Мандрівка в економіку. Математика. 6 клас. Конспект уроку.

Про матеріал
Презентація для відкритого уроку на тему: «Мандрівка в економіку» (6 клас). Мета уроку: закріпити свідоме розуміння правил знаходження невідомого члена пропорції; формувати вміння розв’язувати задачі економічного змісту на прямо пропорційну залежність складанням пропорцій; систематизувати знання учнів про види задач на відсотки та способи їх розв’язку; Все своє життя людина має справу з економікою: вона купує і продає, отримує прибутки і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Саме тому знання з економіки стануть для вас нагальною потребою. Чи потрібні пропорції, відсотки при розв’язуванні задач економічного характеру? Відповідь на це питання і дасть сьогоднішній урок.
Перегляд файлу

Мельнице-Подільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему:

 

«Мандрівка в економіку»

(6 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вчитель математики

Ткачик Людмила Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: „Мандрівка в економіку”

 

 

Мета:

- освітня

закріпити свідоме розуміння правил знаходження невідомого члена пропорції;

формувати вміння розв’язувати задачі економічного змісту на прямо пропорційну залежність складанням пропорцій;

систематизувати знання учнів про види задач на відсотки та способи їх розв’язку

 

- розвиваюча

використати міжпредметні зв’язки для формування в учнів цілісного уявлення про систему знань;

розвивати творчі здібності, гнучкість мислення, спостережливість, кмітливість;

формувати вміння аналізувати, пояснювати, давати відповіді на запитання, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, вибирати раціональний спосіб розв’язування задач

 

- виховна

розвивати інтерес до предмета, виховувати культуру математичного мовлення, активність, увагу, працьовитість та самостійність, колективізм під час роботи в групах;

прищеплювати бажання мати якісні та глибокі знання

 

 

 

 

 

 

Тип уроку:

застосування знань, вмінь та навичок

 

 

 

Обладнання:

комп’ютер, картки для самостійної роботи, таблиця результатів роботи учнів в командах

 

 

Хід уроку.

І. Організація початку уроку.

1. Вітання.

Доброго дня, діти! Сьогодні на уроці

Знову світ пропорцій вас чекає,

І порозумітьсь з ними я вам бажаю.

Хай сяють очі у вас яскраво

І на уроці вам буде цікаво!

 

2. Черговий учень повідомляє про присутність та готовність учнів до уроку.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

1. Вступне слово вчителя.

 

Позаду тема „Відношення і пропорції” – це одна із важливих і цікавих тем математики.

А попереду життя.

Де в житті ви можете зустрітися з пропорціями? Чи потрібні пропорції у повсякденній діяльності людини?

Ми вивчили різні типи задач на відсотки та способи їх розв’язування. Чи пригодиться це вам у майбутньому?

Все своє життя людина має справу з економікою: вона купує і продає, отримує прибутки і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Саме тому знання з економіки  стануть для вас нагальною потребою. Чи потрібні пропорції, відсотки при розв’язуванні задач економічного характеру? Відповідь на це питання і дасть сьогоднішній урок.

Станемо лише на один урок банкірами, підприємцями та просто покупцями.

 

2. Організаційні питання.

Клас поділимо на дві команди – команду „Банкірів” та команду „Підприємців”. Кожна команда обирає капітана. Протягом уроку команди накопичують капітал. Правильна відповідь оцінюється „грошовою одиницею” – балом. Для обліку накопичених командами балів оберемо „незалежного експерта”.

Почнемо наш діловий урок.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1. Фронтальне опитування. Методичний прийом „Вірю – не вірю”.

Команда „Банкірів”.

  • Чи вірите ви, що відношення двох чисел є добуток цих чисел? (Ні)
  • Чи вірите ви, що рівність двох відношень є пропорцією? (Так)
  • Чи вірите ви, що 1% називається десята частина числа? (Ні)
  • Чи вірите ви, що число 10 становить 50% від 30? (Ні)
  • Чи вірите ви, що вартість зошитів, який продають по одній і тій самій ціні і їх кількість прямо пропорційні величини? (Так)
  • Чи вірите ви, що завтра наступить неділя? (Ні)

 

Команда „Підприємців”.

  • Чи вірите ви, що у правильній пропорції сума крайніх членів пропорції дорівнює сумі середніх членів? (Ні)
  • Чи вірите ви, що 100% дорівнює одиниці? (Так)
  • Чи вірите ви, що відношення 125 до 0 дорівнює нулю? (Ні)
  • Чи вірите ви, що копійка – це один відсоток від гривні. (Так)
  • Чи вірите ви, що з відношень 8 до 2 та 9 до 3 можна утворити пропорцію? (Ні)
  • Чи вірите ви, що завтра буде падати сніг? (Так і ні)

 

2. Тест – контроль „Математичне лото”

завдання

Банкіри

Підприємці

1

Знайти значення відношення

:

3,5 : 0,7

2

Записати у відсотках

0,7

3

Чи правильна пропорція?

8 : 2 = 6 : 24

2 : 14 = 21 : 3

4

Знайти невідомий член пропорції

=

=

5

Знайти 20% від

500

600

6

Знайти відсоткове відношення чисел

15 від 50

12 від 40

 

Учні шукають у картках клітинку, в якій, на їх думку знаходиться правильна відповідь на питання, та закреслюють її.

 

3%

8

 

30%

 

 

 

Ні

10

100

25%

Так

2,5%

 

12

 

4

 

 

 

0,5

8

 

Ні

5

70%

 

30%

 

120

7%

12

3%

 

Так

4

 

 

 

IV. Застосування знань, умінь, навичок.

  1. Розкодуй вислів:

„Добробут народу залежить від прогресу математики”

                                                                                       Наполеон

1). 1,3 : 3,9 = х : 6;

 

      х = = 2 (добробут)

 

2). 0,8 : х = 3,2 : 2,4

 

      х = = 0,6 (від)

3). =

 

х = = 3 (залежить)

 

 

4) =

 

х = = 2,4 (народу)

 

 

5) 5 : 0,5 = 90 : х

 

х = = 9  (математики)

 

 

6) х : 0,8 = 15 : 2

 

х = = 6 (прогресу)

 

 

2.Конкурс капітанів.

 

  1. При здійсненні валютно-обмінної операції банк вам за 2800 грн. продав 350 доларів США. Скільки доларів США ви купите за 7000 грн. Який курс обміну гривні до долара США у банку?

 

350 доларів США – 2800 грн.

х доларів США – 7000 грн.

 

х = = 875 доларів США

 

Відповідь: 875 доларів США.

2800 : 350 = 8 (гривнів коштує один долар США)

 

 

  1. Щоб врахувати інфляцію, що становить 5%, підприємець підняв ціну на кожну одиницю товару з 1250 грн до 1290 грн. Чи правильно зроблено розрахунок?

 

1250 грн – 100%

х грн. – 105%

 

х = = 1312,5 грн.

 

Відповідь: Ні

 

Інфляція – це процес зростання середнього рівня цін, що спричиняє зниження купівельної спроможності грошей.

 

 

  1. Аукціон задач.

 

  1. Підприємець вирішив розширити свій бізнес. Пішов до банку позику брати. За послуги банку потрібно повернути 21% річних. Скільки потрібно повернути грошей банку, якщо в кредит взяти 10000 грн.?

Відповідь: 2100 грн.

 

  1. Підприємець вирішує покласти кошти в банк для відпочинку влітку. Яку суму потрібно покласти на рахунок, щоб на кінець першого року мати 6000 грн., якщо банк пропонує 20% річних.

Відповідь: 5000 грн.

 

  1. Підприємець купує зошити за гуртовою ціною по 2 грн. 50 коп. за кожний. Продає за роздрібною ціною на 20 % дорожче. Скільки покупець заплатить за 10 таких зошитів.

Відповідь: 30 грн.

 

  1. Узимку пілприємець продавав куртки по 480 грн. Навесні ціну на цей товар знизив до 360 грн. На скільки відсотків зроблено знижку?

Відповідь: на 25 %.

 

  1. У травні курс євро становив 9 грн. 90 коп., а в січні 10 грн. 20 коп. На скільки відсотків підвищився курс євро?

Відповідь: приблизно на 3%

 

 

V. Підсумок уроку.

 

  1. Гра „Хто швидше?”

 

Розшифрувати слово економічного змісту

 

И Т Е Р К Д    -    КРЕДИТ

 

ТБУПРИОК   -    ПРИБУТОК

 

  1. Інтерактивна вправа „Мікрофон”

 

  1. З якими новими для себе економічними термінами ви ознайомились!

Зарплата, ціна, кредит, інфляція, вартість, курс обміну валюти.

 

 

  1. Чи довели ми, що математика потрібна людям?

Без математики ні на ринку, ні в банку, ні в магазині, ні в бізнесі не обійтися.

 

 

  1. За таблицею результатів визначають команду – переможця.

 

Учні одержують оцінки та подарунки – номінації:

 

„Найкращий на уроці!”

„За творчість”

„За зусилля”

 

 

VI. Домашнє завдання.

docx
Додав(-ла)
Ткачик Людмила
Додано
20 січня 2023
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку