Слова, що називають ознаки предметів

Про матеріал

УРОК № 1

Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Роль пркметника (без уживання терміна) у мовленні. Вимов й правопис слова ознака.

Мета: ознайомити учнів зі словами – ознаками предметів;

Формувати вміння ставити запитання до назв ознак предметів; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати старанність, уважність.

Обладнання: предметні малюнки перцю, кавуна, тигра.

ХIД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Перевірка домашнього завдання

3. Скоромовка

Робота над вивченням нового матеріалу

  • 1.Проблемна ситуація

- Чи можете відгадати хоч одну? А чому ні?

- Можете відразу сказати, яких саме слів не вистачає?

- Якщо я скажу вам відгадку першої загадки, чи зможете ви її відновити? Погляньте на цей малюнок і скажіть, які слова треба вставити.

( Червоний, гіркий)

- Що вони називають? (Колір, смак)

Аналогічно діти поновлюють загадку про кавун.

- Яких слів не вистачало? Що вони означають? ( Форму, колір, смак)

- Як ми говоримо про такі слова? ( Це прикмети предмета, за якими

його можна впізнати.)

Третю загадку за браком часу можна опрацювати на етапі закріплення вивченого матеріалу.

2. Повідомлення теми й мети уроку

- Сьогодні ми будемо знаходити слова – прикмети предмета, або, як їх ще називають, - ознаки. Також з'ясуємо, на які питання відповідають ці слова ознаки. Будьте старанними й уважними, і ви дізнаєтеся багато цікавого.

3. Колективна робота

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети та їх ознаки за кольором.

- Запишіть за зразком.

- Прочитайте слово в рамці. Що воно означає?

- Так, воно називає колір, смак, розмір, форму, матеріал, характер предмета.

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота

- Назвіть зображені предмети та їх ознаки за матеріалом, з якого вони виготовлені. Запишіть за зразком.

- Прочитайте правило на с. 117 і запам'ятайте його. Наведіть приклади.

Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо

- Прочитайте, дайте відповіді на питання: що це?

- Запишіть перші два речення. Підкресліть назви ознак хвилястою лінією. Усно поставте до них питання.

2. Відтворення третьої загадки, записаної на дошці

3. Самостійна робота із взаємоперевіркою

- Запишіть які предмети за смаком.

- Складіть і запишіть речення за схемою.

[____________, а _____ _____.

Підсумок уроку

- Що таке ознаки предмета? (Колір, смак, розмір, матеріал, форма,

характер) Наведіть приклади.

- На які питання відповідають слова, що називають ознаки предметів?

Домашнє завдання

Перегляд файлу

                                                           УРОК № 1

            Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Роль пркметника (без      уживання терміна) у мовленні. Вимов й правопис слова ознака.

            Мета: ознайомити учнів зі словами – ознаками предметів;

            Формувати вміння ставити запитання до назв ознак предметів; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати старанність, уважність.

            Обладнання: предметні малюнки перцю, кавуна, тигра.

ХIД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Перевірка домашнього завдання

3. Скоромовка

Робота над вивченням нового матеріалу

  1. Проблемна ситуація

- Чи можете відгадати хоч одну? А чому ні?

- Можете відразу сказати, яких саме слів не вистачає?

- Якщо я скажу вам відгадку першої загадки, чи зможете ви її відновити? Погляньте на цей малюнок і скажіть, які слова треба вставити.

( Червоний, гіркий)

- Що вони називають? (Колір, смак)

Аналогічно діти поновлюють загадку про кавун.

- Яких слів не вистачало? Що вони означають? ( Форму, колір, смак)

- Як ми говоримо про такі слова? ( Це прикмети предмета, за якими

його можна впізнати.)

 Третю загадку за браком часу можна опрацювати на етапі закріплення вивченого матеріалу.

2. Повідомлення теми й мети уроку

- Сьогодні ми будемо знаходити слова – прикмети предмета, або, як їх ще називають, - ознаки. Також  з’ясуємо, на які питання відповідають ці слова ознаки. Будьте старанними й уважними, і ви дізнаєтеся багато цікавого.

3. Колективна робота

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети та їх ознаки за кольором.

- Запишіть за зразком.

- Прочитайте слово в рамці. Що воно означає?

- Так, воно називає колір, смак, розмір, форму, матеріал, характер предмета.

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота

- Назвіть зображені предмети та їх ознаки за матеріалом, з якого вони виготовлені. Запишіть за зразком.

- Прочитайте правило на с. 117 і запам’ятайте його. Наведіть приклади.

Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо

- Прочитайте, дайте відповіді на питання: що це?

- Запишіть перші два речення. Підкресліть назви ознак хвилястою лінією. Усно поставте до них питання.

2. Відтворення третьої загадки, записаної на дошці

3. Самостійна робота із взаємоперевіркою

- Запишіть які предмети за смаком.

- Складіть і запишіть речення за схемою.

[____________, а _____ _____.

Підсумок уроку

- Що таке ознаки предмета? (Колір, смак, розмір, матеріал, форма,

характер) Наведіть приклади.

- На які питання відповідають слова, що називають ознаки предметів?

Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
16901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку