Урок - казка про відсотки ( на мотив казки “ Колобок ” ) для учнів 6 класу

Про матеріал

Урок - казка про відсотки ( на мотив казки “ Колобок " ) для учнів 6 класу

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Казка про відсотки( на мотив казки “ Колобок ” ) для учнів 6 класу. Підготувала вчитель математики: Шпак І.Є. (ЗЗСО “Пвловичівський ліцей”

Номер слайду 2

Тема. Розв’язування вправ на відсотки. Мета: - узагальнити знання про відсотки; розвивати практичні уміння; виховувати культуру математичного мовлення. Обладнання: роздатковий матеріал; ілюстрації до окремих етапів уроку; презентація. Хід урокуІ . Перевірка домашнього завдання(Заміна зошитів)ІІ. Вступне слово вчителя. На попередніх уроках ми з вами розв’язували задачі на знаходження відсотків від даного числа, числа за даною величиною його відсотків та відсоткового відношення двох чисел. Тож сьогодні узагальнимо наші знання, провівши урок-казку “ Колобок ”.

Номер слайду 3

ІІ. Розв’язування задач. Не далеко біля лісу у старій хатині баба дідові годила, як малій дитині. Вередливим став дідусь, нічого й казати. Звелів колобка спекти, щоб посмакувати. Швидко бідна господиня хмизу наносила,з води, борошна та меду тісто замісила. Колобок вдався на славу, хоч на виставку давай:круглобокий та рум’яний, наче справжній коровай.І взяло в полон тоді діда запитання:“ Скільки меду в нім було, ще до випікання ?”“ Досить вже! Не бурчи, не галасуй,сядь до столу й порахуй !

Номер слайду 4

Маса всього Колобка - 500 грам становить,7 % меду там ”, - баба тихо мовить. Та ти що, із мене глузуєш? Як обчислиш, то тоді Колобка скуштуєш!Діти, давайте допоможемо дідусеві дізнатися масу меду в Колобкові. Розв’язання.7%=0,07500 · 0,07=35 (г) меду. Довго старенькі не зволікали ,на підвіконня Колобка схолонути поклали. Звідти він не чувано звалився й світ за очі покотився.

Номер слайду 5

Тут назустріч скаче Зайчик з цілим кошиком грибів: Ти чого це,Колобочку, так далеко вже забрів ? На прогулянку я поспішаю, хоч довжини стежки не знаю. Я тобі допоможу,все в задачі розкажу. Розв’яжи, ти ж не ледачий,хоч такий пухкий, гарячий! 40 метрів ти пробіг(хоч немає в тебе ніг) -5% це від шляху,що до лісу йде від хати. То якої довжини. Шлях до лісу - сам знайди!

Номер слайду 6

Скажеш - далі йди гуляй,Ні - то з’їм тебе і край. Давайте допоможемо Колобкові обчислити довжину стежки від хати до лісу. Розв’язання. 5%=0,0540:0,05=800 (м) довжина стежки.І ось далі Колобок весело мандрує. Але раптом біля лісу голос Вовка чує: Стій, кругленький, не котись,маю 5 задач, дивись!Ти їх швидко розв’яжи,А тоді собі біжи!

Номер слайду 7

(Клас ділиться на 5 груп, кожна з яких отримує по одній задачі.)Час даремно не марнуйте. Розв’язали, то звітуйте.(Командири груп виходять до дошки, вивішують коротку умову задачі, заготовлену заздалегідь учителем на аркушах паперу, і розповідають хід розв’язку.) Задачі 1.Їжак назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжак віддав зайченятам?Розв’язання .35%=0,35200·0,35=70 (яблук) їжак залишив собі;200-70=130 (яблук) отримали зайченята.2. Дюймовочка сплела вінок із польових квітів. У вінку було 15 ромашок, що становило 30% усіх квітів, а решта - волошки. Скільки волошок у вінку ?

Номер слайду 8

Розв’язання.30%=0,315:0,3=50 (квіток) у вінку;50-15=35 (квіток) були волошки.3. На своїй грядці кізонька посадила 45 капустин.9 капустин вона уже з’їла. Який відсоток капустин залишився на грядці кізоньки ?Розв’язання.9:45=0,2=20% становлять спожиті капустини;100%-20%=80% капустин залишилось на грядці.4. На галявині росла полуниця, що містить 6% цукру. Білочка зібрала 4 кг полуниці. Чому дорівнює маса зібраної полуниці без цукру?

Номер слайду 9

Розв’язання. 6%=0,064·0,06=0,24 (кг) цукру в 4 кг полуниці;4-0,24=3,76 (кг) маса зібраної полуниці без цукру.5. Позавчора мишка купила у лісовій крамниці банку згущеного молока за 4 грн. Учора ціна молока піднялася на 5%, а сьогодні знизилася на 5 %. За яку ціну сьогодні мишка купила те саме молоко?Розв’язання.4·0,05=0,2 (грн.) на стільки піднялася ціна учора;4+0,2=4,2 (грн.) коштувала банка молока після підвищення ціни;4,2·0,05=0,21 (грн.) на стільки знизилась ціна молока сьогодні;4,2-0,21=3,99 (грн.) заплатила сьогодні мишка за молоко.

Номер слайду 10

Котиться наш Колобок,пісеньку співає,аж тут чує: за кущем хтось важко зітхає. Це Ведмідь-набрідь щось під ніс шепоче,про вулики на пасіці усе знати хоче. Діти, давайте допоможемо ведмедеві розв’язати наступну задачу. Задача У ведмедя на пасіці 120 вуликів. 6 вуликів ще не заселені, а в решті живуть працьовиті бджоли. Скільки відсотків вуликів дадуть ведмедеві меду?Розв’язання.6:120=0,05=5% становлять порожні вулики;100%-5%=95% вуликів будуть із медом.

Номер слайду 11

Покотився КолобокІз долини на горбок. Враз побачив - йде Лисиця,Вовка-братика сестриця. Облизнулася : Юначе!Ти куди так швидко скачеш ?В торбі в мене є задача. Не розв’яжеш – то заплачеш. Доведеться,діти, знову виручати. Колобка. Розв’яжемо і наступну задачу із записом на дошці та в зошитах. Задача . На галявині гралося 18 кошенят і цуценят. Скільки окремо кошенят і цуценят гралося на галявині, якщо кошенята складають 80 % ?

Номер слайду 12

Розв’язання. Нехай на галявині гралося х цуценят. Тоді кошенят було 0,8х.Їхня загальна кількість х+0,8х, що за умовою становить 18. Складемо рівняннях+0,8х=181,8х=18х=10 На галявині гралося 10 цуценят і 8 кошенят. Діти! Ви так гарно постарались,що й Лисиця здивувалась. Відпустила Колобка!Вам подяка ось яка…(Вчитель оцінює роботу учнів на уроці.)IV. Домашнє завдання. Скласти і розв’язати задачу на відсотки для Колобка.

Номер слайду 13

V. Рефлексія. На уроці …Я дізнався …Я зрозумів …Мені сподобалось …Мені не сподобалось …Я навчився …Мене зацікавило …Я відчув труднощі …Я не вмів, а тепер умію …

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Водяницька Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Презентації
Додано
19 січня 2023
Переглядів
1183
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку