25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Калейдоскоп екологічних проектів 3клас

Про матеріал

На допомогу учителю початкових класів та вихователів групи продовженого дня.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Посібник адресовано вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.

В посібнику проблеми екологічного виховання дітей розглядаються в процесі аналізу та детальної розробки методу проектів.

Кожен проект – маленька сходинка на шляху до екологічної культури, краплина в тому морі життєвого досвіду, яке формує особистість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧИСТИЙ РАНОК

Чистий ранок – це подарунок дітей своїй планеті. Зібравшись у таємниці раніше, ніж зазвичай, діти виходять на прибирання заздалегідь обраної території.

Таке прибирання повинне стати приємною несподіванкою для людей, які пройдуть по цій ділянці. Робота у таємниці від усіх захоплює дітей, як гра. Продовженням її повинен бути несподіваний для дітей візит у клас кого-небудь з представників громадськості, який «розгадав таємницю» чистоти, з подякою малюкам.

Проект може здійснюватися і в самому шкільному приміщенні: в школі, де багато квітів, діти можуть витерти пил з листя, полити квіти; «проникнути» до шкільної їдальні, щоб зробити вологе прибирання, тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МИ ЗНАЙШЛИ СВОЇХ ГОСПОДАРІВ!

В ході проекту молодшим школярам треба буде знайти людей, які підібрали бездомних котів та собак. Розповідь про цих людей і їх пітомців буде підсумком проекту.

Зібраний матеріал знаходить відображення у випущеній дітьми газеті, звучить на зустрічі з цими людьми у себе в класі. Цікаві розповіді, складені дітьми від імені тварин, які знайшли своїх господарів. Важливо придумати і виготовити для цих людей пам'ятні сувеніри, а якщо зустріч відбудеться разом з чотирилапими друзями, то діти готують для них смачні подарунки. В ході цього проекту неминуче питання: чи є бездомні тварини в нашому селищі і чим їм можна допомогти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОВЕРНУТИЙ ЛІС

Молодшим школярам вже відомо, що папір виробляють з деревини. Для виготовлення зошитів, книжок, підручників, щоденників, альбомів, потрібних кожному учневі у кожному навчальному році, потрібно багато паперу. Складемо і розв’яжемо задачу: яка маса використаного мною паперу, скільки деревини потрібно для отримання такої кількості паперу, скільки деревини потрібно для отримання такої кількості паперу, скільки дерев треба зрубити для цього? А ще треба буде дізнатися, скільки років росте дерево, перш ніж його можна буде використати для вироблення деревини. Підсумком проекту стане підрахування кількості нових дерев треба посадити в кінці навчального року, щоб повернути Землі знищений для твого навчання ліс, і висадити їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІМЕННА КНИГА

Мета проекту – скласти своєрідну скарбничку імен, якими люди називають котів, собак, хом'ячків, папуг, інших домашніх тварин. В книгу попаде не тільки «основне» ім'я, але і похідні від нього, які використовують люди, коли звертаються до своїх улюбленців.

Проект може бути індивідуальним, але для малюків захоплююча його колективна форма. Адже вона передбачає елементи змагання: наприклад, хто збере більше котячих імен. На одному з етапів проекту клас розбивається на групи, і декілька розділів книги, присвячених різним тваринам, у тому числі домашнім тваринам, яких розводять в сільському господарстві: коровам і поросятам, коням та кроликам,  складається одночасно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ КВІТІВ

Стати зачинателем нового свята в народному календарі – завидна роль! Є в наших календарях і Новий рік, і професійні свята – День учителя, День шахтаря. Є навіть День Землі! А чому б не подарувати сторінку нашого календаря квітам?! Це і є мета проекту.

Який день обрати? Ця задача не з простих. Перш ніж прийняти рішення, діти стараються узнати про квіти якомога більше. Але головне – чим же буде знаменитий цей день? Може, традицією Дня квітів буде створення квіткових алеї? А може, особливих яскравих квітників?..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«КНИГА СКАРГ» ПРИРОДИ

Мета проекту – записати до  книги скарги, які надходять від рослин і тварин, що мешкають на певній території в найближчому оточенні дітей. Заздалегідь  проводиться прогулянка - мандрівка, щоб обстежити становище навколишнього середовища. Розповідь починається з опису автора скарги і пишеться далі від імені тварини або рослини.

Другий етап проекту – обговорення надісланих скарг та відповіді на них. «Що ми можемо зробити, щоб виправити становище?» - відповідь на це питання направляє дітей на нові практичні проекти.

 «Книга скарг» повинна бути ілюстрована дитячими малюнками, а читання її буде супроводжуватися творчими виступами дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОБРА ЗИМА

Мета проекту – проведення ярмарку, який пропонує «покупцям» годівниці для птахів, виготовлених дітьми.

Замість  грошей використовують ігрові жетони (можна навіть провести своєрідний конкурс: хто отримає найбільше жетонів певного кольору). Можуть використовуватися і справжні гроші, при умови, що виручене перераховується зоопарку. Ярмарок проводиться або у школі, або «виїздний» - на вулиці, у дворі. Головний підсумок проекту, про який повинні сказати діти - скільки людей мають тепер годівниці і можуть вивісити їх для птахів біля свого будинку, у себе на вікні.

Ярмарок, як відомо, не тільки торг, а ще й весела вистава. «Пташині» костюми, малюнки, плакати, пісні – все буде одним загальним закликом: «Хай буде зима доброю для пернатих!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОЛЕКЦІЯ   ПОБАЧЕНИХ ТВАРИН

Чи багато хто з наших дітей можуть похвалитися тим, як багато тварин вони бачили?! Одного разу я запитали про це другокласників. На багатьох аркушах було всього чотири записи: «Кота, собаку, коника, гусака». Акцентувати увагу хлопців на побаченому, стимулювати спостережливість і активність у поповненні власного досвіду  допоможе проект.

Його мета – скласти колекцію побачених тварин. Хтось колекціонує марки, хтось значки, а учасники нашого проекту – свої спостереження. Тварин можна малювати, фотографувати, вирізати малюнки зі старих журналів, складати описи. Проект успішний як індивідуальний, літній – адже багато хто з дітей уїжджають на дачі, в села, ближче до природи.

Підведення підсумків – свято. Колекції демонструються всім, про найдивовижніші зустрічах діти розповідають в класі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФЕСТИВАЛЬ КІНО - И МУЛЬТФІЛЬМОЗІРОК

Проект зосереджує увагу дітей на тваринах, які часто є героями мультфільмів і кінофільмів. Клас ділиться на групи, кожна з яких складає «творчу біографію» Собаки, Кішки, Зайця, Ведмедя, Вовка, Мишки. Потім їм потрібно «захистити» свого героя і постаратися це зробити так, щоб саме він отримав звання кінозірки. Діти представляють мальовані фільми-асорті, складені з кадрів різних фільмів з їх героєм в головних ролях і  ролях другого плану. Цікаво, хто більше пригадає мультфільмів і кінофільмів?

Іншого  разу складається ціла галерея портретів інших кіно - і мультфільмозірок – тварин, чиї образи знайомі дітям з телеекрану.

А чи є тварини, які жодного разу не знімалися у фільмах? Третя частина проекту присвячується їм: діти придумують свій мультик з участю таких тварин, малюють і озвучують його для глядачів - учнів паралельного класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПТАШИНА ЇДАЛЬНЯ

Проект здійснюється в зимовий період. Зміст  його – у створенні та організації регулярної роботи пташиної «їдальні» на шкільній території. Діти продумують, де краще розмістити «їдальню», які годівниці, для яких птахів передбачити. Підготовчий етап триває для накопичення корму і виготовлення годівничок.

Відкриття пташиної «їдальні» проводиться урочисто, а далі діти по черзі ведуть спостереження за «їдальнею» і чергують в ній: підправляють годівниці, насипають корм. Особливу радість дітей викликають зграйки горобців, які чекають корму. Діти  помічають, що птахи звикають до «їдальні» і радіють, коли учні приходять до них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СВЯТКОВИЙ НАСТРІЙ

Подарувати людям святковий настрій – мета проекту. А суть його в тому, що молодші школярі малюють святкові листівки, які потім розклеюють у суспільних місцях: на пошті, в банках, перукарнях, крамницях, на приватних будинках.

Будинків  багато, а тому проект передбачає організацію цілої типографії: хтось робить малюнки хтось пише тексти вітання, хтось розмальовує малюнки. В цей час група дітей підраховує кількість приміщень, з'ясовує необхідну кількість листівок.

Найбільшу радість отримають і діти, і мешканці селища, якщо текст вітання буде оригінальним, щирим. Особлива увага - людям похилого віку. Дитячі привітання піднімуть настрій дідусям й бабусям на Різдво, бабусям – 8 Березня, тощо.

Повага до старшого покоління, теплі, дружні співвідношення дітей і стариків, уміння дарувати радість – це і є екологія дитячої душі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗВІДКА ЧУДОВОГО І ДИВОВИЖНОГО

Це гра в розвідників. Їх маршрут повинен проходити в парку, в лісі, на фоні красивих пейзажів, дивовижних рослин, причудливих форм дерев, незвичайних мешканців парку. Мета проекту – відкрити для себе якомога більше прекрасного і дивовижного, нанести ці об'єкти на карту, а потім... Потім діти складають свої фантастичні розповіді, в яких побачене в природі оживає, починає розмовляти, рухатися... Виконуються малюнки, аплікації.

Підведенням підсумків проекту стане фантастична мандрівка по вигаданій стежині. Той же маршрут, що пройшли діти по лісу, проходиться знов, але в класі. Тепер на шляху не звичайні лісні мешканці, а створені на їх основі фантастичні образи. Мандрівка супроводжується елементами театралізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

  1. Державний стандарт початкової загальної освіти. Початкова школа.-2014.-№8
  2. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій.-Х.-Основа,2010
  3. Грицюк О.І. Практичне використання інтерактивних методів навчання на уроках у початковій школі. Початкове навчання та виховання.-2011№27
  4. Пометун О. , Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К. – АСК, 2005.
  5. Н.О.Додусенко, І.В.Нетужилова. Проектна діяльність у початковій школі. Харків. Видавнича група «Основа». 2010
  6. Г.Башинська. Проектувальна діяльність – основа взаємодії учителя та учня. Початкова школа 2003, №6, 7
  7. О.Доненко. Створюємо колективний проект. Завуч. 2003. №29
  8. Н.Котелянець. Проектний метод навчання молодших школярів. Рідна школа,2001. №10
  9. К.Мелатенко. Технологія проектного навчання. Завуч. 2006. №12.
  10.  Н.Петровська, Т.Воропай. Проектна технологія: сутність, досвід, використання, перспектива. Початкове навчання та виховання 2009. №9
  11.  Г.Сазоненко. Педагогічні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ. 2009
  12.  В.Телячук , О.Лесіна Інноваційні технології в початковій школі. – Харків. Видавнича група «Основа». 2008.
doc
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
1454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку