Урок: математика. Клас – 6
Тема уроку: Порівняння дробів. Додавання і віднімання дробів.
Мета уроку:
навчальна: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми: «Порівняння
дробів. Додавання та віднімання дробів»; відпрацювати навички
розв’язування вправ з даної теми
розвивальна: розвивати увагу, швидкість реакції, кмітливість, допитливість,
вміння працювати в колективі, переносити отримані знання в нові
ситуації;
виховна: виховувати позитивне ставлення до знань, прищеплення інтересу до
предмета, виховання дружніх відносин у класі
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – подорож
Обладнання: роздатковий матеріал, карта маршруту, картки з завданнями, вислови
про математику
Хід уроку:
1. Вступне слово вчителя.
Добрий день, дорогі діти! Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання з теми «Порівняння дробів. Додавання та віднімання дробів». Але наш урок буде не звичайний. Ми з вами будемо подорожувати на швидкому і красивому вітрильнику по математичному океану. Йдучи визначеним маршрутом, ми вирушимо до «Царства чисел», відвідаємо «Таємничий острів», побуваємо в «Країні геометричних фігур», завітаємо в «Школу Піфагора», і лиш потім повернемося на рідну землю.
Девіз нашої подорожі: «Ні кроку назад, ні слова образи, а тільки – вперед, і тільки всі разом». Тож не будемо гаяти часу. Вперед!
(Діти записують тему уроку)
2. Рефлексія.
З яким настроєм ми вирушаємо в подорож?
При допомозі піктограм трьох видів учні демонструють свій настрій на початку уроку.
3. Мета і завдання.
Коли людина вирушає у подорож, то вона завжди ставить перед собою якусь мету.
Як ви думаєте, яка мета нашої подорожі? Що ми повинні з вами повторити, закріпити, над чим попрацювати? Адже на наступному уроці вас чекає контрольна робота з даної теми. (Учні дають відповідь, враховуючи тему уроку)
Скажіть, якщо людина зібралася в подорож, але не знає маршруту, що їй може прийти на допомогу? (Учні відповідають) Так дійсно, нам необхідна карта нашого маршруту. (Учитель вивішує карту на дошці)
4. Актуалізація знань.
Для того, щоб вирушити в подорож, ми повинні перевірити свої корабельні запаси, а наші запаси – це наші знання. Тож перевіримо, чи захопили ви з собою в подорож знання?
Питання:
Отже, інструктаж з правил техніки безпеки ми пройшли.
5. Царство чисел.
Вирушивши з рідної землі наш вітрильник прямує до «Царства чисел», де серед добре відомих натуральних чисел є дробові числа. Як каже німецьке прислів’я «Попасти між дроби – це означає попасти в складну ситуацію». Тож давайте спробуємо вийти із неї.
Завдання по розшифруванню назви вітрильника
Учні по черзі підходять до дошки, розв’язують завдання і вибирають літеру, що відповідає даному розв’язку в ключі.
Ключ:
21 |
12 |
8 |
3 |
13 |
І |
З |
Р |
Е |
Ф |
Яке отримали слово? (Зефір)
Чому ж «Зефір»? У греків слово «зефір» означало легкий західний вітер. Тому саме зефір нам буде допомогати швидше подорожувати.
Але пам’ятайте:
«Швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива».
Суворов
6. Таємничий острів.
Далі по курсу «Таємничий острів», пропливти до якого нам допоможе дельфінчик, але за умови, якщо ми з ним пограємося, адже він дуже любе гратися з дітьми.
Жителі цього острову – Ласунчик і солодкоїжка постійно сперечаються між собою. Якщо ми їм допоможемо вирішати спір, вони покажуть нам найближчий шлях до країни Геометричних Фігур.
Задача. Ласунчик зїдає 7 тістечок за 12 хвилин, а Солодкоїжка – 13 тістечок за 20 хвилин. У кого кращий апетит – у Ласунчика чи у Солодкоїжки?
7. Фізкульт хвилинка.
По дорозі до країни геометричних фігур наш вітрильник попав під «австралійський дощ».
Вправа « АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ »
Ведучий показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись
один до одного.
- Піднімається вітер ( потираємо руки ).
- Падають перші краплини дощу ( клацання пальцями ).
- Почалася справжня злива ( плескаємо долонями по стегнах ).
- Злива перетворилася на бурю ( топаємо ).
- Ось буря стихає ( плескаємо долонями по стегнах ).
- Закінчується дощ, падають останні краплі ( клацання пальцями).
- Шумить тільки вітер ( потираємо долоні ).
- Австралійський дощ скінчився.
- Сонце ( усі разом піднімають руки вгору).
8. Країна геометричних фігур.
В країні геометричних фігур живуть різні фігури.
– А які геометричні фігури ви знаєте? (квадрати, прямокутники, коло, круг, промінь, трикутники).
Жителі цієї країни приготували для вас завдання:
9. Обережно: пірати!!!
Рушаємо далі, але на шляху – рифи,подолати які ми зможемо, заповнивши ланцюжок:
Пливемо далі! Попереду корабель з чорним вітрилом – це пірати і від них ультиматум: або матроси розв’язують рівняння, або вони беруть екіпаж у полон.
Робота з підручником «Математика 5 клас» - № 310 (2), ст.53.
Учні працюють самостійно на місцях, самоперевірка за зразком.
10. Школа Піфагора.
Попереду нас чекає школа Піфагора, туди потрапляють дуже розумні та дуже кмітливі учні, які вміють розв’язувати задачі.
Задача.
Робітник виконав за перший день 1/3 усієї роботи, за другий – 1/4 усієї роботи, а за третій – 5/12 усієї роботи. Чи виконав робітник за три дні всю роботу?
11. Рідна земля.
Далі по курсу – рідна земля. Ось і закінчилась наша подорож по математичному океану. Ми привезли з собою чималий багаж знань, який неодмінно нам знадобиться на наступному уроці при написанні контрольної роботи.
12. Підсумок уроку.
Учні, які допомогали нашому вітрильнику рухатись впред, отримують оцінки. (Виставлення оцінок)
13. Рефлексія.
Емоційний стан класу перевірити при допомозі спеціальних піктограм.
14. Домашнє завдання.
- Повторити § 6-8, Виконати № 221 (1,2); №322