Повторення і узагальнення вивченого в 6 класі
Картка № 1
Творінн(н)я духу
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Спит.. ще К(к)иїв. Лише на княжому дворі м..ркає світло змагаєт..ся з нічч(ч)ю/піт..мою.
За/працювався княз.. Я(я)рослав. Здобуває ліпшої долі для з..млі своєї. Не/має радіснішої праці на світі як щастт(т)я кувати. Зн..нац..ка краплиною їди/отрути в душу тривога впала. Не казку/мрію а дійсність нову спасенн(н)у творитиме княз.. М(м)удрий! Хай би стало тоді з ним на прю проклятт(т)я П(п)ерунове!
Зоря вранішнн(н)я що/най/яснішою перлиною затр..мтіла. Любит.. княз.. зорі що з хаосу вийшли але хаосом біл..ше не/будуть. А в сер..ці озиваєтьс(ц)я улюбл..ний серед д..сятків віршів про Пр..мудрість Б(б)ожу Коли круг земний ще не/був накреслений а без/одні вод не/були ще створені я уже була.
Вправно креслит.. рука плани храму С(с)офії Пр..мудрості Б(б)ожої. Доки не/знайдут.. у ній дому свого люди доти лиш мандрівниками будут.. на шляхах житт(т)я.
126 сл. За Наталеною Королевою
ІІ. Наголошуйте правильно: спасЕнну, хАос, безОдня.
ІІІ. Виконайте тестові завдання.
1. Разом частку Не треба писати у всіх словах, окрім
А не/має
Б не/будуть
В не/був
Г не/знайдут..
2. Через дефіс треба писати усі слова, окрім
А нічч(ч)ю/піт..мою
Б їди/отрути
В казку/мрію
Г без/одні
3. Слово «тривога» належить до відміни
А першої
Б другої
В третьої
Г четвертої
4. Прислівником є слово
А стало
Б вправно
В свого
Г плани
5. У другому реченні першого абзацу виділене слово є
А підметом
Б присудком
В додатком
Г обставиною
Картка № 2
Подвиг К(к)аменяра
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Світанок його житт(т)я починався біля вогню закур..ної бат..ківської кузні а висока зірка долі догор..яла в променях Є(є)вропейс..кої слави.
Після Т(т)араса Ш(ш)евченка в українс..кій літературі не/було постатт(т)і такої в..личини яка винесла б У(у)країнс..ке слово на простори світові. Не/можна не/схилятися перед сином Г(г)аличинн(н)и перед його не/втомним розумом і руками які так само/зреченн(н)о трудилися за/для У(у)країни.
Франко був справді пер..довою людиною свого часу. Він умів широко мислити за/обрійно бачити. Душа жила потребою братанн(н)я між люд..ми і це у н..ому нам най/ближче і най/дорожче. Але до зрадників і пер..вертнів Ф(ф)ранко не/знав пощади. Будь/яке відступни..тво від правди було йому огидне.
С..огодні він з нами. В..ликий син в..ликого народу він з тими хто будує і захищає чес..не житт(т)я серед усіх тривожностей нового тисячо/літт(т)я.
123 сл. За О.Гончаром
ІІ. Наголошуйте правильно: прОмені, самозрЕчено, відстУпництво, перЕвертень, тривОжностей.
ІІІ. Виконайте тестові завдання.
1. Разом треба писати всі слова, окрім
А само/зреченн(н)о
Б за/для
В будь/яке
Г тисячо/літт(т)я
2. Іменником другої відміни є слово з першого речення
А житт(т)я
Б вогню
В кузні
Г зірка
3. Займенником є слово
А яка
Б перед
В справді
Г тими
4. У першому реченні четвертого азацу виділене слово є
А підметом
Б присудком
В додатком
Г означенням
5. Частку НЕ треба писати разом у слові
А не/можна
Б не/схилятися
В не/втомний
Г не/було
Картка № 3
На добру долю
І. Запишіть текст, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки.
Кож..н предмет У(у)країнс..кого націонал..ного одягу має свою історію. Так і звичайна сорочка. Вона як і чимало інших об..регів супроводжувала У(у)країнця від народженн(н)я до смерті.
Першу сорочку дитині обов..язково о..шивали коло пазушки синім шовчиком на чисте щасливе пр..св..ячене Богу житт(т)я.
Дівчина повинн(н)а була подбати про свою сорочку сама. Це був тривалий шлях від сіянн(н)я конопель до тка..тва полотна кілька/разового вибілюванн(н)я і пошитт(т)я виробу. Тоді його о..доблювали але ні/кому не/давали ..шивати візерунку щоб добра доля не/відвернулася.
Весіл..на сорочка була особливою. У ній вінчаютьс(ц)я і кінчаютьс(ц)я - казали люди. Тож ..берігалася до смерті і більше з дня весілл(л)я не/вдягалася.
Не/зичилася і не/бралася з чужого пл..ча не/продавалася хіба по смерті дарувалася. Тоді слугувала пам..ятт(т)ю а не пр..дметом одягу.
122 сл. За Г. Маковій
ІІ. Наголошуйте правильно: оберЕги, пАзушки, шОвчиком, сІяння, зИчилася.
ІІІ. Виконайте тестові завдання.
1. Апостроф треба писати у слові
А пошитт(т)я
Б пам..ятт(т)ю
В пр..св..ячене
2. Прикметником є слово
А добра
Б інших
В кож..н
Г свою
3.У реченні «Вона як і чимало інших об..регів супроводжувала У(у)країнця від народженн(н)я до смерті» виділений фрагмент є
А звертанням
Б вставним словом
В вставним сполученням слів
4.Речення «Весіл..на сорочка була особливою» поширене
А додатком
Б означенням
В обставиною
5.Слово «ні/кому» треба писати
А разом
Б окремо
В через дефіс