Зарубіжна література, 7 клас Вчитель – Гарна Л.С. Зарубіжна література, 7 клас Вчитель – Гарна Л.С.
Що Вам відомо про
Бузю Шимека
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
Доповніть асоціативний кущ до твору Шолом-Алейхема «Пісня над піснями»
«Дзеркало, в якому відображаються промені сонця»
Поясніть вислів із повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями»:
«Початок – найгірший початок – кращий, ніж найкращий кінець».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Літературознавчий практикум
Поєднайте стрілочками художні засоби з їхніми визначеннями
Приклади |
Художні засоби |
Інверсія |
Золото віддзеркалюється в бузиних очах. Вони купаються в золоті... |
Метафора |
Травичка свіжа, тремтлива |
Епітет |
Мов отара білих ягнят, як мед, мов орел |
Пейзаж |
Чудова, ясна година. Теплінь надворі |
Порівняння |
Любе, жадане |
Хронологія життя та творчості М. Стельмаха
Історія написання твору «Гуси-лебеді летять»
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Автобіографічний твір - це
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Символ - це
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Основні персонажі повісті
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відскануйте qr-code та перегляньте відеофрагмент
Відскануйте qr-code та перегляньте фільм
Аналіз твору
Тема твору –____________
________________________________________________________________________________________________________________________
Ідея твору –
________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________
Гуси-лебеді символізують плин життя, щасливе дитинство, чистоту, відродження.
Урок української літератури
Михайло Стельмах
1912-1983
Перша допомога при переохолодженнях
Людину можна врятувати навіть при тривалому і сильному охолодженні, якщо правильно надати їй першу допомогу.
Потерпілого потрібно занести в тепле приміщення, роздягнути і покласти у ванну з теплою водою - 37-38°С.
Якщо ванни не має, то тіло накривають ковдрами і зверху на неї можна покласти грілки.
Дати випити гарячого чаю Можна швидко розтирати тіло рушником чи просто долонями для зігрівання, поки шкіра не стане рожевою.
Важче надавати допомогу при довготривалому охолодженні Якщо людина не дихає, потрібно відразу приступати до проведення штучного дихання.
Перша допомога при відмороженнях
Відмороження - це місцеве пошкодження тканин організму під дією сильного холоду. Потерпілому від холоду потрібно швидко надати домедичну допомогу.
В першу чергу потрібно відновити кровообіг в уражених частинах тіла. Якщо до житла далеко, відморожене місце розтирають долонею чи теплим шарфом.
Ні в якому разі не можна розтирати снігом, бо це збільшує охолодження.
У випадку, коли відморожена рука або нога, рекомендується потерпілого перенести у тепле приміщення і зробити теплу ванну.
Після відігрівання на ураженій ділянці відчувається біль, поколювання і почервоніння шкіри. Відморожену ділянку шкіри протирають спиртом, горілкою або одеколоном і накладають суху зігріваючу пов'язку.
Гороховатська
ЗОШ І-ІІІ ступенів
Розроблено до уроку української літератури (В. Винниченко «Федько-халамидник»)
Вчитель – Гарна Л.С.
ЛЬОДОХІД – рух крижин і крижаних полів на річках під дією течії чи вітру.
Розрізняють весняний й осінній льодохід.
При весняному льодоході рухаються крижини, що утворилися в результаті руйнування крижаного покриву.
Для своєчасного попередження можливих нещасних випадків на льоду:
не виходьте на лід, якщо вам
невідома його товщина,
не підходьте близько до ополонок, проталин, місць затору льоду,
не проходьте через ділянки битого, колотого льоду,
не відштовхуйте крижини від берега.
суворо забороняється ходити по крижинах та кататися на них.
Правила поведінки на водоймах покритих льодом.
Не можна з'їжджати на лижах із крутого берега на лід: у разі різкого навантаження він може провалитися.
Категорично забороняється дітям грати на незміцнілому льоду.
Небезпечно бути біля берегів, де найчастіше виникають промоїни, тріщини й розриви льоду.
На льоду краще мати при собі знаряддя безпеки (лижі, мотузку, палицю).
Обходь місця, вкриті товстим шаром снігу: під снігом лід завжди тонший; тонкий лід і там, де розливаються джерела, де швидка течія або струмок впадає в річку.
Переходь річку тільки у встановлених місцях, товщина льоду має бути не менше за 15-20 см.
Катайся на ковзанах лише в перевірених та обладнаних для цього місцях.
Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини, негайно повертайся на берег. Не біжи, відходь повільно, не відриваючи ступнів ніг від льоду.
Вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Д. Олдріджа «Останній дюйм»
Батько та син: спільне та відмінне
(кола Вена)
Дата уроку_____________Прізвище учня______________Клас____________Оцінка_____________
Крісло відвертості
«ХТО Я?»
(за оповіданням «Федько-халамидник»)
Дата уроку_____________Прізвище учня______________Клас____________Оцінка_____________
Підбери цитати з тексту, які характеризують герої оповідання
Дата уроку_____________Прізвище учня______________Клас____________Оцінка_____________
Сходинки роздумів
Хто міг би врятувати Федька?
Біда біду тягне |
Кров — не водиця, проливати |
Біда біду тягне |
Кров — не водиця, проливати |
Велике дерево поволі росте. |
Риба шукає, де глибше, а людина - де краще. |
Велике дерево поволі росте. |
Риба шукає, де глибше, а людина - де краще. |
В закритий рот муха не влізе |
Краще погана дорога, ніж поганий супутник. |
В закритий рот муха не влізе |
Краще погана дорога, ніж поганий супутник. |
Видно пана по халявах |
Краще раз побачить, як тричі почуть |
Видно пана по халявах |
Краще раз побачить, як тричі почуть |
Виміняв шило на швайку. |
Як ідеш, дивись під ноги: хоч грошей не найдеш, так носа не наб’єш |
Виміняв шило на швайку. |
Як ідеш, дивись під ноги: хоч грошей не найдеш, так носа не наб’єш |
Виріс, а ума не виніс |
Де мир і совіт, там життя, як маків цвіт. |
Виріс, а ума не виніс |
Де мир і совіт, там життя, як маків цвіт. |
Вискочив, як Пилип з конопель |
Живи просто, проживеш років зо сто, а будеш лукавить, так чорт тебе задавить.
|
Вискочив, як Пилип з конопель |
Живи просто, проживеш років зо сто, а будеш лукавить, так чорт тебе задавить.
|
Де відвага, там і щастя |
Хто живому не дав, той хай і мертвому не дає. |
Де відвага, там і щастя |
Хто живому не дав, той хай і мертвому не дає. |
Де коротко, там і рветься |
Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш.
|
Де коротко, там і рветься |
Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш.
|
Де посієш, там і вродиться |
Береженого Бог береже, а козака шабля |
Де посієш, там і вродиться |
Береженого Бог береже, а козака шабля |
Десять разів відміряй, а раз відріж |
Бійся не того собаки, що бреше, а того, що лащиться. |
Десять разів відміряй, а раз відріж |
Бійся не того собаки, що бреше, а того, що лащиться. |
|
|
|
|
Без верби і калини |
немає України. |
||
Нове у нас тепер життя – |
старому не буде вороття. |
||
За морем тепліше, |
та вдома миліше. |
||
Людина без рідної землі, |
як соловей без гнізда |
||
Краще на рідній землі кістьми полягти, |
ніж на чужій слави досягти. |
||
Добре тому, |
хто в своєму дому |
||
Всюди добре, |
а дома найліпше. |
||
Нема гіршої покути, |
як у ріднім краю носити пута. |
Дата уроку_____________Прізвище учня______________Клас____________Оцінка_____________
Прийом «Антитеза»