Урок-кейс: Що створює оберт?
Автор кейса: Гулик І.О.
Рівень (клас): 11
Тема: Тіла обертання
Мета уроку:
Дидактична:
- закріпити знання, отримані на попередніх уроках математики та побачити, де можна їх застосувати під час уроків географії, астрономії та в інших сферах життя із застосуванням вправ, завдань і дидактичних матеріалів;
- систематизувати знання учнів з метою всебічного осмислення ними даної теми.
Розвивальна:
- навчитися аналізувати об’єкти, знаходити закономірності, робити самостійні висновки з прочитаного та побаченого;
- вдосконалювати, розвивати уміння та навички щодо розв’язання задач на застосування геометричних формул;
- продовжити роботу з розвитку логічного мислення, математичної мови та пам’яті, математичного аналізу та синтезу.
Виховна:
- Привчати до вміння спілкуватися та вислуховувати інших;
- Розвивати творчу самостійність та ініціативу;
- Стимулювати мотивацію та інтерес до вивчення геометрії.
Компетенції:
Методи: словесний (розповідь, бесіда), наочний (демонстрація), практичні (розв’язування вправ), дослідницький
Тип уроку: повторювально-узагальнюючий урок.
Обладнання: проектор, комп’ютер, телефони учнів, картки з формулами.
Розгортка за предметами: геометрія, астрономія, географія, кулінарія, будівництво, залізниця, ЗНО
І. Вступне слово вчителя: повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.
ІІ. 1 розгортка: математика. Повторюємо з учнями, шляхом бесіди, теоретичний матеріал з теми «Тіла обертання». Ці знання стануть у нагоді при розгляді інших розгорток.
2 розгортка: астрономія. Здобувачам освіти демонструється відео, де пояснюється чому настає день та ніч. Після перегляду відео аналізується та пропонується розв’язати задачу.
Розв’язання: Для того, щоб знайти площу поверхні Марса, використовуємо формулу площі поверхні сфери: S=4πR2. S=4*3,14*3389,52= 144298200,74 км2.
Площа поверхні Марса за підручником 144800200 км2.
Свої відповіді учні пишуть на інтерактивній дошці для спільної роботи
3 розгортка: географія. Для того, щоб визначити наступний предмет з розгортки учням пропонується розгадати ребуси.
Завдяки відгаданим ребусам, учні повинні самі назвати назву наступного предмету. Після чого аналізуємо з ними вміст слайду.
4 розгортка: кулінарія.
Учням демонструється відео, в якому показується що в кулінарній справі можна пов’язати з темою «Тіла обертання», після чого пропонується розв’язати задачу.
Розв’язання:
Для того, щоб визначити чи вистачить їжі на всю бригаду, потрібно знайти об’єм каструлі з борщем. Об’єм знаходимо за формулою: V= πR2*H.
V=3,14*82*20=4019,2 см3. Переведемо в літри: 1 літр – 1000 см3, отже 4019,2/4=8. Відповідь: Їжі вистачить всім.
5 розгортка: будівництво. Учням пропонується переглянути відео, де розказується про споруди незвичних форм та розв’язати задачу відповідно до теми розгортки.
Розв’язання:
Площа бічної поверхні конуса знаходиться за формулою: S=πRl. Підставимо: S= π*5*6=30π=94,2 м2.
6 розгортка: залізниця. Переглядаємо та обговорюємо з учнями презентацію, в якій показано де на залізниці ми перетинаємось з тілами обертання. Після обговорення спільно розв’язуємо задачу на інтерактивній дошці для спільної роботи Jamboard.
Розв’язання: Цистерна має форму циліндра, отже нам потрібно знайти об’єм циліндра. Об’єм знаходимо за формулою: V= πR2*H.
V=3,14*22*15=188.4 м3=188400 літрів.
7 розгортка: ЗНО
Для закріплення теоретичного матеріалу та практичного застосування знань з теми «Тіла обертання», учням потрібно пройти тестування на платформі «На Урок»
ІІІ. Підсумки. Сьогодні ми не тільки повторили пройдений раніше матеріал, а й побачили, що набуті нами знання та вміння розв’язувати задачі, можуть нам згодитись не тільки при вивченні загальноосвітніх предметів, а й у інших сферах життя.