Картка для роботи в групах "Іменник як частина мови" 6 клас

Про матеріал

Картка-комплекс. Іменник як частина мови

1. Дієслова замінити іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники-іменниками, що означають назву якостей або властивостей предмета.

Іва рі антІІ в арі ант

відбудувати—відбудова чесний—чесність

розвинути— різкий—

зміцнити— мужній—

підготувати— корисний—

виконати— блакитний—

2. Розподілити іменникиза групами:а) ті, щоназивають предмет, б) ознаку, в) дію.

Спостереження, вікно, сміливість, господарювання, посуд, господар,покірність, книга, підбиття, стіл, ліжко, голубінь, шикування, блакить, будинок,одруження, рушник.

3. Розподілити іменники у два стовпчики: а) назви істот; б) назви неістот.

Дитина,квітка, посміх, альпініст, втіха, дівчинка,півострів, юрба, лісовик, мікроб, троянда, стіл, Венера, крик.

Перегляд файлу

Картка-комплекс. Іменник як частина мови

 

1. Дієслова  замінити  іменниками, що означають назву дії або стану, а прикметники-іменниками,               що означають назву               якостей або властивостей предмета.

 

   І  ва рі ант                                                     ІІ в арі ант

відбудувати  відбудова  чесний  чесність

розвинути                           різкий 

зміцнити                          мужній 

підготувати                           корисний 

виконати                           блакитний 

 

 

2. Розподілити іменники  за групами:  а) ті, що називають предмет, б) ознаку, в) дію.

                 Спостереження, вікно, сміливість, господарювання, посуд, господар,  покірність, книга, підбиття, стіл, ліжко, голубінь, шикування, блакить, будинок,              одруження, рушник.

 

 

 

3. Розподілити іменники у два стовпчики: а) назви істот; б) назви неістот.

        Дитина, квітка,  посміх, альпініст, втіха, дівчинка,  півострів, юрба, лісовик, мікроб, троянда, стіл, Венера, крик.

 

 

 

4. Скласти речення зі словами Чумацький  Шлях  — чумацький шлях, Беркут — «Беркут» — беркут. Пояснити правопис.

 

 

 

5. З а в д а н н я: записати речення, зробити синтаксичний розбір першого речення, назвати частини мови.

Мова – засіб вияву бурхливого змісту  народного життя.  Ось чому так дбайливо й уважно треба ставитися до              мови              кожного народу... Могутність мови — це              духовна могутність              народу. Народ

дає мові силу й красу. (М. Шумило)

 

 

 - Чому в першому і третьому реченнях стоїть тире?

- Назвіть іменники, які є в тексті.

- Поясніть, за якими ознаками ви їх розпізнали.

- Яка частина мови називається іменником? 

 

 

6. Вибрати іменники, з двома скласти речення; визначити синтаксичну роль іменника в реченні.            

           Синій, соняшник, поспішати, юнь,  святковий, садок, ранній, осінь, сподіватися, терпіння, прагнути, великий, калина,               художній, велич, краса, прагнення.

 

 

7.Розподілити іменники у три  стовпчики: І-чоловічого  роду,  ІІ - жіночого роду, ІІІ – середнього               роду.

       Дитинство, хмаринка, схил, м’ята, обличчя,  місто,  квітка, зошит, селище, шлях, дівчинка, мати, гай, папір, адреса, живопис, дозвілля.

 З двома-трьома скласти речення.

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
1859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку