Картка-комплекс. Іменник як частина мови
1. Дієслова замінити іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники-іменниками, що означають назву якостей або властивостей предмета.
Іва рі антІІ в арі ант
відбудувати—відбудова чесний—чесність
розвинути— різкий—
зміцнити— мужній—
підготувати— корисний—
виконати— блакитний—
2. Розподілити іменникиза групами:а) ті, щоназивають предмет, б) ознаку, в) дію.
Спостереження, вікно, сміливість, господарювання, посуд, господар,покірність, книга, підбиття, стіл, ліжко, голубінь, шикування, блакить, будинок,одруження, рушник.
3. Розподілити іменники у два стовпчики: а) назви істот; б) назви неістот.
Дитина,квітка, посміх, альпініст, втіха, дівчинка,півострів, юрба, лісовик, мікроб, троянда, стіл, Венера, крик.
Картка-комплекс. Іменник як частина мови
1. Дієслова замінити іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники-іменниками, що означають назву якостей або властивостей предмета.
І ва рі ант ІІ в арі ант
відбудувати — відбудова чесний — чесність
розвинути — різкий —
зміцнити — мужній —
підготувати — корисний —
виконати — блакитний —
2. Розподілити іменники за групами: а) ті, що називають предмет, б) ознаку, в) дію.
Спостереження, вікно, сміливість, господарювання, посуд, господар, покірність, книга, підбиття, стіл, ліжко, голубінь, шикування, блакить, будинок, одруження, рушник.
3. Розподілити іменники у два стовпчики: а) назви істот; б) назви неістот.
Дитина, квітка, посміх, альпініст, втіха, дівчинка, півострів, юрба, лісовик, мікроб, троянда, стіл, Венера, крик.
4. Скласти речення зі словами Чумацький Шлях — чумацький шлях, Беркут — «Беркут» — беркут. Пояснити правопис.
5. З а в д а н н я: записати речення, зробити синтаксичний розбір першого речення, назвати частини мови.
Мова – засіб вияву бурхливого змісту народного життя. Ось чому так дбайливо й уважно треба ставитися до мови кожного народу... Могутність мови — це духовна могутність народу. Народ
дає мові силу й красу. (М. Шумило)
- Чому в першому і третьому реченнях стоїть тире?
- Назвіть іменники, які є в тексті.
- Поясніть, за якими ознаками ви їх розпізнали.
- Яка частина мови називається іменником?
6. Вибрати іменники, з двома скласти речення; визначити синтаксичну роль іменника в реченні.
Синій, соняшник, поспішати, юнь, святковий, садок, ранній, осінь, сподіватися, терпіння, прагнути, великий, калина, художній, велич, краса, прагнення.
7.Розподілити іменники у три стовпчики: І-чоловічого роду, ІІ - жіночого роду, ІІІ – середнього роду.
Дитинство, хмаринка, схил, м’ята, обличчя, місто, квітка, зошит, селище, шлях, дівчинка, мати, гай, папір, адреса, живопис, дозвілля.
— З двома-трьома скласти речення.