Методична розробка уроку зарубіжної літератури у 7 класі
Урок розвитку зв’язного мовлення з елементами інсценізації, ретроспекції (слайди, фільм).
Тема: Роман Вальтера Скотта «Айвенго», образи Ровени та Ребекки в творі.
Мета:
предметні компетентності: розвивати уміння характеризувати образи персонажів, виявляти в них ключові риси, уміння порівнювати, виявляти схожість та відмінності між ними, уміння вирізняти художні засоби створення образів жіночих персонажів, вільно висловлювати власне судження щодо образів.
Ключові компетентності: уміння читати, вчитися впродовж життя.
Математична компетентність: уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію, чітко формулювати визначення, уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (таблицю «Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки»)
Очікувані результати: вміння порівнювати образи Ровени і Ребекки, знахожити спільне і відмінне, створюючи складний план порівняльної характеристики героїв, вміння використовувати інтернет – ресурси для отримання нових знань.
Обладнання: комп’ютерна презентація, фільм (уривок, епізод турніру), ілюстрації дитячі та художників до роману «Айвенго» Вальтера Скотта.
Епіграф: «Час – як той кухар, кожному готує свою страву - долю», Ліна Костенко.
Хід уроку
-
Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: продовжимо занурюватись в епоху 12 століття, в епоху лицарства, де проливалась кров…, але було місце і для кохання, і для дружби.
-
Демонстрація комп’ютерної презентації – знайомства з темою і метою уроку, очікуваними результатами.
Вчитель: отже, сьогодні поговоримо про двох героїнь, Ровену і Ребекку.
Запишемо тему уроку у зошиті.
-
Вчитель: Щоб краще зрозуміти героїнь, зануримося в епоху, подивимося слайди і ілюстрації до роману «Айвенго» Вальтера Скотта, запалимо свічки. Ми пам’ятаємо історію: нормани напали на саксів, іде визвольна боротьба англійського народу проти норманських завойовників. Ровена і Ребека беруть участь у цій боротьбі. Вони – н стороні короля Річарда І. Яку ж долю підготував час для двох героїнь, Ровени і Ребекки.
-
Випереджувальні завдання.
усний твір: двоє дівчат по черзі розказують про героїнь. Діти і вчитель рецензують відповіді. Вчитель виставляє оцінки.
-
Вчитель: подивимося уривок із фільму «Айвенго» - поєдинок Айвенго і Буагільбера і звернемо увагу на поведінку дівчат під час турніру. Що ви побачили? (Ровена і Ребека переживають, коли Айвенго впав, видають свої почуття, вони його кохають.)
Вчитель: а які ще моменти у творі говорять про те, що вони кохають Айвенго? (діти згадують їх поведінку у лісі. У замку Фрон де Бефа, у замку Седріка, останні сцени.)
-
Вчитель: а зараз подивимось інсценізацію. Підслухаємо розмову двох дівчат (останні сцени роману). Ребекка прийшла до Айвенго, щоб подякувати за своє спасіння, її зустріла Ровена.
-
Бесіда. Вчитель: чи вдалось перевтілитися дівчатам? Кому краще? Які риси характеру героїнь відтворили наші артисти? (Чистоту, красу душі, гідніть, вміння пожертвувати собою, благородство. Кохання не можна просити.)
-
Рольова гра. Під музику середньовічного бою виходить Айвенго і Буагільбер. Давайте запитаємо їх про ставлення до дівчат.
-
Колективне складання плану – порівняльної характеристики героїнь із записом у зошити.
-
Вчитель: Діти, поясніть перевагу духовних цнностей над матеріальними (Чому Ребекка принесла дорогі речі Ровені? Чи легко робити добрі справи? Хто їх має робити – дорослі чи діти? Чи можна у повсякденному житті обійтись без кохання?)
-
Рефлексія. Над чим задумались в кінці сьогоднішнього уроку? Що вас вразило?
-
Домашнє завдання: написати твір «Ровена і Ребекка» або скласти вірш, або виконати вправу «Збоку видно краще..», вибрати героя який би розказав про дівчат віршованими рядками чи прозою.