Кейс -урок української мови "Іменник". Підсумковий урок з теми.

Про матеріал
Кейс - урок. Урок на закріплення знань з теми. Використовуючи інтелект – карту розвивати логічне мислення, пам’ять, мову учнів; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок з теми «Іменник».

Мета: закріпити знання дітей з теми; використовуючи інтелект – карту  розвивати логічне мислення, пам’ять, мову учнів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: презентація, інтелект – карта, кейси – завдання, дидактичний матеріал.

Тип уроку: кейс – урок.

Хід уроку

I.Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети

  1. Бесіда.
  • Сьогодні ми будемо говорити про дуже важливі речі в житті людини – про щастя, про те, що означає бути щасливим, що треба робити щоб бути щасливим.

2.Ребус

  • Якою буде форма проведення нашого уроку на екрані в ребусі. (Кейс)

III.Актуалізація опорних знань

1.Асоціативний кущ

  • Сьогодні ми будемо працювати в групах, складемо асоціативний кущ зі словом «щастя». Відкрийте кейс №1.
  • До якої частини мови належить це слово? (Іменник)

2.Робота з інтелект-картою

  • Пропоную сьогодні закріпити знання з цієї теми, а допоможе нам складена інтелект-карта. Усі разом:
  • Слова, якої частини мови є назвами предметів? (Іменник)
  • На які питання вони відповідають? (Хто? Що?)
  • Іменники, що відповідають на питання «Хто?» …(є назвами істот)
  • Іменники, що відповідають на питання «Що?»… (є назвами неістот)

IV. Узагальнення та систематизація.

1 . «Мовленнєвий єралаш»

  • Відкрийте кейс №2 «Мовленнєвий єралаш» та знайдіть завдання №1:
  1. Складіть зі слів речення.
  2. Як ви розумієте це прислів’я ?
  3. Запишіть це речення в зошит, а я на дошці.
  4. Знайдіть в реченні іменники і поставте до них питання, щоб визначити істота чи неістота.

Людина  без друзів, що дерево без коріння.

  • Який висновок ми можемо скласти? (Означає предмет, відповідає на питання «хто?» «що?», поділяється на істоти та неістоти)
  • Чи можна сказати, що «щастя» - це коли в тебе багато друзів?

 

2.Гра «Луна»

  •    Відкриваємо завдання №3.
  •    У кожної команди своє завдання, за допомогою гри «Луна» пропоную пограти та відповісти на запитання.
  •    Чи можна сказати, що «щастя» це коли приходить весна, все навколо оживає, ми відчуваємо себе щасливими?

 

3.Робота з дошкою. Розподільне списування

- З поданих слів складіть і запишіть речення, визначте рід і число.

Прийшла весна. На березі проклюнулися листочки. Веселі горобці купаються у калюжах. Всюди заглядає весняне сонце.

-Який висновок ми можемо скласти? (Іменник має рід, змінюється за числами)

 

4.Фізхвилинка

 

5.Робота у групах

-Згадаймо! На яку підгрупу ще поділяються іменники?(Загальні і власні)

-До загальних назв доберіть власні і запишіть:

Місто:    Країна:

Вулиця:   Море:

Ім я:    Прізвище:

-Який висновок ми можемо зробити?(Загальні іменники – це назви, що даються багатьом предметам і пишуться з маленької літери.

 Власні іменники – пишуться з великої  літери; прізвища, імена…)

 

-А чи можемо ми сказати, що «щастя» - це життя в рідній країні?

 

7.Робота з презентацією

-Установіть зв'язок слів у реченні.

На берегах Дніпра розкинувся квітучий Київ.

(Що?) Київ

-Яка це частина мови?(Іменник)

-Яким членом речення виступає?(Підметом)

Київ (що зробив?) розкинувся

-Яким членом речення виступає?(Присудком)

Розкинувся (на чому?) на берегах

-Яка це частина мови?( Іменник)

-Яким членом речення виступає?(друг.чл.реч.)

На берегах(чого?) Дніпра

-Яка це частина мови?( Іменник)

-Яким членом речення виступає?(друг.чл.реч.)

Київ(який?) квітучий

-Яка це частина мови?(Прикметник)

-Тож, який висновок ми можемо зробити?( Іменники у реченні можуть виступати головним і другорядним членом речення.)

 

8.Робота з презентацією

-Використайте іменники, що подані у дужках у потрібній формі. Визначте їх відмінок і закінчення.

Діти поспішають до рідної (школа).(До школи - Р.в.)

Прочитати в (книга) цікаву історію.(В книзі - Д.в.)

-Який висновок ми можемо зробити?(Звязуючись у реченні з іншими словами, іменник змінює своє закінчення. Зміна закінчення іменника називається змінюванням за відмінками. Іменники мають 7 відмінків.)

9.Робота біля дошки

-Отже давайте провідмінюємо це слово:

Н. щастя

Р.  щастя

Д.  щастю

З.  щастя

О. щастям

М. у щасті

-Проаналізуємо слово «щастя» як частину мови.

Щастя – що?, імен., заг.назва, неістота, с.р., одн. Картинки по запросу ментальна карта іменник

V Підсумок уроку. Рефлексія.

 

Зачитуванням віршів учнями

-Отже, що таке щастя?

Що таке щастя? Непросто сказати.

Треба для цього в душі розцвітати,

Вміти життю усміхнутися щиро,

Сонцю за обрій сказати: спасибі.

 

Щастя в родині, великій та дужій,

Щастя у друзях, у квіточці в лузі,

В маминій усмішці, в успіхах сина,

У вмінні прощати і бути потрібним.

 

Щастя у дружніх обіймах за плечі,

В слові «люблю», що шепочуть під вечір.

В народженні  сина чи доньки, як знати.

Щастя, що в тебе є батько і мати.

 

Щастя в зернятку, що в хліб проростає.

Щастя, як голоду й воєн немає.

Щастя співає, радіє, сміється.

Воно не заздрить і не зазнається,

 

Ділиться з ближнім, людей зігріває,

В любові купається й меж їй не знає…

 

-Бажаю усім бути щасливими.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Блок Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
4738
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку