Казкова вікторина "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Казкова вікторина для учнів 2 класу. Використаний матеріал цікавий, доступний, відповідає віковим особливостям учнів. Метою вікторини є закріплення, повторення і систематизація знань, умінь, навичок набутих під час знайомства та читання казок; розвиток уяви і фантазії, логічного та конструктивного мислення, пам'яіь, уваиу; виховування інтересу до усної народної творчості, доброзичливості, почуття справедливості, шанобливого ставлення до оточуючих.

Перегляд файлу

У світі казки чарівної

Мета: закріпити, повторити і систематизувати рівень знань, умінь, навичок набутих під час знайомства та читання казок; розвивати уяву і фантазію, логічне та конструктивне мислення, пам'ять, увагу; виховувати інтерес до усної народної творчості, доброзичливість, почуття справедливості, шанобливе ставлення до оточуючих.

Оформлення залу. Виставка малюнків, виставка книжок, презентація казок.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

Вчитель.

В нашій школі знову свято

Чути музику і сміх.

На казковім святі нині

Ми вітаємо усіх.

 

Обіцяєм, що не буде

Ніхто нині сумувати,

Всіх ми кличем разом з нами

Участь в конкурсі узяти.

 

Визначати переможців

Буде в нас журі поважне,

Воно буде знаєм точно

Об’єктивне і уважне.

 

А якщо вже хтось програє,

Що ж, на те вона і гра є.

 

Вчитель.  -  Діти, сьогодні ми вирушаємо у мандрівку до Країни Казок.

  • Діти, як ви думаєте, хто буде господинею на нашому святі?
  • Так, вірно – Казка.
  • Друзі. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiйказцi. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору.

 

 

 

Сьогодні ми Казку сюди запросили,

Щоб бачити Казку і слухать гуртом,

А Казка в дорозі десь там загубилась –

Давайте її погукаєм разом.

 

Всі разом. Каз-ко! Каз-ко!

(входить хлопець із торбинкою)

Вчитель. – Хто ти такий? Тебе ніхто не кликав.

Хлопець. – Я посланець від Казки. Вона просила передати вам ось цю торбинку. В ній є різні загублені речі від казок. Якщо ви відгадаєте, з яких вони казок загубилися, то тоді прийде пані Казка.

(Ключик, колосок,яйце, рукавичка, риба)

 

Діти відгадують всі казки і з᾽являється Казка.

Казка.

За лісами, за морями

Відчиняє сонце брами,

Я за брамами отими

Чарівними, золотими

Я диво-казка походжаю.

Всіх гостинно припрошаю

До веселої господи

Де від Заходу до Сходу

Щастям повняться простори,

Де зникають біль і горе,

Де чарівні жари-птиці

З квітів п᾽ють нектар-водицю,

Де Телесика гусятко

Мчить додому на крилятках,

Де хитресенька лисичка

Всім дарує небилички,

А розпатлана Яга

Всіх не любить, всіх страха.

Там маленька мишка сіра

Ріпку витягти зуміла,

Мир богатирі пильнують,

Все за зміями полюють.

Диво-диво-дивина –

Ця чарівна сторона.

Казка. Здраствуйте, діти! Ви, певне, давно знайомі зі мною. Я приходжу до вас перед сном, щоб ви спали спокійно, щоб у сні на вашому обличчі не зникала посмішка, щоб сон ваш був чарівним. Я – Казка.

  • А чи знаєте ви українські народні казки? Які?
  • Дуже добре. Бо в казці закарбована мудрість народна. Не можна вирости щасливою людиною, якщо ти не знаєш казок, якщо маля саме собі не виспівує, не забавляється лічилками, скоромовками. Ви багато знаєте казок. А от мої слуги-невидимки підказали мені, що ви знаєте ще й таємниці казок, їх особливості. Дуже мені хочеться почути, ці секрети.

 

1-В клас. Шановна Казко! Наш клас, готуючись до свята, прочитав багато казок. Ми дізналися, що казки мають своєрідний початок і кінцівку. Саме за цими особливостями можна відрізнити казку від оповідання. І приготували учням 1-Б класу завдання: відгадати з якої казки:

 

«Отак вони собі живуть і хліб жнуть, коромислом сіно возять, оберемком воду носять. Дідова дочка пішла заміж, а бабина й досі дівує та гордує.»

(Дідова дочка й бабина дочка)

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\1f4be3a4e3d1.jpg

 

1-Б клас. Шановна Казко! Наш клас теж прочитав багато казок і ми помітили, що в казках завжди добро перемагає зло. І ми теж приготували завдання учням 1-А відгадати, з якої це казки:

 

«Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина ту козу пасти»

(Коза-Дереза)

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\artlib_gallery-182517-b.jpg

1-А клас. Наш клас теж не сидів без діла, читав багато казок. І ми приготували завдання для 1-В класу відгадати, з якої це казки:

 

От раз дожились вже до того, що не стало у них хліба – й їсти нічого. Дід і каже …»

(Колобок)

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\868488458b49b71ca771e4c72a261812.jpg

 

Вчитель.Отже, ми з вами розпочали казкову вiкторину.

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\skazki.jpgВ українських народних казках багато зустрічається пісень. Відгадайте, хто співав ці пісеньки?

 

А) – Я по коробу метений,

На яйцях спечений –

Я от баби втік та от діда втік,

Так і от тебе втечу. (Колобок)

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\telesyk.jpg

Б) – Гуси, гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька,

А в батенька їсти й пити,

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\img_08.jpgЩе й хороше походити! (Івасик-Телесик)

 

В) – Ой ви, діточки козеняточка!

Відімкнітеся, відчинітеся!

Ваша матінка прийшла,

Молочка принесла! (Вовк та козенята)

 

Вчитель. Зараз ми проведемо конкурс «Розминка». Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок.

 

1) Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосистеегорлечко)

 2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика)

 3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?

 (Івасику-Телесику)

 4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)

 5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)

 6) Кого купив дід на базарі за три копи? (Козу-Дерезу)

 7) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)

8) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія)

9) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)

10) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза?

 (Червоні чоботи)

11) У якій казці битий не биту віз?

 (Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)

12) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

 

Вчитель. Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\938.jpg Казка 1

 «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» (Колобок , «Колобок»)

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\03labl8m41220465486.jpg Казка 2

 «Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його а ні з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »

 (Яйце , «Курочка-Ряба»)

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\QknDlgETZJs.jpgКазка 3

 «Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»

 (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\детские спектакли тольятти(2).jpg

 Казка 4

 «Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він подряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\131634224490006795.jpgКазка 5

 «Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)

 

Описание: C:\Users\Саня\Desktop\d8a579a41f29f375ab67554a543.jpgКазка 6

 «Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)

 

Вчитель. Наступний  конкурс «Телеграма від казкового героя»

 

На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.

 

1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. (Івасик-Телесик)

2) – Терміново  викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить)

3) – Дуже засмучена, мишка випадково  розбила яєчко, прийти не зможу.

( Курочка Ряба)

4) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.

 (Півник)

5) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати.

 (Коза –Дереза )

6) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат)

 

Вчитель.А зараз  конкурс «Чи уважний ти читач ?»

Назвати казку, в назві якої є число.

 

 «Вовк і семеро козенят»

 «Троє поросят»

 «Білосніжка і сім гномів»

 «Про царівну та сім богатирів»

 «Алі-баба і сорок розбійників»

 «Три горішки для Попелюшки»

«Дванадцять місяців»

 «Три міхи хитрощів»

 

Вчитель.Конкурс «Загадковий». До якої казки підходить загадка?

 

А) На городі виростала,

     Восени велика стала.

     Дід почав усіх гукати:

     «Час красуню витягати!»

 

Б) Маленьке, сіреньке, біди наробило,

    Щось біле, кругленьке, хвостиком розбила.

    Сумує і плаче бабуся, дідусь витирає сльозу,

    А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу».

 

В) Підробив він голосок,

     Став на маминім співати.

     Здогадалися малята:

     «Він - не наша мати»

 

Вчитель. Молодці, діти! Ви добре справилися із завданнями, а це значить, що ви добре знаєте казки.

 

По закінченню нашого свята ви можете підійти до столу і переглянути книжки, в яких надруковані різні казки. А також роздивитися малюнки, які ви намалювали до улюблених казок.

 

За те, що ви добре справилися із завданнями вам кожному буде невеличкий приз. Це пазли з улюбленими вашими казками.

 

Ну і на останок нашого свята, діти 1-В класу приготували вам казку «Колосок».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каландарова Ніна Григорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
8707
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку