Урок розвитку зв’язного мовлення з елементами інсценізації, ретроспекції (слайди, фільм). "Роман Вальтера Скотта «Айвенго», образи Ровени та Ребекки в творі."

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення з елементами інсценізації, ретроспекції (слайди, фільм). "Роман Вальтера Скотта «Айвенго», образи Ровени та Ребекки в творі." Мета: предметні компетентності: розвивати уміння характеризувати образи персонажів, виявляти в них ключові риси, уміння порівнювати, виявляти схожість та відмінності між ними, уміння вирізняти художні засоби створення образів жіночих персонажів, вільно висловлювати власне судження щодо образів. Ключові компетентності: уміння читати, вчитися впродовж життя. Математична компетентність: уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію, чітко формулювати визначення, уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (таблицю «Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки»)
Перегляд файлу

Методична розробка уроку зарубіжної літератури у 7 класі

Урок розвитку зв’язного мовлення з елементами інсценізації, ретроспекції (слайди, фільм).

Тема: Роман Вальтера Скотта «Айвенго», образи Ровени та Ребекки в творі.

Мета:

предметні компетентності: розвивати уміння характеризувати образи персонажів, виявляти в них ключові риси, уміння порівнювати, виявляти схожість та відмінності між ними, уміння вирізняти художні засоби створення образів жіночих персонажів, вільно висловлювати власне судження щодо образів.

Ключові компетентності: уміння читати, вчитися впродовж життя.

Математична компетентність: уміння виокремлювати  головну та другорядну інформацію, чітко формулювати визначення, уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (таблицю «Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки»)

Очікувані результати: вміння порівнювати образи Ровени і Ребекки,  знахожити спільне і відмінне, створюючи складний план порівняльної характеристики героїв, вміння використовувати інтернет – ресурси для отримання нових знань.

Обладнання: комп’ютерна презентація, фільм (уривок, епізод турніру), ілюстрації дитячі та художників до роману «Айвенго» Вальтера Скотта.

Епіграф: «Час – як той кухар, кожному готує свою страву - долю», Ліна Костенко.

Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: продовжимо занурюватись в епоху 12 століття, в епоху лицарства, де проливалась кров…, але було місце і для кохання, і для дружби.

  1. Демонстрація комп’ютерної презентації – знайомства з темою і метою уроку, очікуваними результатами.

Вчитель: отже, сьогодні поговоримо про двох героїнь, Ровену і Ребекку.

Запишемо тему уроку у зошиті.

  1.  Вчитель: Щоб краще зрозуміти героїнь, зануримося в епоху, подивимося слайди і ілюстрації до роману «Айвенго» Вальтера Скотта, запалимо свічки.  Ми пам’ятаємо історію:  нормани напали на саксів, іде визвольна боротьба англійського народу проти норманських завойовників. Ровена і Ребека беруть участь у цій боротьбі. Вони – н стороні короля Річарда І. Яку ж долю підготував час для двох героїнь, Ровени і Ребекки.
  2. Випереджувальні завдання.

 усний твір: двоє дівчат по черзі розказують про героїнь. Діти і вчитель рецензують відповіді. Вчитель виставляє оцінки.

  1. Вчитель: подивимося уривок із фільму «Айвенго» - поєдинок Айвенго і Буагільбера і звернемо увагу на поведінку дівчат під час турніру. Що ви побачили? (Ровена і Ребека переживають, коли Айвенго впав, видають свої почуття, вони його кохають.)

Вчитель: а які ще моменти у творі говорять про те, що вони кохають Айвенго? (діти згадують їх поведінку у лісі. У замку Фрон де Бефа, у замку Седріка, останні сцени.)

  1. Вчитель: а зараз подивимось інсценізацію. Підслухаємо розмову двох дівчат (останні сцени роману). Ребекка прийшла до Айвенго, щоб подякувати за своє спасіння, її зустріла Ровена.
  2. Бесіда. Вчитель: чи вдалось перевтілитися дівчатам? Кому краще? Які риси характеру героїнь відтворили наші артисти? (Чистоту, красу душі, гідніть, вміння пожертвувати собою, благородство. Кохання не можна просити.)
  3. Рольова гра. Під музику середньовічного бою виходить Айвенго і Буагільбер. Давайте запитаємо їх про ставлення до дівчат.
  4. Колективне складання плану – порівняльної характеристики героїнь із записом у зошити.
  5.  Вчитель: Діти, поясніть перевагу духовних цнностей над матеріальними (Чому Ребекка принесла дорогі речі Ровені? Чи легко робити добрі справи? Хто їх має робити – дорослі чи діти? Чи можна у повсякденному житті обійтись без кохання?)
  6. Рефлексія. Над чим задумались в кінці сьогоднішнього уроку? Що вас вразило?
  7. Домашнє завдання: написати твір «Ровена і Ребекка» або скласти вірш, або виконати вправу «Збоку видно краще..», вибрати героя який би розказав про дівчат віршованими рядками чи прозою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2021
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку