Картки з української мови

Про матеріал
Завдання містять: тексти для списування, тексти для розвитку орфографічної пильності, тексти для розвитку зорової пам'яті, тексти для розвитку творчих навичок.
Перегляд файлу

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Асканія-Нова

 Заповідник Асканія-Нова ро_ташований у Херсонській області. Це один з найперших заповідників у нашій країні. Асканійський степ є унікальною пр_родною пам_яткою (і)має в_л_чезну наукову ці_ість. Площа заповідника – одина_цять тисяч г_ктарів.

 У степу росте ковила, типчак, пирій. Ж_вуть тут л_сиці, тхори, ховрахи, зайці, антилопи, ол_ні, страуси. В ботанічному саду ро_туть рослини з ус_ого світу.

___________________________________________________________________

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Асканія-Нова

 Заповідник Асканія-Нова ро_ташований у Херсонській області. Це один з найперших заповідників у нашій країні. Асканійський степ є унікальною пр_родною пам_яткою (і)має в_л_чезну наукову ці_ість. Площа заповідника – одина_цять тисяч г_ктарів.

 У степу росте ковила, типчак, пирій. Ж_вуть тут л_сиці, тхори, ховрахи, зайці, антилопи, ол_ні, страуси. В ботанічному саду ро_туть рослини з ус_ого світу.

___________________________________________________________________

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Асканія-Нова

 Заповідник Асканія-Нова ро_ташований у Херсонській області. Це один з найперших заповідників у нашій країні. Асканійський степ є унікальною пр_родною пам_яткою (і)має в_л_чезну наукову ці_ість. Площа заповідника – одина_цять тисяч г_ктарів.

 У степу росте ковила, типчак, пирій. Ж_вуть тут л_сиці, тхори, ховрахи, зайці, антилопи, ол_ні, страуси. В ботанічному саду ро_туть рослини з ус_ого світу.

 

Спиши текст, розкриваючи дужки, підкресли слова, в яких букв більше, ніж звуків.

На (вулиця)

 Пролунав дзвоник після (останній) уроку. Гурт малечі висипав на (вулиця). Сьогодні тут пильнують за (порядок) Іра й Люся.

 Кілька малюнків (ганяти) у дворі м’яча. Раптом м’яч викотився на дорогу. Мале хлоп’я (біжати) за ним.

 Завищали гальма. Ледве встигли дівчатка зупинити хлопчика. А могла трапитись біда.

 Вулиця не любить пустощів. Будьте (обережно) на ній!

Спиши текст, розкриваючи дужки, підкресли слова, в яких букв більше, ніж звуків.

На (вулиця)

 Пролунав дзвоник після (останній) уроку. Гурт малечі висипав на (вулиця). Сьогодні тут пильнують за (порядок) Іра й Люся.

 Кілька малюнків (ганяти) у дворі м’яча. Раптом м’яч викотився на дорогу. Мале хлоп’я (біжати) за ним.

 Завищали гальма. Ледве встигли дівчатка зупинити хлопчика. А могла трапитись біда.

 Вулиця не любить пустощів. Будьте (обережно) на ній!

Спиши текст, розкриваючи дужки, підкресли слова, в яких букв більше, ніж звуків.

На (вулиця)

 Пролунав дзвоник після (останній) уроку. Гурт малечі висипав на (вулиця). Сьогодні тут пильнують за (порядок) Іра й Люся.

 Кілька малюнків (ганяти) у дворі м’яча. Раптом м’яч викотився на дорогу. Мале хлоп’я (біжати) за ним.

 Завищали гальма. Ледве встигли дівчатка зупинити хлопчика. А могла трапитись біда.

 Вулиця не любить пустощів. Будьте (обережно) на ній!

 

З поданих груп слів склади і запиши речення, добери заголовок.

       школи, додому, трамваєм, із, Петрик, їхав

     дідусь, до, зайшов, зупинці, на, старенький, салону

     ціпочок, руці, він, у, тримав

     швиденько, зі, Петрик, зіскочив, сидіння, свого

      дідусеві, місце, сісти, він, запропонував, його, на

      сів, подякував, дідусь, і

      Петрика, сяяли, очі, радісно

З поданих груп слів склади і запиши речення, добери заголовок.

       школи, додому, трамваєм, із, Петрик, їхав

     дідусь, до, зайшов, зупинці, на, старенький, салону

     ціпочок, руці, він, у, тримав

     швиденько, зі, Петрик, зіскочив, сидіння, свого

      дідусеві, місце, сісти, він, запропонував, його, на

      сів, подякував, дідусь, і

      Петрика, сяяли, очі, радісно

З поданих груп слів склади і запиши речення, добери заголовок.

       школи, додому, трамваєм, із, Петрик, їхав

     дідусь, до, зайшов, зупинці, на, старенький, салону

     ціпочок, руці, він, у, тримав

     швиденько, зі, Петрик, зіскочив, сидіння, свого

      дідусеві, місце, сісти, він, запропонував, його, на

      сів, подякував, дідусь, і

      Петрика, сяяли, очі, радісно

 

Пронумеруй речення так, щоб утворився текст, спиши текст.

      З поля вітерець доносить запах жита і гречки.

      За хатою цвітуть вишні і яблуні.

      Біля твоєї хати цвітуть мальви.

      Там працює твій батько.

      Там росте калина або шумить молоденька тополя.

      Долітає гуркіт моторів.

      Звідси починається Батьківщина.

      Вузенька стежка біжить до криниці.

Пронумеруй речення так, щоб утворився текст, спиши текст.

      З поля вітерець доносить запах жита і гречки.

      За хатою цвітуть вишні і яблуні.

      Біля твоєї хати цвітуть мальви.

      Там працює твій батько.

      Там росте калина або шумить молоденька тополя.

      Долітає гуркіт моторів.

      Звідси починається Батьківщина.

      Вузенька стежка біжить до криниці.

Пронумеруй речення так, щоб утворився текст, спиши текст.

      З поля вітерець доносить запах жита і гречки.

      За хатою цвітуть вишні і яблуні.

      Біля твоєї хати цвітуть мальви.

      Там працює твій батько.

      Там росте калина або шумить молоденька тополя.

      Долітає гуркіт моторів.

      Звідси починається Батьківщина.

      Вузенька стежка біжить до криниці.

Спиши, поділивши текст на окремі речення. Добери до нього заголовок.

 Наше село розташоване на березі Дніпра літом по річці пливуть великі й малі пароплави часто пробігають моторні рибальські човни легенький вітерець рябить воду за річкою видно дніпровські луки вони вкриті густою травою і квітами під час сінокосу на луках працюють сінокосарки чути голоси і сміх людей великі копиці сіна виростають там.

 

Спиши, поділивши текст на окремі речення. Добери до нього заголовок.

 Наше село розташоване на березі Дніпра літом по річці пливуть великі й малі пароплави часто пробігають моторні рибальські човни легенький вітерець рябить воду за річкою видно дніпровські луки вони вкриті густою травою і квітами під час сінокосу на луках працюють сінокосарки чути голоси і сміх людей великі копиці сіна виростають там.

 

Спиши, поділивши текст на окремі речення. Добери до нього заголовок.

 Наше село розташоване на березі Дніпра літом по річці пливуть великі й малі пароплави часто пробігають моторні рибальські човни легенький вітерець рябить воду за річкою видно дніпровські луки вони вкриті густою травою і квітами під час сінокосу на луках працюють сінокосарки чути голоси і сміх людей великі копиці сіна виростають там.

 

Спиши, поділивши текст на окремі речення. Добери до нього заголовок.

 Наше село розташоване на березі Дніпра літом по річці пливуть великі й малі пароплави часто пробігають моторні рибальські човни легенький вітерець рябить воду за річкою видно дніпровські луки вони вкриті густою травою і квітами під час сінокосу на луках працюють сінокосарки чути голоси і сміх людей велстикі копиці сіна виростають там.

 

 

 

Доповни речення за допомогою слів-підказок. Де потрібно змінюй закінчення. Запиши доповнений текст.

У полі

 Настав час збирання … . Широкими ланами пропливають степові кораблі - …   На високому … під … сидить …  . Це він один керує такою складною машиною.

 Комбайн підрізає … , молотить його. Під’їхала машина за … . А з другого боку комбайна вже лежить купка … . Хіба це не розумна машина? На … вийшла велика армія таких машин.

Слова-підказки: комбайн, поле, парасоля, врожай, жито, комбайнер, зерно, солома, крісло.

Доповни речення за допомогою слів-підказок. Де потрібно змінюй закінчення. Запиши доповнений текст.

У полі

 Настав час збирання … . Широкими ланами пропливають степові кораблі - …  На високому … під … сидить …  . Це він один керує такою складною машиною.

 Комбайн підрізає … , молотить його. Під’їхала машина за … . А з другого боку комбайна вже лежить купка … . Хіба це не розумна машина? На … вийшла велика армія таких машин.

Слова-підказки: комбайн, поле, парасоля, врожай, жито, комбайнер, зерно, солома, крісло.

Доповни речення за допомогою слів-підказок. Де потрібно змінюй закінчення. Запиши доповнений текст.

У полі

 Настав час збирання … . Широкими ланами пропливають степові кораблі - … На високому … під … сидить …  . Це він один керує такою складною машиною.

 Комбайн підрізає … , молотить його. Під’їхала машина за … . А з другого боку комбайна вже лежить купка … . Хіба це не розумна машина? На … вийшла велика армія таких машин.

Слова-підказки: комбайн, поле, парасоля, врожай, жито, комбайнер, зерно, солома, крісло.

 

Прочитай текст. Знайди зайві речення. Викресли їх. Добери назву до оновленого тексту.

Спиши текст.

Синичка

 Випав перший сніг. На вулиці дуже спекотно. Діти повісили на березі годівничку. Прилетіла до неї жвава синичка. Літають метелики навкруги. Схопила в дзьоб гарбузове насіння і ну його клювати. Почали розквітати квіти на галявині. А тут і горобці з’явились у їдальні. Прилетіли ластівки. Угледіла синичка їх на годівничці. Заметушилась і пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає. Подзьобали горобці крихт на землі та й полетіли далі.

Прочитай текст. Знайди зайві речення. Викресли їх. Добери назву до оновленого тексту.

Спиши текст.

Синичка

 Випав перший сніг. На вулиці дуже спекотно. Діти повісили на березі годівничку. Прилетіла до неї жвава синичка. Літають метелики навкруги. Схопила в дзьоб гарбузове насіння і ну його клювати. Почали розквітати квіти на галявині. А тут і горобці з’явились у їдальні. Прилетіли ластівки. Угледіла синичка їх на годівничці. Заметушилась і пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає. Подзьобали горобці крихт на землі та й полетіли далі.

Прочитай текст. Знайди зайві речення. Викресли їх. Добери назву до оновленого тексту.

Спиши текст.

Синичка

 Випав перший сніг. На вулиці дуже спекотно. Діти повісили на березі годівничку. Прилетіла до неї жвава синичка. Літають метелики навкруги. Схопила в дзьоб гарбузове насіння і ну його клювати. Почали розквітати квіти на галявині. А тут і горобці з’явились у їдальні. Прилетіли ластівки. Угледіла синичка їх на годівничці. Заметушилась і пір’я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає. Подзьобали горобці крихт на землі та й полетіли далі.

 

Прочитай текст. Встав пропущені літери або апостроф. Спиши текст.

Ластівки

 Був теплий сонячний ранок. У відчинені двері до нашої кімнати зал_тіли дві ластівки. Покружляли і вил_тіли. Потім з_являлися ще кіл_ка раз. Дзвіночками розсипався їхній в_селий щебет. У куточку кімнати ластівки зл_пили гніздо. Там вони вивели пташенят. Ластівки дуже прац_овиті й охайні. У їхн_ому гнізді завжди ч_стенько. У дз_обиках вони виносять смі_тя на подвір_я. Влітають до кімнати через відчинене вікно.

 

 

Прочитай текст. Встав пропущені літери або апостроф. Спиши текст.

Ластівки

 Був теплий сонячний ранок. У відчинені двері до нашої кімнати зал_тіли дві ластівки. Покружляли і вил_тіли. Потім з_являлися ще кіл_ка раз. Дзвіночками розсипався їхній в_селий щебет. У куточку кімнати ластівки зл_пили гніздо. Там вони вивели пташенят. Ластівки дуже прац_овиті й охайні. У їхн_ому гнізді завжди ч_стенько. У дз_обиках вони виносять смі_тя на подвір_я. Влітають до кімнати через відчинене вікно.

 

 

Прочитай текст. Встав пропущені літери або апостроф. Спиши текст.

Ластівки

 Був теплий сонячний ранок. У відчинені двері до нашої кімнати зал_тіли дві ластівки. Покружляли і вил_тіли. Потім з_являлися ще кіл_ка раз. Дзвіночками розсипався їхній в_селий щебет. У куточку кімнати ластівки зл_пили гніздо. Там вони вивели пташенят. Ластівки дуже прац_овиті й охайні. У їхн_ому гнізді завжди ч_стенько. У дз_обиках вони виносять смі_тя на подвір_я. Влітають до кімнати через відчинене вікно.

 

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Волошка

 Волошка - _давна ніжна улюблениця українс_ких дівчат. Вона уславилася своїм незрівня_им синім кол_ором. Волошки (у)жи_і – це клаптик блакитного неба серед хлібів. (У)народних піснях захоплено оспівується дивна краса цієї квітки. Неповторними пахощами _повнюють волошки чудову прозу багат_ох українс_ких письме_иків.

 Є в Україні і назви поселень – Волошки, Волошкове. Добре відомі цілющі властивості цієї рослини. Використовується волошка (і)як барвник.

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Волошка

 Волошка - _давна ніжна улюблениця українс_ких дівчат. Вона уславилася своїм незрівня_им синім кол_ором. Волошки (у)жи_і – це клаптик блакитного неба серед хлібів. (У)народних піснях захоплено оспівується дивна краса цієї квітки. Неповторними пахощами _повнюють волошки чудову прозу багат_ох українс_ких письме_иків.

 Є в Україні і назви поселень – Волошки, Волошкове. Добре відомі цілющі властивості цієї рослини. Використовується волошка (і)як барвник.

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Волошка

 Волошка - _давна ніжна улюблениця українс_ких дівчат. Вона уславилася своїм незрівня_им синім кол_ором. Волошки (у)жи_і – це клаптик блакитного неба серед хлібів. (У)народних піснях захоплено оспівується дивна краса цієї квітки. Неповторними пахощами _повнюють волошки чудову прозу багат_ох українс_ких письме_иків.

 Є в Україні і назви поселень – Волошки, Волошкове. Добре відомі цілющі властивості цієї рослини. Використовується волошка (і)як барвник.

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Росинка

 Росинці все було цікаво. Вона вирішила випробувати с_бе.

 Одного разу побачила в_ликий кам_нь. Вночі росинка помандрувала, щоб пос_литися (на)н_му. Кам_нь  (за)день (на)сонці дуже нагрівся і був ще гарячий. Росинка тільки (до)торкнулася (до)н_го , і одразу ж її не стало: випаравулася!

 Наступної ночі росинц_ (за)хотілося (по)бувати в п_люці. Ой, л_шенько! Вона стала грудочкою бруду!

 (З)того часу росинка зустрічала сонце тільки сер_д чудових квітів!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Росинка

 Росинці все було цікаво. Вона вирішила випробувати с_бе.

 Одного разу побачила в_ликий кам_нь. Вночі росинка помандрувала, щоб пос_литися (на)н_му. Кам_нь  (за)день (на)сонці дуже нагрівся і був ще гарячий. Росинка тільки (до)торкнулася (до)н_го , і одразу ж її не стало: випаравулася!

 Наступної ночі росинц_ (за)хотілося (по)бувати в п_люці. Ой, л_шенько! Вона стала грудочкою бруду!

 (З)того часу росинка зустрічала сонце тільки сер_д чудових квітів!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери і розкриваючи дужки.

Росинка

 Росинці все було цікаво. Вона вирішила випробувати с_бе.

 Одного разу побачила в_ликий кам_нь. Вночі росинка помандрувала, щоб пос_литися (на)н_му. Кам_нь  (за)день (на)сонці дуже нагрівся і був ще гарячий. Росинка тільки (до)торкнулася (до)н_го , і одразу ж її не стало: випаравулася!

 Наступної ночі росинц_ (за)хотілося (по)бувати в п_люці. Ой, л_шенько! Вона стала грудочкою бруду!

 (З)того часу росинка зустрічала сонце тільки сер_д чудових квітів!

Спиши текст, вставляючи, потрібні літери та розкриваючи дужки. Підкресли головні члени речення в перших п’яти реченнях.

На перерві

 Закінчився урок чита(н,нн)я. Почалася в_лика перерва. День видався  чудовий. Усі учні вийшли на шкільне подвір’я. Тільки (в,В)асилько та (м,М)ар’янка залишились у класі. Вони с_огодні ч_ргові. Учні почали прибира(н,нн)я. (в,В)асилько взявся витирати пил на підвіко(н,нн)і, а (м,М)ар’янка – пол_вати квіти. Треба все робити охайно: витерти дошку, підмести підлогу, підготувати пап_рові рушники. Тепер у класі чисто. Скоро ро_почнет_ся урок. Ч_ргові чекають учительку.

 

Спиши текст, вставляючи, потрібні літери та розкриваючи дужки. Підкресли головні члени речення в перших п’яти реченнях.

На перерві

 Закінчився урок чита(н,нн)я. Почалася в_лика перерва. День видався  чудовий. Усі учні вийшли на шкільне подвір’я. Тільки (в,В)асилько та (м,М)ар’янка залишились у класі. Вони с_огодні ч_ргові. Учні почали прибира(н,нн)я. (в,В)асилько взявся витирати пил на підвіко(н,нн)і, а (м,М)ар’янка – пол_вати квіти. Треба все робити охайно: витерти дошку, підмести підлогу, підготувати пап_рові рушники. Тепер у класі чисто. Скоро ро_почнет_ся урок. Ч_ргові чекають учительку.

 

Спиши текст, вставляючи, потрібні літери та розкриваючи дужки. Підкресли головні члени речення в перших п’яти реченнях.

На перерві

 Закінчився урок чита(н,нн)я. Почалася в_лика перерва. День видався  чудовий. Усі учні вийшли на шкільне подвір’я. Тільки (в,В)асилько та (м,М)ар’янка залишились у класі. Вони с_огодні ч_ргові. Учні почали прибира(н,нн)я. (в,В)асилько взявся витирати пил на підвіко(н,нн)і, а (м,М)ар’янка – пол_вати квіти. Треба все робити охайно: витерти дошку, підмести підлогу, підготувати пап_рові рушники. Тепер у класі чисто. Скоро ро_почнет_ся урок. Ч_ргові чекають учительку.

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

 

Наші друзі

 Д_рева – наші друзі. Як приємно д_витися (на)їхні в_сокі міцні стовбури, ро_кидисті гілки, яскраве листя!

 Д_рева дуже корисні. Вони як фільтри очищують повітря від токсинів і газів, які шкідливі для нашого здоров_я. Кожної в_сни рослини вдягаються у яскраві квіти, (і)цим дарують нам радість. Люди пови_і розуміти, що потрібно берегти нашу планету і з любов_ю ставитися до вс_ого, що є (на)ній!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

 

Наші друзі

 Д_рева – наші друзі. Як приємно д_витися (на)їхні в_сокі міцні стовбури, ро_кидисті гілки, яскраве листя!

 Д_рева дуже корисні. Вони як фільтри очищують повітря від токсинів і газів, які шкідливі для нашого здоров_я. Кожної в_сни рослини вдягаються у яскраві квіти, (і)цим дарують нам радість. Люди пови_і розуміти, що потрібно берегти нашу планету і з любов_ю ставитися до вс_ого, що є (на)ній!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Наші друзі

 Д_рева – наші друзі. Як приємно д_витися (на)їхні в_сокі міцні стовбури, ро_кидисті гілки, яскраве листя!

 Д_рева дуже корисні. Вони як фільтри очищують повітря від токсинів і газів, які шкідливі для нашого здоров_я. Кожної в_сни рослини вдягаються у яскраві квіти, (і)цим дарують нам радість. Люди пови_і розуміти, що потрібно берегти нашу планету і з любов_ю ставитися до вс_ого, що є (на)ній!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Лижна прогулянка

 З_мового ранку ми зібралися на шкільному подвір_ї. С_годні у нас лижна прогулянка. Бад_орим кроком з лижами на плечах ми йдемо (за)село.

 Яскраве сонячне промі(н,нн)я освітлює околиц_. Білий сніг сліпуче бл_щить на сонці. Д_рева стоять у пухнастому вбра(н,нн)і. Нев_ликий морозец_ пощипує щічки. Як хорошо на свіжому повітрі! Але найприємніше – просто д_витися навколо. Ця краса просто заворожує. Яка прекрасна природа ясним сонячним з_мовим днем!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Лижна прогулянка

 З_мового ранку ми зібралися на шкільному подвір_ї. С_годні у нас лижна прогулянка. Бад_орим кроком з лижами на плечах ми йдемо (за)село.

 Яскраве сонячне промі(н,нн)я освітлює околиц_. Білий сніг сліпуче бл_щить на сонці. Д_рева стоять у пухнастому вбра(н,нн)і. Нев_ликий морозец_ пощипує щічки. Як хорошо на свіжому повітрі! Але найприємніше – просто д_витися навколо. Ця краса просто заворожує. Яка прекрасна природа ясним сонячним з_мовим днем!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Лижна прогулянка

 З_мового ранку ми зібралися на шкільному подвір_ї. С_годні у нас лижна прогулянка. Бад_орим кроком з лижами на плечах ми йдемо (за)село.

 Яскраве сонячне промі(н,нн)я освітлює околиц_. Білий сніг сліпуче бл_щить на сонці. Д_рева стоять у пухнастому вбра(н,нн)і. Нев_ликий морозец_ пощипує щічки. Як хорошо на свіжому повітрі! Але найприємніше – просто д_витися навколо. Ця краса просто заворожує. Яка прекрасна природа ясним сонячним з_мовим днем!

 

Знайди мовленнєві та граматичні помилки в тексті. Запиши відредагований текст.

Граки

 Настала осень. З дерев осипалося листья. Потім розгулялися дощі. Стало холодно. Жучки і черв’ячки спрятались під корою дерев.

 Граки седіли на тополі і з осторогою дивилися на людей. Це досить великі птахи. Чорне піря їх переливалося синім, фіолетовим, бірюзовим металевим відблиском. Дзйоб – великий та загострений. Вони довго про щось кричали. А потім знялись і полетіли в теплі краї. Навесні вони полетять до своїх рідних лісів гніздитися.

 

Знайди мовленнєві та граматичні помилки в тексті. Запиши відредагований текст.

Граки

 Настала осень. З дерев осипалося листья. Потім розгулялися дощі. Стало холодно. Жучки і черв’ячки спрятались під корою дерев.

 Граки седіли на тополі і з осторогою дивилися на людей. Це досить великі птахи. Чорне піря їх переливалося синім, фіолетовим, бірюзовим металевим відблиском. Дзйоб – великий та загострений. Вони довго про щось кричали. А потім знялись і полетіли в теплі краї. Навесні вони полетять до своїх рідних лісів гніздитися.

 

Знайди мовленнєві та граматичні помилки в тексті. Запиши відредагований текст.

Граки

 Настала осень. З дерев осипалося листья. Потім розгулялися дощі. Стало холодно. Жучки і черв’ячки спрятались під корою дерев.

 Граки седіли на тополі і з осторогою дивилися на людей. Це досить великі птахи. Чорне піря їх переливалося синім, фіолетовим, бірюзовим металевим відблиском. Дзйоб – великий та загострений. Вони довго про щось кричали. А потім знялись і полетіли в теплі краї. Навесні вони полетять до своїх рідних лісів гніздитися.

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Калюжниця

 Незвичайна тиша панує (в)лісі. На добре освітленій ділянці, на піщаному (ґ,г)рунті ростуть ялини. Під їхніми вітами ро_містилися стрункі сосни. Обабіч ст_жин мандрівникам зустрічают_ся яскраво-жовті квіти калюжниці (на)тонких ст_блинах (з)серцеподібними листками. Вони не боят_ся витоптува(н,нн)я й задовольняют_ся малою кількістю вологи. Трава калюжниці застосовуєт_ся в народній мед_цині. (Під)впливом соку цієї трави на шкірі можуть утворюватися пухирці. Внутрішн_о ліки з калюжниці не вживають (у)зв_язку з високою токсичністю. Обережно, краса може бути небе_печною!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Калюжниця

 Незвичайна тиша панує (в)лісі. На добре освітленій ділянці, на піщаному (ґ,г)рунті ростуть ялини. Під їхніми вітами ро_містилися стрункі сосни. Обабіч ст_жин мандрівникам зустрічают_ся яскраво-жовті квіти калюжниці (на)тонких ст_блинах (з)серцеподібними листками. Вони не боят_ся витоптува(н,нн)я й задовольняют_ся малою кількістю вологи. Трава калюжниці застосовуєт_ся в народній мед_цині. (Під)впливом соку цієї трави на шкірі можуть утворюватися пухирці. Внутрішн_о ліки з калюжниці не вживають (у)зв_язку з високою токсичністю. Обережно, краса може бути небе_печною!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Калюжниця

 Незвичайна тиша панує (в)лісі. На добре освітленій ділянці, на піщаному (ґ,г)рунті ростуть ялини. Під їхніми вітами ро_містилися стрункі сосни. Обабіч ст_жин мандрівникам зустрічают_ся яскраво-жовті квіти калюжниці (на)тонких ст_блинах (з)серцеподібними листками. Вони не боят_ся витоптува(н,нн)я й задовольняют_ся малою кількістю вологи. Трава калюжниці застосовуєт_ся в народній мед_цині. (Під)впливом соку цієї трави на шкірі можуть утворюватися пухирці. Внутрішн_о ліки з калюжниці не вживають (у)зв_язку з високою токсичністю. Обережно, краса може бути небе_печною!

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Як чумаки по сіль їздили

 

 Чумаки їздили (по)сіль до (а,А)зовського та (ч,Ч)орного морів. Чумацтвом займалися вільні с_ляни та козаки.

 Взимку чумаки лагодили сп_ціальні вози, звані мажами, доглядали волів. Тільки-но наставали теплі дні, вирушали вони (в)дорогу. Кожен чумак брав із собою кілька пар волів. Чумацькою ватагою керував старший чумак. Він добре мусив знати дорогу й місця, де можна було заготовити сіль. Чумаки запасалися пшоном та смальцем.

 Мандрівка на південь тривала бли_ько місяця. Кілька століть в Україні проіснував чумацький промисел.

 

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Як чумаки по сіль їздили

 Чумаки їздили (по)сіль до (а,А)зовського та (ч,Ч)орного морів. Чумацтвом займалися вільні с_ляни та козаки.

 Взимку чумаки лагодили сп_ціальні вози, звані мажами, доглядали волів. Тільки-но наставали теплі дні, вирушали вони (в)дорогу. Кожен чумак брав із собою кілька пар волів. Чумацькою ватагою керував старший чумак. Він добре мусив знати дорогу й місця, де можна було заготовити сіль. Чумаки запасалися пшоном та смальцем.

 Мандрівка на південь тривала бли_ько місяця. Кілька століть в Україні проіснував чумацький промисел.

 

 

Спиши текст, вставляючи, де потрібно, літери або апостроф і розкриваючи дужки.

Як чумаки по сіль їздили

 Чумаки їздили (по)сіль до (а,А)зовського та (ч,Ч)орного морів. Чумацтвом займалися вільні с_ляни та козаки.

 Взимку чумаки лагодили сп_ціальні вози, звані мажами, доглядали волів. Тільки-но наставали теплі дні, вирушали вони (в)дорогу. Кожен чумак брав із собою кілька пар волів. Чумацькою ватагою керував старший чумак. Він добре мусив знати дорогу й місця, де можна було заготовити сіль. Чумаки запасалися пшоном та смальцем.

 Мандрівка на південь тривала бли_ько місяця. Кілька століть в Україні проіснував чумацький промисел.

Спиши текст, розкриваючи дужки.

 Рятівник – це не професія, це способ життя, адже постійно (перебувати) у очікуванні (тривога): можливо комусь саме зараз потрібна буде допомога. А в критичній (ситуація) дається взнаки і те, настільки ти добре підготовлений, і хто знаходиться поруч та знання правил (техніка) (безпека). Адже коли заходиш у палаюче приміщення ніколи не знаєш, що тебе там чекає – може (впав) стеля, (вибух) газовий балон, чи трапиться ще щось. І тому, мабуть, кожна дружина з острахом (проводжати) свого (рятівник) на роботу.

Спиши текст, розкриваючи дужки.

 Рятівник – це не професія, це способ життя, адже постійно (перебувати) у очікуванні (тривога): можливо комусь саме зараз потрібна буде допомога. А в критичній (ситуація) дається взнаки і те, настільки ти добре підготовлений, і хто знаходиться поруч та знання правил (техніка) (безпека). Адже коли заходиш у палаюче приміщення ніколи не знаєш, що тебе там чекає – може (впав) стеля, (вибух) газовий балон, чи трапиться ще щось. І тому, мабуть, кожна дружина з острахом (проводжати) свого (рятівник) на роботу.

Спиши текст, розкриваючи дужки.

 Рятівник – це не професія, це способ життя, адже постійно (перебувати) у очікуванні (тривога): можливо комусь саме зараз потрібна буде допомога. А в критичній (ситуація) дається взнаки і те, настільки ти добре підготовлений, і хто знаходиться поруч та знання правил (техніка) (безпека). Адже коли заходиш у палаюче приміщення ніколи не знаєш, що тебе там чекає – може (впав) стеля, (вибух) газовий балон, чи трапиться ще щось. І тому, мабуть, кожна дружина з острахом (проводжати) свого (рятівник) на роботу.

Спиши текст, розкриваючи дужки.

 Рятівник – це не професія, це способ життя, адже постійно (перебувати) у очікуванні (тривога): можливо комусь саме зараз потрібна буде допомога. А в критичній (ситуація) дається взнаки і те, настільки ти добре підготовлений, і хто знаходиться поруч та знання правил (техніка) (безпека). Адже коли заходиш у палаюче приміщення ніколи не знаєш, що тебе там чекає – може (впав) стеля, (вибух) газовий балон, чи трапиться ще щось. І тому, мабуть, кожна дружина з острахом (проводжати) свого (рятівник) на роботу.

Розшифруй виділені слова. Запиши оновлений текст. Познач префікси.

Ворона

 Одного разу бусяба знайшла на вулиці поранену ровону. Вона принесла її до итах і поклала в щияк з курчатами. Вранці пішла подивитися на турчак. У куточку сиділа ворона. Під її лакрими примостилося п’ять курчат. Двоє сиділо у неї на нипсі.

 За кілька днів лирко у ворони загоїлось. Бабуся її випустила. Але ворона кружляла вконало хати і кричала. У атіх пищали курчата. Бабуся випустила їх на подвір’я. Як лазраді ворона! Злетіла до них, розставила крила і лосного каркнула. Так і лишилась ворона жити у сібуба.

Розшифруй виділені слова. Запиши оновлений текст. Познач префікси.

Ворона

 Одного разу бусяба знайшла на вулиці поранену ровону. Вона принесла її до итах і поклала в щияк з курчатами. Вранці пішла подивитися на турчак. У куточку сиділа ворона. Під її лакрими примостилося п’ять курчат. Двоє сиділо у неї на нипсі.

 За кілька днів лирко у ворони загоїлось. Бабуся її випустила. Але ворона кружляла вконало хати і кричала. У атіх пищали курчата. Бабуся випустила їх на подвір’я. Як лазраді ворона! Злетіла до них, розставила крила і лосного каркнула. Так і лишилась ворона жити у сібуба.

Розшифруй виділені слова. Запиши оновлений текст. Познач префікси.

Ворона

 Одного разу бусяба знайшла на вулиці поранену ровону. Вона принесла її до итах і поклала в щияк з курчатами. Вранці пішла подивитися на турчак. У куточку сиділа ворона. Під її лакрими примостилося п’ять курчат. Двоє сиділо у неї на нипсі.

 За кілька днів лирко у ворони загоїлось. Бабуся її випустила. Але ворона кружляла вконало хати і кричала. У атіх пищали курчата. Бабуся випустила їх на подвір’я. Як лазраді ворона! Злетіла до них, розставила крила і лосного каркнула. Так і лишилась ворона жити у сібуба.
 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галіцька Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
2859
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку