«Калинонька». Демонстрація вокального твору.

Про матеріал
Формувати: стійкий інтерес та захопленість співом; сприяти формуванню музичної та співацької культури; накопиченню музично-пісенного репертуару; знання про символ та оберіг українського народу.
Перегляд файлу

Фольклорний гурток.

Тема заняття: «Калинонька». Демонстрація  вокального твору.

Завдання заняття:

створити радісну, доброзичливу атмосферу, яка сприяє успішному засвоєнню теми уроку.

Мета заняття:

Розвивати: почуття впевненості у своїх вокальних здібностях;  музичну пам'ять, музичний слух.

Формувати: стійкий інтерес  та захопленість співом; сприяти формуванню музичної та співацької культури;  накопиченню музично-пісенного репертуару; знання про символ та оберіг українського народу (калину).

Виховувати:  навички вокального співу (дикція, звукоутворення, артикуляція, дихання); патріотичні почуття, шанобливе ставлення до народних традицій.

Тип заняття: виклад нового матеріалу .

Форма заняття:  комбінована

Методи та прийоми:

Інформаційно-рецептивний:

а) словесний: виклад інформації, пояснення

б) наочний: повторення – актуалізація опорних знань про осінь,  показ – пісня « Калинонька» сл. В. Кленца. муз. Т. Димань.

Проблемно-пошуковий: пошук відповідей на проблемні запитання

Обладнання:  фонограми пісень; презентація до заняття, телевізор, комп’ютер, акустична система, оформлення приміщення.

Основні поняття і терміни: демонстрація; черевне, змішане, діафрагмене дихання, дикція.

Хід заняття:

1.Орг. момент.

Добрий день, діти! Я дуже рада новій зустрічі з вами .

Сьогодні на нашому занятті за допомогою музики ми спробуємо створити радісну, доброзичливу атмосферу і познайомимося з новою піснею.

2. Актуалізація опорних знань:

 Від дідів-прадідів – до дітей і онуків, незримим ланцюгом щедрого серця і багатої душі передаються у спадок духовні скарби нації. Таким спадком є пісня.

G:\вокал 20-21\відгадай пісню.jpg

Гра « Вгадай пісню». Прослухайте уривки пісень та відгадайте, про що вони розповідають. (Звучать уривки пісень).

Так. Про осінь.

- Діти, скажіть, будь ласка, ми починаємо співати з великих пісень, чи

розігріваємо своє горличко маленькими поспівками? (Відповіді дітей).

(Виконання вправ на округле й протяжне звучання голосних,чітку вимову приголосних).

А ще можна проспівати маленьку пісню. Допоможе нам в цьому сайт « Співаночки – караочки» з поспівкою «Осінь, осінь вже прийшла». Перш, ніж почати співати, давайте пригадаємо правила співу. Потрібно сидіти рівно: спинка пряма. Співаємо,слухаючи один одного, плечі не піднімаємо. Проспіваємо пісню легко, без напруги.

«Осінь, осінь вже прийшла».

3. Мотивація навчальної діяльності. Настала осінь. Пора, яку ще називають золотою.  Довкола усе змінюється. Осінь, мов художниця, розмалювала дерева в жовто-червоний колір. Листя поволі опадає на землю. Трава висохла, стала темно-зеленою, де-не-де коричневою. Птахи відлетіли в теплі краї, не чути їхнього голосного співу. Горобці злітаються на червону  калину.

Пісня, з якою сьогодні познайомимося, називається «Калинонька». Тема заняття: демонстрація  пісні. Діти, то може пояснити слово «демонстрація»?

( відповіді дітей)

Автори пісні: Володимир Броніславович Кленц та Димань Тетяна Юхимівна.

G:\вокал 20-21\автори пісні.jpg

Володимир Броніславович Кленц прийшов до читачів як ніжний лірик, поет-пісняр. Його поезії – це і біль за долю малої батьківщини автора – Полісся, яким прокотилася лиха чорнобильська віхола, і висвітлення щоденних турбот і проблем, з якими стикаємось ми у своєму житті сьогодні, і просто радість, яка струменить з кожного рядочка, бо білий світ – це не тільки турботи, а це і краса землі, і краса людської душі.

Димань Тетяна Юхимівна народилася на Черкащині. Працює в Київській школі мистецтв імені І. Козловського. Член творчої спілки "Асоціація діячів естрадного мистецтва України" та Національної ліги українських композиторів. Авторка музики пісень на слова українських поетів Павла Глазового, Василя Довжика, Миколи Ткача, Тетяни Петровської, та інших.

Прослухайте пісню «Калинонька», яку ми будемо розучувати. G:\вокал 20-21\пісня.jpg

Керівник гуртка: хто хочу висловити свої враження про характер і зміст пісні, про мелодію, про динамічні відтінки і темп.

( допомагає їм в цьому навідними питаннями) Пісня про чудову рослину, яку здавна люблять, цінують на нашій землі, яка символізує нашу країну.

Пояснення незрозумілих слів та виразів:

Деревна́ кро́на — сукупність гілок і листя у верхній частині рослини, що продовжує стовбур від першого розгалуження до верхівки дерева або чагарника зі всіма бічними відгалуженнями та листям.

Червоні намистини - це ягідки калини.

Керівник гуртка:  Для того щоб співати було зручно треба вміти правильно дихати та вимовляти текст. Пропоную всім разом виконати спеціальні вправи.

Вправи на правильність дихання.

G:\вокал 20-21\дихання.jpg

 Дихання повинно бути черевним або змішаним, тобто дихати потрібно животом. І тільки їм, без піднятих плечей, і без набору повітря в груди. Практикою сформовані основні правила по створенню правильного співочого дихання: вдих швидкий, легкий і непомітний (не піднімаючи плечей); після вдиху необхідно на короткий час затримати дихання; видих - рівний і поступовий, немов ви дуеті на запалену свічку.

Вправа на розвиток діафрагменого дихання: покладіть руки на ребра і дихайте так, щоб розширювалися ребра і черевна порожнина, не рухаючи плечима.

 Виразність дикції:

G:\вокал 20-21\склади.jpg

Чітко вимовляти скоромовки. «Бра-бре-брі-ки-бру» на одній ноті в швидкому темпі, добре промовляти букву «р».

Молодці! Старались правильно виконувати всі вправи.

Скарбом є не тільки пісні, а й ігри. Давайте пригадаємо пісню-гру про калину.

Пісня-гра « Калина».

Діти стоять у колі і співають пісню:


Ой на горі калина,

Під горою малина,

Ой так, на горі калина,

Ой так, під горою малина.

Там зійшлася дітвора,

Танцювати почала.

Ой так, там зійшлася дітвора,

Ой так, танцювати почала.


На слова першого рядка діти тричі плещуть у долоні. На слова «Під горою малина» вони присідають, знову тричі плещуть у долоні (перед колінами). На слова «Ой так, на горі калина» тупають однією ногою (тричі), а на слова «Ой так, під горою малина» обертаються ліворуч навколо себе. На слова «Там зійшлася дітвора» діти ступають чотири кроки вперед, зменшуючи коло; на слова «Танцювати почала» роблять назад чотири кроки, збільшуючи коло. На слова «Ой так, там зійшлася дітвора» тупають другою ногою (тричі), а на слова «Ой так, танцювати почала» обертаються вправо навколо себе.

G:\вокал 20-21\символ України.jpgРефлексія: Діти, вам сподобалось сьогоднішнє заняття? Що найбільше запам’яталось? Яке завдання було важко виконати?

Підсумок заняття: Пригадайте, будь ласка, про яку пору року ми сьогодні розмовляли?  Назва пісні, яку я вам продемонструвала та яку будемо розучувати?

Керівник гуртка: Всі за руки взялися, друг до друга посміхніться

Наша пісня лунає, вся родинонька співає.

Пісня «Одна калина».

   

 

 

  

     

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 травня 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку