Урок "Віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Урок проводиться в межах теми «Раціональні числа та дії з ними» в перший вівторок лютого, в День безпечного Інтернету (за умови відповідності календарного планування). Учні, використовуючи дидактичний матеріал систематизують знання з теми «Віднімання раціональних чисел», виконують практичні завдання та поглиблюють знання про Всесвітню мережу Інтернет, її переваги та загрози.
Перегляд файлу

План – конспект уроку математики в 6 класі.

 

Сергієнко Алла Іванівна, вчитель математики Ізюмської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №4 Ізюмської міської ради Харківської області

 

Анотація. Урок проводиться в межах теми «Раціональні числа та дії з ними» в перший вівторок лютого, в День безпечного Інтернету (за умови відповідності календарного планування). Учні, використовуючи дидактичний матеріал систематизують знання з теми «Віднімання раціональних чисел», виконують практичні завдання та поглиблюють знання про Всесвітню мережу Інтернет, її переваги та загрози.

Ключові слова. Раціональні числа, віднімання, модуль, рівняння, вираз.

Тема. Віднімання раціональних чисел.

Мета. навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми;

 розвивальна: розвивати обчислювальні навички;

виховувати: інтерес до предмета та сприяти розширенню знань про безпечний Інтернет.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Форми роботи: фронтальна, в парах, групова, індивідуальна.

Обладнання: міні-зошити.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над темою «Віднімання раціональних чисел».

ІІ. Теоретичній блок.

Завдання №1. Розгадати кросворд

 

 

 

 

р

а

ц

і

о

н

а

л

ь

н

і

 

 

 

 

в

і

д

є

м

н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

о

д

а

т

н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

п

р

о

т

и

л

е

ж

н

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б

р

а

х

м

а

г

у

п

т

а

 

с

п

о

л

у

ч

н

и

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

е

р

е

с

т

а

в

н

и

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

т

а

р

а

с

е

н

к

о

в

а

  1.            Як називається множина цілих, дробових додатних та дробових від’ємних чисел?
  2.            Числа, що розташовані зліва від нуля.
  3.            Числа, що розташовані справа від нуля.
  4.            Які раціональні чисел в сумі дорівнюють нулю?
  5.            Індійський вчений, що ввів в математику поняття майно і борг.
  6.            Закон додавання при якому сума не змінюється від групування
  7.            Закон додавання при якому сума не змінюється від перестановки
  8.            Прізвище авторки Вашого підручника з математики.

 

ІІІ. Практичний блок.

Вступне слово вчителя.

Сучасні технології змінили наше життя кардинально. На питання фахівців Міжнародного союзу електрозв'язку про те, що люди роблять насамперед, прокинувшись вранці, 39% відповіли: «Виходжу в Інтернет з мобільного телефону». І так у багатьох починається день з Інтернету і закінчується переглядом стрічки в соцмережах або читанням новин он-лайн.

 

Завдання №2. Вправа «Вірю  - не вірю» (так – 1, ні - 0)

Для того, щоб комп’ютер працював, він будь яку подану нами інформацію перетворює в код, який складається з 0 та 1. Так само і ми, щоб розпочати роботу, спробуємо розгадати код:

  1.            Сума від’ємних чисел завжди від’ємна.
  2.            Сума двох раціональних чисел з різними знаками завжди додатна.
  3.            Сума протилежних чисел дорівнює 0.
  4.            Сума двох від’ємних чисел може бути додатною.
  5.            Сума двох від’ємних чисел може дорівнювати 0.
  6.            Віднімання раціональних чисел можна замінити додаванням.

Відповідь: Код: 101001

 

Завдання №3. Самостійна робота

Обчисліть значення виразу та запишіть у відповідь протилежне число

 

І варіант

Відповідь

ІІ Варіант

Відповідь

 

-7-(-6)

1

-(-)

1

 

-4,8-4,2

9

0-9

9

7,5-16,5

6

 

22-28

9

 

-7,5+5+7,5+(-5)

0

17+(-12)+(-17)+11

1

 

Розв’язавши самостійну роботу учні дізнаються:

Відповідь:  І варіант 1960 рік - створення Інтернету,

         ІІ варіант 1991 рік - Інтернет став загальнодоступним

Повідомлення вчителя: Інтернет був винайдений у 1960 році з метою підвищення обороноздатності США. Незважаючи на величезну кількість користувачів, 80% населення світу не користується Інтернетом. Близько третини користувачів Інтернету заходять в мережу, щоб розважитися, 20% шукають тривалих або не дуже тривалих стосунків, а 15% - вчаться заробляють або просто спілкуються.

Завдання №4. Встановити відповідність між виразом та відповіддю

 

Е

0

-13 + х = -19

 

 

К

Я

2,7

Х + (-25)= -33

 

 

О

О

-8

22 + х = -6

 

 

Р

Р

-28

-6,4 – х= -6,4

 

 

Е

К

-6

Х – (-7,3)=10

 

 

Я

Відповідь: Корея (Північна)

Повідомлення вчителя: нам здається, що Інтернет всюди. Але насправді тільки число користувачів Всесвітньої мережі становить менше половини від усього населення планети. І є у світі місця, де немає Інтернету взагалі. Там Люди не знають, як можна скачати фільм або подивитися його он-лайн, і не підозрюють, що таке соціальні мережі.

У Північній Кореї немає звичного для нас Інтернету. У них є своя внутрішня мережа Кванмен, яка ізольована від Всесвітньої павутини. Вона присвячена пропаганді державної ідеології і доступна лише обраним: в основному це керівництво країни, а також іноземні фірми і посольства. І навіть до неї доступ звичайних громадян дуже обмежений: є форуми для простих людей, проте наповнення порталів дуже строго регламентується державою і перевіряється спеціально створеним для цього органом. Є невеликі Інтернет - кафе на кордоні з Китаєм, де можна вийти в Інтернет, однак їх періодично забороняють. Що стосується мобільного Інтернету, то він дозволений тільки дипломатам і співробітникам іноземних фірм, а також туристам та іноземцям, які приїжджають в Північну Корею.

Проте, найшвидший Інтернет у світі – в Південній Кореї (середня швидкість – 25,3 мегабіт / сек), друге місце: Гонконг (середня швидкість – 16,3 мегабіт / сек), третє місце: Японія (середня швидкість – 15 мегабіт / сек). Самий повільний Інтернет у світі – в Лівії (середня швидкість 0,5 Мбіт / сек )

Завдання №5. Робота в парах. Розв’язати приклади.

Розташувавши відповіді в порядку зростання складіть рейтинг популярності сайтів.

Інстаграм

34-(-51)

 

 

Розетка

-2,3-(-2,9)

 

 

Укрнет

3,5-(-3,2)

 

 

Синоптик

-34-51

 

 

ОЛХ

-2,3-2,9

 

 

Фейсбук

-6-3,8

 

 

Гугл

-34-51

 

 

Ютуб

34-51

 

 

Вікіпедія

6-3,8

 

 

Вконтакте

6-(-3,8)

 

 

Промюа

2,3-(-2,9)

 

 

Приватбанк

2,3-2,9

 

 

 

Відповідь: Інформація з сайту: tns-ua.com

Завдання №6. «Мозковий штурм»

Запишіть «плюси» та «мінуси» Інтернету

 

+

-

Швидкий доступ до інформації

Користування електронною поштою

Спілкування з друзями

Нові знайомства

Необмежений доступ до розваг

Можливість відпочивати, не виходячи з дому

Можливість щось купити он-лайн

Інформація не завжди є достовірною

Шахрайство

Інтернет – залежність

Негативний вплив на здоров’я (якщо довго сидіти за комп’ютером )

Доступ сторонніх до особистої інформації

Спам і віруси

 

VІ. Домашнє завдання.

Розв’яжіть рівняння: х – 3,6 = -4,93

Спростіть вираз: 7,4 + а – в – 13,5 + в

Обчисліть зручним способом: -32 - 3,6 – 20 – 18 - 2,4

V.  Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

doc
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку