Множення і ділення звичайних дробів

Про матеріал
Мета. Формування вмінь та навиків розв’язувати вправи, що передбачають множення і ділення звичайних дробів в різноманітних ситуаціях; узагальнити ці уміння при розв’язувані рівнянь та задач; розвивати мислення, творчі здібності, культуру записів, математичну мову, розширювати кругозір учнів; виховувати старанність, працьовитість, інтерес до предмету та історії математики.
Перегляд файлу

 Тема уроку. Множення і ділення звичайних дробів

Мета. Формування вмінь та навиків розв’язувати вправи, що передбачають множення і ділення звичайних дробів в різноманітних ситуаціях; узагальнити ці уміння при розв’язувані рівнянь та задач; розвивати  мислення, творчі здібності, культуру записів, математичну мову, розширювати  кругозір учнів; виховувати старанність, працьовитість,  інтерес до предмету та історії математики.

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.

                                              Навчатися – неначе плисти проти течії:

                                                             зупинишся і тебе віднесе назад.

                                                                                Китайське прислів’я

І. Організаційний етап

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку

На сьогоднішньому уроці ми:

  • Розвиватимемо вміння і навички розв’язувати вправи та задачі на застосування правил множення і ділення звичайних дробів.
  • Дізнаємося більше цікавого про звичайні дроби.

Не забувайте про вашу активність, дружність, кмітливість, упевненість в своїх силах, гарний настрій, знання, логічне мислення. Не забуваймо китайське прислів`я: «Навчатися – неначе плисти проти течії:     зупинишся і тебе віднесе назад».

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Скарбничка знань.

1. Як помножити два звичайних дроби?

2.Як помножити мішані числа?

3.Як поділити два звичайних дроби?

4.Чи існує число, для якого немає оберненого числа?

5.Який дріб буде оберненим до правильного дробу? Наведи приклад.

6.Який дріб буде оберненим до неправильного дробу? Наведи приклад.

7.Як називаються два числа, добуток яких дорівнює1?

8.Як знайти дріб від числа?

9. Як знайти число за даним значенням його дробу?

10. Яке число буде оберненим до натурального числа?

11. Як знайти число, обернене до звичайного дробу?

Скарбничка вмінь.

1.Добуток чисел і дорівнює …

2.До числа оберненим є …

3.Щоб у добутку дістати 1 треба дріб помножити на …

4.Якщо числа дорівнює 12, то це число …

Цікаво знати (повідомлення учня).

У Стародавній Русі дроби називали частками, а згодом ламаними числами. Назва походить від слів «дробити, розбивати, ламати на частини».

 

IV. Застосування знань і вмінь

Робота в групах

Вправа «Де ж фініш?»(Розмалювати всі клітинки, в яких добуток двох взаємно обернених чисел дорівнює 1 та пройти лабіринт. Завдання учні розпочинають із стрілки (старт) та завершують виконання завдань, знаходячи фініш)

 

               старт

4,2.5

100.0,01

0,25.6

.

1,6.4,5

10.1,2

0,7.

.

1,2.8

1,25.5

1,5.2

10.0,1

.3

.

0,4.32

0,5.2

0,25.4

0,7.8

0,2.5

7.1,4

.9

.12

0,1.10

 Цікаво почути (повідомлення учня).

У Стародавній Греції звичайні дроби були відомі ще 2,5 тисячі років тому, греки вміли уже тоді виконувати арифметичні дії з звичайними дробами. Вони користувались і одиничними дробами, і дробами загального виду, але дроби у греків записували навпаки: чисельник записували під знаменником.

У Стародавньому Китаї на місці дробової риски використовують крапку.

У Стародавньому Єгипті дробами користувалися ще 4 тисячі років тому. Проте загальної форми запису дробів, як це прийнято нині у єгиптян не було.

Робота в групах

Вправа «Мозаїка» (На кожному фрагменті картинки написана частка двох звичайних дробів, розміщених у таблиці. Знайдіть частку двох звичайних дробів поданих у таблиці та підберіть фрагмент картинки з відповідним числом. Розмістіть усі картинки на свої місця і дізнаєтеся, що зображено на картинці)

 

Цікаво знати (повідомлення учнів).

Перед вами Фібоначчі, італійський математик, який першим ввів риску дробу в 1220 році (XIIIстоліття).

Запис дробів за допомогою риски став загальноприйнятим з ХVІ ст. Тоді ж виникло німецьке прислів’я «попасти в дроби», що означало «опинитися в скрутному становищі».

 

 

Колективне розв’язування вправ

Вправа «Твій успіх» (Один із учнів підкидає два гральні кубики і таким чином вибирають по одному числу з кожного шестикутника. Далі учень виконує множення та ділення чисел, які йому випали).

 

 

V.Перевірка знань.

Самостійна робота.

 

Цікаво дізнатися (повідомлення учня)

  Римляни користувалися, в основному, тільки конкретними дробами, які заміняли частини відомих величин. Вони зупинили свою увагу на міру «ас», яка у римлян служила основною одиницею вимірювання маси, а також грошовою одиницею.

Ас ділився на дванадцять частин – унцій. З них складали всі дроби зі знаменником 12. Так виникли римські дванадцяткові дроби, тобто дроби, у яких знаменником завжди було число 12.

VI. Підсумок уроку.

  На сьогоднішньому уроці ви гарно попрацювали і показали, що можете справитися з будь – якими перешкодами, які можуть трапитися на вашому шляху. Дякую за вашу активність, кмітливість та творчий підхід до розв’язання вправ. Пам`ятайте слова давньогрецького філософа Сократа: «Інформація  стане твоєю, якщо ти докладеш зусиль». Бажаю вам успіхів у подальшому навчанні, гарних результатів, міцного здоров’я та чудового настрою.

VII. Домашнє завдання

Виконати різнорівневі завдання: № 1 – 4;

1.Розв’яжіть рівняння .

2.Знайдіть значення виразу .

3.Обчисліть значення виразу , якщо , .

4.Одна бригада асфальтує за день км дороги, друга в км більше. Почавши роботу одночасно і рухаючись назустріч одна одній, обидві бригади заасфальтували дорогу за 10 днів. Яка довжина цієї дороги?

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Padiak Maria
Додано
22 січня 2023
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку