Контроль знань для 10 класу з теми «Нітрогеновмісні сполуки»

Про матеріал
Контроль знань з теми "Нітрогеновмісні органічні сполуки" розроблений за двома варіантами, завдання складені з урахуванням чотирьох рівнів складності, відповідно до рівнів навчальних досягнень учнів.
Перегляд файлу

Контроль знань з теми «Нітрогеновмісні сполуки», 10 клас

 

Варіант І

Варіант ІІ

І рівень (0.5 бала за правильно виконане завдання)

 1. Забарвлення лакмусу в розчині речовини, формула якої СН3NH2:

а) синє;                      б) червоне;

в) фіолетове;             г)безбарвне

2. Назва речовини СН3-СН (NH2) -СН2-СООН:

а) 1-амінобутанова кислота;            б) 4-амінобутанова кислота;

в) 2-аміномасляна кислота;              г) 3-аміномасляна кислота.

3. Речовина, що не вступає в реакцію з етиламіном:

а) кисень;                                           б) сульфатна кислота;                     

в) гідроксид натрію;                          г) хлороводень

4.Хімічний зв'язок, що утворює вторинну структуру білка:

а) йонний;                           б) водневий;                     

в) пептидний;                   г) ковалентний неполярний.
5. Реакція, характерна для білків:

а) гідрування;                   б) гідратації;                                                                                 в) гідролізу;                      г) дегідрування.

6. Для амінокислот характерні властивості:

а) кислот;                   б) основ;                  в) амфотерних сполук

 

І рівень (0.5 бала за правильно виконане завдання)

1. Забарвлення лакмусу в розчині речовини, формула якої С6Н5NH2:

 а) червоне;                               б) синє;                                                                                                             в) фіолетове;                             г) безбарвне

2. Назва речовини СН3-СН2-СН(СН3) -СН2-NH2:

а) 1-аміно-2-метилбутан;              б) бутиламін;                                 

в) 2-метил-1амінобутан;               г) ізобутиламін.

3. Речовина, що вступає в реакцію з метиламіном:

а) магній;                                   б) гідроксид натрію;                

в) оксид магнію;                       г) хлороводень

4. Хімічний зв'язок, що утворює первинну структуру білка:

а) водневий;                            б) йонний;  

в) пептидний;                          г) ковалентний неполярний.

5. Скільки перерахованих речовин взаємодіє з амінооцтовою кислотою: пропаналь, гліцерин, гідроксид натрію, вода, метанова кислота.

а) 1;               б) 2;                в) 3;               г) 4.

6. Для амінів характерні властивості:

а) кислот;                    б) основ;                   в) амфотерних сполук.

ІІ рівень (1 бал за правильно виконане завдання)

7. Встановіть  послідовність  зростання рівня організації структури білка:

а)  комплекс субодиниць                           б)  поліпептидний ланцюг

в) білкова глобула                                  г) альфа-спіраль

8. Встановіть відповідність  щодо якісного визначення  речовин:

 1) Анілін  + Br2 (H2O)                                 А)  розчинення білого осаду

2)  Білок + HNO3 конц                                Б)  білий осад

3) Білок +  свіжоосаджений Cu(OH)2        В) фіолетовий  розчин

                                                                      Г) жовтий осад 

9. Установіть відповідність між  реакцією та її видом:                                                1)C6H5NO2+6Н --C6H5NH2+2H2O           А)реакція повного окиснення                                                                                                             

2) NH2CH2COOH + HCl-- [NH3-CH2-COOH]Cl     Б)реакція Зініна              3) NH2CH2COOH+KOH--NH2CH2COOK+HOH    В) прояв   амінокислотою основних  властивостей                                                                                        Г) реакція нейтралізації      

 

ІІ рівень (1 бал за правильно виконане завдання)

7. Установіть  генетичну  послідовність  синтезу аніліну:

 а) C2H2                       б) С6Н5-NO2             

в) C6H5NH2                г) C6H6

8. Встановіть відповідність між поняттями:

1) Гідроліз                 А) руйнування первинної структури білка

2) Денатурація           Б) руйнування вторинної і третинної структури білка

3) Ренатурація          В) відновлення структури білка на початковій стадії

                                   Г)  розщеплення білків з утворенням амінокислот

9.   Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

1)C6H5NH2 + HCl                            А) C6H5Cl

2)NH2CH2COOH + HCl                  Б ) 8CO2  + 2N2 + 14H2O

3)4C2H5NH2  + 15O2                      В) [ NH3 – CH2 –COOH] Cl

                                                            Г)  [C6H5NH3] Cl

ІІІ рівень (1.5 бала за правильно виконане завдання)

10. Розташуйте в ряд за збільшенням основності такі речовини: анілін, метиламін, диметиламін, амоніак, дифеніламін. Відповідь обґрунтуйте.

11.Для речовини складу С3Н9N запишіть всі можливі відповідні структурні  формули.

ІІІ рівень (1.5 бала за правильно виконане завдання)

10. Визначте, сильніше або слабше проявляються кислотні властивості в амінокислот порівняно з карбоновими кислотами. Відповідь обґрунтуйте

11. Для речовини складу C4H11N запишіть всі можливі відповідні структурні формули.

ІV рівень (3 бала за правильно виконане завдання на вибір)

12. Яку масу натрій  гідроксиду потрібно взяти для нейтралізації 500г 60% розчину аміноетанової  кислоти?

 

ІV рівень (3 бала за правильно виконане завдання на вибір)

12. Яку масу амінооцтової кислоти потрібно взяти для нейтралізації 424 г 20 % розчину калій гідроксиду

 

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку