Картки для роботи в групах з теми "Іменник" для 4 класу

Про матеріал
Різні завдання для групової роботи з теми "Іменник" для дослідження мовних одиниць і явищ , для практичного застосування умінь
Перегляд файлу

Тема. Спостерігаю за іменниками з абстрактним значенням

   Результат пошуку зображень за запитом робота в групах картинки"    Робота в групах. Стратегія «Ромашка»

   На окремих пелюстках ромашки записано різні завдання для кожної групи. Лідер групи обирає пелюстку. За сигналом учні починають працювати відведений час. Після завершення роботи – презентація кожної групи, інші – перевіряють правильність виконання .

  • Об’єднання в групи (за назвами 6 квіток)
  • Розподіл ролей (лідер, презентатор, секретар, коментатори)
  • Завдання для роботи в групах

1 група - «Розподільний диктант»

  • Розподіліть слова у 2 групи.

Цікавість, ріка, уява, синиця, правда, троянда, тривога, допитливість, вареник,  буряк, вигадка, гілка.

 

Іменники

з конкретним значенням

Іменники

з абстрактним значенням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група – «Доберіть антоніми»

 

 

 

 

 

 

 

 

3  група – «Доберіть синоніми»

 

4 група- «До перших букв слова доберіть іменники з абстрактним значенням»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 група – «Виберіть слова з абстрактним значенням і запишіть їх в алфавітному порядку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 група – «Складіть текст, ввівши слова з абстрактним значенням в речення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Презентація
  • Підбиття підсумків
  • Тема. Визначаю рід і число іменників

   Результат пошуку зображень за запитом робота в групах картинки"    Робота в групах

  • Об’єднання в групи

Учитель призначає «лідерів», які формують свої групи.

  • Розподіл ролей

1 група – «Теоретики», 2-4 групи – «Практики». Кожна група одержує різні завдання.  В групах працюють , використовуючи стратегію «Круглий стіл». *Лідер зачитує завдання ,

*домовляється з членами групи, в якому напрямку будуть передавати аркуш із завданнями (н-д, за годинниковою стрілкою),

* по черзі кожен учень зачитує запитання і відповідає на нього, роблячи відповідні записи в таблиці. В разі потреби – допомагають інші учасники.

 Усі працюють визначений час.

 Завдання для роботи в групах:

1 група «Теоретики»

  • Дайте відповіді на запитання. Заповніть таблицю. Зробіть висновки.
  • Який рід можуть мати іменники?
  • Як визначити рід іменників? Які слова допомагають?
  • Чи можуть іменники змінюватися за родами? Обгрунтуйте свою думку.
  • До якого роду належать іменники НОЖИЦІ, ВОРОТА, СТОЛИ, ДВЕРІ?
  • Чи можна за закінченням розпізнати рід іменників?
  • Зробіть висновки і запишіть.

 

Рід

 

 

 

 

Як визначати?

(допоміжні слова)

 

 

 

 

Закінчення

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ: ________________________________________________________

                        ________________________________________________________

                        ________________________________________________________

 

 

2 група «Практики»

  • Виберіть іменники чоловічого роду і запишіть у таблицю. Поставте їх у множину і запишіть. Зробіть висновок: які закінчення  мають іменники чоловічого роду в однині і множині?

    Телефон, озеро, держава, піч, аеродром, батько, яйце, відповідь, коріння , Василько, земля, курча, окуляри,  вірність, пень, яблуко, чернетка, трамвай, місто, ножиці.

Чоловічий рід

 

однина

множина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закінчення

 

 

 

Закінчення

 

3 група «Практики»

  • Виберіть іменники жіночого роду і запишіть у таблицю. Поставте їх у множину і запишіть. Зробіть висновок: які закінчення  мають іменники жіночого роду в однині і множині?

    Телефон, озеро, держава, піч, аеродром, батько, яйце, відповідь, коріння , Василько, земля, курча, окуляри,  вірність, пень, яблуко, чернетка, трамвай, місто, ножиці.

Жіночий рід

 

однина

множина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закінчення

 

 

 

Закінчення

 

 

4 група «Практики»

  • Виберіть іменники середнього роду і запишіть у таблицю. Поставте їх у множину і запишіть. Зробіть висновок: які закінчення  мають іменники середнього роду в однині і множині?

    Телефон, озеро, держава, піч, аеродром, батько, яйце, відповідь, коріння , Василько, земля, курча, окуляри,  вірність, пень, яблуко, чернетка, трамвай, місто, ножиці.

Середній рід

 

однина

множина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закінчення

 

 

 

Закінчення

  • Презентація

Лідери презентують роботи груп.

1 група робить висновки ( є проблема з останнім запитанням – визначенням роду за закінченням). Висновок можна  зробити після виступів інших груп.

2-4 групи презентують роботи методом «Займи позицію» ( на дошці є 3 позначки: чол. рід, жін. рід, сер. рід.). Лідери мають підійти до відповідної і довести, що це слова даного роду.

«Проблемна ситуація»- з якими словами виникла складність? (Вірність, коріння, окуляри, ножиці)

  • Як визначити число? (Варто скористатися словами-помічниками: моє, вона ; мої, вони)
  • Як визначити до якого роду належать?  ( У множині рід не визначаємо)
  • Підбиття підсумків

Тема. Досліджую відмінки  і відмінкові питання

   Результат пошуку зображень за запитом робота в групах картинки"    Робота в групах. Стратегія «Ревізори»

  Кожна група отримує різні завдання і різні за кольорами маркери. Працює відведений час. Після завершення роботи картки із завданнями передають (н-д, за годинниковою стрілкою) іншій групі. Завдання: перевірити роботу попередньої групи, якщо є помилки – виправити своїм маркером. Так передають картки до тих пір, щоб  кожна група отримала  свою . Перевіряють наявність помилок і їх правильність. Визначається переможець за правильністю виконання .

  • Об’єднання в групи
  • Розподіл ролей

Діти обирають організатора, секретаря, коментаторів.

  • Завдання для роботи в групах:

1 група

  1. - Заповніть таблицю.

Назва відмінка

Питання

Допоміжні слова

Називний

 

 

Родовий

 

 

Давальний

 

 

Знахідний

 

 

Орудний

 

 

Місцевий

 

 

Кличний

 

 

  1. Закінчіть речення.

Відмінювання – це ________________________________________________ .

2 група

  1. - Заповніть таблицю

Назва відмінка

Питання

Місцевий

 

Давальний

 

Кличний

 

Знахідний

 

Орудний

 

Називний

 

Родовий

 

  1. Закінчіть речення.

Зміна іменників за відмінками служить для ___________________________ .

 

 

 

3 група

  1. -Заповніть таблицю»

Назва відмінка

Питання

 

Кого? Чого?

 

На кому? На чому?

 

Хто? Що?

 

Ким? Чим?

 

 

 

Кому? Чому?

 

Кого? Що?

  1. Закінчіть речення.

         Відмінків є ____________________ .

 

 

4 група

  1. - .Заповніть таблицю

Назва відмінка

Питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. - Закінчіть речення.

Для зв’язку слів , крім відмінкових закінчень, використовують _________________ .

 

5 група

1. - Заповніть таблицю

 

Назва відмінка

Питання

Допоміжні слова

 

 

є

 

 

немає

 

 

даю

 

 

бачу (знаходжу)

 

 

керую

 

 

стою

 

 

кличу

2. – Закінчіть речення.

Іменники у кличному відмінку   ____________________________________ .

 

  • Презентація

Обмін картками, перевірка завдань.

  • Підбиття підсумків

Після перевірки всіх карток учні роблять висновки про правильність виконання завдань і визначають групи-переможці.

Тема. Змінюю іменники за відмінками

  Результат пошуку зображень за запитом робота в парах картинки"  Робота в парах . Стратегія «Кубування»

   У вчителя є куб із завданнями на кожній грані: «Провідміняй», «Узгодь слова», «Визнач відмінок», «Тести»,  «Вибери речення», «Перетвори іменники».   По черзі показує одну грань, діти відшукують відповідне завдання  у картці, виконують. Разом перевірка, оцінювання: за кожне завдання -2 очки (якщо все правильно), 1 очко (якщо половина правильно).

  •    Об’єднання в пари

Руханка «Струмочок». Діти стають  парами в колону, поряд один біля одного, беруться за руки і піднімають їх вгору. Один учень іде під руками і вибирає собі пару. Хто залишився без пари , іде на початок «струмка», проходить під руками і обирає собі пару. Гра продовжується, поки не утворяться всі пари. Вони займають зручні місця. Картки для роботи уже стоять посередині парти.

  •    Завдання для роботи в парах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У кожної пари є картка із 6 завданнями.

  • Підбиття підсумків

Кожна пара підбиває кількість одержаних очок, визначаються переможці.

 

 

 

 

 

Тема. Визначаю початкову форму

   Результат пошуку зображень за запитом робота в групах картинки"    Робота в групах. Стратегія «Два-чотири»

  Діти об’єднуються в пари і вибирають завдання на аркушах різних кольорів. Виконують його. За сигналом об’єднуються в групи за однаковими кольорами і перевіряють правильність виконання.

  • Об’єднання в пари
  • Завдання для роботи в парах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Об’єднання в групи

Перевірка завдань

  • Підбиття підсумків

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Спостерігаю за чергуванням приголосних  звуків у Д. і М. відмінках одн. і голосних звуків при відмінюванні

   Результат пошуку зображень за запитом робота в групах картинки"    Робота в групах. Стратегія «Естафета»

 Кожній групі дається «естафетний аркуш» із завданнями. На «аркуші» є завдання з відповідним малюнком для певної групи. На одному «аркуші» мають виконати тільки одне завдання. Діти працюють відведений час, за сигналом передають «аркуші» іншій групі і виконують тільки своє завдання. І так до того часу, поки не виконають завдання на усіх «аркушах».

  • Об’єднання в групи

Діти обирають картинку із зображенням однієї із найвідоміших у світі споруд і об’єднуються у відповідні  групи.

  • Назвіть, у якій країні можна побачити ці споруди.
  • Розподіл ролей
  • Завдання для роботи в групах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запишіть іменники в Місцевому відмінку однини

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

подруга –                        гречка -

шуліка –                          бік -                 

стріха –                           лялька-

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

фабрика-                        урок –

крига -                           вільха –

писанка -                       майка -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

домівка -                      горох –

онука –                         майка  -

відлига -                       яблуко -

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

кішка -                          дуга –

ділянка -                       щока –

завірюха -                     ластівка –

 

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

голка -                          обкладинка –

шеренга -                     кожух –

люлька -                       гречка -

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

скрипка -                      язик –

райдуга -                      дівчинка –

горіх -                          птах -                  

 

Запишіть іменники в Давальному відмінку однини

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

каблучка -                 райдуга –

п‘явка-                       онука –

лінійка -                     стріха -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

голка -                          обкладинка –

шеренга -                     кожух –

люлька -                       гречка -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

кішка -                          дуга –

ділянка -                       щока –

завірюха -                     ластівка –

 

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

домівка -                      горох –

онука –                         майка  -

відлига -                       яблуко -

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

подруга –                        гречка -

шуліка –                          бік -                 

стріха –                           лялька-

 

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

фабрика-                        урок –

крига -                           вільха –

писанка -                       майка -

 

 

 

Запишіть іменники в Родовому відмінку однини

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

піч –

молодість –

гуркіт –

юність  -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

корінь –

заздрість –

барліг –

зір -

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

верболіз –

сміливість –

ведмідь –

врівноваженість -

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

північ –

постіль –

кмітливість –

твір -

 

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

вечір –

курінь –

безпечність –

стриманість -

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

ніч –

осінь –

ніжність –

колір -

 

 

 

Запишіть іменники в Родовому відмінку множини

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

школа –

джміль –

дорога –

панчоха -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

грім –

гора –

захід –

село -

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

зоря –

міст –

болото –

дрізд -

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

чоботи –

ніс –

дорога –

рій -

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

ніс-

нора-

промінь-

сокіл -

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

курінь –

ніж –

ворота –

твір -

 

 

 

Розкрийте дужки

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

йде по (дорога) _____________________

працює на (фабрика) ________________

повісили на (горіх) _________________

подарувати (подруга) _______________

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

відповідала на (урок) ________________

вишикуватися в (шеренга) ____________

написати (дівчинка) ______________

заховати в (горох) ________________

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

читає в (книга) _____________________

знайти в (яблуко) ________________

дякую (райдуга) _________________

вдарити по (щока) _______________

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

допомагаю (ластівка)  ________________

стояти на (нога) _______________

покласти на (тарілка) _____________

принесу (бджілка) _______________

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

заховати у (льох) ________________

вручити (онука) ________________

заблукати на (ділянка) _____________

врятуватися на (крига) ______________

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

намалювати на (писанка) _____________

сховаюся в (домівка) ________________

помітити на (мураха) ________________

красуватися в (капелюх) _____________

 

 

Утворіть словосполучення (з’єднайте лініями)

 

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162402_12.jpg

працювати          у           домівці

сховатися           з            уроці

відповідати        на          радістю

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162407_10.jpg

сховатися          у            берізці

забриніло          на          вусі

помітив             під         стріхою

https://knau.kharkov.ua/uploads/posts/2014-04/1398162416_14.jpg

гратися              на           річці

опинитися         у            лялькою

писати               з             дошці

Весела Абетка. Читанка. СІМ ЧУДЕС СВІТУ

сховатися         під          гречці

тримати            у             вільхою

зупинитися       на           язиці

Ейфелева вежа: найцікавіші факти - Tochka.net

грати               у               райдузі

помітити         під           горіхом

присісти          на            скрипці

Чому Пізанська вежа досі не впала? » «Морс» — Розважально-інформаційний  журнал

Вишикуватись        під        щоці

Намалював              у           шерензі

Сховали                   на         мостом

  • Презентація
  • Підбиття підсумків

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гаврилова Татьяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Говорун Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
9657
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку