Кейс – урок
з образотворчого мистецтва
«Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят»
в 1 класі
Виконала Чекердес Світлана Миколаївна,
вчитель початкових класів
Тарасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст..
Зіньківської районної ради
Полтавської області
2019 рік
Кейс – урок «Виготовлення прикрас до новорічно-різдвяних свят»
Тема: Образотворче мистецтво
Мета: Продовжити ознайомлення з порами року, формувати уявлення про природоохоронну діяльність людей; з’ясувати значення природи у житті людини;
розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення;
виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи, дбайливе ставлення до неї.
Діти сідають в три групи за порами року (коли вони народились)
Зима – весна (новорічна кулька зеленого кольору)
Літо – кулька червоного кольору
Осінь – кулька жовтого кольору
* Ознаки зими
* Цікаві факти про ялину
* Яке значення мають ялини в природі?
* Умови збереження ялинок
*Як можна прикрасити новорічну ялинку власноруч?
Створення «асоціативного куща» до слова зима
Допоможуть в вам цьому сюжетні малюнки.
Робота в групах.
У дітей на партах лежать малюнки. Вони обговорюють в групі, що в них асоціюється зі словом ЗИМА, прикріплюють малюнки на дошку.
Це дерево — мов їжачок,
Вбрання у нього з колючок.
Воно стріча щороку нас
Гірляндами рясними,
Веселим сяєвом прикрас,
Цукерками смачними.
Та всюди, в місті і в селі,
Несуть дорослі, ждуть малі
У кожному будинку
Прикрашену… (ялинку).
Незабаром Новий рік, його наближення відчувається скрізь: у магазинах безліч прикрас: ялинкових іграшок, сніжинок, дощиків, гірлянд, Снігуроньок з Дідами Морозами. Очікування свята панує і в кожній школі. Діти вчать вірші, пісні про Новий рік та про його головний символ – ялинку.
Слайд 1
Робота над віршем О.Олеся «Ялинка»
Як ви гадаєте, про що йтиметься у вірші? (Припущення дітей).
Уважно послухайте текст, які слова вам незрозумілі?
Раз я взувся в чобітки,
одягнувся в кожушинку,
сам запрігся в саночки
і поїхав по ялинку.
Ледве я зрубати встиг,
ледве став ялинку брати,
а на мене зайчик — плит!
Став ялинку віднімати.
Я — сюди, а він — туди...
"Не віддам,— кричить,— нізащо!
Ти ялинку посади,
А тоді рубай, ледащо!
Не пущу, і не проси!
І цяцьками можна гратись:
порубаєте ліси —
ніде буде і сховатись.
А у лісі скрізь вовки,
і ведмеді, і лисиці,
і ворони, і граки,
і розбійниці-синиці".
Страшно стало...
"Ой, пусти!
Не держи мене за поли!
Бідний зайчику, прости,—
я не буду більш ніколи!"
Низько, низько я зігнувсь,
і ще нижче скинув шапку...
Зайчик весело всміхнувсь
і подав сіреньку лапку.
Словникова робота
Нізащо, ледащо, цяцьками
Аналіз твору.
- По що ходив герой вірша Олександра Олеся до лісу?
- Кого хлопчик зустрів у лісі?
- Що зробив зайчик?
- Чому він не хотів віддавати ялинку?
- Як хлопчика назвав зайчик? Чому?
- Яке ваше ставлення до зайчика?
- Чи правильно вчинив хлопчик?
Гра «Пантоміма»
Вправа «Незакінчене речення…».
- Чого вчить нас цей твір?
Цей вірш мене навчив….
Слайд 2
Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім разом із красунею ялинкою, з Дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться всі, невесело лише одній ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.
- Звісно ж , який Новий рік без запаху хвої, без гірлянд і ялинкових прикрас.
- Давайте поміркуймо, чи варто вирубувати ялинки на свято? Як уникнути цього?
Слайд 3
-З давніх - давен оспівують в легендах, піснях, казках красу ялинки. Найбільш поширена на Україні, у Карпатах, де висота ялинки сягає до 50 метрів.
А ось цікавий факт. Найстарше дерево – рекордсмен, яке живе на нашій планеті 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком більше 8000 років.
Слайд 4
Хвойні ліси – легені планети. Вони не дають поширюватися хвороботворним мікробам. В хвойних лісах будують санаторії та туристичні бази.
З ялини бджоли збирають пилок.
Ялинка підгодовує і звірів, і пташок.
З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі, папір, шовк,фанеру для літакобудування і інше.
А з хвої, крім того, виготовляють вітамін С.
Слайд 5.
І от сама героїня свята – ялинка – тремтить у лісі та думає: «Незабаром уже мене зрубають! Пострибають біля мене, а за кілька днів викинуть на смітник!» Сумна картина, правда?
(Думки дітей)
Купити штучну ялинку, виростити власноруч або створити новорічні композиції.
Слайди
Під музичний супровід діти виконують рухи «Новорічна фізкультхвилинка»
Настав час оживити нашу ялинку.
У кожної групи в конвертах знаходяться заготовки новорічних прикрас.
Необхідно вирізати їх та оживити нашу гостю – ялинку.
Робота в групах.
1 група - вирізає сніжинки
2 група – новорічні кульки
3 група – святкові витинанки
Інструктаж з БЖД під час роботи з ножицями.
Практична робота учнів.
1 група
2 група
3 група
Метод «Лайфакери»
Група, яка закінчує роботу, підходить до ялинки, прикрашає її, презентуючи свої роботи.
Отже, давайте берегти ялинки! Вони – частина живої природи!
Метод «Мікрофон»
Міні-тренінг «Розвиток емпатії»
Завдання:
№ |
Найменування |
Зміст |
1 |
Отримані результати та напрацьовані компетенції: |
|
2 |
Тривалість: |
70 хвилин (спарений урок) |
3 |
Локація проведення кейс–уроку: |
Кейс-урок проходить у класі. |
4 |
Можливість проведення учнем-дублером: |
Можливо |
5 |
Можливе домашнє завдання: |
Намалюйте, що найбільше сподобалося та запам’яталося на уроці. Ваші роботи будуть використані для виготовлення лепбуку. |
6 |
Теги: |
Зима, ялина, новорічні прикраси. |