Кейс - урок з образотворчого мистецтва "Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят"1 клас

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва на тему "Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят" із використанням кейс-методу. в 1 класі.
Перегляд файлу

 

 

 

Кейс – урок

з образотворчого мистецтва

«Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят»

в 1 класі

 

 

 

 

                                                      Виконала Чекердес Світлана Миколаївна,

                             вчитель початкових класів

                                                             Тарасівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ст..

                              Зіньківської районної ради

                   Полтавської області

 

 

 

 

 

 

2019 рік

 

Кейс – урок «Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят»

Тема: Образотворче мистецтво

Мета: Продовжити ознайомлення з порами року, формувати уявлення про природоохоронну діяльність людей; з’ясувати значення природи у житті людини;

розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення;

виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи, дбайливе ставлення до неї.

 

Діти сідають в три групи за порами року (коли вони народились)

Зима – весна (новорічна кулька  зеленого кольору)

Літо – кулька червоного кольору

Осінь – кулька жовтого кольору

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\ялинка взимку.jpg* Ознаки зими

* Цікаві факти про ялину

* Яке значення мають ялини в природі?

*  Умови збереження ялинок

*Як можна прикрасити новорічну ялинку власноруч?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Щоб дізнатись про яку пору року ми будемо говорити на уроці, послухайте пісню (« Зимонька -зима»)

 

Створення «асоціативного куща» до слова зима

 

  • Прослухавши пісню, які картинки у вас з’явились?

Допоможуть в вам цьому сюжетні малюнки.

F:\кейс метод\малюнки\сніжки.jpgF:\кейс метод\малюнки\ковзани.jpgF:\кейс метод\малюнки\баба снігова.jpgF:\кейс метод\малюнки\лижі.jpg

 

F:\кейс метод\малюнки\санчата.jpg                                              

 

F:\кейс метод\малюнки\снігур.jpg

             

 

F:\кейс метод\малюнки\сніг.jpg

 

F:\кейс метод\малюнки\нов.ялинка.jpg

F:\кейс метод\малюнки\нов. подарунки.jpgF:\кейс метод\малюнки\колядники.jpg

F:\кейс метод\малюнки\дід мороз.jpg

 

 

 

 

 

 

Робота в групах.

 

У дітей на партах лежать малюнки. Вони обговорюють в групі, що в них асоціюється зі словом ЗИМА, прикріплюють малюнки на дошку.

 

  • А зараз відгадайте загадку і дізнаєтесь, яке свято взимку чекають не тільки діти, але й дорослі?

    Це дерево — мов їжачок,

Вбрання у нього з колючок.

 Воно стріча щороку нас

 Гірляндами рясними,

 Веселим сяєвом прикрас,

Цукерками смачними.

Та всюди, в місті і в селі,

Несуть дорослі, ждуть малі

У кожному будинку

 Прикрашену… (ялинку).

 

 

 

 

 Незабаром Новий рік, його наближення відчувається скрізь: у магазинах безліч прикрас: ялинкових іграшок, сніжинок, дощиків, гірлянд, Снігуроньок з Дідами Морозами. Очікування свята панує і в кожній школі. Діти вчать вірші, пісні про Новий рік та про його головний символ – ялинку.

Слайд 1

C:\Users\Admin\Desktop\малюнок до вірша.jpg

 

 

 

 

 

  • Прийшов час дізнатись, яка пригода сталась із хлопчиком напередодні новорічного свята.

 

Робота над віршем О.Олеся «Ялинка»

 

  Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші? (Припущення дітей).

 

  •               Робота над текстом.

Уважно послухайте текст, які слова вам незрозумілі?

 

Раз я взувся в чобітки,
одягнувся в кожушинку,
сам запрігся в саночки
і поїхав по ялинку.

Ледве я зрубати встиг,
ледве став ялинку брати,
а на мене зайчик — плит!
Став ялинку віднімати.

Я — сюди, а він — туди...
"Не віддам,— кричить,— нізащо!
Ти ялинку посади,
А тоді рубай, ледащо!
Не пущу, і не проси!
І цяцьками можна гратись:
порубаєте ліси —
ніде буде і сховатись.

А у лісі скрізь вовки,
і ведмеді, і лисиці,
і ворони, і граки,
і розбійниці-синиці".

Страшно стало...
"Ой, пусти!
Не держи мене за поли!
Бідний зайчику, прости,—
я не буду більш ніколи!"

Низько, низько я зігнувсь,
і ще нижче скинув шапку...
Зайчик весело всміхнувсь
і подав сіреньку лапку.

 

Словникова робота

Нізащо, ледащо, цяцьками

 

Аналіз твору.

- По що ходив герой вірша Олександра Олеся до лісу?

- Кого хлопчик зустрів у лісі?

- Що зробив зайчик?

- Чому він не хотів віддавати ялинку?

- Як хлопчика назвав зайчик? Чому?

- Яке ваше ставлення до зайчика?

- Чи правильно вчинив хлопчик?

Гра «Пантоміма»

  • Я буду читати уривок вірша, а ви будете виконувати дії героїв твору.

 

Вправа «Незакінчене речення…».

-    Чого вчить нас цей твір?

Цей вірш мене навчив….

 

 

 

 

Слайд 2

http://refs.in.ua/urok-proektpodarujmo-yalinci-jittya/1583_html_m747c26ae.jpg Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім разом із красунею ялинкою, з Дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться всі, невесело лише одній ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.

- Звісно ж , який Новий рік без запаху хвої, без гірлянд і ялинкових прикрас.

- Давайте поміркуймо, чи варто вирубувати ялинки на свято? Як уникнути цього?

 

 

 

 

Слайд 3

C:\Users\Admin\Desktop\найстаріша ялинка.jpg-З давніх - давен оспівують в легендах, піснях, казках красу ялинки. Найбільш поширена на Україні, у Карпатах, де висота ялинки сягає до 50 метрів.

А ось цікавий факт. Найстарше дерево – рекордсмен, яке живе на нашій планеті  9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком більше  8000 років. 

 

Слайд 4

C:\Users\Admin\Desktop\хвойні ліси.jpg Хвойні ліси – легені планети. Вони не дають поширюватися хвороботворним мікробам. В хвойних лісах будують санаторії та туристичні бази.

З ялини бджоли збирають пилок.

Ялинка підгодовує і звірів, і пташок.

З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі, папір, шовк,фанеру для літакобудування і інше.

 А з хвої, крім того, виготовляють вітамін С.

F:\кейс метод\малюнки\зел.ялинка.jpgСлайд 5.

   І от сама героїня свята – ялинка – тремтить у лісі та думає: «Незабаром уже мене зрубають! Пострибають біля мене, а за кілька днів викинуть на смітник!» Сумна картина, правда?

 

  •   Без ялинки дійсно дуже складно уявити новорічні свята. Але іноді так шкода вирубувати ці вічнозелені дерева. Що ж робити  - псувати природу або залишитися без свята?  Як можна зберегти ялинки від вирубування?

                 (Думки дітей)

Купити штучну ялинку, виростити власноруч або створити новорічні композиції.

 

http://refs.in.ua/urok-proektpodarujmo-yalinci-jittya/1583_html_3ffdf905.jpgСлайди

http://refs.in.ua/urok-proektpodarujmo-yalinci-jittya/1583_html_m797f4dba.jpgF:\кейс метод\малюнки\ялинка в горщиках.jpghttp://refs.in.ua/urok-proektpodarujmo-yalinci-jittya/1583_html_24478fba.jpg

 

 

 

Під музичний супровід діти виконують рухи «Новорічна фізкультхвилинка»

 

 

 

 

Настав час оживити  нашу ялинку.

У кожної групи в конвертах знаходяться заготовки новорічних прикрас.

Необхідно вирізати їх та оживити нашу гостю – ялинку.

Робота в групах.

1 група  - вирізає сніжинки

2 група – новорічні кульки

3 група – святкові витинанки

 

Інструктаж з БЖД під час роботи з ножицями.

Практична робота учнів.

  • Діти, щоб вас творчо працювалось, музику Чайковського «Пори року» (зима)

1 група

F:\кейс метод\сніжинка 2.jpegF:\кейс метод\сніжинка 1.jpeg

 

 

 

 

 

 

F:\кейс метод\сніжинка.jpegF:\кейс метод\сніжинка 3.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

2 група

F:\кейс метод\куля1.jpgF:\кейс метод\ялинкові кулі.jpg

 

 

 

 

 

 

 

F:\кейс метод\куля2.jpgF:\кейс метод\кулі.jpg

 

 

 

 

F:\кейс метод\витинанка1.jpg

3 група

F:\кейс метод\витинанка.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\кейс метод\витинанка3.jpgF:\кейс метод\витинанка6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Лайфакери»

Група, яка закінчує роботу, підходить до ялинки, прикрашає її, презентуючи свої роботи.

  • Подивіться, яка гарна вийшла в нас ялинка.

Отже, давайте берегти ялинки! Вони – частина живої природи!

 

Метод «Мікрофон»

  • Чи було цікаво на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Чого захотілося?
  • Чи справдилися наші очікування?

Міні-тренінг «Розвиток емпатії»

  • Якщо ви вважаєте що ми змогли захистити ялинку –  плесніть тричі в долоні.
  • Якщо ви не будете святкувати Новий рік, купуючи живу ялинку – погладьте себе по голівці.
  • Якщо у вас  болить душа, коли ви бачите викинуті ялинки? Покладіть руку на серце.
  • Чи хочете жити у злагоді з природою? Обійміть себе.

Завдання:

  • Намалюйте, що найбільше сподобалося та запам’яталося на уроці. Ваші роботи будуть використані для виготовлення лепбуку.
  • Лепбук – це не просто виріб. Це прикінцевий етап самостійної дослідницької роботи, яку діти виконали  під час знайомства з певною темою.
  • Створення лепбуку допоможе збагатити, закріпити і систематизувати інформацію, а розглядання в подальшому дозволить швидко освіжити в пам’яті цікавий матеріал.

 

 

 

 

Найменування

Зміст

 1

Отримані результати та напрацьовані компетенції:

  • Уміння концентруватися
  • Самоконтроль
  • Позитивне мислення
  • Вміння виправляти помилки
  • Пам'ять: оперативна, довгострокова
  • Розстановка пріоритетів
  • Емоційність — прояв почуттів 
  • Командна робота
  • Адекватна самооцінка.
  • Адаптивність
  • Уміння ставити цілі. 

2

Тривалість:

70 хвилин (спарений урок)

3

Локація проведення кейс–уроку:

Кейс-урок проходить у класі.

4

Можливість проведення учнем-дублером:

Можливо

5

Можливе домашнє завдання:

Намалюйте, що найбільше сподобалося та запам’яталося на уроці. Ваші роботи будуть використані для виготовлення лепбуку.

6

Теги:

Зима, ялина, новорічні прикраси.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку