Казка "Заяць і Місяць" В.О.Сухомлинського для дітей 3-4 років життя

Про матеріал
В цій казці, головні герої - Зайчик і Місяць. На прикладі героїв казки, діти вчаться піклуватися один за одного, виховується бажання пропонувати свою допомогу.
Перегляд файлу

                                                         Бесіда

за   творами  В.Сухомлинського

 (для дітей молодшого віку, 3-4 років)                                                                                                                    

Тема: Розповідання казки В.Сухомлинського “Зайчик і Місяць”

Мета: ознайомити дітей з казкою В.Сухомлинського”Зайчик і Місяць”; вчити на прикладі героїв казки піклуватися один про одного, допомагати одне  одному; виховувати бажання пропонувати свою допомогу.

Матеріал: вірш В. Бичко “Зима”, ілюстрації з зображенням зоряного неба, іграшка-зайчик, загадки, предметні картки, прислів'я: “Чужої біди не буває”, “Світ не без добрих людей”,”Треба так у світі жити, щоб лиха не будити”.

Хід

І етап - мотивація

(На килимку декорації зимового лісу, під ялинкою сидить зайчик)

- Діти, на вулиці стає холодно, морозно, скоро прийде Зимонька-зима, а яка вона,  послухайте  віршика. (В.Бичко “Зима”)           

Дорога біла стелиться

І краю їй нема.

Сніжок мете, метелиця,

Прийшла до нас зима.

- Діти, погляньте, хтось сидить і тремтить під ялинкою. (відповіді дітей)

- Сашо, підійди візьми зайчика на руки. (дитина бере іграшку на руки, гладить)

- Зайчик тремтить від холоду, давайте його зігріємо.

Рухлива гра “Зайчик сіренький сидить”              

 ІІ етап - пізнавальна діяльність

- Дітки, а наш Зайчик мені щось каже. Він просить вас присісти, а мені розказати вам казочку про нього і друга Місяця? Сідайте зручненько, слухайте уважненько. (Розповідання казки В.Сухомлинського: “Зайчик і Місяць”)

Холодно взимку  Зайчикові. Вибіг він  на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти  Місяця блищить, холодний вітерець з яру повіває. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:

- Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, адже довго ще Сонечка чекати. Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:

- Іди, полем, полем, я тобі дорогу освітлю до  великого стогу сіна.

Попрямував Зайчик до стогу, зарився в сіно, виглядає, усміхається до Місяця:

- Спасибі, любий Місяцю. Тепер твої промені теплі-теплі.

Запитання за змістом  твору:

  • В яку пору року відбуваються події в казці?
  • Як почував себе Зайчик, сидячи під кущем?
  • У кого Зайчик попросив допомоги?
  • Що порадив Місяць?
  • Що зробив Зайчик-вуханчик?
  • Які слова подяки почув Місяць від Зайчика?

- Казку слухали малята, час прийшов відпочивати.

   Давайте уявимо себе маленькими зайчиками.

Психогімнастика “Я - зайчик”

(Вихователь емоційно промовляє слова, а діти виконують рухи разом з дорослим за змістом: “Я - зайчик, у мене довгі вушка, біла шубка, коротенькі лапки, швидкі ніжки, Я - маленький, мені теж буває взимку холодно, гріюсь на Сонечку, багато стибаю і ховаюсь від морозу.”)

ІІІ-перетворювальна діяльність

  • Дітки, що ви можете сказати про нашого зайчика?

Дидактична вправа “Скажи, який зайчик?

(діти стоять у колі, вихователь кидає білу кульку, діти ловлять, дають відповідь і повертають кульку вихователю)

  • “Сніжку ви мені кидайте, швидко слово називайте”

(маленький, сіренький, біленький, пухнастий, швидкий, полохливий, голодний, сумний, замерзлий…)

- Дітки, зайчик мені сказав, (Вихователь бере зайчика на руки і підносить до вушка, вдає, що слухає), що Місяць його друг.

- Зайчику, і у наших діток теж є друзі, у народі кажуть: “Світ не без добрих людей”.

ІV етап - оцінно-контрольна діяльність

  • Зайчик запитує: ”Чи сподобалася казка?”
  • Назвіть головних героїв казки?
  • Допомагати - це добре чи погано?

- Діти, ніколи не соромтеся просити допомоги, завжди вам допоможуть, добрі, чуйні люди.

docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
31 травня 2021
Переглядів
2142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку