Кейс-урок з геометрії для учнів 11 класу "Що створює оберт"

Про матеріал
Кейс-урок "Що створює оберт" розрахований на учнів 11 класу. Підходить для закріплення і узагальнення теми тіла обертання.
Перегляд файлу

Урок-кейс: Що створює оберт?

Автор кейса: Гулик І.О.

Рівень (клас): 11

Тема: Тіла обертання

Мета уроку:

Дидактична:

- закріпити знання, отримані на попередніх уроках математики та побачити, де можна їх застосувати під час уроків географії, астрономії та в  інших сферах життя із застосуванням вправ, завдань і дидактичних матеріалів;

- систематизувати знання учнів з метою всебічного осмислення ними даної теми.

Розвивальна:

- навчитися аналізувати об’єкти, знаходити закономірності, робити самостійні висновки з прочитаного та побаченого;

 - вдосконалювати, розвивати уміння та навички щодо розв’язання задач на застосування геометричних формул;

 - продовжити роботу з розвитку логічного мислення, математичної мови та пам’яті, математичного аналізу та синтезу.

 Виховна:

 - Привчати до вміння спілкуватися та вислуховувати інших;

 - Розвивати творчу самостійність та ініціативу;

- Стимулювати мотивацію та інтерес до вивчення геометрії.

Компетенції:

  • Уміння: оперувати числовою інформацією, розв’язувати задачі математичного змісту.
  • Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві

Методи: словесний (розповідь, бесіда), наочний (демонстрація), практичні (розв’язування вправ), дослідницький

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий урок.

Обладнання:  проектор, комп’ютер, телефони учнів, картки з формулами.

Розгортка за предметами: геометрія, астрономія, географія, кулінарія, будівництво, залізниця, ЗНО

 

І. Вступне слово вчителя: повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

ІІ. 1 розгортка: математика. Повторюємо з учнями, шляхом бесіди, теоретичний матеріал з теми «Тіла обертання». Ці знання стануть у нагоді при  розгляді інших розгорток.

2 розгортка: астрономія. Здобувачам освіти  демонструється відео, де пояснюється чому настає день та ніч. Після перегляду відео аналізується та  пропонується розв’язати задачу.

Розв’язання:  Для того, щоб знайти площу поверхні Марса, використовуємо формулу площі поверхні сфери: S=4πR2.  S=4*3,14*3389,52= 144298200,74 км2.

Площа поверхні Марса за підручником 144800200 км2.

Свої відповіді учні пишуть на інтерактивній дошці для спільної роботи 

Jamboard. 

3 розгортка: географія. Для того, щоб визначити наступний предмет з розгортки учням пропонується розгадати ребуси.

Завдяки відгаданим ребусам, учні повинні самі назвати назву наступного предмету. Після чого аналізуємо з ними вміст слайду.

 

4 розгортка: кулінарія.

Учням демонструється відео, в якому  показується що в  кулінарній справі можна пов’язати з темою «Тіла обертання», після чого пропонується розв’язати задачу.

Розв’язання:

 Для того, щоб визначити чи вистачить їжі на всю бригаду, потрібно знайти об’єм каструлі з борщем. Об’єм знаходимо за формулою: V= πR2*H.

V=3,14*82*20=4019,2 см3. Переведемо в літри: 1 літр – 1000 см3, отже 4019,2/4=8. Відповідь: Їжі вистачить всім.

5 розгортка: будівництво. Учням пропонується переглянути відео, де розказується про споруди незвичних форм та розв’язати задачу відповідно до теми розгортки.

 

Розв’язання:

Площа бічної поверхні конуса знаходиться за формулою: S=πRl. Підставимо: S= π*5*6=30π=94,2 м2.

6 розгортка: залізниця. Переглядаємо та обговорюємо з учнями презентацію, в якій показано де на залізниці ми перетинаємось з тілами обертання. Після обговорення спільно розв’язуємо задачу на  інтерактивній дошці для спільної роботи  Jamboard.  

Розв’язання: Цистерна має форму циліндра, отже нам потрібно знайти об’єм циліндра.  Об’єм знаходимо за формулою: V= πR2*H.

V=3,14*22*15=188.4 м3=188400 літрів.

7 розгортка: ЗНО

Для закріплення теоретичного матеріалу та практичного застосування знань з теми «Тіла обертання», учням потрібно пройти тестування на платформі «На Урок»

ІІІ. Підсумки. Сьогодні ми не тільки повторили пройдений раніше матеріал, а й побачили, що набуті нами знання та вміння розв’язувати задачі, можуть нам згодитись не тільки при вивченні загальноосвітніх предметів, а й у інших сферах життя.

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
22 березня 2022
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку