Карта уроку геометрії в 7 класі

Про матеріал
Карта уроку геометрії в 7 класі з теми "Суміжні кути". Тип уроку: рок вивчення нових знань. Мета уроку: домогтися свідомого розуміння учнями змісту поняття «суміжні кути» та теореми про суму суміжних кутів; сформувати в учнів уміння будувати кут, суміжний з даним, знаходити суміжні кути на рисунку, використовуючи зміст теореми про суму суміжних кутів, розв'язувати задачі різних рівнів на обчислення градусних мір суміжних кутів; розвивати логічне міркування, уважність, пам'ять; виховувати наполегливість в досягненні мети, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Карта уроку  геометрії в 7 класі

Тема: Суміжні кути.

Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту поняття «суміжні кути» та теореми про суму суміжних кутів; сформувати в учнів уміння будувати кут, суміжний з даним, знаходити суміжні кути на рисунку, використовуючи зміст теореми про суму суміжних кутів, розв'язувати задачі різних рівнів на обчислення градусних мір суміжних кутів; розвивати логічне міркування, уважність, пам'ять; виховувати наполегливість в досягненні мети, дисциплінованість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Наочність і обладнання: таблиця «Суміжні кути», набір демонстрацій­ного креслярського приладдя.

 

Хід заняття (етапи)

Приклади завдання

Дії вчителя

Дії учнів

Результат

Методи, форми роботи

Організаційний.

Дорогі діти! Я сподіваюся, що цей урок пройде цікаво, з великою користю для всіх. 
Впевнена, що на сьогоднішньому уроці ви будете активні, уважні, і отримаєте знання, які знадобляться вам у подальшому житті.

Організує увагу, готовність до уроку.

Слухають, налаштовуються на роботу.

Психологічна налаштованість, готовність до уроку.

Словесний, бесіда.

Постановка цілей і завдань, загальна мотивація.

Розв’язати  задачу: «Прямі АС і ВD перетинаються в точці О. Кут АВО=75º. Знайти інші кути».

Пошук суміжних кутів у навколишньому середовищі:
- Діти, де ми можемо зустрітися із суміжними кутами?

1. Проводить бесіду про те, що знають про поняття «кут», де зустрічалися з цим поняттям.
2. Пред'являє фразу з інформацією проблемного характеру.
3. Пропонує поставити запитання, що виникли у зв'язку з даною інформацією, використовуючи питальні слова.
Прочитайте тему уроку. Які слова у формулюванні теми вам знайомі і зрозумілі? На які питання ви б хотіли отримати відповіді і які цілі поставили на цей урок?

1. Діляться думками на поставлену проблему.
Відповідають на питання, фіксують індивідуальне затруднення.
2. Приймають інформацію.
Наводять приклади суміжних кутів навколо.

3. Формулюють питання.
Читають тему уроку.
- Знаємо, що таке «кут» (геометрична фігура).
- Вміємо будувати та позначати кути.

- Знаємо види кутів.

 - Не знаємо, що таке «суміжні».

Самостійна постановка мети і завдань уроку учнями.

Словесний, бесіда.

Актуалізація опорних знань.

Питання до класу:

-1/180 частина розгорнутого кута (градус);
-кут, більший 900 (гострий);
- кут, рівний 900

(прямий);
– 1/60 частку градуса (секунда);
- прилад для вимірювання кутів на місцевості (астролябія);
- кут дорівнює 1800(розгорнутий);
Узагальнюємо: які види кутів нам відомі? (прямий, гострий, тупий, розгорнутий)

Дано: ОС — бісектриса кута АОВ. Знайдіть кут АОВ (рис. 1).

Задає питання. Пропонує пригадати властивості та види кутів, аксіоми.

Згадують раніше вивчений матеріал, відповідають на запитання вчителя.

Перевірити засвоєння раніше вивченого матеріалу і підвести учнів до вивчення нового матеріалу.

Фронтальна, наочно-ілюстративний.

Засвоєння нових знань.

Суміжні кути

1. Означення

 

1) два кути (ab) і (bc);

2) мають спільну сторону b;

3) дві інші сторони а і с —

доповняльні півпрямі, тому

(ab) і (Ьс) — суміжні.

2. Теорема. Якщо (ab) і (bc) — суміжні,

то (ab) + (bc) = 180°.

1.Розповідає означення суміжних кутів та формулює і доведе  теорему про суму суміжних кутів. Запропоновує   роботу за готовими рисунками.

2. Організація роботи з підручником. Поділ на групи. Постановка завдань.

Слухають, виконують завдання, обговорюють, роблять записи в зошиті, відповідають на поставлені питання.

Учні формулюють означення суміжних кутів, вміють їх будувати, знаходити на рисунках, знають теорему про суміжні кути.

Наочно-ілюстративний, усна та письмова робота в парах, робота с підручником.

Фізкультхвилинка.

Ми руками поведемо -
Ніби в море ми пливемо.
Раз, два, три, чотири -
От ми до берега приплили,
Щоб кісточки розім'яти,
Почнемо нахили виконувати -
Вправо, вліво, вправо, вліво.
Не забудемо і присісти -
Раз, два, три, чотири,
На рахунок п'ять - за парти сісти.

Вчитель виконує разом з дітьми.

Учні декламують і виконують за інструкцією.

Зняття напруги, пов'язаної з розумовою і фізичним навантаженням.

 

Фронтальний.

Закріплення навичок розв'язання практичних завдань.

Запитання до класу:

Два кути мають спільну сторону. Чи означає це, що:

а) ці кути мають спільну вершину;

б) ці кути мають дві інші сторони — доповняльні півпрямі;

в) ці кути є суміжними;

г) їх сума дорівнє 180°?

Знайдіть градусні міри кутів KLN і LPN на рисунку 6.

Пропонує вирішити завдання на застосування вивченого матеріалу з підручника, викликає до дошки учня, розбирає разом з учнями план розв'язання задачі, при необхідності ставить навідні питання, оцінює відповідь біля дошки.

Аналізують запропоноване завдання, міркують, складають план розв'язання. Один учень працює біля дошки, а інші записують розв'язання в зошит.

Формування навичок застосування отриманих знань при вирішенні завдань.

Частково-пошуковий, письмова.

Домашнє завдання.

Параграф 4, № 111, 115 (117, додаткове за бажанням).

Пропонує виконати домашнє завдання на свій рівень засвоєння теми. Дає пояснення до домашнього завдання.

Вникають у суть домашнього завдання, осмислюють його.

Розуміння домашнього завдання.

Словесний.

Рефлексивно-оцінювальний етап.

Закінчити фразу:
Я дізнався, що...
У мене вийшло...
Мені сподобалося...
Було важко...
Урок мені здався...

1. Пропонує оцінити факт досягнення мети уроку: на всі питання знайдені відповіді.
2. Пропонує кожному учневі висловити свою думку у вигляді 1 фрази.
3. Пропонує учням оцінити свою роботу на уроці. Виставлення оцінок.

1. Оцінюють ступінь досягнення мети, визначають коло нових питань.
2. Вибірково висловлюються, діляться один з одним думкою.

 

 

3. Аналізують свою діяльність, проводять самооцінку власної діяльності.

Засвоєння теми уроку. Задоволення від виконаної роботи, емоційне завершення уроку.

Словесний, аналітичний. Самоаналіз, самооцінка.

 

 

doc
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку