1
Тема: Краса весни
Мета (образотворче мистецтво): навчити учнів свідомо обирати колірне рішення майбутньої роботи; ознайомити з технічними прийоми роботи акварельними фарбами.
Розвивати художньо-образне сприйняття творів живопису, уміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак.
Прищеплювати любов до рідної природи, творів образотворчого мистецтва.
Мета (музичне мистецтво): вчити бачити в музиці образи весняної природи; ознайомити з поняттям «веснянка».
Розвивати чуттєву сферу, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, співацькі навички, творчі здібності.
Виховувати чуйну й гармонійну особистість, вчити бачити красу навколишнього світу.
Обладнання(образотворче мистецтво): репродукція пейзажу весни‚ клейонки , альбоми, папір, акварель , пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів.
Обладнання(музичне мистецтво): відео-презентація «Весняні голоси»
Й. Штрауса, зображення сонечка, баян, фонохрестоматія.
Тип уроку: бінарний
Пояснення: УМ-учитель музики, УОМ- вчитель образотворчого мистецтва.
Хід уроку
1. Організаційний момент
УМ - Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок
2
Фарби, звуки, нас чекають,
Нам вже двері відчиняють.
Кличе музика, луна.
Світ чудес нас всіх віта.
Добрий день, діти!
( Добрий день, вчителю!)
УОМ - Без слів не можна вірша написати
Без нот не можна музику заграти
В художника – своя барвиста мова
це мова фарб, це гама кольорова.
- Сьогодні на уроці ми вами спробуємо за допомогою музичних нот та
кольорової гами відобразити красу та настрій весняної природи.
2. Робота над темою уроку.
УМ - Ось, послухайте і подивіться як це роблять митці мистецтва.
(Відео-презентація Й.Штрауса «Весняні голоси»)
- Діти, які емоції викликала у вас ця музика?
- Передайте їх виразом обличчя
(Перший показує вчитель)
- Поділіться гарним настроєм з товаришем, з гостями.
- Ми, бажаємо щоб такий настрій, зберігся до кінця уроку.
- Чи можна під музику, що звучала танцювати?
(Відповіді дітей)
- Так, під таку музику можна танцювати – це плавний танець, який
3
виконують парами.
УОМ - Чи відповідає ця музика настрою картини
- Художники вміють гарно передати красу весняної природи. Вони
зображують зелені листочки і траву.
- Художники утворюють на палітрі різноманітні відтінки зеленого
кольору.
- Отож, уявіть що ми художники.
- Змішайте зелену фарбу з жовтою, синьою, білою.
- Дослідіть, які відтінки зеленого кольору утворилися? Які відтінки
зеленого кольору є на картині?
УМ - Навесні, колись у давнину, діти зверталися до сонечка, вітаючи весну
закличками й поспівками. Вони співали веснянки, водили колом
хороводи. Адже, коло нагадувало сонечко. ( Зображення сонечка)
- Заспіваймо, цю поспівку-закличку, звертаючись до сонечка. Такі
поспівки називаються веснянками. (Хоровод)
УОМ - За допомогою фарб також можна привітати сонечко та вену
намалювавши чудові картини весняного пейзажу.
- А малювати картини-привітання будемо в техніці монотипія.
УМ - На попередньому уроці ми почали вивчати пісню «Повертайся ластівко».
- Про що розповідається в цій пісні?
- Давайте пригадаємо її...
- Наш урок добігає кінця.
- Оберіть слова, які передають настрій веснянок?
4
(Завдання з підручника)
УОМ - Влаштуємо з наших робіт художню виставку і поділимося враженнями
від уроку:
- На уроці я дізнався...
- Мені сподобалось...(Коло спілкування)