Урок літературного читання у 2 класі на тему: "Хитра лисичка – герой багатьох казок «Лисичка». Поділ казки на частини"

Про матеріал

ТЕМА: Хитра лисичка – герой багатьох казок «Лисичка». Поділ казки на частини.

МЕТА: Вдосконалювати навички правильного, виразного читання; вчити давати характеристику дійовим особам; ділити текст на частини; переказувати за планом близького до тексту; розвивати навички зв'язного мислення, пам'ять, увагу, уяву; виховувати працелюбність, бажання читати казки народів Європи.

ОБЛАДНАННЯ: таблиці, індивідуальні картки, ілюстрації.

Перегляд файлу

 

 

ТЕМА: Вступ. Хитра лисичка – герой багатьох казок «Лисичка»

             (російська народна казка). Поділ казки на частини.

 

МЕТА: Вдосконалювати навички правильного, виразного читання;

             вчити давати характеристику дійовим особам; ділити текст на

             частини; переказувати за планом близького до тексту;

             розвивати навички зв’язного мислення, пам'ять, увагу, уяву;

             виховувати працелюбність, бажання читати казки народів

             Європи.

 

ОБЛАДНАННЯ: таблиці, індивідуальні картки, ілюстрації.

 

                                         ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент .

            Добрий день!

            В добрий час!

            Рада, діти, бачить вас!

            Казка двері відчиняє!

            До роботи закликає:

            Працювати вправно,

            Читаючи старанно.

            Мудрість казка нам дає, несе,

            Розуму додає.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •                 В ефірі – дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами її постійна ведуча – я, Олена Василівна. Наша передача монтуватиметься (створюватиметься) з різних телестудій. Отож сьогодні у передачі:
  •                 розвиток навичок читання із «Комп’ютерної студії»;
  •                 читання нової казки із «Інформаційної студії»;
  •                 цікавинки із «Казкової студії»;
  •                 відпочинок учнів 2 класу із «Веселої студії»;
  •                 наші творчі можливості із «Театральної студії»;
  •                 наші знання та вміння із «Літературної студії»

 

ІІІ. Розвиток навичок читання

      Робота в «Комп’ютерній студії».

      1.Орфоепічні вправи.

        - Якщо ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма   

           акторськими правилами. Актори повинні багато читати, чітко і виразно

           промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, а і

           чують.

         а) Скласти прислів’я з частин за допомогою цифр, виразно прочитати

             1. Маленькі          2. казки

             3.багато                4.розуму

             5.додають

  •                                читання на одному мовному диханню;
  •                                хорове читання;
  •                                читання із запитальною інтонацією, здивовано, радісно.
  •                                як ви розумієте зміст цього прислів’я ?

2. Чистомовка.

   Лалала – в лісі темному лисичка жила.

   Ося-ося-ося-рибки ій дуже захотілося

   Да-да-да-підманула хитро діда

   Ей-ей-ей –вкрала рибку із саней

  Ого-ого-ого – засмутила старого.

3.Гра «Віднови слова»

    - Ой, лишенько!-кричать слова,-

       Пропали літери у нас!

       Ви дуже добре поміркуйте

       І нас скоріше порятуйте!

       Каз…а

       Казк…р

       Казо…ка

       К…зк…вий

       Казк…

4.Гра «Анаграми»

       країна

       сіяРо

       хіяЧе

       русіяБіло

       гаріяБол

       ліяАнг

іV.Повідомлення теми і мети уроку

  •                                Ми розпочинаємо читати новий розділ «Казки народів Європи»
  •                                Працюємо в «Казковій студії»
  •                                Подивіться на політичну карту світу. На ній дуже багато держав, але ще більше націй і народностей. Кожен народ має свою мову, традиції, звичаї, казки.

Казки, які створює сам народ, називаються народними, бо передаються вони з вуст у вуста серед народу, від серця до серця. Вони навчають нас розуму, мудрості, додають життєвої сили, натхнення, доброти, всепрощення.

  •                                          В якій державі ми живемо?
  •                                          Наша держава – Україна має добрих сусідів. Це народи європейських країн: росіяни, білоруси, чехи, болгари, поляки…Ми почитаємо у новому розділі ті казки, які читають діти сусідніх народів.
  •                                          Хто ми за національністю? (українці)
  •                                          Як називаються народні казки, які склав народ на Україні? (українські)
  •                                          Якщо казку склали в іншій країні, то вона матиме назву того народу, який її склав.

а) Продовжте логічний ряд: країна-казки

    Україна – українські

    Росія - …..

    Білорусія - …

    Чехія - …

    Англія - ..

    Болгарія - ..

  •                                          На уроці прочитаємо російську народну казку, яка дасть на можливість зібрати по краплині мудрість народну, навчимося ділити казку на частини, переказувати її.
  •                                          Зачитайте назву казки з розрізаного навпіл «хвилькою» аркуша: «Лисичка»

V. Опрацювання нового твору

    1.Вступна бесіда.

       а) Наш урок-телепередача:

           Перед вами нелегка задача -

           Знання та вміння показати,

           В гості до казки завітати.

           Господиня казки буде ласкава,

           Хитрістю своєю цікава.

           Хто ж вона? Здогадайтеся!

           Відгадати загадку постарайтеся!

      б) В лісі темнім проживає,

          Довгий хвіст пухнастий має,

          Їй на місці не сидиться,

          а зовуть її …..(лисиця)

       в) Лисичка – герой багатьох казок різних народів. Читати про неї весело

            і цікаво, дивуючись лисиччиній хитрості, кумедності, захоплюючись її

            витівками.

  •                                          Чи здогадаєтесь ви з яких казок ці лисички? (ілюстрації до казок)

«Підвіз її вовк. От вона їде та все приказує:

  •                                          Битий небиту везе! Битий небиту везе!»

                                                             («Лисичка – сестричка та вовк-панібрат»)

               «- Що ти таке ?

                    А він каже:

                   - Я – пан Коцький!

                   Лисичка каже: - Будь ти мені за чоловіка, а я тобі за жінку»

                                                             («Пан Коцький)

               «Пішла лисичка, та зараз – на горище, та до вулика та й наїлася меду

                  скільки хотіла. Вертається , ведмідь питає:

  •                                          Ну, як же твого хрещеника звуть?
  •                                          Початочком»

                                                («Лисичка-кума»)

«Коли біжить лисичка та й питає:

  •                                          А хто, хто в рукавичці?»

                                                             («Рукавичка»)

               «Підійде до віконця, як котика нема вдома, та й промовляє:

  •   Ходи, півнику, до мене, що в мене золота пшениця

                                    медяна водиця»

                                          (Казка про котика і півника»

«Кличе лисичка журавля до себе в гості:

  •                                          Приходь, - каже, - журавлику, приходь, лебедику»

                                                («Лисичка і журавель»)

  2.Працюємо в «Інформаційній студії»

     Перше читання тексту вчителем із завданням:

  •                                          Назвати дійових осіб казки.

      3.Словникова робота

         а) «З’єднати слово з його значенням»

              Намалювати стрілочку від слова з першої колонки до значення

              слова з другої колонки

           колір                                              соромити

           попоїсти                                        забажалося

           побідкався                                     з їсти

           не ворухнеться                              пожалівся

           лаяти                                               без рухів

           схотілося                                        на одязі

 

     б) «Піраміда»

                                      жи           ли

                                  пок               лав

                             підї                      хав

                           нало                           вив

                        зрозу                                мів

        4.  Напівголосне читання казки із завданням:

              - Які слова незрозумілі в тексті?

        5.Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання:

           а) Що попрохав дід зробити бабу?

               Де він збирався поїхати?

               Хто побачив діда, коли він віз рибу додому?

                Чого лисичці захотілося?

                Прочитайте , як лисичка підманула діда

                Зачитайте, як лисичка хитро вкрала рибу з саней

                Зачитайте, що дід хотів привезти бабі

                А що ж насправді було на санях?

     6.Поділ казки на частини:

  •                                          Прочитайте початок (зачин) казки («буксир»)
  •                                          Читаємо основну частину «ланцюжком», розмову діда і баби в особах
  •                                          Розшифровуємо кінцівку казки, виділяючи слова в реченні інтонацією, дотримуючись пауз.

VІ. Працюємо у «Веселій студії»

         Руді лисички маленькі,

         хвостики у них довгенькі.

         В лісі грались, веселились

         працювати вже втомились.

         А щоб добре працювати,

         треба трошки пострибати.

         Відпочили, розім’ялись –

         й до роботи знову взялись.

VІІ. Розвиток читацьких вмінь та навиків.

Працюємо в «Театральній студії»

        1.Переказ казки за планом та ілюстраціями:

           1.Дід їде по рибу.

           2.Лисичка і рибка.

           3.Ні коміру, ні риби.

       2.Гра «Дочитай речення за початком»:

            Побачила його…

            Під’їхав дід …

            А лисичка …

            Викинула …

            Почала вона …

            Там на санях ….

       3.Робота в парах: читання речень з тексту за методикою Едігея В.

           А сичкали     тихеньку по  чала по  дати вики зі нейса бури. кинулаВи

           юсв бкури, а маса клавте.

  •                                          читання мовчки;
  •                                          читання сусіду;
  •                                          хорове читання.

      4. «Розшифруй словесно-математичний приклад»

            лисия – я + чка = лисичка

            рис-с + бка = рибка

            діж ж + д = дід

     5.Тест

1.Що наловив дід?

                а) зайців;

                б) риби

2. Якою прикинулася лисичка?

                  а)веселою;

                  б) мертвою

3. Куди поклав дід лисицю?

                 а) на сани;

                 б) на воза.

 

   4.Як лисичка вкрала у діда рибу?

                   а) заховала у торбу;

                   б) викидала з саней.

  5. Хто в казці хитрий?

                   а)дід;

                   б) лисичка.

VІІІ. Підсумок уроку.

  •                                          Працюємо в «Літературній студії»

1.Антиципація частин прислів’їв:

   І на хитру лисицю                                сімох вовків обдурить.

   Одна лисиця                                          капкан знайдеться.

   Лисиця спить,                                        а рибку бачить.

 

2. «Телефонна розмова»        (модель телефона)

     - До нас зателефонувала Лисичка і запитує:

       Як називається казка, яку ми читали на уроці?

       Який народ написав її?

       Чому казки називаються народними?

        Хто в казці хитрий? Чому?

        Кого перехитрили? Чому?

        Що сподобалося на уроці?

 

        Продзвенів дзвінок!

        Закінчився наш урок!

        Казки читайте,

        Знання здобувайте:

        На уроці читання,

        На уроці старання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку