Картки-«мотиватори» для заохочення учнів
Похвала - дуже дієвий і тонкий педагогічний інструмент.
«Якщо ви не знаєте, за що похвалити дитину, придумайте це!» - такою нехитрою рекомендацією психіатра і психотерапевта В. Леві повинен озброїтися кожен педагог.
Хвалити учня потрібно обов'язково! Чому? Щоб оцінити старання школяра, підтримати його, підвищити самооцінку і посилити мотивацію до вивчення предмета. Схвалення вчителя здатне творити чудеса! Вода, що потрапила на квітку, що в'яне, діє так само, як і добре вчительське слово на дитину, яка потребує його підтримки та уваги.
Головна функція похвали - передати щиру віру педагога в можливості свого учня. Адже кожен школяр потребує позитивної оцінки і схвалення своєї діяльності і досягнень. Тільки так можна переконати дитину вчитися, і вчитися із задоволенням. Завдання вчителя - постійно знаходити хороші приводи для словесного заохочення своїх вихованців.
Більш дієвою є та похвала, при вираженні якої вчитель використовує «Я-послання». Наприклад, похвалити учня на уроці літератури можна так: «Я дуже рада, що тобі вдалося вивчити і виразно розповісти цей непростий вірш». Така похвала сприяє зближенню вчителя та його вихованців. Похвала, підкріплена схвалюючими невербальними компонентами (усмішкою, мімікою, відкритими жестами) володіє більшою силою і ефективністю. В нагоді вчителю стануть ось такі картинки-«мотиватори». Особливо актуальним є їх використання при дистанційному навчанні в умовах карантину.