Завдання репродуктивного та перетворюючого характеру допоможуть вчителеві ефективніше узагальнити дану тему
КАРТА СЕМІНАРСЬКОГО ЗАНЯТТЯ З ТЕМИ
„ХАРАКТЕРИСТИКА АЛЮМІНІЮ ТА ЙОГО СПОЛУК. ДОБУВАННЯ
АЛЮМІНІЮ”
(Завдання репродуктивного та перетворюючого характеру.)
Аспект 1. Алюміній як атом хімічного елемента І група.
Завдання. Скласти розповідь про будову та властивості атомів
Алюмінію за планом: 1) місце в періодичній системі, 2) електронна формула,
3) електронно-графічна формула. Зробіть висновок про залежність властивостей атомів Алюмінію від будови, заповнивши схему.
Аспект 2. Алюміній як проста речовина
II, III, IV групи.
Завдання. Складіть рівняння хімічних реакцій, розгляньте їх суть. Обговоріть результати роботи один в одного.
II група III група |
IV група |
Аl + O2 → … Аl + N2 → … |
Аl + Н2O → … |
А1 + Сl2→ … Аl + P → … |
Аl + Fе2Oз → … |
Аl + S → … Аl + C → … |
Аl + NаОН + Н2O → … |
Зробіть висновок про взаємодію алюмінію з простими речовинами металами, неметалами та складними речовинами - водою, оксидами, основами (лугами). Відповідь оформіть у вигляді схеми.
Аспект 3. Алюміній в складі складних речовин
(сполуки Алюмінію) V група.
Завдання. Прокоментуйте поняття: основа, кислота, амфотерний гідроксид, використовуючи опорну схему „Гідроксиди”. Наведіть приклади речовин і рівнянь реакцій, що підтверджують їх властивості.
VI група.
Завдання. Складіть рівняння хімічних реакцій, що підтверджують властивості оксидів.
Аспект 4. Добування алюмінію VII група.
Завдання. Складіть рівняння окисно-відновних реакцій, що протікають в електролітичній ванні в процесі добування алюмінію електролізом розплаву, що містить Аl2O3 І кріоліт Nа3АlF6.
Завдання евристичного характеру
Аспект 2. Алюміній як проста речовина
VIII група
Завдання Підготуйте розповідь про взаємодію алюмінію з кислотами (концентрованими та розведеними), ілюструючи його рівняннями реакцій відповідно до схем.
Зробіть припущення щодо можливості використання алюмінієвої тари для зберігання та перевезення кислот.
Аспект 3. Алюміній в складі складних речовин
(сполуки алюмінію) IX група.
Завдання. Обґрунтуйте можливість взаємодії оксиду алюмінію з речовинами: Nа2СОз, КНSO4. Складіть рівняння хімічних реакцій.
X група.
Завдання. Виконайте дослід: „Від переміни місця доданків сума ...?”. Складіть рівняння реакцій. Відповідь обґрунтуйте.
Аспект 4. Добування алюмінію
XI група.
Завдання. „Хіміки-виробничники”. Запропонуйте модель будови електролітичної ванни для добування алюмінію та схарактеризуйте окисно-відновні процеси, що протікають у ній. Який хлоровмісний реагент можна використовувати для очищення алюмінію від натрію, який знижує корозійну стійкість і погіршує механічні властивості алюмінію?