Тип уроку. Урок-гра
ТЕМА: Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, закріплення вивченого матеріалу. Побудова квадрата на папері в клітинку. Знаходження його периметра.
МЕТА:Закріпити вивчений матеріал. Вчити учнів будувати квадрат на папері в клітинку, знаходити його периметр; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, увагу, пам’ять, творчі можливості учнів. Виховувати у дітей спостережливість в роботі.
ОБЛАДНАННЯ:Дитячі іграшки, конверти із завданнями, таблиці для усного рахунку, коробочки, малюнки до задач, геометричний матеріал.
ЗМІСТ УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ 2 хв
Продзвенів і стихнув дзвінок:
Починається урок!
Щоб урок пройшов не марно,
Ми за парти сядем гарно,
Будем плідно працювати,
Щоб знання хороші мати.
2.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ . 6 хв
- Дорогі учні! Я вам хочу сказати , що до нас на урок проситься гостя . Вам цікаво знати хто вона? Ви про це дізнаєтесь , коли вірно розв'яжете ось ці приклади. (На листочку надруковані приклади,учні їх розв'язують.)
37+23=60 41+15=56
33+44=77 55+43=98 28+62=90 71+13=84
62+35=97
На набірному полотні за числами 60, 56, 77, 98, 90, 84, 97, заховані букви. З цих букв учні викладають слово:
БІЛОЧКА Оголошення умов гри
- Діти, давайте хором покличемо її! (Вчитель виймає іграшкову білочку)
- Але білочка прийшла не сама, вона принесла нам кошички. В одному горішки, не прості, а золоті. Знаєте, чому вони золоті? Бо ви їх здобуватимете розумом. В другому кошичку конверти із завданнями. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте горішок і кластимете їх у коробочки, які є на ваших партах.
- Але, перш ніж почнемо гру білочка хоче переконатись, чи ви сумлінні і старанні. А це буде видно по тому як ви справитесь із домашнім завданням(за д/з учні отримують горішок)
1 . Перевірка задачі № 406.
- Як ви дізнались,скільки метрів шнура витратили у двох великих кімнатах?
1) 20+ 20 = 40 (м)
- Як дізнались,скільки шнура витратили в маленькій кімнаті?
2)56 - 40 =16(м)
2.Перевіритирозв'язання прикладів№407.
54 - 30 = 24 48 - 24 = 24
54-3 =51 82+13 = 95
63 - 2 = 61 100 -(50 + 20) =30
85 - 40 = 45 100 - 50 + 20 = 70
- Білочка вами задоволена Вона пройшлась і побачила ваші записи та каже,що всі вдома старанно працювали і дає вам по горішкові.
- І так першою умовою гри є запис в зошитах числа та класної роботи.
Завдання 1 :-У першому конвертику сказано,щоб ми виконали каліграфічну хвилинку
- Це число на 10 менше від 55 і на 5 білі ще за 40.Яке це число? (45 ) (Учні пишуть цілий рядочок числа 45 )
3. РОЗУМОВА РОЗМИНКА. 10 хв
Завдання 2:
-У другому конверті є завдання: Як називаються числа при додаванні? (доданок, доданок, сума)
Завдання 3:
Розв’язати приклади
17-(10 + 7) = 0
15+ (15-10) = 20
18-(12-4) = 10
40 + 32 = 72
51 + 32 = 83
Завдання 4.
- Записати числа п’ятого десятка:(41, 42,43,44,45,46,47,48,49,50)- виконує перший ряд.
- Записати числа восьмого десятка:(71,72,73,74,75, 76,77,78,79,80)- виконує другий ряд.
- Записати числа другого десятка :(11,12,13,14,15, 16,17,18,19,20)- виконує третій ряд.
Завдання 5:
Завдання 6:
- Вставити пропущені числа : для двох учнів
37 38 ? 40 41 ? 43
71 ? 73 74 ? 76 77
37-21 = 16 64 + 30 + 4 = 98
55 + 3 = 58 75-20-3 = 51
85-12 = 73 56 + 20 + 3 = 79
46 + 31=77 88-40-5 = 43
2.Виконання завдання № 416.
Завдання 9 :
- Ці приклади білочка пропонує виконати усно:
7 + 52 = 59 57-40=17 14-10 = 4
26 + 52 = 78 57 - 35 = 22 14-8 = 6
40 + 52 = 92 57-6 = 51 14-4=10
4.ПОБУДОВА КВАДРАТА. 20 хв
1.Завдання10: - На набірному полотні є фігурки. Учні їх називають (трикутник, чотирикутник і квадрат). Хто пригадає,які властивості має квадрат?
2.Побудова у зошиті квадрата зі стороною 3 см.
Завдання 11 :
- Білочка хоче , щоб ви у зошитах побудували квадрат зі стороною 3 см.
- А хто мені скаже , як знайти периметр квадрата ?
3 + 3 + 3 + 3 = 12(см)
3. Завдання 12 :
- У вас на партах є конвертики , там є рожеві квадратики. Ваше завдання : обчислити периметр і записати в зошит.
5 + 5 + 5 + 5 = 20 (см)
За правильно виконане завдання учні отримують горішок.
Фізкультхвилинка
Завдання 13:
- Білочка хоче , щоб ми під її улюблену мелодію виконали фізкультхвилинку.
(Учні виконують танок під музику )
5. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.
1. Завдання 14 :
- Виконати задачу №415. Учні читають умову задачі. Аналізують її.
Було Купив зошит Залишилось
47к ? 12к
47-12 = 35(к.)
Учні записують задачу в зошит.
2.Розв'язування задачі №420.
Завдання 15:
- Прочитаємо задачу. В цій задачі потрібно дати відповідь: так або ні. Ми це зробимо таким чином. У ваших конвертах є дві карточки із записами: так, ні. Ви піднімете карточку, яку ви вважаєте правильною відповіддю.
ТАК НІ Інтерактивна вправа
«Так або ні»
За правильну відповідь кожен учень отримує горішок.
6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 2 хв
1 . Скласти і розв'язати задачу№423 за скороченим записом.
2. Розв'язати приклади №424.
7. ПІДСУМОК УРОКУ. 3 хв
- Ну ось і настав час підрахувати,хто ж найбільше зібрав горішків. У ваших конвертиках є грибочок,а в грибочку на шапочці є кружечок. В той кружечок кожен з вас напише число горішків,яке ви зібрали.
- Хто справився із завданням,підніміть грибочки.(Вчитель робить висновок).
- Як знайти периметр квадрата? Оголошення результатів гри