Тема:Оповідання. Казка « Урятував сонечко». Порівняння оповідання і казки. Складання речень.
Очікувані результати:
Взаємодіємо письмово
-створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування;
записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3];
Читаємо
- прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1];
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки,
оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2.1-5];
- добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6]
визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1];
- розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2-2.3-2];
-словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3];
- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
- розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];
- визначає графічні елементи тексту, досліджує зв’язок між ними [2 МОВ 2-2.27];
- визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
Ключові слова:
ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ
Хід уроку
Уведення в тему
Мале сонечко лежало,
Малі ніжки підібрало,
Ми не будем зачіпать-
Треба сонечку поспать!
Стіна слів: сонечко (комаха)
Со́нечка, або Сонечкові — відносно невелика родина ряду твердокрилих, яка налічує 5200 видів. Сонечка належать до комах із повним перетворенням (метаморфоз) і у життєвому циклі проходять стадії яйця, личинки, лялечки та імаго. Переважна більшість сонечок — хижаки. Непогано літають, роблячи 85 помахів крил за секунду.
Перегляд мультфільму про сонечко.
Працюємо у підручнику. Готуємося до читання оповідання с.77
Розчитуємося і пояснюємо слова
Гілляста шовковиця, невеличка заглибина, змок до нитки.
Кероване читання (Читання із зупинками)
- Ми будемо читати оповідання по частинах, зупинятися і обговорювати, про що дізналися, і що буде далі.
Читаємо по частинах:
- 1 частина. Учні по черзі вголос назагал.
- 2 частина. Учні читають самостійно напівголосно.
- 3 частина. Учні в парах читають почергово по одному реченню.
Обговорення частин оповідання за запитаннями в підручнику.
Учитель:
- обговорює з учнями тему, головну думку, місце і час подій.
Як звали хлопчика?
- Де він знаходився?
- За чим спостерігав Василько?
- Що побачив хлопчик на острівці?
Як поводилось сонечко? Чому на вашу думку, сонечко не летіло?
- В яку пору року відбувалась подія?
- учить аналізувати подальші події на основі передбачення
- Що зробив Василько?
Як ви вважаєте, чи правильно повівся хлопчик? Чому?
- Щоб зробили ви на місці Василька?
- Як ви думаєте, чому жучка назвали сонечком?
Фізкультхвилинка
Працюємо в зошиті
Каліграфічна хвилинка
Сс, чк, еч сонечко
Робота в підручнику ст. 77
Робота в групах.
Стратегія КМ «Асоціативний кущ»
«Оповідання» «Казка»
Резутьтат
Я дізнався/дізналася
Оповідання відрізняється від казки…
В оповіданні герої….. А в казці…