Інтегрований урок для 1 класу НУШ «На пташиному подвір’ї».

Про матеріал
Розробила викладач образотворчого мистецтва: Анікіна Тетяна Олександрівна. Інтегрований урок для 1 класу НУШ «На пташиному подвір’ї». Тема. На пташиному подвір’ї. розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання птаха (кольорові олівці) Мета. Дати учням початкове уявлення про малювання птахів, сприяти активному формуванню правильного світосприйняття; розкрити взаємозв’язок основної форми та її частин. Продовжувати формувати поняття про виражальні можливості кольору, розвивати уміння сприймати художні образи, відображати особливі зображення на основі простих форм, їх настрої за допомогою кольору. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу. Обладнання для вчителя. Зразки малюнків свійських птахів ”, загадки про свійських птахів. Обладнання для учнів. Альбом, підручник, кольорові олівці. Хід уроку І. Організаційна частина. - Доброго дня. Усміхніться всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям, і тоді обов’язково день для вас веселим буде! ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку. - Послухайте легенду і скажіть про кого ця історія? Розповідь учителя. Легенда про перелітних та осілих птахів Колись давно, коли птахи ще вміли говорити, трапилася ця історія. Одного разу, коли в ліс прийшов Холод і став лякати мешканців, що заморозить їх, зібрались птахи на раду. Сіли вони на кремезному дубі, що ріс над берегом, і заговорили. В озері плавали Лебеді. А вода була така холодна, що вони аж похворіли. Стали птахи скаржитись на Холод, що весь час дошкуляє їм, і на Голод, який сказав, що поморить їх незабаром. - Що його робити?- запитав Соловейко. – Я боюся, що помру. - Я вже хриплю, горло в мене болить, - підтримав його жайворонок, - а без пісні я жити не можу. Сумно стало птахам, страшно. Лебідь аж заплакав: - Ой, мені теж страшно! - Треба вміти жити. Вчіться в мене. Я за себе не боюсь, - мовили Сорока. – Головне - ближче до людей перебратися. А там уже не пропаду: десь вкраду кусок хліба. Десь біля курей пшеницею поласую. Не біда! Подивились на Сороку здивовані пташки. - Як це «вкрасти»? Як це «ближче до людей»? Ми любимо ліс і житимемо тільки тут. Та ось підлетіла до них Зозуля і сміливо заявила: - Я чула, що є така країна пташина-Вирій. Там тепло. Тож, хто хоче, летимо! Ми. Зозулі, летимо першими. Страшно пташкам залишати рідні місця, та робити нічого. Стали вони збиратись зграйками і готуватись до подорожі. Але не всі птахи повірили Зозулі. Вони придбали собі теплі шубки і полетіли за Сорокою. Відтоді кожної осені птахи відлітають у Вирій. А найсміливіші залишаються зимувати в наших краях. - Про кого ми сьогодні будемо говорити на уроці? (Про птахів) - Так , ми будемо говорити і малювати птахів «На пташиному подвір’ї». ІІІ. Актуалізація опорних знань. - Відгадайте загадки. Демонстрація презентації. 1.Загадки. Мета: розвивати логічне мислення , пам'ять та уяву. а) Розтопирив гарний хвіст. Він до бійки має хист. Багровіє борода З дзьоба кишечка руда. Ґелґотить, здіймає крик. Забіяку звуть ….. . (Індик) б) «Кря-кря-кря»,сказала птиця, «Білолиця молодиця», Я на озері купаюсь, Та сухою залишаюсь. Родичка у мене дика, Сіра й зростом невелика. Вона каже, що я — «крячка», Але я — домашня ….. . (Качка) в) Ходить птаха по подвір’ю: Гребінець, борідка, пір’я. А як сяде у гніздечко – Нам знесе вона яєчко. (Курка) г) Двійчаста борода, Розгониста хода, Іде – як цар до трону, На голові – корона. – Ку-ку-рі-ку! (Півень) - Як можна назвати двома словами цих птахів? - Це свійські птахи. - А які ще свійські птахи можуть жити вдома, назвіть? Відповіді дітей. 2.Дикі птахи ( продовження розповіді). Зозулі мають певні пристосування для того» щоб підкидати яйця в чужі гнізда. За силуетом і забарвленням вони схожі на хижого птаха — яструба, який полює на маленьких пташок. Тому птахи — хазяїни гнізд лякаються зозулі, коли та наближається до їхнього гнізда, і відлітають від нього. Хоч наша звичайна зозуля трохи менша за голуба, однак яйця в неї невеликі, майже такі самі, як у птахів-хазяїнів. Та й забарвлення їх трохи схоже Сова – символ навчання і мудрості, супутник богині Афіни. Саме сови найчастіше зустрічаються на грецьких монетах. Сова – дивовижний птах: таємничий, красивий і незвичайний. Сова відрізняється своїми великими вухами і очима, незвичайним дзьобом, пухнастим пір’ям і плоским обличчям. Крім цього, вона видає кумедні звуки. Живуть ці особини частіше самотньо, але іноді вони збираються в зграї, які називають «парламент». Лебеді — великі та граціозні птахи. Зграя лебедів у повітрі — рідкісне за своєю красою видовище. Людина здавна почитає цих птахів, які символізують благородство та чистоту. ІV. Пояснення нового матеріалу. 1.Вправи на звуки ( звучить запис свійських та диких птахів) Мета: вміти аналізувати та на слух розрізняти різновид птахів. - Прослухайте пісні птахів і скажіть кого ви впізнали? Відповіді учнів. 2. Гра «Чарівна скринька» Мета: повторити прості геометричні форми. - Давайте пограємо з вами в гру «Чарівна скринька»( елементи будови пташки) Діти по черзі достають з скрині геометричні фігури і складають малюнок курча. -Хто був схований у скриньці? -Так , це курча давайте з вами подивимось з яких геометричних фігур складається курча?( Велике коло, мале коло, трикутничок, півовал, похила лінія) - Хто ще раз повторить, які геометричні фігури нам знадобляться? 3. Робота в альбомах ( на дошці) Відкрийте ваші альбоми на сторінці 42 і обведіть синім олівцем всі елементи які нам знадобляться. 4.Пояснення послідовності виконання завдання. - Альбом тримаємо в горизонтальному положенні. 1,Крок перший. Малюємо овал - це тулуб курча домальовуємо до нього ще одно коло -це голова. 2.Крок другий, домальовуємо до голови дзьобик та гребінець з сережками. До тулуба домальовуємо крильце та хвостик , а також лапки. 3. Крок третій. Надаємо нашому малюнку колірного рішення. - Розфарбовуємо його в жовтий колір, але лапки у нього червоного кольору. Фізхвилинка (динамічна) ІV. Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота. Учні малюють під музичній супровід. Правила роботи і техніки безпеки під час малювання. o Кожний елемент має знаходитись точно на своєму місці. o Відстань між елементами повинна бути однаковою. o Під час роботи не розмахувати олівцями. o Стежити, щоб олівці не падали на підлогу. o робоче місце тримати в чистоті Здійснюється індивідуальний підхід. V. Виставка дитячих робіт. Підсумок уроку. - Які чудові у нас курчата. - Справжнє пташине подвір’я. Ви всі молодці.
Перегляд файлу

 Розробила   викладач  образотворчого мистецтва: Анікіна Тетяна Олександрівна.

 

Інтегрований урок для 1 класу НУШ «На пташиному подвір’ї».

Тема. На пташиному подвір’ї. розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання птаха (кольорові олівці)

 Мета. Дати учням початкове уявлення про малювання птахів, сприяти активному формуванню правильного світосприйняття; розкрити взаємозв’язок основної форми та її частин. Продовжувати формувати поняття про виражальні можливості кольору, розвивати уміння сприймати художні образи, відображати особливі зображення на основі простих форм, їх настрої за допомогою кольору. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання для вчителя. Зразки малюнків свійських птахів ”, загадки про свійських птахів.

Обладнання для учнів. Альбом, підручник, кольорові олівці.

Хід уроку

 І. Організаційна частина.

- Доброго дня.

Усміхніться всім навколо:

небу, сонцю, квітам, людям,

 і тоді обов’язково день для вас

веселим буде!

 

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

  • Послухайте легенду і скажіть про кого ця історія?

Розповідь учителя.

Легенда про перелітних та осілих птахів

Колись давно, коли птахи ще вміли говорити, трапилася ця історія. Одного разу, коли в ліс прийшов Холод і став лякати мешканців, що заморозить їх, зібрались птахи на раду. Сіли вони на кремезному дубі, що ріс над берегом, і заговорили. В озері плавали Лебеді. А вода була така холодна, що вони аж похворіли. Стали птахи скаржитись на Холод, що весь час дошкуляє їм, і на Голод, який сказав, що поморить їх незабаром.

- Що його робити?- запитав Соловейко. – Я боюся, що помру.

- Я вже хриплю, горло в мене болить, - підтримав його жайворонок, - а без пісні я жити не можу.

Сумно стало птахам, страшно. Лебідь аж заплакав:

- Ой, мені теж страшно!

- Треба вміти жити. Вчіться в мене. Я за себе не боюсь, - мовили Сорока. – Головне - ближче до людей перебратися. А там уже не пропаду: десь вкраду кусок хліба. Десь біля курей пшеницею поласую. Не біда!

Подивились на Сороку здивовані пташки.

- Як це «вкрасти»? Як це «ближче до людей»? Ми любимо ліс і житимемо тільки тут.

Та ось підлетіла до них Зозуля і сміливо заявила:

- Я чула, що є така країна пташина-Вирій. Там тепло. Тож, хто хоче, летимо! Ми. Зозулі, летимо першими.

Страшно пташкам залишати рідні місця, та робити нічого. Стали вони збиратись зграйками і готуватись до подорожі. Але не всі птахи повірили Зозулі. Вони придбали собі теплі шубки і полетіли за Сорокою.

Відтоді кожної осені птахи відлітають у Вирій. А найсміливіші залишаються зимувати в наших краях.

  • Про кого ми сьогодні будемо говорити на уроці? (Про птахів)
  • Так , ми будемо говорити і малювати  птахів  «На пташиному подвір’ї».

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Відгадайте загадки.

Демонстрація презентації.

1.Загадки.

Мета: розвивати логічне мислення , пам'ять  та уяву.

  1. Розтопирив гарний хвіст.
    Він до бійки має хист.
    Багровіє борода
    З дзьоба кишечка руда.
    Ґелґотить, здіймає крик.
    Забіяку звуть ….. .
    (Індик)
  2. «Кря-кря-кря»,сказала птиця,
    «Білолиця молодиця»,
    Я на озері купаюсь,
    Та сухою залишаюсь.
    Родичка у мене дика,
    Сіра й зростом невелика.
    Вона каже, що я — «крячка»,
    Але я — домашня ….. .
    (Качка)
  3. Ходить птаха по подвір’ю:
    Гребінець, борідка, пір’я.
    А як сяде у гніздечко –
    Нам знесе вона яєчко.
    (Курка)
  4. Двійчаста борода,
    Розгониста хода,
    Іде – як цар до трону,
    На голові – корона.
    – Ку-ку-рі-ку!
    (Півень)
  • Як можна назвати двома словами цих птахів?
  • Це свійські птахи.
  • А які ще свійські птахи можуть жити вдома, назвіть?

Відповіді дітей.

2.Дикі птахи ( продовження розповіді).

Зозулі мають певні пристосування для того» щоб підкидати яйця в чужі гнізда. За силуетом і забарвленням вони схожі на хижого птаха — яструба, який полює на маленьких пташок. Тому птахи — хазяїни гнізд лякаються зозулі, коли та наближається до їхнього гнізда, і відлітають від нього. Хоч наша звичайна зозуля трохи менша за голуба, однак яйця в неї невеликі, майже такі самі, як у птахів-хазяїнів. Та й забарвлення їх трохи схоже

Сова – символ навчання і мудрості, супутник богині Афіни. Саме сови найчастіше зустрічаються на грецьких монетах. Сова – дивовижний птах: таємничий, красивий і незвичайний. Сова відрізняється своїми великими вухами і очима, незвичайним дзьобом, пухнастим пір’ям і плоским обличчям. Крім цього, вона видає кумедні звуки. Живуть ці особини частіше самотньо, але іноді вони збираються в зграї, які називають «парламент».

 Лебеді — великі та граціозні птахи. Зграя лебедів у повітрі — рідкісне за своєю красою видовище. Людина здавна почитає цих птахів, які символізують благородство та чистоту. 

ІV. Пояснення нового матеріалу.

1.Вправи на звуки ( звучить запис свійських та диких птахів)

Мета: вміти аналізувати та на слух розрізняти різновид птахів.

  • Прослухайте пісні птахів і скажіть кого ви впізнали?

Відповіді учнів.

 2. Гра «Чарівна скринька»

Мета: повторити прості геометричні форми.

  • Давайте пограємо з вами в гру «Чарівна скринька»( елементи будови пташки)

Діти по черзі достають з скрині геометричні фігури і складають малюнок курча.

-Хто був схований у скриньці?

-Так , це курча давайте з вами подивимось з яких геометричних фігур складається курча?( Велике коло, мале коло, трикутничок, півовал, похила лінія)

- Хто ще раз повторить, які геометричні фігури нам знадобляться?

 

 

       

       

 

3. Робота в альбомах ( на дошці)

Відкрийте ваші альбоми на сторінці 42 і обведіть синім олівцем всі елементи які нам знадобляться.

4.Пояснення послідовності виконання завдання.
- Альбом тримаємо в горизонтальному положенні.

1,Крок перший. Малюємо овал - це  тулуб курча домальовуємо до нього ще одно коло -це голова.

2.Крок другий,  домальовуємо до голови дзьобик та гребінець з сережками. До тулуба домальовуємо крильце та хвостик , а також лапки.

3. Крок третій. Надаємо нашому малюнку колірного рішення.

-  Розфарбовуємо його в жовтий колір, але лапки у нього червоного кольору.

 

Фізхвилинка (динамічна)

ІV. Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота.

Учні малюють під музичній супровід.

Правила роботи і техніки безпеки під час малювання.

  • Кожний елемент має знаходитись точно на своєму місці.
  •  Відстань між елементами повинна бути однаковою.
  • Під час роботи не розмахувати олівцями.
  • Стежити, щоб олівці не падали на підлогу.
  • робоче місце тримати в чистоті

Здійснюється індивідуальний підхід.

V. Виставка дитячих робіт. Підсумок уроку.

  • Які чудові   у нас курчата.
  • Справжнє пташине подвір’я. Ви всі молодці.

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
2467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку