Калейдоскоп екологічних проектів 3клас

Про матеріал

На допомогу учителю початкових класів та вихователів групи продовженого дня.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Посібник адресовано вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.

В посібнику проблеми екологічного виховання дітей розглядаються в процесі аналізу та детальної розробки методу проектів.

Кожен проект – маленька сходинка на шляху до екологічної культури, краплина в тому морі життєвого досвіду, яке формує особистість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧИСТИЙ РАНОК

Чистий ранок – це подарунок дітей своїй планеті. Зібравшись у таємниці раніше, ніж зазвичай, діти виходять на прибирання заздалегідь обраної території.

Таке прибирання повинне стати приємною несподіванкою для людей, які пройдуть по цій ділянці. Робота у таємниці від усіх захоплює дітей, як гра. Продовженням її повинен бути несподіваний для дітей візит у клас кого-небудь з представників громадськості, який «розгадав таємницю» чистоти, з подякою малюкам.

Проект може здійснюватися і в самому шкільному приміщенні: в школі, де багато квітів, діти можуть витерти пил з листя, полити квіти; «проникнути» до шкільної їдальні, щоб зробити вологе прибирання, тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МИ ЗНАЙШЛИ СВОЇХ ГОСПОДАРІВ!

В ході проекту молодшим школярам треба буде знайти людей, які підібрали бездомних котів та собак. Розповідь про цих людей і їх пітомців буде підсумком проекту.

Зібраний матеріал знаходить відображення у випущеній дітьми газеті, звучить на зустрічі з цими людьми у себе в класі. Цікаві розповіді, складені дітьми від імені тварин, які знайшли своїх господарів. Важливо придумати і виготовити для цих людей пам'ятні сувеніри, а якщо зустріч відбудеться разом з чотирилапими друзями, то діти готують для них смачні подарунки. В ході цього проекту неминуче питання: чи є бездомні тварини в нашому селищі і чим їм можна допомогти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОВЕРНУТИЙ ЛІС

Молодшим школярам вже відомо, що папір виробляють з деревини. Для виготовлення зошитів, книжок, підручників, щоденників, альбомів, потрібних кожному учневі у кожному навчальному році, потрібно багато паперу. Складемо і розв’яжемо задачу: яка маса використаного мною паперу, скільки деревини потрібно для отримання такої кількості паперу, скільки деревини потрібно для отримання такої кількості паперу, скільки дерев треба зрубити для цього? А ще треба буде дізнатися, скільки років росте дерево, перш ніж його можна буде використати для вироблення деревини. Підсумком проекту стане підрахування кількості нових дерев треба посадити в кінці навчального року, щоб повернути Землі знищений для твого навчання ліс, і висадити їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІМЕННА КНИГА

Мета проекту – скласти своєрідну скарбничку імен, якими люди називають котів, собак, хом'ячків, папуг, інших домашніх тварин. В книгу попаде не тільки «основне» ім'я, але і похідні від нього, які використовують люди, коли звертаються до своїх улюбленців.

Проект може бути індивідуальним, але для малюків захоплююча його колективна форма. Адже вона передбачає елементи змагання: наприклад, хто збере більше котячих імен. На одному з етапів проекту клас розбивається на групи, і декілька розділів книги, присвячених різним тваринам, у тому числі домашнім тваринам, яких розводять в сільському господарстві: коровам і поросятам, коням та кроликам,  складається одночасно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ КВІТІВ

Стати зачинателем нового свята в народному календарі – завидна роль! Є в наших календарях і Новий рік, і професійні свята – День учителя, День шахтаря. Є навіть День Землі! А чому б не подарувати сторінку нашого календаря квітам?! Це і є мета проекту.

Який день обрати? Ця задача не з простих. Перш ніж прийняти рішення, діти стараються узнати про квіти якомога більше. Але головне – чим же буде знаменитий цей день? Може, традицією Дня квітів буде створення квіткових алеї? А може, особливих яскравих квітників?..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«КНИГА СКАРГ» ПРИРОДИ

Мета проекту – записати до  книги скарги, які надходять від рослин і тварин, що мешкають на певній території в найближчому оточенні дітей. Заздалегідь  проводиться прогулянка - мандрівка, щоб обстежити становище навколишнього середовища. Розповідь починається з опису автора скарги і пишеться далі від імені тварини або рослини.

Другий етап проекту – обговорення надісланих скарг та відповіді на них. «Що ми можемо зробити, щоб виправити становище?» - відповідь на це питання направляє дітей на нові практичні проекти.

 «Книга скарг» повинна бути ілюстрована дитячими малюнками, а читання її буде супроводжуватися творчими виступами дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОБРА ЗИМА

Мета проекту – проведення ярмарку, який пропонує «покупцям» годівниці для птахів, виготовлених дітьми.

Замість  грошей використовують ігрові жетони (можна навіть провести своєрідний конкурс: хто отримає найбільше жетонів певного кольору). Можуть використовуватися і справжні гроші, при умови, що виручене перераховується зоопарку. Ярмарок проводиться або у школі, або «виїздний» - на вулиці, у дворі. Головний підсумок проекту, про який повинні сказати діти - скільки людей мають тепер годівниці і можуть вивісити їх для птахів біля свого будинку, у себе на вікні.

Ярмарок, як відомо, не тільки торг, а ще й весела вистава. «Пташині» костюми, малюнки, плакати, пісні – все буде одним загальним закликом: «Хай буде зима доброю для пернатих!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОЛЕКЦІЯ   ПОБАЧЕНИХ ТВАРИН

Чи багато хто з наших дітей можуть похвалитися тим, як багато тварин вони бачили?! Одного разу я запитали про це другокласників. На багатьох аркушах було всього чотири записи: «Кота, собаку, коника, гусака». Акцентувати увагу хлопців на побаченому, стимулювати спостережливість і активність у поповненні власного досвіду  допоможе проект.

Його мета – скласти колекцію побачених тварин. Хтось колекціонує марки, хтось значки, а учасники нашого проекту – свої спостереження. Тварин можна малювати, фотографувати, вирізати малюнки зі старих журналів, складати описи. Проект успішний як індивідуальний, літній – адже багато хто з дітей уїжджають на дачі, в села, ближче до природи.

Підведення підсумків – свято. Колекції демонструються всім, про найдивовижніші зустрічах діти розповідають в класі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФЕСТИВАЛЬ КІНО - И МУЛЬТФІЛЬМОЗІРОК

Проект зосереджує увагу дітей на тваринах, які часто є героями мультфільмів і кінофільмів. Клас ділиться на групи, кожна з яких складає «творчу біографію» Собаки, Кішки, Зайця, Ведмедя, Вовка, Мишки. Потім їм потрібно «захистити» свого героя і постаратися це зробити так, щоб саме він отримав звання кінозірки. Діти представляють мальовані фільми-асорті, складені з кадрів різних фільмів з їх героєм в головних ролях і  ролях другого плану. Цікаво, хто більше пригадає мультфільмів і кінофільмів?

Іншого  разу складається ціла галерея портретів інших кіно - і мультфільмозірок – тварин, чиї образи знайомі дітям з телеекрану.

А чи є тварини, які жодного разу не знімалися у фільмах? Третя частина проекту присвячується їм: діти придумують свій мультик з участю таких тварин, малюють і озвучують його для глядачів - учнів паралельного класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПТАШИНА ЇДАЛЬНЯ

Проект здійснюється в зимовий період. Зміст  його – у створенні та організації регулярної роботи пташиної «їдальні» на шкільній території. Діти продумують, де краще розмістити «їдальню», які годівниці, для яких птахів передбачити. Підготовчий етап триває для накопичення корму і виготовлення годівничок.

Відкриття пташиної «їдальні» проводиться урочисто, а далі діти по черзі ведуть спостереження за «їдальнею» і чергують в ній: підправляють годівниці, насипають корм. Особливу радість дітей викликають зграйки горобців, які чекають корму. Діти  помічають, що птахи звикають до «їдальні» і радіють, коли учні приходять до них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СВЯТКОВИЙ НАСТРІЙ

Подарувати людям святковий настрій – мета проекту. А суть його в тому, що молодші школярі малюють святкові листівки, які потім розклеюють у суспільних місцях: на пошті, в банках, перукарнях, крамницях, на приватних будинках.

Будинків  багато, а тому проект передбачає організацію цілої типографії: хтось робить малюнки хтось пише тексти вітання, хтось розмальовує малюнки. В цей час група дітей підраховує кількість приміщень, з'ясовує необхідну кількість листівок.

Найбільшу радість отримають і діти, і мешканці селища, якщо текст вітання буде оригінальним, щирим. Особлива увага - людям похилого віку. Дитячі привітання піднімуть настрій дідусям й бабусям на Різдво, бабусям – 8 Березня, тощо.

Повага до старшого покоління, теплі, дружні співвідношення дітей і стариків, уміння дарувати радість – це і є екологія дитячої душі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗВІДКА ЧУДОВОГО І ДИВОВИЖНОГО

Це гра в розвідників. Їх маршрут повинен проходити в парку, в лісі, на фоні красивих пейзажів, дивовижних рослин, причудливих форм дерев, незвичайних мешканців парку. Мета проекту – відкрити для себе якомога більше прекрасного і дивовижного, нанести ці об'єкти на карту, а потім... Потім діти складають свої фантастичні розповіді, в яких побачене в природі оживає, починає розмовляти, рухатися... Виконуються малюнки, аплікації.

Підведенням підсумків проекту стане фантастична мандрівка по вигаданій стежині. Той же маршрут, що пройшли діти по лісу, проходиться знов, але в класі. Тепер на шляху не звичайні лісні мешканці, а створені на їх основі фантастичні образи. Мандрівка супроводжується елементами театралізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

  1. Державний стандарт початкової загальної освіти. Початкова школа.-2014.-№8
  2. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій.-Х.-Основа,2010
  3. Грицюк О.І. Практичне використання інтерактивних методів навчання на уроках у початковій школі. Початкове навчання та виховання.-2011№27
  4. Пометун О. , Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К. – АСК, 2005.
  5. Н.О.Додусенко, І.В.Нетужилова. Проектна діяльність у початковій школі. Харків. Видавнича група «Основа». 2010
  6. Г.Башинська. Проектувальна діяльність – основа взаємодії учителя та учня. Початкова школа 2003, №6, 7
  7. О.Доненко. Створюємо колективний проект. Завуч. 2003. №29
  8. Н.Котелянець. Проектний метод навчання молодших школярів. Рідна школа,2001. №10
  9. К.Мелатенко. Технологія проектного навчання. Завуч. 2006. №12.
  10.  Н.Петровська, Т.Воропай. Проектна технологія: сутність, досвід, використання, перспектива. Початкове навчання та виховання 2009. №9
  11.  Г.Сазоненко. Педагогічні технології в початковій школі. – К.: Шкільний світ. 2009
  12.  В.Телячук , О.Лесіна Інноваційні технології в початковій школі. – Харків. Видавнича група «Основа». 2008.
Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку