний компонент : |
|
|
Розділ 1. Скарбничка моїх досягнень |
Числа, дії з числами. Величини Робота з даними Геометричні фігури |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Комунікативна компетентність
|
відтворює послідовність чисел х сотні; читає і записує числа, утворює числа різними способами; визначає розрядний склад двоцифрового числа; визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі; порівнює числа різними способами; володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел; |
|
|
Нумерація чисел першої сотні. Числовий промінь. Порівняння чисел |
|||
|
|
Арифметичні дії та їхні компоненти |
|||
|
|
Геометричні фігури |
читає нескладні таблиці, лінійні діаграми; добудовує лінійні діаграми; порівнює й узагальнює дані, вміщені у таблицях, на діаграмах; обирає дані, необхідні і достатні для розв’язання проблемної ситуації; користується даними під час розв’язування практично зорієнтованих задач |
||
|
|
Периметр многокутника. Одиниці вимірювання довжини |
|
||
|
|
Буквені та числові вирази. Задачі на різницеве порівняння |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність
|
знаходить периметр многокутника в навчальних і практичних ситуаціях; знаходить довжину сторони квадрата за відомим периметром; знає одиниці площі; визначає площу фігури за допомогою палетки; знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною |
|
|
|
Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд |
Математичні задачі і дослідження |
планує нескладні навчальні дослідження; використовує досвід математичної діяльності під час виконання дослідницьких завдань міжпредметного характеру, роботи над навчальними проектами, у проблемних ситуаціях повсякденного життя |
|
|
|
Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд |
Числа, дії з числами. Величини |
виконує письмове ділення з остачею; планує послідовність виконання дій у письмових обчисленнях; прогнозує кількість цифр у добутку, частці до знаходження результату Додавання і віднімання чисел у межах мільйона. Множення і ділення чисел у межах мільйона.
|
|
|
|
Істинні та хибні твердження. Залежність результатів додавання від зміни одного з компонентів |
|||
|
|
Зв’язок дій додавання і віднімання. Рівняння |
|||
|
|
Залежність результатів віднімання від зміни одного. Рівняння |
Числа, дії з числами. Величини Вирази, рівності, нерівності Математичні задачі і дослідження |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність
|
прогнозує кількість цифр у добутку, частці до знаходження результату; розуміє спосіб одержання дробу; розуміє суть чисельника і знаменника дробу; читає і записує дроби ;розрізняє дроби, які дорівнюють 1; порівнює дроби з однаковими знаменниками; застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу під час розв’язування практично зорієнтованих завдань |
|
|
Робота з даними. Величини та одиниці їх вимірювання. Прості та обернені задачі |
|||
|
|
Час. Визначення часу за годинником |
записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; встановлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви;] застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужкамирозв’язує рівняння з однією змінною на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії; перевіряє, що одержане числове значення змінної є розв’язком рівняння; розуміє, що нерівність зі змінною мати один, кілька або безліч розв’язків, може не мати розв’язків; знаходить окремі розв’язки нерівності зі змінною зручним для себе способом |
||
|
|
Математичні задачі та дослідження |
|||
|
|
Скарбничка досягнень. Перевіряємо набуті компетентності Діагностична робота |
|||
|
|
Діагностична робота |
|||
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Розвивальні вправи |
|||
|
|
Розділ 2. Набуваємо досвіду множення та ділення |
Числа, дії з числами. Величини Математичні задачі і дослідження Числа, дії з числами. Величини
|
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Політкультурна компетентність Еколологічна грамотність і здорове життя Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність |
володіє обчислювальними навичками письмового множення і ділення на одноцифрове та двоцифрове число; розуміє спосіб множення і ділення на трицифрове число; виконує письмове ділення з остачею; планує послідовність виконання дій у письмових обчисленнях; |
|
|
Сутність дії множення. Множення на числа 1 та 0 |
|||
|
|
Сутність дії ділення. Ділення числа а на 1 і на а. Ціле і частини |
|||
|
|
Множення та ділення на 2 і на 4. Половина і четверта частина |
|||
|
|
Множення та ділення на 3. Задачі на знаходження добутку і частки |
|||
|
|
Множення та ділення на 5. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів |
|||
|
|
Коло. Круг. Поділ геометричних фігур на частини |
|||
|
|
Множення та ділення на 6. Знаходження значення виразів, що містять дії різного ступеня |
|||
|
|
Множення та ділення на 7. Знаходження невідомих компонентів дій |
|||
|
|
Множення та ділення на 8. Восьма частина |
|||
|
|
Множення та ділення на 9. Буквені вирази |
|||
|
|
Множення та ділення на 10 |
|||
|
|
Вартість. Грошові розрахунки |
|||
|
|
Складені задачі на множення та ділення |
|||
|
|
Математичні задачі та дослідження |
|||
|
|
Скарбничка досягнень. Діагностична робота |
|||
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Розвивальні вправи |
|
|
|
|
|
Розділ 3. Нумерація чисел у межах тисячі |
Геометричні фігури Математичні задачі
і дослідження |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність
|
знає одиниці вимірювання довжини (міліметр, сантиметр, дециметр, метр, кілометр); маси (грам, кілограм, центнер, тонна), місткості (літр); часу (доба, тиждень, година, хвилина, секунда), проміжки часу (місяць, рік, століття) та співвідношення між ними; користується знанням співвідношень між величинами у навчально-пізнавальних і практичних ситуаціях; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час; обирає доцільну мірку для вимірювання величини; користується для вимірювання величин інструментами, приладами та іншими засобами; перетворює величини, виражені в двох одиницях найменувань; виконує арифметичні дії з іменованими числами; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; класифікує кути (прямі, гострі, тупі); креслить прямі кути за допомогою косинця; називає істотні ознаки прямокутника (квадрат); використовує властивість протилежних сторін прямокутника під час розв’язування практичних задач; будує прямокутник (квадрат); будує коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; називає елементи геометричних фігур у просторі; моделює геометричні фігури; |
|
|
Сотня. Лічба сотнями. Тисяча |
|||
|
|
Порівняння, додавання і віднімання сотень |
|||
|
|
Множення та ділення сотень на одноцифрове число. Складені задачі з буквеними даними |
|||
|
|
Властивості множення та ділення на 1, 10, 100. Одиниці вимірювання довжини. Метр |
|||
|
|
Одиниці вимірювання маси: 1 грам. Співвідношення між одиницями вимірювання маси |
|||
|
|
Утворення трицифрових чисел із сотень та десятків. Порівняння чисел |
|||
|
|
Порівняння, додавання та віднімання круглих чисел |
|||
|
|
Порівняння, додавання та віднімання круглих чисел |
|||
|
|
Різні способи додавання та віднімання |
|||
|
|
Множення та ділення круглих чисел на одноцифрове число |
|||
|
|
Закони множення. Множення суми на число |
|||
|
|
Кути. Дії з круглими числами |
|||
|
|
Обчислення. Прямий кут, непрямі кути |
|||
|
|
Дії з круглими числами |
|||
|
|
Математичні задачі та дослідження |
|||
|
|
Скарбничка досягнень. Перевіряємо набуті компетентності |
Числа, дії з числами. Величини Математичні задачі і дослідження |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Політкультурна компетентність Еколологічна грамотність і здорове життя Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність |
відтворює послідовність чисел у межах мільйона; Нумерація чисел першого читає і записує числа, утворює числа різними способами; порівнює числа різними способами; визначає розрядний склад багатоцифрового числа; визначає загальну кількість одиниць певного розряду; подає числа у вигляді суми розрядних доданків;
|
|
|
Розвивальні завдання |
|||
|
|
Закони множення. Множення суми на число |
|||
|
|
Кути. Дії з круглими числами |
|||
|
|
Обчислення. Прямий кут, непрямі кути |
|||
|
|
Дії з круглими числами |
|||
|
|
Математичні задачі та дослідження |
|||
|
|
Скарбничка досягнень. Перевіряємо набуті компетентності Розвивальні завдання Скарбничка досягнень. Діагностична робота |
|||
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Розвивальні вправи |
|||
|
|
Розділ 4. Трицифрові числа
|
Числа, дії з числами. Величини Математичні задачі та дослідження Робота з даними Математичні задачі та дослідження |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Політкультурна компетентність Еколологічна грамотність і здорове життя Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність
|
виконує додавання та віднімання, на основі нумерації чисел; володіє навичками усного додавання і віднімання чисел у межах мільйона; прогнозує результат додавання та віднімання; перевіряє правильність обчислень; |
|
|
Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків та одиниць |
|||
|
|
Читання і запис трицифрових чисел . |
|||
|
|
Місце числа у натуральному ряді. Попереднє і наступне числа |
|||
|
|
Числа другої сотні. Їх читання і запис |
|||
|
|
Тисяча. Міри довжини. Кілометр |
обчислює усно зручним для себе способом; володіє навичкою письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000; прогнозує результат додавання та віднімання, |
||
|
|
|
|||
|
|
Помісцеве значення цифри в запису чисел. Значення нуля в запису чисел |
|||
|
|
Розкладання трицифрових чисел на розрядні доданки |
|||
|
|
Додавання на основі десяткового складу числа |
|||
|
|
Віднімання на основі розрядного складу числа |
|||
|
|
Порівняння чисел різними способами |
|||
|
|
Додавання і віднімання на основі правила додавання суми до числа |
|||
|
|
Додавання і віднімання трицифрових чисел способом округлення |
|||
|
|
Вирази зі змінними. Рівняння |
|||
|
|
Математичні задачі та дослідження |
|||
|
|
Скарбничка досягнень. Перевіряємо набуті компетентності |
|||
|
71. 72. 73.
74.
75.
76.
77.
78.
79.
80. |
Розділ 5. Геометричні фігури та величини Геометричні фігури. Об’ємні та плоскі Ламана. Довжина. Одиниці довжини Вартість. Одиниці вартості. Взаємопов’язані величини: ціна, кількість, вартість Трикутник. Многокутник. Периметр Час. Одиниці часу. Задачі про час Математичні задачі та дослідження. Задачі на роботу Маса. Одиниці маси. Задачі на роботу Куб. Квадрат. Прямокутник. Периметр прямокутника і квадрата Побудова прямокутника. Задачі на роботу .
Місткість. Одиниці місткості. Задачі на четверте пропорційне Коло. Круг. Куля. Сфера. Побудова кола циркулем Математичні задачі та дослідження Конус. Піраміда. Призма. Циліндр. Задачі на подвійне зведення до одиниці Математичні задачі та дослідження Скарбничка досягнень. Перевіряємо набуті компетентності Розвивальні завдання |
Геометричні фігури Математичні задачі
і дослідження |
Соціальна і громадська компетентності Уміння вчитися впродовж життя Інформаційна компетентність Політкультурна компетентність Еколологічна грамотність і здорове життя Комунікативна компетентність Підприємницька компетентність
|
орієнтується на площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрут пересування; співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур; називає елементи геометричних фігур; моделює геометричні фігури; будує прямокутник/квадрат; розрізняє коло і круг, позначає на рисунку елементи кола і круга (центр, радіус, діаметр); будує за допомогою циркуля коло |