Каталог рухливих ігор з використанням роуп-скіппінгу для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Узагальнений каталог рухливих ігор для дітей старшого дошкільного віку з використанням елементів роуп-скіппінгу. Можна використовувати під час прогулянок, на занятті з фізичної культури, під час самотійної діяльності дітей
Перегляд файлу

 

 

 

Каталог  рухливих ігор

З ВИКОРИСТАННЯМ

РОУП – СКІППІНГУ

(для дітей старшого дошкільного віку)

 

 

images.jpg

 

                                     Узагальнила:

                                          інструктор з фізкультури ЗДО № 82

                                          Малькова Ірина Володимирівна

 

 

 

 

Роуп – скіпінг - індивідуальний або груповий вид рухової активності,

який поєднує стрибки, акробатичні

й танцювальні елементи з однією

або двома скакалками.

 Роуп – скіпінг дослівно перекладають як

«стрибки з пропуском мотузки під ногами». Саме знаряддя – мотузка для стрибків.

 Стрибки зі скакалкою зміцнюють серцево-судинну і дихальні системи, розвивають спритність

 і витривалість, сприяють формуванню правильної постави, вдосконалюють координацію рухів.

 Перевага скакалки в тому, що це недорогий, корисний та компактний тренажер. Її можна використовувати на вулиці, вдома, в дитячому

садочку тощо.

Ігри зі скакалкою рухливі та активні, вони

викликають азарт та     тренують

витривалість

у дитини.

 

 

 

 

«Дзеркало»

 

Мета: закріпити вміння стрибати зі скакалкою на двох ногах; розвивати

увагу.

 

 

 

 

Хід:

Ведучий стрибає зі скакалкою різними способами. Діти відтворюють рух із максимальною точністю. Можна

 стрибати та одночасно схрещувати й розводити руки,

високо піднімати коліна, робити скакалкою два оберти за

 один стрибок тощо.

Ведучого змінюють після кожних 10 стрибків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Годинник»

Мета: вдосконалити вміння перестри-

бувати через скакалку у зручний спосіб: переступати з ноги на ногу або стрибати

 на двох ногах

 

 

 

Хід:

Двоє учасників беруть скакалку за кінці та крутять її у

ритмі годинника, інші діти вигукують «тік-так». Учасники одне за одним стрибають через скакалку, щоразу збільшу-

ють кількість стрибків за один підхід. Той, хто зіб’ється,

має помінятися місцями з товаришем, який крутить

скакалку. Можна підраховувати бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Хто більше»

 

Мета: закріпити навички базових

стрибків роуп - скіппінгу.

 

 

 

 

 

 

Хід:

    Діти об’єднуються в пари: одна дитина стрибає, друга

    рахує.

За командою ведучого перші учасники починають стрибати. Кожен намагається стрибати якнайдовше. Другі –

 рахують кількість стрибків до першої помилки товариша,

повідомляють результати ведучому. Ведучий оголошує переможця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Рибалка»

 

Мета: вдосконалити навички

обертати скакалку з  перехопленням

за ручки спереду та ззаду;

закріпити вміння стрибати зі

скакалкою на двох ногах.

 

 

 

Хід:

Гравці - «рибки» стають кружка, всередині – ведучий –«рибалка» зі скакалкою в руках. Тримаючи скакалку за

один кінець, він починає обертати її так, щоб інший кінець рухався низько над землею під ногами гравців. «Рибалка»

не обертається навколо себе, а сідає і перехоплює скакалку

в іншу руку за спиною. Гравці підстрибують, коли ручка скакалки виявляється під ногами. Кого скакалка зачепила

вище ступні, той вибуває з гри. Ведучий знову розкручує скакалку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ADMIN\Desktop\личное\10.jpg«Жаби і чапля»

Мета: вдосконалити уміння стрибати

«ноги разом, ноги нарізно».

 

 

 

 

 

Хід:

Двоє дорослих встають напроти одне одного, в руках

тримають скакалки. Дорослі паралельно натягують шнури невисоко над підлогою. Діти стають між шнурами. У такт словам дорослі одночасно з’єднують і розводять руки.

Коли дорослі з’єднують руки, діти виконують стрибки

«ноги нарізно», коли дорослі розводять руки, діти викону-

ють стрибки «ноги разом». Якщо дитина під час стрибка зачіпає скакалку, вона вибуває з гри.

   Вийшла чапля погуляти

   Й жабенят порахувати

   Один, два, три, чотири, п’ять,

   Жабки почали стрибать!

Ускладнення: Можна добавити різні рухи руками, плески , робити стрибки                        з поворотом на 180 градусів,

                                                             міняти темп стрибків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Змійка»

Мета: закріпити вміння перестрибувати через довгу скакалку.

 

Хід:

Обираються двоє ведучих за допомогою лічилки або в інший спосіб. Ведучі стають одне напроти одного, беруть в руки скакалку і кладуть її на землю так, аби утворилася пряма лінія. Відтак промовляють «Змійка спить!». Решта гравців мають переступити через скакалку та опинитися на іншій стороні. На слова «Змійка прокидається!» ведучі починають ворушити мотузку так, щоб вона практично не відривалася від землі. Всі гравці перестрибують бо переступають через скакалку. На слова «Змійка вмивається!» ведучі збільшують амплітуду коливань скакалки, вона відривається від землі – йде «хвилями». На слова «Змійка йде на полювання!» ведучі роблять «хвилі» дуже високими.

Гравець, який зачепив скакалку, вибуває. Гра продовжується, поки не залишиться двоє найспритніших учасників. Вони стають ведучим.

 

 

 

 

 

 

 

«Розумна скакалочка»

Мета: вправляти у стрибках у різні

способи; розвивати творче уявлення.

 

 

 

 

Хід:

Перед грою вихователь пояснює дітям, як викласти

візерунок або літери зі скакалки. Діти об’єднуються у

кілька груп за допомогою лічилки або в будь-який інший спосіб. Вихователь пропонує дітям стрибнути через

скакалку, наприклад, на двох ногах і обертати скакалку

вперед. Діти стають врозтіч по всьому майданчику і

стрибають заданим способом. За командою вихователя «Стоп!» діти зупиняються і збираються в групи.

Вихователь дає завдання кожній групі гравців, наприклад,

 зі скакалки викласти зображення хмаринки, сонечка, сніжинки, літери тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Сходинки»

Мета: закріпити вміння дітей стрибати

через коротку скакалку запропонованим способом.

 

 

 

 

Хід:

Діти домовляються про початкову кількість і види стрибків. Кількість стрибків певного виду спочатку зменшується від

10 до 1, відтак – збільшується до 10: дитина робить 10

стрибків на двох ногах; 9 – на лівій нозі; 8 – на правій тощо. Правила гри та види стрибків змінюються за бажанням

гравців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Іван - чемодан»

Мета: Розвивати у дітей вміння грати в колективі, проявляти повагу один до

одного. Вчити дітей стрибати через

скакалку, не штовхаючи сусіда, не

наступати на скакалку, не задівати її

під час стрибків.

Хід:

Одна дитина крутить скакалку та промовляє:

Іван – чемодан,

Купив диван,

Раз, два, три, крути

Та на скакалку не наступи.

Діти стрибають через скакалку, хто наступить на скакалку

або не перестрибне – той стає «водою».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Вовк та семеро козенят»

Мета: вправляти  дітей стрибати через 

скакалку запропонованим способом; в

підлізанні під шнур запропонованим

 способом; створити позитивний настрій.

Хід:

На одній стороні майданчика мотузкою відгороджується «загін для козенят». На іншій (за допомогою, наприклад,

обруча) – будиночок вовка. По боках майданчика розклада-

ються скакалки так, щоб їх було зручно взяти. Дитина – вовк виходить

на середину майданчика та говорить: «Я – голодний сірий вовк,

 я в козенятах знаю толк! Ану, виходьте погуляти, з сірим

вовком

пограти!

Козенята з «загону» відповідають: «Йди ти, вовк, додому!

Ми не хочемо грати з тобою!»

Вовк йде «додому».

Двоє дорослих піднімають мотузку, діти – козенята

підлізають під мотузку, вибігають на середину, беруть

скакалки та стрибають або тим способом, який виберуть самі,

або запропонованим способом. Через деякий час вихователь

                               говорить: «Досить, козенята, вам стрибати,                         прийшов час травичку пощипати»

                                                                    Вихователь: Вовк!   

                                                                      (вибігає «вовк» та

                                                                    Старається піймати

                                                                           «козенят»

 

 

 

«Павуки та мухи»

 

Мета: закріпити вміння дітей стрибати

через довгу скакалку.

 

 

 

 

Хід:

Діти діляться на дві команди: «павуки» та «мухи»: павуків повинно бути менше, чім «мух» (наприклад 3- павуки, 15 – мухи). На майданчику відокремлюється місце – «будинок павуків». Мухи бігають через скакалку по всьому майдан-

чику.

За командою «Павук!» - мухи замирають, павуки повзають

 на четвереньках, на руках та стопах ніг животом догори

(як раки) з дому. Ту муху, яка рухається, павук забирає до

себе додому та дає завдання плести павутину зі скакалок.

За командою «Павуки пішли» - павуки йдуть додому, а

мухи знову починають бігати по майданчику через скакал-

ку. Виграє той «павук», який піймає більше «мух» та красивіша павутина.

 

 

 

 

 

 

 

ЗМАГАЛЬНІ ВПРАВИ.

 

«Стрибок за стрибком»

 

Команди стають парами в колони, кожна пара тримає за кінці скакалку на висоті

50 – 60 см. За сигналом перша пара кладе скакалку, оббігає свою колону та пере-стрибує через всі скакалки пар, що стоять

у колоні. Дострибавши до свого місця,

вони піднімають свою скакалку. Після

цього гравці другої пари кладуть свою скакалку, перестрибують через першу, оббігають свою колону і стрибають через

всі скакалки до свого місця. Перемагає команда, яка першою закінчила гру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Перегони зі скакалкою»

 

 

 

 

Команди встають у колону по одному.

Перші гравці тримають у руках скакалки.

За сигналом вихователя перші гравці стрибають «біговим кроком» із рухом вперед, оминають фінішну точку і повертаються до

своєї команди. Діти передають скакалку наступному гравцеві й стають у кінець своєї колони. Наступний гравець стрибає до фінішу

та назад і також стає в кінець. Виграє команда,

усі гравці якої раніше повернуться на свої

місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Мотузочок під ногами»

 

Діти об’єднуються в команди, команди встають в колони по одному. У перших гравців у руках скакалки. За сигналом вихователя перші гравці передають

один кінець своєї скакалки гравцям,

які стоять позаду них. Обидва прово-

дять її під ногами інших гравців.

Гравці, які стоять у колоні, стрибають

 через скакалку.

Коли всі діти перестрибнули, перший гравець віддає

свій кінець скакалки другому та залишається в кінці

колони. Другий біжить уперед і передає один кінець

скакалки третьому гравцеві. Скакалка знову прово-

диться під ногами гравців, які стоять у колоні. Виграє

команда, яка швидше всіх закінчила гру і не зачепила

мотузку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Скок -підскок»

Діти діляться на дві команди.

За сигналом вихователя перші починають скакати через скакалку 10 базових

стрибків, потім передають скакалку

іншому члену команди. Виграє та

команда, гравці якої виконали завдання швидше та без помилок.

 

«Довга скакалка»

Мета: Закріплювати вміння пробігати під скакалкою, не задіваючи її.

Хід гри:

Гравці стають в дві колони по одному біля лінії старту, на відстані 4 – 5 кроків одна колона від іншої. Перед кожною командою (на відстані 5 – 6 кроків) стають два гравці з

довгою скакалкою. По сигналу вони починають ритмічно крутити скакалку в сторону своїх команд. По цьому ж

 сигналу перші номери пробігають під скакалкою. Після

цього вперед вибігають другі номери, потім треті т.д. Той,

кого скакалка заділа, повинен повернутися на місце та повторити. Виграє та команда, яка закінчила пробігати першою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимченко Яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Малькова Ірина
Додано
4 травня 2020
Переглядів
2823
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку