Цілі і завдання кейсу. Освітні:отримання нових знань, умінь, навичок,засвоєння, закріплення, перевірка вивченого матеріалу. Розвиваючі:робота з інформацією,активізація пізнавальної діяльності через добування знань досвідченим шляхом,розвиток комунікативних навичок і умінь працювати в команді, придбання досвіду прийняття рішень і відповідальність за них. Методичні:демонстрація кейс-уроку та проведення власних презентацій кейсів,відпрацювання аргументів при веденні дискусій.
Девіз уроку Прогрес – це рух, це велич, це зростання, Як Україні зараз він потрібний, Прогресії – його сестриці рідні. Це школа, математика, навчання. І кожен з нас, як аксіому знає: Без математики на ноги нам не стати Тож хай лунає лозунг наш крилатий Прогресу без прогресій не буває!
1) 2; 5; 8; 11;14; 17;… 2) 3; 9; 27; 81; 243;… 3) 1; 1; 2; 3; 5;8;…4) –4; –8; –16; –32; … 5) 5; 25; 35; 45; 55;…6) –2; –2; – 2; – 2; …арифметична прогресія d = 3арифметична прогресія d = 0 та геометрична q = 1 геометрична прогресія q = 3последовність Фібоначчі геометрична прогресія q = 2последовність чисел
Найдавнішою задачею, пов’язаною з прогресіями, вважають задачу з єгипетського папірусу Ахмеса Райнда про поділ 100 мір хліба між п’ятьма людьми так, щоб другий одержав на стільки більше від першого, на скільки третій одержав більше другого і т. д . У V ст. до н. е. греки знали слідуючі прогресії і їх суми: Древній Єгипет
Найдавніша задача на прогресію Сто мір хліба поділити між п'ятьма чоловіками так, що другий одержав на скільки більше від першого, на скільки третій одержав більше від другого, четвертий більше від третього, п'ятий від четвертого. Крім того, двоє перших повинні одержати у 7 раз менше від трьох інших. скільки треба дати кожному?
Правило для знаходження суми членів арифметичної прогресії дається у «Книзі абака» (1202 р.) італійського вченого-математика Леонардо Фібоначчі. Правило для суми скінченної геометричної прогресії зустрічається у книзі Н. Шюке «Наука про числа», яка побачила світ у 1484 році. Наука про числа. Цікаво знати
Задача-легендаІндійсий цар Шерам позвав до себе винахідника шахматів, своего підданого Сету, щоб нагородити його за винахід. Сета, знущаясь над царем, став вимагати на першу клетинку шахматної доски 1 зерно, на другу — 2 зерна, на третю — 4 зерна і т. д. Царь зрадів над Сетой і наказав видати йому таку «скромну» нагороду. Чи повинен був сміятися царь? style.colorfillcolorfill.type
Легенда про шахи. Маємо геометричну прогресію (вn), в якій в1=1, в2=2, в3= 4…. q = 2. В шахівниці 64 клітинки. Тому S64= 18 446 744 073 709 551 615. (Вісімнадцять квінтильйонів чотириста сорок шість квадрильйонів сімсот сорок чотири трильйони сімдесят три мільярди сімсот дев’ять мільйонів п’ятсот п’ятдесят одна тисяча шістсот п’ятнадцять)Якщо маса 1 зерна становить 0,065 г, то загальна маса пшениці на шахівниці становить 1,2 трильйонів тонн Таку кількість зернин можна зібрати з площі, яка приблизно у 2000 разів більша від площі усієї поверхні Землі.
При розв’язуванні однієї задачі про можливість кількості народження кроликів від однієї пари через рік, він одержав ряд чисел:1,1,2,3,5,8,13,21,34,55…. Особливістю цієї послідовності чисел є те, що кожний її член, починаючи з третього, дорівнює сумі двох попередніх, а відношення сусідніх чисел ряду наближається до відношення золотого перерізу, який дуже хвилював голови того часу. Так, 21:34=0,617, а 34:55=0,618
b15 = 2·214 = 32 768 Чисельність любого вида при відсутності обмежень росте в відповідності згеометричною прогресією; Крива роста чисельності називається експонентою. Літом інфузорії розмножуються безполим способом діленням пополам. Питання: скольки буде інфузорій після 15-го розмноження?
У сприятливих умовах бактерії розмножуються так, що протягом 15 сек одна з них ділиться на дві. Вкажіть кількість - бактерій, народжених однією бактерією за 7 хвилин?Розв’язання 15 сек = ¼ хвилини. N = 7 / ¼ = 28 Bn = B28 B28 = B1*q27 B28 = 1*227 B28 = 134217728 Відповідь: 134217728 бактерій
Інтенсивність розмноження бактерій використовується в…в харчової промисловості для виготовлення кисломолочних Продуктівпри квашении, заквасці та засолці.в фармацевтичні промисловості (для створення ліків та вакцин)в сільському господарстві: для Виготовлення силосу кормів для тваринв комунальном господарстві природоохороних заходах для очистки забрудненої води ліквідації Нафтових плям
Арифметичну прогресію можна зустріти в літературі. Згадаємо віршові розміри: ямб, хорей, амфібрахій. Відмінність між ними в кількості стоп і в різних розташуваннях наголошених складів вірша. Ямб – у слабо-тонічному віршуванні двоскладова стопа з наголосом на парних складах вірша, тобто наголошеними є 2-й, 4-й, 6-й, 8-й і т.д. склади. Номери наголошених складів утворюють арифметичну прогресію з первим членом 2 і з різницею, рівною 2: 2, 4, 6, 8, 10…
Притча Плутарха. У Плутарха есть известная притча о работниках, которые везли тачки с камнями. Работников было трое. К ним подошёл человек и задал каждому и них один и тот же вопрос: «Чем ты занимаешься?» Ответ первого был таков: «Везу эту проклятую тачку». По иному ответил второй: «Зарабатываю себе на хлеб». Третий воодушевлённо провозгласил: «Строю прекрасный храм!»Все они выполняли одну и ту же работу, но думали о ней, а, следовательно, и выполняли её по-разному. Поэтому, прежде всего, необходимо осознание школьниками полезности своего учебного труда, осознание мотивов своей деятельности.