Серія роздавального матеріалу для поточного оцінювання знань і вмінь учнів дев'ятого класу з біології людини.Вони містять завдання закритогг і відкритого типів, які охоплюють всі рівні складності. Така робота сприяє закріпленню вивченого матеріалу, формування розуміння фізіологічних процесів та будови людського організму
КАРТКА ДОСЛІДНИКА
----------------------------------
ЗА ТЕМОЮ:
« ТРАВЛЕННЯ В РОТОВІЙ ПОРОЖ
НИНІ. ЗУБИ. ГІГІЄНА ЗУБІВ»
Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)
1.Позначте тканину, з якої складається язик: а) м’язова посмугована скелетна; б) ) м’язова не посмугована; в) сполучна; г) епітеліальна
2. Виберіть ряд зубів, у якому зазначена загальна кількість різних видів зубів у нормі у дорослої людини: а) 8 різців, 4 ікла, 20 кутніх; б) 4 різці, 8 іклів, 20 кутніх; в) 4 різці, 4 ікла, 26 кутніх; г) 10 різців, 8 іклів, 10 кутніх
3.Укажіть ферменти слини: а) лізоцим; б) амілаза; в) муцин; г)мальтаза
4. Сконструюйте відповідь у вигляді пам’ятки “Як доглядати за зубами»
_
_
_
_
_
_
5.на малюнку проведіть лінію, яка з’эднує всі елементи слиновидільного рефлексу
6. Підпишіть, з яких частин складається зуб
1_______________________
7. Чи правильними є ці твердження::
1) В ротовій порожнині відбувається лише механічна обробка їжі ( )
2)Слина виділяється в ротову порожнину лише під час споживання їжі(
3) Ферменти слини розщепляють крохмал до глюкозы. ( )
4) Слину виробляють три пари слинних залоз. ( )
5) Ферменти уповільнюють процес травлення ( )
6) Розщепрлення вуглеводів починається в ротовій порожнині ( )
7) Надгортанник перешкоджає потраплянню їжі до дихальних шляхів( )
8) Слинні залози виробляють ферменти, які розщепляють вуглеводи( )
9) Лізоцим руйнує емаль зуба. ( )
10) На кожній щелепі знаходяться по 4 різця ( )
8.Що відбувається в ротовій порожнині? Випишіть номери правильних відповідей _________________________________
Картка для перевірки знань учнів за темою: «Система органів виділення»
Виконав____________________________________ Клас__________________
1.Вкажіть орган, у якому утворюється сеча(1б.)______________________________________
2. Вкажіть орган сечовидільної системи, в якому збирається сеча: а) сечовід, б) сечовий міхур, в) сечівник(1б.)
3. Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну: а) нирки, легені, шкіра, кишечник, печінка; б) серце, легені, шкіра, кишечник, печінка; в) підшлункова залоза, шкіра, кишечник, печінка, надниркові залози; г) шлунок, кишечник, печінка, шкіра, нирки
4. Виявіть спільні ознаки для нирок і шкіри: а) органи терморегуляції, б) органи дихання, в) органи сечовиділення, г) органи регуляції водно-сольового обміну
5. Укажіть структурну і функціональну одиницю нирок: а) альвеола, б) нейрон, в) нефрон, г) звивисті канальці
6. Вкажіть функції, які ниркам НЕ властиві: а) найважливіший орган, що регулює склад рідин внутрішнього середовища, б) виводять з організму вуглекислий газ, в) знешкоджують надлишок гормонів, лікарські препарати, токсичні речовини, г) регулюють вміст води в організмі, д) секретують деякі гормони
7. Установіть відповідність між речовинами, які періодично повинні виводитися з організму, і назвою органів, що відповідають за їхнє виведення( за виведення деяких речовин можуть відповідати кілька органів, укажіть усі)
А) вуглекислий газ 1.легені
Б)вода 2.Шкіра
В) Солі 3. Нирки
Г) Цукри 4. Підшлункова залоза
Д)Гормони 5. Печінка
Е)Прянощі
Є) Солі важких металів
8. Кожна нирка має масу: а) 250г, б)300г, в) 150г, г)1,5кг
9. На повздовжньому розрізі нирки помітно темнішу_____________речовину та світлішу_____________________ речовину
10. Нирки містяться у: а)черевній порожнині, б)грудній порожнині, в) на рівні попереку
11. Внутрішній шар нирок складається з _____________, верхівки яких спрямовані у ________________, де збирається сеча.
12. До сечовидільної системи належать:а)____________, б)____________, в)___________,г)____________
Картка для перевірки знань учнів за темою: «Система органів виділення»
Виконав____________________________________ Клас__________________
1.Вкажіть орган, у якому утворюється сеча(1б.)______________________________________
2. Вкажіть орган сечовидільної системи, в якому збирається сеча: а) сечовід, б) сечовий міхур, в) сечівник(1б.)
3. Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну: а) нирки, легені, шкіра, кишечник, печінка; б) серце, легені, шкіра, кишечник, печінка; в) підшлункова залоза, шкіра, кишечник, печінка, надниркові залози; г) шлунок, кишечник, печінка, шкіра, нирки
4. Виявіть спільні ознаки для нирок і шкіри: а) органи терморегуляції, б) органи дихання, в) органи сечовиділення, г) органи регуляції водно-сольового обміну
5. Укажіть структурну і функціональну одиницю нирок: а) альвеола, б) нейрон, в) нефрон, г) звивисті канальці
6. Вкажіть функції, які ниркам НЕ властиві: а) найважливіший орган, що регулює склад рідин внутрішнього середовища, б) виводять з організму вуглекислий газ, в) знешкоджують надлишок гормонів, лікарські препарати, токсичні речовини, г) регулюють вміст води в організмі, д) секретують деякі гормони
7. Установіть відповідність між речовинами, які періодично повинні виводитися з організму, і назвою органів, що відповідають за їхнє виведення( за виведення деяких речовин можуть відповідати кілька органів, укажіть усі)
А) вуглекислий газ 1.легені
Б)вода 2.Шкіра
В) Солі 3. Нирки
Г) Цукри 4. Підшлункова залоза
Д)Гормони 5. Печінка
Е)Прянощі
Є) Солі важких металів
8. Кожна нирка має масу: а) 250г, б)300г, в) 150г, г)1,5кг
9. На повздовжньому розрізі нирки помітно темнішу_____________речовину та світлішу_____________________ речовину
10. Нирки містяться у: а)черевній порожнині, б)грудній порожнині, в) на рівні попереку
11. Внутрішній шар нирок складається з _____________, верхівки яких спрямовані у ________________, де збирається сеча.
12. До сечовидільної системи належать:а)____________, б)____________, в)___________,г)_____________________
Тести з анатомії людини на тему: "Опорно-рухова система"
1. Як називається наука що вивчає м’язи?
В) Нижніх кінцівок
Б) Амортизатори
Б) 5 |
Видільна система___________________________І варіант
1.Позначте, де утворюється сеча: а) у печінці, б) у нирках, в) у клітинах тварин, г) у сечовому міхурі
2.Вкажіть кількість вторинної сечі, що утворюється в людині за добу: а) 1500л, б) 150л, в)1,5л; г) 0,15л
3.Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну: а) нирки, легені. шкіра, кишечник, печінка, б) серце, легені, шкіра, кишечник, печінка, в) шлунок, кишечник, печінка, шкіра, нирки, г) підшлункова залоза, шкіра, кишечник, печінка, надниркові залози
4. Назвіть спільні ознаки для нирок і шкіри: а) органи терморегуляції, б) органи дихання, в) органи сечовиділення,г ) органи регуляції водно-сольового обміну.
5. Укажіть структурну і функціональну одиницю нирок: а) альвеола, б) нейрон, в) нефрон, г) звивисті канальні.
6.З’ясуйте правильну послідовність процесу утворення первинної сечі: а) плазма крові профільтровується в порожнину капсули нефрону, б) кров надходить у капілярний клубочок нефрону, в) з капсули первинна сеча надходить до канальців нефронів, г) у порожнині капсули нефрону утворюється первинна сеча
7.Як відбувається процес фільтрації?(3б)
8.У птахів немає сечового міхура. Чому? Як, на вашу думку, наявність сечового міхура – це перевага чи недолік? Якщо перевага, то в чому вона полягає?(3б)
Видільна система________________________________ ІІ варіант
1.З’ясуйте правильну послідовність процесу утворення вторинної сечі: а) з первинної сечі у кров всмоктуються всі потрібні організму поживні речовини, б)з капсули нефрону сеча надходить до канальців нефрону, в) вторинна сеча виходить з нирок
2.Вкажіть орган сечовидільної системи, в якому збирається сеча: а) сечовід. Б) сечовий міхур, в) сечівник
3. Вкажіть рідину організму. З якої утворюється сеча: а) кров, б) лімфа, в) тканинна рідина
4.Виберіть речовини, які за норми входять до складу вторинної сечі: а) білки, б) жири, в) вуглеводи, г) глюкоза
5.Назвіть правильні послідовність шляху виведення сечі з організму: а) сечівник, б) сечоводи, в) ниркова миска, г) сечовий міхур
6.Стінки звивистих канальців складаються з тканини: а) сполучної, б) м’язової, в) епітеліальної
7.Як відбувається процес реабсорбції? (3б)
8.Відомо, що в спеку кількість виділеної організмом сечі протягом доби зменшується. Поясність, чому так відбувається. (3б)
Видільна система___________________________І варіант
Тема«Будова скелета людини.» Iваріант___________________
1)Мозковий відділ: нерухомо з”єднані тім”яні та _____,_____ , ______,______,________
Лицьовий відділ: _____,______, носові,______.
2)Усередині більшості кісток міститься :
1.м”яка тканина, як називається кістковим мозком;
2.
3.
4.
3)З’єднання кісток.
1. Рухоме з”єднання – суглоб
2.
3.
4)Види суглобів:
-
-
Тема«Будова скелета людини.» II варіант____________________
1)Типи кісток:
1. Довгі,
2.
3.
2)Будова суглоба: 1)суглобова западина (перша кістка)
2)
3)
4
3)Основні частини скелету людини:
1
2
3
4)Хребет (33-34 хребці)
- шийний (7),
-
-
Відновити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Відновити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Відновити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Картки-завдання до теми «Біологія людини» (І частина)
Робота містить готові картки- завдання для учнів 8 класу за темами курсу «Біологія людини»
Зміст:
Картка до теми «Походження людини» І варіант Виконав_________________________
1. Вкажіть ім’я вченого, який створив першу гіпотезу походження людини: а) Карл Лінней, б) Ж.Б.Ламарк, в) Ч.Дарвін (1б.)
2. Виберіть чинники, які сприяють здоров’ю: а) раціональне харчування, б) дотримання режиму праці та відпочинку, в) постійне психічне перенапруження, г) куріння(1б.)
3.Закінчить фрази(3б.)
а. Людина належить до родини ____________________________________________
б. Будову та форму організму вивчає _______________________________________
в. Профілактику захворювань вивчає _______________________________________
4.До найдавніших людей відносять :
А) неандертальця; Б) пітекантропа; В) кроманьйонця; Г) гігантопітека.(1б)
5.Негроїди є: а) раса; б) народність; в) нацією. (1б.)
6. Укажіть біологічні чинники антропогенезу: а) вплив навколишнього середовища, б) мова, в) індивідуальний розвиток, г) прямоходіння (1б)
7. Назвіть функції нуклеїнових кислот________________________________(2б)
8.Назва органели |
Особливості будови |
Функції |
Комплекс Гольджі |
|
|
Картка до теми «Походження людини» ІІ варіант Виконав_________________________
1. Позначте людей, які жили вже в побудованому житлі: а) найдавніші люди, б) давні люди, в) перші сучасні люди(1б.)
2. Виберіть ряд наук, які вивчають людину: а) антропологія, педагогіка, зоологія, б) генетика, медицина, психологія, в) медицина, ембріологія, ботаніка (1б)
3.Закінчити фрази(3б.)
а. Збереження та зміцнення здоров‘я вивчає _________________________________
б. Функції організму вивчає ________________________________________________
в. Людина належить до виду ______________________________________________
4. До давніх людей відносять(1б.)
А) неандертальця; Б) пітекантропа; В) кроманьйонця; Г) гігантопітека.
5. Корейці є: а) раса; б) народність; в) нація.(1б)
6. Позначте расову групу, до якої належать українці: а) монголоїдна, б) австралонегроїдна, в) європеоїдна (1б)
7. Назвіть функції вуглеводів в організмі________________________________(2б)
8.Назва органели |
Особливості будови |
Функції |
Ядро
|
|
|
|
|
|
Завдання до теми « Тканини людського організму» (виконується по рядах)
Доповнити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Доповнити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Доповнити інформацію в таблиці(на швидкість)
Назва тканини |
Місцезнаходження |
Функції |
Особливості будови |
Епітеліальна |
|
|
|
Сполучна |
|
|
|
М’язова |
|
|
|
Нервова |
|
|
|
Iваріант___________________
1)Мозковий відділ: нерухомо з’єднані тім’яні та _____,_____ , ______,______,________
Лицьовий відділ: _____,______, носові,______.
2)Усередині більшості кісток міститься :
1.М’яка тканина, як називається кістковим мозком;
2.
3.
4.
3)З’єднання кісток.
1. Рухоме з”єднання – суглоб
2.
3.
4)Види суглобів:
-
-
II варіант____________________
1)Типи кісток:
1. Довгі,
2.
3.
2)Будова суглоба: 1)суглобова западина (перша кістка)
2)
3)
4
3)Основні частини скелету людини:
1
2
3
4)Хребет (33-34 хребці)
- шийний (7),
-
-
Тест-контроль до теми «Кров»
І варіант_____________________________________________
1.Назвіть функції, які виконує тканинна рідина: а) здійснює контакт з усіма клітинами тіла, б) забезпечує обмін речовин між клітинами, в) забезпечує обмін речовин лише між клітинами і кров’ю, г) забезпечує обмін речовин лише між лімфою та клітинами
2.Завдяки якій функції кров переносить поживні речовини від органів травлення: а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
3. Завдяки якій функції кров переносить від тканин до органів виділення кінцеві продукти обміну речовин: а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна.
4. Завдяки якій функції кров бере участь у захисті організму від отруйних речовин, вірусів, мікроорганізмів:а) дихальна, б) видільна. в) захисна, г) живильна
5. До захисної функції крові належить процес: а) зсідання крові уразі поранення судин, б) приєднання до гемоглобіну еритроцитів кисню, в) утворення сечі в нирках, г) руйнування еритроцитів
6. Червоні кров’яні тільця –це а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
7. Безбарвні, без’ядерні клітинні пластинки-це: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
8. Здійснюють дихальну функцію крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
9. Беруть участь у зсіданні крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
10. Здатні до фагоцитозу: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
11.Тривалість життя 8-12 діб: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
12. Спадкове захворювання-нездатність крові звертатися –це____________________
Тест-контроль до теми «Кров» ІІ варіант______________________________________________
1. Виберіть клітини крові? а) еритроцити, б) лейкоцити, в) хондроцити, в) остеоцити
2. Завдяки якій функції кров переносить кисень до тканин? а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
3.Завдяки якій функції кров переносить гормони від місця їх утворення до клітин усіх органів і тканин організму: А) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
4. Завдяки якій функції кров має винятково високу теплоємність і підтримує стабільну температуру тіла: А) дихальна, б) регуляторна. В) терморегуляторна, г) живильна
5. Запобігають знекровленню організму людини: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
6. Гнійні виділення людини – це маса зруйнованих: а) еритроцитів, б) тромбоцитів, в) лейкоцитів, г) плазми крові
7. Живуть від 6-10 годин до 3-5 діб чи навіть кілька років: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
8. Мають форму двоввігнутого посередині диска: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
9.Це найдрібніші формені елементи крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
10. Легко руйнуються у разі ушкодження кровоносних судин: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
11. Усередині містять травні ферменти: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
12.Гомеостаз –це_______________________________________________________________
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» I варіант
Виконав____________________________________________
1.Клапани серця, що мають форму стулок називаються_____________________(1б.)
2.Прилад для вивчення електричних струмів серця________________________(1б.)
3. Діастола –це______________________________________________________(1б.)
4. Систоличний об’єм – це_____________________________________________ (2б.)
5. Проміжок часу 0,8 секунди називають_________________________________(1б.)
6.Стіни серця утворені оболонками: а/____, б/______,в)_____________________(2б)
8. Кров у серці рухається тільки в одному напрямі – від_________ до _______(1б.)
9. Збудливість серця -це______________________________________________
____________________________________________________________________(2б.)
10.Маса серця складає________________________________________________(1б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» IIваріант
Виконав____________________________________________
1. Перикард –це _____________________________________________________(1б.)
2. Які клапани не пропускають кров із судин до шлуночків_________________(1б.)
3.Запис електрострумів серця називають_________________________________(1б.)
4. Частота серцевих скорочень в спокійному стані складає_________________(1б.)
5. З чого починається серцевий цикл?___________________________________(1б.)
6. Хвилинний об’єм – це ______________________________________________(2б.)
7.Діастоласерця - _______________________________________________________________________
___________________________________________________________________ (2б.)
8.Систему кровообігу утворюють:__________________ та _________________(1б.)
9.Між навколосерцевою сумкою та серцем міститься _____________________, що ___________серце та зменшує__________________________________________(2б.)
Картки за темою «Видільна система»
Видільна система___________________________І варіант
1.Позначте, де утворюється сеча: а) у печінці, б) у нирках, в) у клітинах тварин, г) у сечовому міхурі
2.Вкажіть кількість вторинної сечі, що утворюється в людині за добу: а) 1500л, б) 150л, в)1,5л; г) 0,15л
3.Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну: а) нирки, легені. шкіра, кишечник, печінка, б) серце, легені, шкіра, кишечник, печінка, в) шлунок, кишечник, печінка, шкіра, нирки, г) підшлункова залоза, шкіра, кишечник, печінка, надниркові залози
4. Назвіть спільні ознаки для нирок і шкіри: а) органи терморегуляції, б) органи дихання, в) органи сечовиділення,г ) органи регуляції водно-сольового обміну.
5. Укажіть структурну і функціональну одиницю нирок: а) альвеола, б) нейрон, в) нефрон, г) звивисті канальні.
6.З’ясуйте правильну послідовність процесу утворення первинної сечі: а) плазма крові профільтровується в порожнину капсули нефрону, б) кров надходить у капілярний клубочок нефрону, в) з капсули первинна сеча надходить до канальців нефронів, г) у порожнині капсули нефрону утворюється первинна сеча
7.Як відбувається процес фільтрації?(3б)
8.У птахів немає сечового міхура. Чому? Як, на вашу думку, наявність сечового міхура – це перевага чи недолік? Якщо перевага, то в чому вона полягає?(3б)
Видільна система________________________________ ІІ варіант
1.З’ясуйте правильну послідовність процесу утворення вторинної сечі: а) з первинної сечі у кров всмоктуються всі потрібні організму поживні речовини, б)з капсули нефрону сеча надходить до канальців нефрону, в) вторинна сеча виходить з нирок
2.Вкажіть орган сечовидільної системи, в якому збирається сеча: а) сечовід. Б) сечовий міхур, в) сечівник
3. Вкажіть рідину організму. З якої утворюється сеча: а) кров, б) лімфа, в) тканинна рідина
4.Виберіть речовини, які за норми входять до складу вторинної сечі: а) білки, б) жири, в) вуглеводи, г) глюкоза
5.Назвіть правильні послідовність шляху виведення сечі з організму: а) сечівник, б) сечоводи, в) ниркова миска, г) сечовий міхур
6.Стінки звивистих канальців складаються з тканини: а) сполучної, б) м’язової, в) епітеліальної
7.Як відбувається процес реабсорбції? (3б)
8.Відомо, що в спеку кількість виділеної організмом сечі протягом доби зменшується. Поясність, чому так відбувається. (3б)
Картка для перевірки знань учнів за темою: «Система органів виділення»
Виконав____________________________________ Клас__________________
1.Вкажіть орган, у якому утворюється сеча(1б.)____________________________
2. Вкажіть орган сечовидільної системи, в якому збирається сеча: а) сечовід, б) сечовий міхур, в) сечівник(1б.)
3. Виберіть ряд органів, які беруть участь у виділенні з організму продуктів обміну: а) нирки, легені, шкіра, кишечник, печінка; б) серце, легені, шкіра, кишечник, печінка; в) підшлункова залоза, шкіра, кишечник, печінка, надниркові залози; г) шлунок, кишечник, печінка, шкіра, нирки
4. Виявіть спільні ознаки для нирок і шкіри: а) органи терморегуляції, б) органи дихання, в) органи сечовиділення, г) органи регуляції водно-сольового обміну
5. Укажіть структурну і функціональну одиницю нирок: а) альвеола, б) нейрон, в) нефрон, г) звивисті канальці
6. Вкажіть функції, які ниркам НЕ властиві: а) найважливіший орган, що регулює склад рідин внутрішнього середовища, б) виводять з організму вуглекислий газ, в) знешкоджують надлишок гормонів, лікарські препарати, токсичні речовини, г) регулюють вміст води в організмі, д) секретують деякі гормони
7. Установіть відповідність між речовинами, які періодично повинні виводитися з організму, і назвою органів, що відповідають за їхнє виведення( за виведення деяких речовин можуть відповідати кілька органів, укажіть усі)
А) вуглекислий газ 1.легені
Б)вода 2.Шкіра
В) Солі 3. Нирки
Г) Цукри 4. Підшлункова залоза
Д)Гормони 5. Печінка
Е)Прянощі
Є) Солі важких металів
8. Кожна нирка має масу: а) 250г, б)300г, в) 150г, г)1,5кг
9. На повздовжньому розрізі нирки помітно темнішу_____________речовину та світлішу_____________________ речовину
10. Нирки містяться у: а)черевній порожнині, б)грудній порожнині, в) на рівні попереку
11. Внутрішній шар нирок складається з _____________, верхівки яких спрямовані у ________________, де збирається сеча.
12. До сечовидільної системи належать:а)____________, б)____________, в)___________,г)____________
Тест до теми«Дихання» Виконав_____________________________________
І варіант
1.Укажіть значення густої сітки капілярів носової порожнини: а) повітря зігрівається; б) повітря охолоджується, в) не має жодного значення
2. Зазначте правильну послідовність проходження повітря по повітроносних шляхах: а) глотка, б) носова порожнина, в) трахея, г) гортань, д) бронхи___________________________
3. Що спільного між будовою та функціями трахеї і бронхів: а) повітроносні органи, б) органи утворення голосу, в) складаються з хрящових півкілець, г) утворені кількома хрящами, д) мають війчастий епітелій.
4. Вкажіть орган, який є голосоутворювальним: а) трахея, б) бронхи, в) гортань.
5. Зазначте правильну послідовність: а) людина вдихає атмосферне повітря, б) кисень з альвеолярного повітря переходить у кров, б) в легенях атмосферне повітря змішується з альвеолярним, г) повітря потрапляє в альвеоли, д) кисень сполучається з гемоглобіном і кров стає артеріальною___________
6. які м’язи беруть участь у дихальних рухах: а) міжреберні, б) діафрагма, в) довгий м’яз спини, г) м’язи живота.
7. Як змінюється об’єм легень під час дихальних рухів: а) збільшується, б) зменшується, в) то збільшується, то зменшується, г)не змінюється.
8. Вкажіть рух крові, насиченої киснем, від альвеол до клітин тіла: а) по судинах малого кола кровообігу, б) по судинах великого кола кровообігу, в) минаючи серце, г)через серце
9.Які органи беруть участь у формуванні звуків? Чому порушення гігієнічних правил призводить до захворювання голосових зв’язок?
Тест до теми«Дихання»Виконав_____________________________________
ІІ варіант
1.Назвіть функції носової порожнини: а) зволоження повітря, б) зігрівання повітря; в) знешкодження хвороботворних мікроорганізмів, г) всі функції разом узяті
2.Позначте орган, у якому перетинаються дихальні й травні шляхи: а) носова порожнина, б) глотка, в) гортань, г)бронхи
3. Зазначте правильну послідовність проходження повітря по нижніх повітроносних шляхах: а) трахея, б) бронхи, в) гортань.
4. Висота голосу залежить від: а) довжини голосових зв’язок, б)товщини голосових зв’язок, в)від резонаторів
5. Укажіть причину дотримання відносно талого складу альвеолярного повітря: а) інтенсивний обмін газів, б) сповільнений обмін газів, в) обмін газів не відбувається
6. У чому значення плевральної порожнини:а) збільшує тертя легень, б) зменшує тертя легень, в) не спливає на тертя легень об стінки грудної порожнини
7. Яка речовина переносить кисень по організму6 а) гемоглобін, б) міоглобін, в) протромбін, г) пепсин
8. Позначте положення діафрагми під час вдиху: а) опускається, б) не змінює свого положення, в) піднімається 9. Складіть схему: «Залежність частоти дихання від вмісту СО2 у крові»
Тест до теми «Травлення в ротовій порожнині»
Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)
1.Позначте тканину, з якої складається язик: а) м’язова посмугована скелетна; б) ) м’язова не посмугована; в) сполучна; г) епітеліальна
2. Виберіть ряд зубів, у якому зазначена загальна кількість різних видів зубів у нормі у дорослої людини: а) 8 різців, 4 ікла, 20 кутніх; б) 4 різці, 8 іклів, 20 кутніх; в) 4 різці, 4 ікла, 26 кутніх; г) 10 різців, 8 іклів, 10 кутніх
3.Укажіть ферменти слини: а) лізоцим; б) амілаза; в) муцин; г)мальтаза
4. Сконструюйте відповідь у вигляді пам’ятки “Як доглядати за зубами»
_
_
6. Підпишіть, з яких частин складається зуб
7. Чи правильними є ці твердження::
1) В ротовій порожнині відбувається лише механічна обробка їжі ( )
2)Слина виділяється в ротову порожнину лише під час споживання їжі(
3) Ферменти слини розщепляють крохмал до глюкозы. ( )
4) Слину виробляють три пари слинних залоз. ( )
5) Ферменти уповільнюють процес травлення ( )
6) Розщепрлення вуглеводів починається в ротовій порожнині ( )
7) Надгортанник перешкоджає потраплянню їжі до дихальних шляхів( )
8) Слинні залози виробляють ферменти, які розщепляють вуглеводи( )
9) Лізоцим руйнує емаль зуба. ( )
10) На кожній щелепі знаходяться по 4 різця ( )
8.Що відбувається в ротовій порожнині? Випишіть номери правильних відповідей _________________________________
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» I варіант
Виконав____________________________________________
1.Клапани серця, що мають форму стулок називаються_________________________ (1б.)
2.Прилад для вивчення електиричних струмів серця_____________________________(1б.)
3. Діастола –це_____________________________________________________________(1б.)
4. Систоличний об’єм – це__________________________________________________________
______________________________________________________________________________ (2б.)
5. Проміжок часу 0,8 секунди називають____________________________________________(1б.)
6.Стіни серця утворені оболонками: а/______________________, б/_____________________,
в/_________________________ (2б.)
8. Кров у серці рухається тільки в одному напрямі – від_______________ до ________________(1б.)
9. Збудливість серця -_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________(2б.)
10.Маса серця складає _________________________________________________________(1б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» I варіант
Виконав____________________________________________
1.Клапани серця, що мають форму стулок називаються_________________________ (1б.)
2.Прилад для вивчення електиричних струмів серця_____________________________(1б.)
3. Діастола –це_____________________________________________________________(1б.)
4. Систоличний об’єм – це__________________________________________________________
______________________________________________________________________________ (2б.)
5. Проміжок часу 0,8 секунди називають____________________________________________(1б.)
6.Стіни серця утворені оболонками: а/______________________, б/_____________________,
в/_________________________ (2б.)
8. Кров у серці рухається тільки в одному напрямі – від_______________ до ________________(1б.)
9. Збудливість серця -_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________(2б.)
10.Маса серця складає _________________________________________________________(1б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» I варіант
Виконав____________________________________________
1.Клапани серця, що мають форму стулок називаються_________________________ (1б.)
2.Прилад для вивчення електиричних струмів серця_____________________________(1б.)
3. Діастола –це_____________________________________________________________(1б.)
4. Систоличний об’єм – це__________________________________________________________
______________________________________________________________________________ (2б.)
5. Проміжок часу 0,8 секунди називають____________________________________________(1б.)
6.Стіни серця утворені оболонками: а/______________________, б/_____________________,
в/_________________________ (2б.)
8. Кров у серці рухається тільки в одному напрямі – від_______________ до ________________(1б.)
9. Збудливість серця -_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________(2б.)
10.Маса серця складає _________________________________________________________(1б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» I варіант
Виконав____________________________________________
1.Клапани серця, що мають форму стулок називаються_________________________ (1б.)
2.Прилад для вивчення електиричних струмів серця_____________________________(1б.)
3. Діастола –це_____________________________________________________________(1б.)
4. Систоличний об’єм – це__________________________________________________________
______________________________________________________________________________ (2б.)
5. Проміжок часу 0,8 секунди називають____________________________________________(1б.)
6.Стіни серця утворені оболонками: а/______________________, б/_____________________,
в/_________________________ (2б.)
8. Кров у серці рухається тільки в одному напрямі – від_______________ до ________________(1б.)
9. Збудливість серця -_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________(2б.)
10.Маса серця складає _________________________________________________________(1б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» IIваріант
Виконав____________________________________________
1. Перикард –це _________________________________________________________________(1б.)
2. Які клапани не пропускають кров із судин до шлуночків______________________________(1б.)
3.Запис електрострумів серця називають_____________________________________________(1б.)
4. Частота серцевих скорочень в спокійному стані складає______________________________(1б.)
5. З чого починається серцевий цикл?________________________________________________(1б.)
6. Хвилинний об’єм – це ___________________________________________________________(2б.)
7.Діастоласерця - ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________ (2б.)
8.Систему кровообігу утворюють:__________________ та ________________________(1б.)
9.Між навколосерцевою сумкою та серцем міститься _____________________, що ___________
Серце та зменшує_______________________________________________________________(2б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» IIваріант
Виконав____________________________________________
1. Перикард –це _________________________________________________________________(1б.)
2. Які клапани не пропускають кров із судин до шлуночків______________________________(1б.)
3.Запис електрострумів серця називають_____________________________________________(1б.)
4. Частота серцевих скорочень в спокійному стані складає______________________________(1б.)
5. З чого починається серцевий цикл?________________________________________________(1б.)
6. Хвилинний об’єм – це ___________________________________________________________(2б.)
7. Діастола серця - ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________ (2б.)
8.Систему кровообігу утворюють:__________________ та ________________________(1б.)
9.Між навколосерцевою сумкою та серцем міститься _____________________, що ___________
серце та зменшує_______________________________________________________________(2б.)
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» IIваріант
Виконав____________________________________________
1. Перикард –це _________________________________________________________________(1б.)
2. Які клапани не пропускають кров із судин до шлуночків______________________________(1б.)
3.Запис електрострумів серця називають_____________________________________________(1б.)
4. Частота серцевих скорочень в спокійному стані складає______________________________(1б.)
5. З чого починається серцевий цикл?________________________________________________(1б.)
6. Хвилинний об’єм – це ___________________________________________________________(2б.)
7. Діастола серця - ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________ (2б.)
8.Систему кровообігу утворюють:__________________ та ________________________(1б.)
9.Між навколосерцевою сумкою та серцем міститься _____________________, що ___________
серце та зменшує_______________________________________________________________(2б.
Картка для перевірки знань учнів з теми : Серце, його будова. Робота серця» IIваріант
Виконав____________________________________________
1. Перикард –це _________________________________________________________________(1б.)
2. Які клапани не пропускають кров із судин до шлуночків______________________________(1б.)
3.Запис електрострумів серця називають_____________________________________________(1б.)
4. Частота серцевих скорочень в спокійному стані складає______________________________(1б.)
5. З чого починається серцевий цикл?________________________________________________(1б.)
6. Хвилинний об’єм – це ___________________________________________________________(2б.)
7. Діастола серця - ________________________________________________________________
________________________________________________________________________________ (2б.)
8.Систему кровообігу утворюють:__________________ та ________________________(1б.)
9.Між навколосерцевою сумкою та серцем міститься _____________________, що ___________
серце та зменшує_______________________________________________________________(2б.)
Тест-контроль до теми «Кров» І варіант_____________________________________________
1.Назвіть функції, які виконує тканинна рідина: а) здійснює контакт з усіма клітинами тіла, б) забезпечує обмін речовин між клітинами, в) забезпечує обмін речовин лише між клітинами і кров’ю, г) забезпечує обмін речовин лише між лімфою та клітинами
2.Завдяки якій функції кров переносить поживні речовини від органів травлення: а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
3. Завдяки якій функції кров переносить від тканин до органів виділення кінцеві продукти обміну речовин: а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна.
4. Завдяки якій функції кров бере участь у захисті організму від отруйних речовин, вірусів, мікроорганізмів:а) дихальна, б) видільна. в) захисна, г) живильна
5. До захисної функції крові належить процес: а) зсідання крові уразі поранення судин, б) приєднання до гемоглобіну еритроцитів кисню, в) утворення сечі в нирках, г) руйнування еритроцитів
6. Червоні кров’яні тільця –це а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
7. Безбарвні, без’ядерні клітинні пластинки-це: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
8. Здійснюють дихальну функцію крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
9. Беруть участь у зсіданні крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
10. Здатні до фагоцитозу: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
11.Тривалість життя 8-12 діб: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
12. Спадкове захворювання-нездатність крові звертатися –це____________________________
Тест-контроль до теми «Кров» ІІ варіант______________________________________________
1. Виберіть клітини крові? а) еритроцити, б) лейкоцити, в) хондроцити, в) остеоцити
2. Завдяки якій функції кров переносить кисень до тканин? а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
3.Завдяки якій функції кров переносить гормони від місця їх утворення до клітин усіх органів і тканин організму: А) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
4. Завдяки якій функції кров має винятково високу теплоємність і підтримує стабільну температуру тіла: А) дихальна, б) регуляторна. В) терморегуляторна, г) живильна
5. Запобігають знекровленню організму людини: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
6. Гнійні виділення людини – це маса зруйнованих: а) еритроцитів, б) тромбоцитів, в) лейкоцитів, г) плазми крові
7. Живуть від 6-10 годин до 3-5 діб чи навіть кілька років: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
8. Мають форму двоввігнутого посередині диска: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
9.Це найдрібніші формені елементи крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
10. Легко руйнуються у разі ушкодження кровоносних судин: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
11. Усередині містять травні ферменти: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
12.Гомеостаз –це_______________________________________________________________________
Тест-контроль до теми «Кров» ІІ варіант______________________________________________
1. Виберіть клітини крові? а) еритроцити, б) лейкоцити, в) хондроцити, в) остеоцити
2. Завдяки якій функції кров переносить кисень до тканин? а) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
3.Завдяки якій функції кров переносить гормони від місця їх утворення до клітин усіх органів і тканин організму: А) дихальна, б) регуляторна. В) захисна, г) живильна
4. Завдяки якій функції кров має винятково високу теплоємність і підтримує стабільну температуру тіла: А) дихальна, б) регуляторна. В) терморегуляторна, г) живильна
5. Запобігають знекровленню організму людини: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
6. Гнійні виділення людини – це маса зруйнованих: а) еритроцитів, б) тромбоцитів, в) лейкоцитів, г) плазми крові
7. Живуть від 6-10 годин до 3-5 діб чи навіть кілька років: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
8. Мають форму двоввігнутого посередині диска: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
9.Це найдрібніші формені елементи крові: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
10. Легко руйнуються у разі ушкодження кровоносних судин: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
11. Усередині містять травні ферменти: а) еритроцити, б) тромбоцити, в) лейкоцити, г) плазма крові
12.Гомеостаз –це_______________________________________________________________________