картки оперативного контроль на уроках укаїнської мови

Про матеріал
Картки оперативного контролью та тестові завдання для перевірки знань учнів 4 класів
Перегляд файлу

І варіант

1. Мовлення буває…

А) писемне і повчальне;

Б) усне і писемне;

В) чітке і виразне;

2. Усне мовлення використовують…

А) у творах;

Б) у листах;

В) під час розмови;

3. Продовж прислів’я

Яке дерево, такі й його квіти; який батько, такі й його…

А) квіти;

Б) рідні;

В) діти;

4. Познач у дужках буквою речення за метою висловлювання

Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто.( )

Виростай, моя дитино, зіронька моя.( )

Добрий вечір, пане господарю.( )

5. Постав розділові знаки в кінці речення

Добрий вечір, зайчику, куди йдеш

Ось і осінь настала

Яка чудова золота осінь

Дні стали коротшими, а ночі довшими

Птахи відлітають у теплі краї

ІІ варіант

1. Написане чи надруковане – це результат…

А) усного мовлення;

Б) писемного мовлення;

В) мови жестів;

2. Усне мовлення має бути…

А) виразним, правильним, зрозумілим;

Б) каліграфічним, зрозумілим, грамотним;

В) спокійним, красивим, лагідним;

3. Продовж прислів’я

Дерево шанують, як добре родить, а людину…

А) як добре говорить;

Б) як добре ходить;

В) як добре робить;

4. Познач у дужках буквою речення за метою висловлювання

Що за місто зеленіє, повне сонячним теплом?( )

На пагорбках вже починає зеленіти молода травичка.( )

І дятел почав вибивати дзьобом по сухій гілці дріб.( )

5. Постав розділові знаки в кінці речення

Ліс ще дрімає

Настала золота осінь

Що за спів лунає з класу

Хай буде мир у всьому світі

6. Скласти твір – мініатюру на тему «Золота осінь», «Фарби осені» або «Чому мені подобається осінь».

ІІІ варіант

1. Культура мовлення – це…

А) речення, текст, слова;

Б) правильність, виразність, точність;

В) слова, букви, звуки;

2. Писемне мовлення – це…

А) проголошене;

Б) сказане;

В) написане;

3. Яка форма звертання підходе до старших?

А) Привіт, друже!

Б) Здрастуйте, шановний!

В) Вітаю вас, друзі!

4. Запиши слова у формі звертання:

бабуся, братик, тітонька, Микола Петрович, Анна Анатоліївна, Оксана Петрівна, Станіслав Сергійович.

5. Розділи текст на речення, постав розділові знаки, добери до тексту заголовок

Ліс ще дрімає а що ж діється із синім небом небо міняється небо грає усякими барвами стрепенувся врешті ліс і собі заграв як цікаво це спостерігати

IV варіант

1. Писемне мовлення має бути…

А) каліграфічним, зрозумілим, грамотним;

Б) виразним, правильним, інтонаційним;

В) точним, чітким, охайним;

2. Обери рядок із словами ввічливості

А) подяка, побажання, порада;

Б) дякую, будь ласка, вибачте;

В) друже, матусю, вчителю;

3. Обери групу слів із правильним наголосом

А) дякую, прошу, добридень;

Б) абрикос, подруга, очерет;

В) виразно, дециметр, веселка;

4. Постав розділові знаки в кінці речення

Лелеко, лелеко, до осені далеко

У старому лісі жило двоє жабенят

Хай буде мир у всьому мирі

Верба розпустила свої котики

На пагорбу вже починає зеленіти травичка

5. Розділи текст на речення, постав розділові знаки, добери до тексту заголовок

Що це весело дзюрчить це лісовий струмочок на його дні видно кожен камінчик по високому небу біжать хмарки літає над землею липуча павутина чудова осіння пора

Тестові завдання № 2

Тема «Текст»

І варіант

1. Що таке текст?

А) Зв’язні за змістом речення;

Б) Слова, речення, абзаци;

В) Заголовок, основна, частина, мета;

2. Основна думка тексту – це…

А) мета;

Б) тема;

В) заголовок;

3. Добери заголовок до тексту

На високій скелі паслися олені. Під деревом у тіні лежало маленьке оленя. Його помітив орел та кинувся на тваринку. Мати почула шум грізного птаха. Олениха підійшла до оленяти і захистила його.

А) «Мати олениха».

Б) «Орел».

В) «Випадок».

4. Запиши слова у формі звертання:

дідусь, сестричка, тато, Марія Петрівна, Тетяна Сергіївна.

5. Визнач у реченні головні члени речення і підкресли їх

Вранці прокинувся легесенький вітерець.

Лисичка наварила каші з молоком.

Просвистали крилами над лісом дикі гуси.

Строкатий дятел сів на високу ялину.

ІІ варіант

1. Зв’язні за змістом речення становлять…

А) абзаци;

Б) великі речення;

В) текст;

2. Текст чогось навчає – це його…

А) тема;

Б) заголовок;

В) мета;

3. Обери варіант розташування речень, щоб розповідь була послідовною

1) І сідає сонечко раніше.

2) День восени таким чином коротшає.

3) Високо воно не піднімається і лише світить, а не гріє.

4) Восени сонце прокидається пізніше, ніж літом.

А) 4, 3, 2, 1;

Б) 3, 2, 1, 4;

В) 1, 2, 3, 4;

4. Склади схему речення

Тендітна берізка гойдає вітами.

Метушаться за вікном клопітливі ластівки.

5. Установи зв’язок між членами речення за допомогою питань

Могутній дуб стояв за селом.

ІІІ варіант

1. Із яких частин складається текст?

А) із слів, речень, абзаців;

Б) із зачину, основної частини, кінцівки;

В) з основної думки, основної частини, кінцівки;

2. Текст можна поділити на…

А) абзаци;

Б) слова;

В) речення;

3. Визнач тип тексту.

Вовк – хитрий та сильний. Він добре зносить голод. У нього розвинені слух, нюх, зір. Улітку вовки блукають поодинці, а взимку об’єднуються в зграї.

А) текст – міркувань;

Б) текст - розповідь;

В) текст – опис;

4. Прочитай текст.

Дорогий друже! Поздоровляю тебе з переходом у третій клас! Бажаю здоров’я і подальших успіхів у навчанні.

1 червня Твій друг Сергій

Познач призначення тексту

А) запрошення;

Б) привітання;

В) оголошення;

5. Склади твір – мініатюру «Чудова пора осінь» або «Звідки взялись назви осінніх місяців».

IV варіант

1. Що не є частиною тексту?

А) зачин;

Б) заголовок;

В) основна частина;

2. Які бувають типи тексту?

А) окличні, неокличні;

Б) великі, маленькі;

В) опис, розповідь, міркування;

3. Визнач тип тексту

Лісник знайшов лисеня. Він узяв маля і поніс додому. У лісника жило цуценя. Тваринки почали гратися. Уночі вони сплять водному кошику.

А) текст – опис;

Б) текст – міркування;

В) текст – розповідь;

4. Познач правильне висловлювання

А) зв’язні за змістом речення, становлять текст;

Б) групу слів, які виражають закінчену думку, називають текстом;

В) слова, підібрані на одному тему, становлять текст;

5. Склади твір – опис «Осінній пейзаж».

Тестові завдання № 3

Тема «Речення»

І варіант

1. За метою висловлювання речення бувають…

А) окличні, неокличні;

Б) короткі, довгі;

В) розповідні, питальні спонукальні;

2. У кінці розповідного неокличного речення ставимо…

А) знак оклику;

Б) крапку;

В) знак питання;

3. Який рядок можна вважати реченням

А) Так і стали вони;

Б) Ми саме;

В) Давно вже прийшла пухнасту зима;

4. Склади і запиши речення за схемою

5. Склади схеми речень

У долині розкинулося велике село.

Дерево вишикувались стрункими рядами.

6. Напиши твір – розповідь на тему «Чому листопад називається листопадом».

ІІ варіант

1. Слова, що виражають закінчену думку, називаються…

А) заголовку;

Б) речення;

В) словосполучення;

2. За інтонацією речення бувають…

А) виразні, чіткі;

Б) розповідні, питальні, спонукальні;

В) окличні, неокличні;

3. Визнач вид речення за метою висловлювання

У саду виспівував соловейко.

А) питальне;

Б) спонукальне;

В) розповідне;

4. Склади схеми речень…

День був похмурий.

Все частіше ідуть дощі.

Птахи відлетіли у теплі краї.

5. Установи зв’язок між членами речення за допомогою питань.

На місто насунули важкі хмари.

6. Напиши твір – опис «Моя улюблена тварина»

ІІІ варіант

1. Член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні, називається…

А) присудком;

Б) другорядним членом;

В) підметом;

2. Присудок відповідає на запитання…

А) хто? що?

Б) що робить? що робили? що робив?

В) який? як?

3. Визнач головні члени речення

У затінку крислатого дуба відпочивав юнак.

А) крислатого дуба;

Б) юнак відпочивав;

В) у затінку відпочивав;

4. Установи зв’язок між членами речення за допомогою питань.

Ключ журавлів відлітав у вирій.

5. Склади схеми речень.

Наступила холодна зима.

Діти грались на вулиці.

6. Скласти твір – роздум «Чи можу я робити добро?»

IV варіант

1. Член речення, який вказує, що говориться про предмет, називається…

А) другорядним членом;

Б) підметом;

В) присудком;

2. Підмет відповідає на запитання…

А) що робить? що робили? що робив?

Б) хто? що?

В) котрий? який?

3. Визнач головні члени речення…

Вузька стежка вивела нас на галявину.

А) вузька стежка;

Б) стежка вивела;

В) вузька на галявину;

4. Склади схему за реченнями.

Сьогодні був сонячний день.

У мене гарний настрій.

Я отримала гарну оцінку.

5. Установи зв’язок між членами речення за допомогою питань.

Ми з класом їздили в ляльковий театр.

6. Скласти твір – розповідь на тему «Кімната моєї мрії».

Тестові завдання № 4

Тема «Слово. Значення слова»

І варіант

1. Слова з протилежним значенням називаються…

А) багатозначними;

Б) синонімами;

В) антонімами;

2. Обери пару слів, що є антонімами

А) доріжка – стежка;

Б) веселий – радісний;

В) гарячий – холодний;

3. Закінчи речення

Горизонт, обрій, небосхил – це слова…

А) синоніми;

Б) антоніми;

В) спільнокореневі;

4. Знайди і підкресли слова, вжиті в переносному значенні.

Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою. Над бурхливим морем літали буревісники. Між друзями відбувалася бурхлива ромова. Ліс заснув спить озеро.

5. Знайди слова, однакові за звучанням або написанням. Підкресли їх, постав наголос.

Я отримав в лист від друга. Кленовий лист довго кружляв у повітрі. Для школи купили нові плакати. Я не буду більше плакати.

6. Однією рискою підкресли слова, які містять одне значення, двома – багатозначні: риба, зошит, язик, земля, півень, ручка.

ІІ варіант

1. Слова, близькі за значенням, називаються…

А) синоніми;

Б) багатозначні;

В) антоніми;

2. Закінчи речення.

Гори, біда, нещастя, трагедія – це слова…

А) антоніми;

Б) синоніми;

В) споріднені;

3. Заміни вислів «бити байдики» одним словом

А) ходити;

Б) говорити;

В) лінуватися;

4. Запиши слова, протилежні за значенням.

Новий – _____­­­­­_______Пітьма - ______________

Сум - _______________Легкий - _____________

5. З’єднай парами слова, близькі за значенням.

Мати Цінний

Аероплан Няня

Дорогий Літак

Відвертий Малюк

Дитина Прямий

6. Побудуй речення з даних слів, познач закінчення: сонячна, промінь, розсипався, по, трава.

ІІІ варіант

1. Слова, які містять не одне, а кілька значень, називаються…

А) однозначними;

Б) багатозначними;

В) спорідненими;

2. Обери варіант, в якому обидва словосполучення вжито у переносному значенні.

А) шовкове волосся, сріблястий туман;

Б) шовкова тканина, срібляста ложка;

В) шовкова дитина, срібляста сережка;

3. Закінчи речення.

Руйнувати легше, ніж…

А) змагатися;

Б) будувати;

В) віддавати;

4. Знайди і підкресли слова вжиті в переносному значенні.

Ми пишаємося українськими спортсменами. Пишається над водою червона калина. У цієї дитини золоте серце. Він ледве встиг ускочити у хвіст потяга.

5. Знайди слова, однакові за значенням або написанням. Підкресли їх, постав наголос.

Мул важко підіймався угору. Мул на дні річки збирався роками. Журавлина пісня була останньою. Журавлина - корисна ягода.

6. Напиши твір – мініатюру «Чарівна зима» використовуючи синоніми та антоніми.

IV варіант

1. Слово або сполучення слів, що називає того, до кого звертаються, називається…

А) підметом;

Б) присудком;

В) звертанням;

2. Обери варіант, в якому обидва словосполучення вжито у прямому значенні.

А) лікар іде, золота рука;

Б) годинник іде, золота людина;

В) малюк іде, золота прикраса;

3. Заміни вислів «ловити гав» одним словом.

А) гуляти;

Б) зазіватися;

В) полювати;

4. Запиши слова, протилежні за значенням.

Ворог – _____­­­­­_______Закрити - ______________

День - _______________Близько - _____________

5. Однією рискою підкресли слова, які містять одне значення, двома – багатозначні: ключ, собака, дуб, трактор, коса, ложка.

6. З’єднай парами слова, близькі за значенням:

Сім’я мчати

Бігти злість

Гнів іноземний

Закордонний родина

Тестові завдання № 5

Тема «Будова слова»

І варіант

1. Змінна частина слова, що служить для зв’язку слів у реченні, називається…

А) основою;

Б) закінченням;

В) префіксом;

2. Основа слова криниця складається…

А) з кореня і суфікса;

Б) із закінчення;

В) з кореня;

3. Визнач групу слів, які відповідають за будовою даній схемі.

А) море, хата, земля;

Б) голубка, берізка, сонечко;

В) кінь, луг, вітер;

4. Розбери слова за будовою, познач основу слова.

Дощовий, заморозки, водичка, ліхтар.

5. Закресли зайве слово.

Поле, польовий, полиця, полечко.

Весна, весело, весняний, веснянка.

6. Від проданих слів утвори нові слова, познач корінь.

Гра, дуб, сад, город.

ІІ варіант

1. Закінчення – це…

А) основа слова;

Б) змінна частина слова;

В) незмінна частина слова;

2. Частина слова без закінчення, називається…

А) префіксом;

Б) коренем;

В) основою;

3. Обери групу слів, що є формами одного слова.

А) гриб, грип, гриби;

Б) гриб, грибом, гриба;

В) гриб, грибниця, грибник;

4. Побудуй речення з даних слів, познач закінчення.

За, школа, розкинувся, велика, сад.

5. Розбери слова за будовою, познач основу слова.

Джерело, набережний, біленький, берег.

6. Закресли зайве слово.

Вода, водяний, водій, водний.

Сир, сирок, сирний, сирий.

Хмара, хмарний, захмарений, хвалько.

ІІІ варіант

1. Слова, що мають спільний корінь, називаються…

А) синоніми;

Б) споріднені;

В) антоніми;

2. Визнач споріднене слово до слова мука.

А) мучити;

Б) борошно;

В) мучний;

3. Обери групу слів, які складаються лише з кореня та суфікса.

А) вершина, гілка, мандрівник;

Б) дерева, голос, мороз;

В) лісник, вчитель, будинок;

4. Запишіть спільнокореневі слова групами. Познач у них корінь.

Цибуля, груша, цибулинка, лебідь, лебединий, грушевий, цибулька, цибулиння, грушка, лебедятко.

5. Добери і запиши до поданих слів споріднені слова, познач корінь.

Квітка, дощ, ялинка.

6. Підкресли слова, споріднені із словом шпак, однією рискою, а форми цього слова – двома.

Жили собі шпаки. Батьки їх співати по - шпачиному навчили. Шпак – пташка миролюбива. Злагода панувала у шпаківні. Шпачата одне одного поважали.

IV варіант

1. Спільна часина споріднених слів, називається…

А) основою;

Б) коренем;

В) суфіксом;

2. Обери групу слів, які мають суфікси.

А) бік, кущ, лід;

Б) риба, горе, миша;

В) пушок, сонечко, річечка;

3. Визнач групу слів, що є спільнокореневими.

А) міст, мостом;

Б) місто, містом;

В) місточок, міст;

4. Запиши спільнокореневі слова групами, познач в них корінь.

Світ, мурашка, спів, світати, співак, мурашник, світанок, мурашиний, заспівати, співачка, світило, мурашечка.

5. Добери і запиши до поданих слів споріднені слова, познач корінь.

Казка, дим, осінь.

6. Підкресли слова, споріднені із словом лелека, однією рискою, а форми цього слова – двома.

Лелеки летять на луки. Лелечата топчуться в гнізді. Злітати вони не наважуються. Лелека і лелечиха штовхають їх на край гнізда. Лелеченята злинають у небо.

Тестові завдання № 6

Тема «Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів»

І варіант

1. Обери рядок, в якому слова з чергуванням звуків записані правильно.

А) Дах – (на) даху;

Б) Подруга – (на) подругі;

В) Берег – (на) березі;

2. Обери форму слова вік, у якій при зміні відбулося чергування приголосного у корені слова.

А) віком;

Б) вічний;

В) віковий;

3. Визнач групу слів, у яких при зміні відбувається чергування голосних звуків у корені слова.

А) кінь, ніч, сніг;

Б) кіт, вхід, лід;

В) крига, кожух, козак;

4. Склади речення. Підкресли слова, в яких може відбуватися чергування звуків.

Одяг, тренування, іди, в, на, спортивна, Іра.

5. Написати твір - міркування «Чи потрібно бути добрим?»

ІІ варіант

1. Визнач у реченні слово, у якому при зміні відбувається чергування приголосних.

Він підійшов, зняв капелюха і привітався.

А) підійшов;

Б) привітався;

В) капелюха;

2. Обери форму слова комаха, у якій при зміні відбулося чергування приголосного у корені слова.

А) комахою;

Б) комахи;

В) комасі;

3. Визнач групу слів, у яких відбувається чергування приголосних звуків у корені слова.

А) захід, колір, папір;

Б) книга, річка, вухо;

В) поріг, осінь, стіл;

4. Добери до поданих слів споріднені так, щоб у корені відбувалось чергування голосних звуків.

Школа, папір, село, зоря, кінь, ніс.

5. Прочитай текст. Випиши споріднені слова. Продовж цей рядок.

…Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюся до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін.

ІІІ варіант

1. Звук [і] у коренях деяких слів чергується із звуками:

А) [и], [і];

Б) [о], [е];

В) [ї], [й];

2. Обери групу слів, у яких при зміні відбулося чергування голосного.

А) гора – гір, вівця – овець;

Б) камінь – каміння, місто – міст;

В) слово – слів, стілець – стільців;

3. Визнач групу слів, у яких при зміні відбувається чергування голосних звуків у корені слова.

А) друг, пастух;

Б) вік, козак;

В) сім, село;

4. Заміни слова так, щоб у корені відбувалося чергування приголосних звуків.

Дорога, щука, берег, рука, книга, муха.

5. Текст якого типу можна скласти за поданими словосполученнями?

Їжак

Лісовий звірок весь вкритий, сірі голки, ніс у нього; очі, як чорні намистинки; вуха маленькі, ніжки, корисна тварина.

А) розповідь;

Б) міркування;

В) опис;

IV варіант

1. Визнач у реченні слово, у якому при зміні відбувається чергування приголосних.

Він сміливо підійшов, зняв капелюха і привітався.

А) підійшов;

Б) привітався;

В) капелюха;

2. Обери форму слова вік, у якій при зміні відбувається чергування приголосних у корені слова.

А) віком;

Б) вічний;

В) віковий;

3. Обери рядок, в якому слова з чергуванням звуків записані правильно.

А) дах – на даху;

Б) подруга – на подругі;

В) берег – на березі;

4. Підкресли слова, в яких може відбуватися чергування звуків. Наведи приклади чергування.

Капелюшник Боровик взув новенький черевик на єдину ногу і гайда в дорогу.

5. Скласти твір – опис за власним спостереженням «Моя домашня тварина»

Тестові завдання № 7

Тема «Вимова та правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях»

І варіант

1. Щоб знати, яку букву (е чи и) писати в ненаголошеному складі кореня, потрібно…

А) поставити наголос;

Б) позначити корінь;

В) змінити слово або дібрати спільнокореневе, щоб ненаголошений склад став наголошеним;

2. Яке слово перевіряє ненаголошений голосний слова ш…поче?

А) пошепки;

Б) шепіт;

В) шепотіти;

3. Обери групу слів, написання яких можна перевірити лише за словником.

А) гор..зонт, к..шеня, д..ректор;

Б) в..сна, ш..рокий, т..мніє;

В) с..ло, зел..нь, л..сеня;

4. Встав пропущені букви добираючи перевірні слова.

В..сло; П..ньок; Н..беса; Пол..вати; Пос..пати; Викл..кати;

5. Твір – міркування «Що таке дружба?».

ІІ варіант

1. Обери групу слів, написання яких можна перевірити лише за словником.

А) кол..со, л..гкий;

Б) кол..ктив, в..лосипед;

В) бер..зень, в..ликий;

2. Визнач групу слів, у яких пишеться буква е.

А) в..сокий, п..сати, оз..ро;

Б) т..хенько, л..сти, л..повий;

В) кл..новий, ст…пи, т..мніє.

3. Обери рядок, у якому подано перевірені слова до слова д..р..в’яний.

А) деревина, деревину;

Б) дерево, дерева;

В) дерев’яна, дерев’яною;

4. Встав пропущені букви.

Ш..рокий, в..чірній, л..генький, з..ма, в..рбовий, бл..скавиця, с..ніє, к..янин, с..ло, щ..бетання.

5. Написати твір – мініатюру «Чудова пора - зима»

ІІІ варіант

1. Визнач групу слів, у корені яких пишеться буква и.

А) в..днілись, в..личезний;

Б) дал..чінь, л..гкий;

В) в..сока, обл…вати;

2. Обери словосполучення з ненаголошеним голосним [е], [и].

А) липовий цвіт;

Б) літній дощ;

В) вишневий садок;

3. Обери групу слів, правильне написання яких можна перевірити лише за словником.

А) ч..ремха, оч..рет, д..путат;

Б) пш..ниця, оз..ро, з..мля;

В) тр..вога, кол..со, с..ло;

4. Встав пропущені букви.

Л..сточок, мл..нець, в..чори, в..сло, кн…жки, в..сна, с..стра, з..мовий, гл..бокий, к..лимок.

5. Написати твір – розповідь «Моя родина»

IV варіант

1. Яке слово перевіряє ненаголошений голосний слова ш…поче?

А) пошепки;

Б) шепіт;

В) шепотіти;

2. Обери групу слів, написання яких можна перевірити лише за словником.

А) гор..зонт, к..шеня, д..ректор;

Б) в..сна, ш..рокий, т..мніє;

В) с..ло, зел..нь, л..сеня;

3. Щоб знати, яку букву (е чи и) писати в ненаголошеному складі кореня, потрібно…

А) поставити наголос;

Б) позначити корінь;

В) змінити слово або дібрати спільнокореневе, щоб ненаголошений склад став наголошеним;

4. Підкресли слова, в яких ненаголошені голосні не перевіряються наголосом.

Стискати, пшениця, крилатий, електрика, тепло, театр, горизонт, медовий, фермер.

5. Визнач тему тексту.

Їжачок

Через пеньки і колоди чимчикує їжачок. Тягає він у нору запашне листя. Стелить зимову постіль. До весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни.

Тестові завдання № 8

Тема «Вимова і правопис слів із дзвінками та глухими приголосними звуками»

І варіант

1. В українській мові в кінці слів і складів дзвінкі приголосні вимовляємо…

А) глухо;

Б) дзвінко;

В) тихо;

2. Визнач групу слів, у яких усі приголосні дзвінкі.

А) мороз, обід, орден;

Б) степ, горох, хата;

В) село, зима, хата;

3. Яке слово перевіряє сумнівну букву слова нігті?

А) нігітки;

Б) нігтя;

В) ніготь;

4. Підкресли слова, в яких ненаголошені голосні не перевіряються наголосом.

Стискати, пшениця, крилатий, електрика, тепло, театр, горизонт, медовий, фермер.

5. Добери заголовок до тексту.

Зійшло сонечко. П’є росу з трав. Дзвінко щебечуть пташки. У лісі кує зозуля. Настає новий день.

ІІ варіант

1. Коли вимовляємо дзвінкі приголосні звуки, чуємо…

А) шум;

Б) голос;

В) голос і шум;

2. Яке слово перевіряє сумнівну букву слова боротьба?

А) боротьбою;

Б) боротися;

В) боротьбі;

3. Визнач групу слів, у яких усі приголосні глухі.

А) герой, стежка, кішка, директор;

Б) хатка, шепоче, шишка, хто;

В) двір, оборона, земля, город;

4. Добери до поданих слів споріднені так, щоб у корені відбулося чергування голосних звуків.

Стіл - ______________ Кіт - _____________

Похід - ____________ Перо - ___________

Нора - _____________ Річ - _____________

5. Написати твір – розповідь «Мої друзі».

ІІІ варіант

1. Визнач групу слів, у яких усі приголосні дзвінкі.

А) мороз, обід, орден;

Б) степ, горох, хата;

В) село, зима, хата;

2. Яке слово перевіряє сумнівну букву слова нігті?

А) нігітки;

Б) нігтя;

В) ніготь;

3. В українській мові в кінці слів і складів дзвінкі приголосні вимовляємо…

А) глухо;

Б) дзвінко;

В) тихо;

4. Склади речення. Підкресли слова, в яких може відбуватися чергування звуків.

Одяг, тренування, іти, в, на, спортивна, Іра.

5. Підкресли слова, в яких може відбуватися чергування звуків. Наведи приклади чергування.

Бідолаха Мурашка не встиг заховатися від рясного дощу.

6. Написати твір – опис «Зимовий ранок в лісі»

IV варіант

1. Яке слово перевіряє сумнівну букву слова боротьба?

А) боротьбою;

Б) боротися;

В) боротьбі;

2. Визнач групу слів, у яких усі приголосні глухі.

А) герой, стежка, кішка, директор;

Б) хатка, шепоче, шишка, хто;

В) двір, оборона, земля, город;

3. Коли вимовляємо дзвінкі приголосні звуки, чуємо…

А) шум;

Б) голос;

В) голос і шум;

4. Добери до поданих слів споріднені так, щоб у корені відбулося чергування голосних звуків.

Школа - ______________ Зоря - _______________

Папір - _______________ Кінь - _______________

Село - ________________ Ніс - ________________

5. Склади речення. Підкресли слова, в яких може відбуватися чергування звуків.

В, застуда, від, продаватися, аптека, ліки.

6. Написати твір – мініатюру «Моя улюблена іграшка».

Тестові завдання № 9

Тема «Префікс. Прийменник»

І варіант

1.Частина слова, що стоїть перед коренем і служить для утворення нових слів, називається…

А) префіксом;

Б) прийменником;

В) суфіксом;

2. Визнач речення, в якому є прийменник.

А) Зима прийшла, а снігу немає.

Б) Туристи вийшли на галявину.

В) Ми поспішали, але спізнилися.

3. Визнач групу слів з префіксом.

А) творець, польовий, крижинки;

Б) ходив, лікувати, шию;

В) заходити, підлікує, напишуть;

4. Встав пропущені букви. Запиши перевірені слова.

Боро..ьба –

Ні..ті -

Ле..кий -

Ми..тить -

5. Встав потрібну букву.

Ка..ка, воло..ки, лі..ко, тру..ка, голу..ка, ву..ка, мандрі..ка, ле..ко, ру..ниця, сусі..ка, ски..ка, ягі..ка, рі..кий, бли..ько, сму..ка.

6. Написати листа другу.

ІІ варіант

1. Службове слово, що служить для зв’язку слів у реченні, називається…

А) префіксом;

Б) суфіксом;

В) прийменником;

2. Визнач групу слів, у якій правильно поділено слова для переносу.

А) ро - з’їзд, з’- їхати;

Б) під’ - їхати, від’ - їжджати;

В) зв’ – яжіть, зів – ’яле;

3. Визнач рядок, у якому є прийменник.

А) збирають, долетіти, відкривати;

Б) до будинку, з лісу, під столом;

В) замок, термос, індик;

4. Від поданих слів за допомогою префіксів утвори нові слова.

Клеїти –

Шити -

Ховати -

5. Утвори словосполучення за зразком. Познач префікси і підкресли прийменники.

Кущі при березі – прибережні кущі

Лампа нас толі -

Кафе при дорозі -

6. Написати листа бабусі.

ІІІ варіант

1. Перед буквами к, п, т, ф, х пишеться…

А) префікс с-;

Б) префікс з-;

В) префікси с- або з-;

2. Визнач групу слів, у яких пишеться префікс з-.

А) ..трибати, ..в’язати;

Б) ..робити, ..плести;

В) ..мокнути, ..бігти;

3. Визнач групу слів, які можуть вживатися з префіксом роз-.

А) розум, хвиля;

Б) водяний, сміливий;

В) питати, смішити;

4. Запиши речення, розриваючи дужки. Підкресли прийменники та виділи префікси.

Миколка (за)йшов (за)товаришем. Хлопці (від) штовхнулися (від)берега і попливли до лісу.

5. Утвори словосполучення, вставляючи потрібні прийменники. Склади з ними речення.

Відстала … подруги

Зліпила … тіста

6. Твір – міркування «Добро та зло»

IV варіант

1. Обери рядок, в якому правильно вжито префікси.

А) ростанути, схвалити;

Б) безкрайнє, розквітнути;

В) змовитися, бескоштовно;

2. Визнач групу слів, у яких є префікс с-.

А) ..ітка, ..вято, ..осна;

Б) ..нести, ..дали, ..мити;

В) ..питала, ..ходити, ..терти;

3. Визнач групу слів з апострофом після префіксів.

А) сім’я, п’ята, риб’яча;

Б) роз’єднати, з’їзд, об’єднання;

В) п’ятнадцять, м’ясо, б’є;

4. Від поданих слів за допомогою префіксів утвори нові слова.

Їхати -

Ходити -

Лити -

5. Утвори словосполучення за зразком. Познач префікси і підкресли прийменники.

Ділянка при школі – пришкільна ділянка

Годинники на стіні -

Диво за морем -

6. Твір – розповідь «Моя родина»

Тестові завдання № 10

Тема «Суфікс»

І варіант

1.Частина слова, що стоїть після кореня і служить для утворення нових слів, називається…

А) префіксом;

Б) суфіксом;

В) закінченням;

2. Перш ніж позначити суфікс у слові, необхідно…

А) визначити префікс;

Б) визначити закінчення і корінь;

В) визначити основу слова;

3. Визнач групу слів, у яких є суфікс.

А) садівник, природа;

Б) голосок, водний;

В) жаба, звір;

4. Від поданих слів утвори за допомогою префіксів з-, зі-, с- нові слова.

Рубав - _______________ Йшов - __________________

Носив - ______________ Пік - ____________________

Грів - ________________ Водив - _________________

Ховав - ______________ Тягнув - _________________

5. Від поданих слів утвори нові слова за допомогою суфіксів, познач їх.

Дуб -

Море -

6. Твір – опис «Моя школа»

ІІ варіант

1. Суфікс у слові стоїть…

А) перед коренем;

Б) після кореня;

В) за префіксом;

2. Визнач групу слів, у яких немає суфікса.

А) місток, вулиця, дім;

Б) брат, вузол, ніс;

В) братик, морозиво, річечка;

3. Визнач групу слів, у яких є суфікс.

А) сніговий, льон, вечір;

Б) народ, біла, казка;

В) дощик, лісовий, радість;

4. Випиши слова – назви предметів із суфіксами, познач їх.

Дідусь пройшов через місток і побачив маленьку стежину. Івасик прочитав сестричці казочку.

5. Познач у словах суфікси.

Дзвіночки, сосновий, пташеня, гірський, футболіст, скелястий, братик, співаночка, зубчик, лісочок, рученька, хмаринка.

6. Твір - розповідь «Мої друзі»

ІІІ варіант

1. Перш ніж позначити суфікс у слові, необхідно…

А) визначити префікс;

Б) визначити закінчення і корінь;

В) визначити основу слова;

2. Визнач групу слів, у яких є суфікс.

А) садівник, природа;

Б) голосок, водний;

В) жаба, звір;

3. Частина слова, що стоїть після кореня і служить для утворення нових слів, називається…

А) префіксом;

Б) суфіксом;

В) закінченням;

4. Розбери слова за будовою. Підкресли слова без суфікса.

Прадід, садовий, безводний, пагорок, пролісок, візник, посадка, будова.

5. Від поданих слів утвори нові слова за допомогою суфіксів, познач їх.

Береза -

Вовк –

6. Твір – міркування «Чому треба берегти природу?»

IV варіант

1. Визнач групу слів, у яких немає суфікса.

А) місток, вулиця, дім;

Б) брат, вузол, ніс;

В) братик, морозиво, річечка;

2. Визнач групу слів, у яких є суфікс.

А) сніговий, льон, вечір;

Б) народ, біла, казка;

В) дощик, лісовий, радість;

3. Суфікс у слові стоїть…

А) перед коренем;

Б) після кореня;

В) за префіксом;

4. Випиши слова – назви предметів із суфіксами, познач їх.

Морозним днем Катруся стала на лижню. Біг зайчик попід лісок, сипав срібний пісок.

5. Познач у словах суфікси.

Школяр, українець, провідник, моторний, цуценя, морозець, хлібець, ротик, царівна, пір’їнка.

6. Твір – міркування «Навіщо потрібно навчатись?»

Тестові завдання № 11

Тема «Частини мови»

І варіант

1. Визнач групу прикметників.

А) весна, рясний;

Б) веселий, щасливий;

В) дзвінкий, щебетання;

2. Визнач речення, в якому є прийменник.

А) Повіяв вже теплий вітер.

Б) Колос повний до землі гнеться.

В) Місяць і зорі з’явилися одночасно.

3. Визнач групу споріднених слів, які належать до різних частин мови.

А) зима, зимою, зиму;

Б) зима, зимонька, зимка;

В) зимувати, зимовий, зима;

4. Визнач частини мови. Цифрою 1 познач іменники, 2 – прикметники, 3 – дієслова.

Рибак, дерево, читанка, прочитав, зимовий, чудова, запитує, вихваляється, зустрічний, дивак, спортивне, напишуть, звірятко, зупинить, чемпіон, задумлива, лінь, дерев’яний.

5. Добери до кожного слова по два спільнокореневих, які належать до інших частин мови.

Праця -

Сміх -

6. Твір – опис «Улюблені квіти»

ІІ варіант

1. Службові частини мови – це…

А) іменники, прикметники, дієслова;

Б) прийменники, сполучники;

В) префікс, суфікс;

2. Визнач групу слів, які є назвами предметів.

А) садовий, читацький;

Б) садити, читати;

В) сад, читач;

3. Визнач групу слів, які відповідають на запитання яка? який?

А) смачно, ніжно;

Б) смачна, ніжний;

В) смак, ніжність;

4. Склади й запиши речення. Підкресли службові частини мови.

Перерва, їдальня, діти, до, обідня, поспішати, в, шкільна.

5. Підкресли в реченнях слова, однакові за звучанням і написанням. Познач, якою частиною мови вони виражені.

У Буратіно довгий ніс. Петрик ніс хворого собаку до ветеринара.

6. Твір – опис «Моя улюблена тварина»

ІІІ варіант

1. Визнач групу споріднених слів, які належать до різних частин мови.

А) зима, зимою, зиму;

Б) зима, зимонька, зимка;

В) зимувати, зимовий, зима;

2. Визнач групу прикметників.

А) весна, рясний;

Б) веселий, щасливий;

В) дзвінкий, щебетання;

3. Визнач речення, в якому є прийменник.

А) Повіяв вже теплий вітер.

Б) Колос повний до землі гнеться.

В) Місяць і зорі з’явилися одночасно.

4. Визнач частини мови. Цифрою 1 познач іменники, 2 – прикметники, 3 – дієслова.

Світить, чепурний, аркуш, ясна, господар, причепив, стадіон, хвороба, столітня, ворота, нагнув, світло, сумує, письмове, скривдити, сварка, світлий, величезне.

5. Добери до кожного слова по два спільнокореневих, які належать до інших частин мови.

Зелень -

Спів -

6. Твір – розповідь «Моя улюблена книга»

IV варіант

1. Визнач групу слів, які є назвами предметів.

А) садовий, читацький;

Б) садити, читати;

В) сад, читач;

2. Визнач групу слів, які відповідають на запитання яка? який?

А) смачно, ніжно;

Б) смачна, ніжний;

В) смак, ніжність;

3. Службові частини мови – це…

А) іменники, прикметники, дієслова;

Б) прийменники, сполучники;

В) префікс, суфікс;

4. Склади й запиши речення. Підкресли службові частини мови.

5. Підкресли в реченнях слова, однакові за звучанням і написанням. Познач, якою частиною мови вони виражені.

Перший забіг виграв учень сусідньої школи. Олесь забіг до товариша перед початком матчу.

6. Твір – розповідь «Мій день у школі»

Тестові завдання № 12

Тема «Іменник»

І варіант

1. Іменники відповідають на запитання…

А) який? яка?

Б) хто? що?

В) що робити? що зробити?

2. Власні назви пишуться…

А) з абзацу;

Б) з малої літери;

В) з великої літери;

3. Визнач групу іменників, що є назвами неістот.

А) Марія, Євген, Катерина, Володимир;

Б) дівчатка, теля, жираф, орел;

В) гори, якір, годинник, парасолька;

4. Запиши по декілька іменників до кожної групи.

Посуд:

Овочі:

Меблі:

5. Підкресли слова, які є назвами істот.

Вантажівка курчатко

Ремонт світло

Парубок племінник

Хлібина сталевар

6. Написати твір – мініатюру, використовуючи іменники «Моя школа»

ІІ варіант

1.Частина мови, що означає назву предмета, називається…

А) прикметник;

Б) іменник;

В) дієслово;

2. Іменники, що є назвами істот, відповідають на запитання…

А) хто?

Б) що?

В) хто? що?

3. Визнач групу слів, які є власними іменниками.

А) прізвище, країна, місто, ім’я;

Б) слон, їжак, дитина, кухар;

В) Олександр, Америка, Харків, Шевченко;

4. Запиши слова, протилежні за значенням.

Темрява - ___________ Плач - ____________

Добро - _____________ Ворог - ___________

Боягуз - _____________ Верх - ____________

5. Запиши по декілька іменників до кожної групи.

Транспорт:

Професії:

Фрукти:

6. Написати твір – мініатюру, використовуючи іменники «Дружба»

ІІІ варіант

1. Іменники, що є назвами неістот, відповідають на запитання…

А) хто? що?

Б) що?

В) хто?

2. Іменники, до яких можна підставити слова вона, моя…

А) чоловічого роду;

Б) жіночого роду;

В) середнього роду;

3. Визнач групу іменників середнього роду.

А) хата, шафа, земля;

Б) телевізор, автобус, будинок;

В) яблуко, місто, теля;

4. Підкресли слова, які є назвами істот.

Телефон слон

Крокодил відповідь

Берізка дівчинка

Родина скорпіон

5. Запиши слова протилежні за значенням.

Холод -

Правда -

Щастя -

Схід -

Мир -

6. Написати твір – мініатюру, використовуючи іменники «Зимовий ранок».

IV варіант

1. Обери группу іменників, що стоять в однині.

А) зоря, іней, зустрічі;

Б) вітер, кораблі, тополі;

В) вечір, осінь, пісня;

2. Визнач групу слів, які є загальними іменниками.

А) Львів, Київ, Харків;

Б) Світлана, Марс, вересень;

В) книга, ім’я, автобус;

3. Визнач групу іменників чоловічого роду.

А) фабрика, осінь, армія;

Б) село, кошеня, вікно;

В) буряк, ніж, фазан;

4. Познач рід іменників.

Бесіда, директор, перемога, господарство, білет, картини, читання, газета, залізо, вагон, вулиця, медаль, селище, сніг, запитання, знаряддя, вистава, багаття, ранок, сметана, хліб, герой.

5. До кожного з поданих слів добери споріднені іменники. Визнач їх рід.

Хмарний -

Лікарський -

Яблучний -

6. Написати твір – розповідь, використовуючи іменники «Моя улюблена квітка»

Тестові завдання № 13

Тема «Прикметник»

І варіант

1. Слова, що називають ознаки предметів, називаються…

А) іменниками;

Б) прикметниками;

В) дієсловами;

2. У реченні запитання треба ставити…

А) від іменника до прикметника;

Б) від прикметника до іменника;

В) від прикметника до прикметника;

3. Закінчи речення.

Біля хати ростуть…

А) високий явір;

Б) високий явори;

В) високі явори;

4. Добери до поданих іменників назви ознак.

Груша -

Море -

Ведмідь -

5. Познач рід прикметників.

Зелений, аптечна, найкраще, синя, гарячий, електричне, акуратний, добре, уважна, ясний, цікава, новий, осіннє, живе, красива, охайний, економне, одинока, глибокий, найближче.

6. Написати твір – опис «Моя кімната»

ІІ варіант

1. Прикметники відповідають на запитання…

А) хто? що?

Б) який? яка? яке? які?

В) що робити? що зробити?

2. Прикметники в реченні зв’язані…

А) з іменниками;

Б) з дієсловами;

В) з прикметниками;

3. Закінчи речення.

На столі у вазі стоять…

А) червоні троянда;

Б) червона троянда;

В) червоні троянди;

4. Утвори прикметники від іменників у дужках. Запиши речення.

Т. Г. Шевченко завжди цікавився (народ) мистецтвом. Поет любив (рід) землю, оспівував її у своїх (неповторність) віршах.

5. Підкресли словосполучення, які вжито в переносному значенні.

Черства душа, черствий хліб; кам’яний паркан, кам’яне серце.

6. Написати твір – опис «Моя улюблена іграшка»

ІІІ варіант

1. У множині всі прикметники мають закінчення…

А) –и;

Б) –і;

В) –ий;

2. Визнач групу словосполучень, які вжито в однині.

А) рідні села, зимові дні, добрі слова;

Б) рідне село, зимовий день, добре слово;

В) рідне село, зимові дні, добрі слова;

3. В однині прикметники:

А) не змінюються;

Б) змінюються за числами;

В) змінюються за родами;

4. Добери до поданих іменників назви ознак.

Яблуко -

Пролісок -

Коза -

5. Познач рід прикметників.

Надійна, окличний, екскаваторне, енергійна, чистий, широке, мила, швидкий, сусіднє, вузький, кучерявий, бездонна, мудрий, старе, безмежна, сердите, залізна, врочиста, людяне, прозорий.

6. Написати твір – опис «Золота осінь»

IV варіант

1. Прикметники жіночого роду мають закінчення…

А) -а, -я;

Б) -о, -е;

В) –ій, -ий;

2. Визнач рядок, в якому прикметники вжито у середньому роді.

А) рідний дім, яскравий одяг, лагідний погляд;

Б) дерев’яна шафа, маленька сестричка, смачна цукерка;

В) блакитне небо, солодке яблуко, синє море;

3. Обери рядок, в якому прикметники вжито у трьох родах.

А) казкові, казкова, казкове;

Б) вродливий, вродлива, вродливе;

В) синій, сині, синя;

4. Утвори прикметники від іменників у дужках. Запиши речення.

(Зима) ранку діти зібрались на (школа) подвір’ї. Учні заздалегідь готувалися до (лижі) прогулянки.

5. Підкресли словосполучення, які вжито в переносному значенні.

М’яка подушка, м’яке серце; пшеничне поле, пшеничне волосся.

6. Написати твір – опис «Мій характер»

Тестові завдання № 14

Тема «Дієслово»

І варіант

1. Слова, що називають дію або стан предмета, називаються…

А) іменниками;

Б) прикметниками;

В) дієсловами;

2. Визнач речення, в якому є дієслово у майбутньому часі.

А) Тихо шелестить листя у лісі.

Б) І побіжать струмочки вулицями.

В) Вже сонечко в море сідає.

3. Визнач групу дієслів теперішнього часу.

А) вчитимуть, ходитимуть, говоритимуть;

Б) намалювала, полетів, послухали;

В) співають, готує, відпочиваємо;

4. Підкреслити дієслова.

Співають, радість, вечір, добрішає, переніс, зволікати, тренуватися, мрійний, вмивалося, ревіла, столяр, прозоре, виробник, працюватиме, задумуєшся.

5. Склади сполучення дієслів з іменниками.

Шепочуть (про що?) –

Замерзло (біля чого?) –

Хитають (чим?) –

Працюють (де?) –

6. Написати твір - мініатюру, використовуючи дієслова «Мій шкільний день»

ІІ варіант

1. Дієслова відповідають на запитання…

А) хто? що?

Б) що робить? що зробив? що роблять?

В) який? яка? яке?

2. Дієслово в реченні виступає…

А) головним членом;

Б) другорядним членом;

В) будь-яким членом;

3. Визнач групу дієслів майбутнього часу.

А) писали, вивчили, жили;

Б) мовчиш, йдуть, здогадуються;

В) читатиме, намалює, заспіває;

4. Від поданих слів утвори дієслова.

Мова –

Гра –

Дружба –

5. До поданих дієслів добери антоніми.

Плакати –

Розмовляти –

Будувати –

Теплішає –

6. Написати твір – мініатюру, використовуючи дієслова «Що я люблю робити у свій вільний час»

ІІІ варіант

1. Дієслова минулого часу відповідають на запитання…

А) що робить? що роблять?

Б) що робитиме?

В) що робив? що зробив?

2. Обери групу дієслів минулого часу, які означають дію.

А) працював, ходять, малює;

Б) готувала, співав, обігрівало;

В) працювала, спілкувалися, сіяв;

3. Визнач присудок у реченні.

Вітерець повіває з теплого краю.

А) повіває;

Б) теплого;

В) вітерець;

4. Підкресли дієслова.

Замислився, сумний, зелень, гуркоче, затишок, рибалить, стрибати, галасувала, ребриста, мерзла, перукар, лікував, звертали, мерзнути, водій.

5. Склади сполучення дієслів з іменниками.

Перелетить (з чого?) –

Дивилась (куди?) –

Прочитати (про що?) –

Піклується (про кого?) –

6. Написати твір – мініатюру, використовуючи дієслова «Зимові розваги»

IV варіант

1. Що означає дієслово?

А) ознаку предмета;

Б) дію предмета;

В) назву предмета;

2. За родами змінюються дієслова…

А) майбутнього часу;

Б) теперішнього часу;

В) минулого часу;

3. Визнач речення, в якому дієслово вжито в минулому часі.

А) У міському парку грав оркестр.

Б) Улітку будемо відпочивати на морі.

В) Весною все в лісі співає.

4. Від поданих слів утвори однокореневі дієслова.

Радість –

Зима –

Малюнок –

5. До поданих дієслів добери антоніми.

Шукати –

Підняти –

Засинати –

Починати –

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку