Бесіда
за творами В.Сухомлинського
(для дітей молодшого віку, 3-4 років)
Тема: Розповідання казки В.Сухомлинського “Зайчик і Місяць”
Мета: ознайомити дітей з казкою В.Сухомлинського”Зайчик і Місяць”; вчити на прикладі героїв казки піклуватися один про одного, допомагати одне одному; виховувати бажання пропонувати свою допомогу.
Матеріал: вірш В. Бичко “Зима”, ілюстрації з зображенням зоряного неба, іграшка-зайчик, загадки, предметні картки, прислів'я: “Чужої біди не буває”, “Світ не без добрих людей”,”Треба так у світі жити, щоб лиха не будити”.
Хід
І етап - мотивація
(На килимку декорації зимового лісу, під ялинкою сидить зайчик)
- Діти, на вулиці стає холодно, морозно, скоро прийде Зимонька-зима, а яка вона, послухайте віршика. (В.Бичко “Зима”)
Дорога біла стелиться
І краю їй нема.
Сніжок мете, метелиця,
Прийшла до нас зима.
- Діти, погляньте, хтось сидить і тремтить під ялинкою. (відповіді дітей)
- Сашо, підійди візьми зайчика на руки. (дитина бере іграшку на руки, гладить)
- Зайчик тремтить від холоду, давайте його зігріємо.
Рухлива гра “Зайчик сіренький сидить”
ІІ етап - пізнавальна діяльність
- Дітки, а наш Зайчик мені щось каже. Він просить вас присісти, а мені розказати вам казочку про нього і друга Місяця? Сідайте зручненько, слухайте уважненько. (Розповідання казки В.Сухомлинського: “Зайчик і Місяць”)
Холодно взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти Місяця блищить, холодний вітерець з яру повіває. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:
- Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, адже довго ще Сонечка чекати. Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:
- Іди, полем, полем, я тобі дорогу освітлю до великого стогу сіна.
Попрямував Зайчик до стогу, зарився в сіно, виглядає, усміхається до Місяця:
- Спасибі, любий Місяцю. Тепер твої промені теплі-теплі.
Запитання за змістом твору:
- Казку слухали малята, час прийшов відпочивати.
Давайте уявимо себе маленькими зайчиками.
Психогімнастика “Я - зайчик”
(Вихователь емоційно промовляє слова, а діти виконують рухи разом з дорослим за змістом: “Я - зайчик, у мене довгі вушка, біла шубка, коротенькі лапки, швидкі ніжки, Я - маленький, мені теж буває взимку холодно, гріюсь на Сонечку, багато стибаю і ховаюсь від морозу.”)
ІІІ-перетворювальна діяльність
Дидактична вправа “Скажи, який зайчик?”
(діти стоять у колі, вихователь кидає білу кульку, діти ловлять, дають відповідь і повертають кульку вихователю)
(маленький, сіренький, біленький, пухнастий, швидкий, полохливий, голодний, сумний, замерзлий…)
- Дітки, зайчик мені сказав, (Вихователь бере зайчика на руки і підносить до вушка, вдає, що слухає), що Місяць його друг.
- Зайчику, і у наших діток теж є друзі, у народі кажуть: “Світ не без добрих людей”.
ІV етап - оцінно-контрольна діяльність
- Діти, ніколи не соромтеся просити допомоги, завжди вам допоможуть, добрі, чуйні люди.