ЛАБОРАТОРНА РОБОТА
з теми «Властивості прямокутного трикутника»
Мета роботи: вивчити властивості прямокутного трикутника.
Обладнання: лінійка, транспортир, набір трикутників.
Хід роботи:
2) Допишіть рівність про суму кутів трикутника
_________
3) ∠А – прямий, тобто ∠А=_____, тоді ∠В+∠С=_______________________
4) Запишіть висновок : сума ____________________ кутів прямокутного трикутника дорівнює ____________________________
II. 1) На рисунку два прямокутних трикутника:
Сторона трикутника, яка лежить проти прямого кута називається
гіпотенузою.
Сторони, які утворюють прямий кут називають катетами.
2) Запишіть :
В ∆АВС: гіпотенуза ____________, катети_______________
В ∆DEF: гіпотенуза_____________, катети ________________
3) Виконайте вимірювання, результати запишіть в таблицю, порівняйте гіпотенузу з кожним катетом трикутника (більше, меньше).
|
катет |
катет |
гіпотенуза |
Висновок |
∆АВС |
АС= |
|
|
АВ…АС АВ…ВС |
∆DEF |
|
|
|
DE… EF DE …DF |
4) Висновок: в прямокутному трикутнику гіпотенуза ______________ катета.
III. 1) Накресліть два різних прямокутних трикутники:
∆АВС такий, щоб ∠А=90˚, ∠В=30˚; та ∆DEF такий, щоб ∠D=90˚, =30˚.
2) В кожному трикутнику знайдіть катет, який лежить проти кута в 30˚.
3) Виміряйте катет та гіпотенузу, порівняйте (у скільки разів більше або менше) та зробіть висновок. Запишіть у таблицю.
|
гіпотенуза |
катет проти кута в 30˚ |
висновок |
∆АВС |
ВС= |
|
|
∆DEF |
|
|
|
4) Висновок:
катет , який лежить проти кута в 30˚, дорівнює _________________ гіпотенузи.
IV. 1) Накресліть прямокутник АВСD .
2) Проведіть діагональ АС.
3) Скільки трикутників отримали ? Порівняйте ці трикутники за ознаками
Висновок : трикутники ______________________________
V. Творче завдання. Що можна зробити з прямокутних трикутників ? Нарисуйте або зробіть аплікацію (свій візерунок) та напишіть де можна використати.